Kaveri on niin KÖYHÄ että peseytyy palasaippualla??!!
Ei vttu, kävin kaverilla kylässä ja tein huomion. :D Eli kävin vessassa ja satuin vilkaisemaan kaverin suihkukaapin valikoimaa samalla.
Oli halpisshampoita, k-extraa tms. Samoin samaa merkkiä hoitoaineet. Ja palasaippua. Siis oikeasti?
Joo, kaveri on sairaseläkkeellä mutta silti. Onko se noin köyhä? Mitä ajatuksia tuollainen teissä muissa herättää? :D
Kommentit (80)
Aina on joko liian kallista tai liian halpaa. Ap:ta on mahdotonta miellyttää. Onneksi ei tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan löytänyt sellaista suihkupalasaippuaa joka ei jättäisi sellaista talimaista karheaa pintaa iholle.
Johtunee sun veden laadusta, liian pehmeää, ei huuhtele kunnolla.
Minä luin edesmenneen Metro-lehden tekstiviestipalstalta, että iho tykkää Marseille-saippuasta. Niinpä ostin Lidl:stä -. Harmitti, kun myynnissä oli vain hyvin isoja paloja. Ostin sen kuitenkin. Nyt olen jo vuosia pessyt ihoni aina suihkussa ja saunassa käydessäni käyttäen sitä samaa palaa, joka on hyvin riittoisa. Ihoni voi oikein hyvin enkä tarvitse mitään ihovoiteita. Kasvoni ja kaulan alueen pesen vain vedellät ja rasvaan Nivealla. Suihkusampoita en ole ostanut enää lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa kaverisi iho tykkää enemmän saippuoidusta öljystä, mitä palasaippua useimmiten on, kuin teollisuuden rasvanpoistajasta, natriumlauryylisulfaatista, joka on useimmiten suihkusaippuoiden pohjana.
Tuolla saadaan aikaan paljon vaahtoa. Ei se vaahto pese ihmistä. Mekaaninen saippuan hierominen käteen ja itsensä käsillä hankaaminen puhdistaa ihoa. Vaahto on halpaa ja antaa ylellisen illuusion, mutta se ei puhdista ihoa. Se pesusieni tai luffa, johon suihkugeeliä laitetaan puhdistaa mekaanisesti ihoa kuten enemmän tai vähemmän känsäinen käsi, joka on saippuoitu.
Mitä siellä peruskoulussa nykyään opetetaan terveystiedon, kotitalouden tai kemian tunneilla?
Natriumlayryylisulfaatti on tensidi, se vaahtoaa ja samalla kyllä sitoo sitä likaa.
Kaverisi on huomattavasti sinua älykkäämpi ja tulojanne sekä varallisuuttane vertailtaessa myös rikkaampi. Hän ei liene myös niin törkeän utelias kuin sinä.
Itse olen vaihtanut palasaippuaan, koska nestemäiset suihkusaippuat kuivattavat ihoani. Vaikka niissä olisi kaiken maailman kosteuttaviakin ainesosia. Nestemäisten saippuoiden kaksi ensimmäistä ainesosaa ovat aina Aqua ja Sodium laureth sulfate. Palasaippuassa taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus on provo, itselläni palasaippua kuivattaa aika pahasti ihoa. Mutta järkyttävää miten paljon enemmän rahaa menee nestemäisiin. Vaikka kuinka säästeliäästi yrittää käyttää niin peruspullo ei riitä iikkoakaan. Pala riittää melkein kuukauden.
Onko olemassa mitään kosteuttavaa mielummin hyväntuoksuista nestemäistä joka ei olisi niin rahan haaskausta?
Oletko kokeillut Dove Cream bar- palasaippuaa? Minusta se ei ole niin kuivattava kuin muut, vaan siinä on pehmeä runsas vaahtokin. Iho ei jää ihan nitiseväksi sen jäljiltä.
Minä siirryin palasaippuaan, kun huomasin nestemäisten saippuoiden kuivattavan ihoa tosi pahasti. Nyt, kun käytän nestemäistä saippuaa vain harvoin, iho jää kirvelemään siitä, ehkä olen allerginen niille säilöntäaineille, mitä nestesaippuoissa on.
Suosikkini on tosiaan tuo Doven Cream bar-palasaippua!
Käytän myös ekologisia saippuapaloja, eli mitä milloinkin, mutta tuon saa ihan jokaisesta ruokakaupasta. Se todella myös kestää kauan, eli on edullinen käytössä
Minä pesen palasaippualla vartalon ja hiukset. Hiuksissa käytän joka toinen pesukerta shampoota. Ostan näitä hieman kalliimpia palasaippuoita 6-7 e. Ovat hyvin riittoisia. Kasvoihin käytän apteekin pesunestettä. Olen pihi, mutta en köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus on provo, itselläni palasaippua kuivattaa aika pahasti ihoa. Mutta järkyttävää miten paljon enemmän rahaa menee nestemäisiin. Vaikka kuinka säästeliäästi yrittää käyttää niin peruspullo ei riitä iikkoakaan. Pala riittää melkein kuukauden.
Onko olemassa mitään kosteuttavaa mielummin hyväntuoksuista nestemäistä joka ei olisi niin rahan haaskausta?
Suihkusaippuapullollinen viikossa? Just joo.
Jos päivittäin käy suihkussa niin helposti kuluu joku 200-250ml viikossa. Ellei sitten lähes pelkällä vedellä pese missä joku olematon tippa saippuaa, mutta silloinhan ihan sama vaikka kokonaan vedellä pesisi.
H
irveetä vaahdotusta ja
Marseille- eli kissasaippua eli Le Chat on ollut suihkusaippuavalintani jo vuosia.
Tosin se ei ole Marseillesaippuaa. Eli sitä, mitä marseillesaippualla oikeasti tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan löytänyt sellaista suihkupalasaippuaa joka ei jättäisi sellaista talimaista karheaa pintaa iholle.
Luontaistuotekaupoista löytyy. Itse käytän usein laadukasta palasaippuaa ja juuriharjaa vartalon pesemiseen. Aah mikä puhtauden tunne!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus, kun koulussa katsottiin mikroskoopilla erilaisia juttuja. Palasaippuassa oli hirvee määrä kaikkia bakteeriolentoja. En ole sen jälkeen palasaippuaa käyttänyt, yök.
Bakteerit eivät pidä kuivuudesta. Katsoit ilmeisesti vedessä liottamalla kastettua saippuanäytettä?
No en muista, mutta se oli ihan lavuaarin vieressä oleva palasaippua. Samanlailla ne siellä suihkussa kastuu ja likoo. Sitten ne bakteerit elelee ja lisääntyy siellä. Hyi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sun ihossa on vikana? Ihotautilääkärille mars!
Miksi sinä katsot kaverin kaappiin?
Pesen säännöllisesti myös Dove-palasaippuoilla ja pesuliinalla ihon. Tämä tuplapesu, eli ensin palasaippua+pesuliina ja sitten vartalonpesuaineella pesu puhdistaa tosi hyvin, tekee iholleni hyvää ja poistaa hieman kuollutta ihoa, dödön jämiä jne. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee sun veden laadusta, liian pehmeää, ei huuhtele kunnolla.
Väitätkö sinä, että kova vesi olisi mukamas parempaa? Itse olen harkinnut monet kerrat suihkusuodattimen ostamista jotta saisin klähmäsen tunteen pois hiuksistani. Osa toimii kyllä (Ben&anna) mutta osa on sitten aivan karmeita (Nurme)
Ostan vain palasaippuoita jotka sisältää hyvää tekeviä öljyjä. Palasaippua pesee esimerkiksi kainalot puhtaiksi, versus nestesaippua.
Ostan ulkomailta tuliaisiksi hyväntuoksuisia palasaippuoita.
Hiuksille on omansa palasaippuat.
Onkohan aloittaja yksinkertainen ihminen, joka kuvitteli dissaavansa jotain ystäväänsä selän takana. Kertoo kyllä aloittajasta itsestään tälläinen käytös ja asioista tietämättömyys.
Millaista sivistystä on penkoa kylässä toisten kaappeja tai wc tiloja. Moukkamaista!
Millainen ihminen voi kutsua itseään ystäväksi, joka käy kirjoittelemassa palstalla ystävän köyhyydestä. Hyi!
Jos tietäisin että selkäni takana repostellaan jostain saippuan käytöstä tai laadusta, se olisi entinen vieras. Ei tervetullut enää kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus, kun koulussa katsottiin mikroskoopilla erilaisia juttuja. Palasaippuassa oli hirvee määrä kaikkia bakteeriolentoja. En ole sen jälkeen palasaippuaa käyttänyt, yök.
Bakteerit eivät pidä kuivuudesta. Katsoit ilmeisesti vedessä liottamalla kastettua saippuanäytettä?No en muista, mutta se oli ihan lavuaarin vieressä oleva palasaippua. Samanlailla ne siellä suihkussa kastuu ja likoo. Sitten ne bakteerit elelee ja lisääntyy siellä. Hyi edelleen.
Lavuaarin vieressä oppilaitoksessa jossa pari sataa ihmistä on pessyt sillä saippualla kätensä?
Matkustelette jatkuvasti,niin ettekö esim. Ransan Provencesta tuo laventeli- ja oliiviöljysaippuioita mukananne? Minä käyn siellä pari kertaa vuodessa ja ostan saippuoiden tekijöiltä suoraan erilaisia palasaippuoita. Markettien teollisuustuotteena tuotettuja saippuoita en käytä. Mäntysuopaa kylläkin käytän esim. mattojen pesuun. Saksasta ostan joskus myös heidän "gruene Seife" ja se on myös erittäin hyvää kaikenlaiseen putsaushommaan kotona. Viron maaseudulla kierrellessäni tapasin yrttikeräilijän ja ostin häneltäkin pikkurahalla monta saippuaa. Ne olivat niin hyviä, että tarttis mennä etsimään uudestaan ja ostaan ämpärillinen hänen tekemiään saippuoita.
No niin on.