Kaveri on niin KÖYHÄ että peseytyy palasaippualla??!!
Ei vttu, kävin kaverilla kylässä ja tein huomion. :D Eli kävin vessassa ja satuin vilkaisemaan kaverin suihkukaapin valikoimaa samalla.
Oli halpisshampoita, k-extraa tms. Samoin samaa merkkiä hoitoaineet. Ja palasaippua. Siis oikeasti?
Joo, kaveri on sairaseläkkeellä mutta silti. Onko se noin köyhä? Mitä ajatuksia tuollainen teissä muissa herättää? :D
Kommentit (80)
Ihan alle kympilläkin saa hyviä palasaippuoita. Henkilökohtaisesti käyttäisin palasaippuaan korkeintaan noin 15 euroa. Olen pienituloinen ja toisaalta en usko että pesuaineissa korkeampi hinta toisi sen erikoisempia ominaisuuksia. En maksa mistään ylimääräistä vain brändin vuoksi.
Palasaippua on paras. Oon käyttänyt jo pitkään
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus on provo, itselläni palasaippua kuivattaa aika pahasti ihoa. Mutta järkyttävää miten paljon enemmän rahaa menee nestemäisiin. Vaikka kuinka säästeliäästi yrittää käyttää niin peruspullo ei riitä iikkoakaan. Pala riittää melkein kuukauden.
Onko olemassa mitään kosteuttavaa mielummin hyväntuoksuista nestemäistä joka ei olisi niin rahan haaskausta?
Suihkusaippuapullollinen viikossa? Just joo.
Jos päivittäin käy suihkussa niin helposti kuluu joku 200-250ml viikossa. Ellei sitten lähes pelkällä vedellä pese missä joku olematon tippa saippuaa, mutta silloinhan ihan sama vaikka kokonaan vedellä pesisi.
H
irveetä vaahdotusta ja lotraamista. Miksi jotkut luulevat, että mitä enemmän laittaa aineita itseensä, pesukoneeseensa sitä puhtaammaksi ja paremmaksi tulee? Oliiviöljysaippua on paras, lisäksi ostan oikein kallista nestemäistä suihkuöljyä apteekista ja sekin riittää hyvin puoleksi vuodeksi. Ei se määrä tee kenestäkään puhtaampaa, viemäriin menee mutta mitä se meinaa. Kauppa se on joka kannattaa jos ostajat ovat noin pöljiä.
Marseille- eli kissasaippua eli Le Chat on ollut suihkusaippuavalintani jo vuosia.
Minun oliiviöljykauppiaani tekee vanhenemassa olevasta oliiviöljystä palasaippuaa, jonka saan aina kaupanpäällisiksi. Aivan ihanaa, ekologista eikä taatusti kuivata. Voi vaikka pestä hiuksetkin.
Terveisin rikas eläkeläinen Espanjasta
No en tajua miksi herkkäihoiset peseytyy huonoilla tai epäsopivilla pesuaineilla ja säästää niistä ku sit joutuvat läträämään ihovoiteilla... Kannattaa satsata hyviin pesuaineisiin, on halvempi kuin läjä voidepurkkeja.
Vierailija kirjoitti:
No en tajua miksi herkkäihoiset peseytyy huonoilla tai epäsopivilla pesuaineilla ja säästää niistä ku sit joutuvat läträämään ihovoiteilla... Kannattaa satsata hyviin pesuaineisiin, on halvempi kuin läjä voidepurkkeja.
Myös kunnollinen ilmankostutin on pitkällä tähtäimellä halvempi kuin voidepurkit ihon talvikuivuuteen, mutta ei siitä tietysti irtoa samaa luksusfiilistä kuin tuotteista.
Muistan joskus, kun koulussa katsottiin mikroskoopilla erilaisia juttuja. Palasaippuassa oli hirvee määrä kaikkia bakteeriolentoja. En ole sen jälkeen palasaippuaa käyttänyt, yök.
Kun itse aloin säästösyistä käyttää palasaippuaa pH-arvoltaantaan neutraalin suihkusaippuan sijaan, sain kauheat allergiat kainaloihin ja nivuset yleensä haisevat myös yhden päivän jälkeen.
Itse ihmettelen monen luona peseytyessäni (ohhoh olipahan siinä lause :D) miten jotkut päätyvät ostamaan esimerkiksi hiusten pesemiseen merkkejä joiden tiedän maksavan noin 35 euroa pullolta ja lähes yhtä hinnakkaita pesunesteitä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi ostaa palasaippua kuin vettä saippuapullossa
Yli 90% nestesaippuasta on vettä. Käsien pesuun meilläkin on pumppupullo. Henkilökohtaiseen käyttöön omat palasaippuamme. Minulla on oliiviöljysaippua, jolla pesen hiuksetkin. Miksi haluaisin maksaa siitä, että minä ostaisin kerta toisen jälkeen jonkun öljystä tehdyn saippuansäilytyspullon, jonka kierrättäminen riippuu siitä saanko sen tarrat ja liimat irti? Ennemmin käytän vanhoja saippuarasioitani. Annan palan kuivua ja laitan sen jälkeen kannen kiinni odottamaan seuraavaa pesukertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan lääkärin neuvo pestä ihoa hajustamattomalla perusvoiteella ja kainalot sekä muut herkästi haisemaan alkavat paikat vaikka hajustamattomalla palasaippualla.
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus, kun koulussa katsottiin mikroskoopilla erilaisia juttuja. Palasaippuassa oli hirvee määrä kaikkia bakteeriolentoja. En ole sen jälkeen palasaippuaa käyttänyt, yök.
Bakteerit eivät pidä kuivuudesta. Katsoit ilmeisesti vedessä liottamalla kastettua saippuanäytettä?
Vieläkö on olemassa palasaippuaa? Viimeksi olen tainnut käyttää kyseistä ihmettä 80-luvun alussa. Silloin siirryin käyttämään nestesaippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa kaverisi iho tykkää enemmän saippuoidusta öljystä, mitä palasaippua useimmiten on, kuin teollisuuden rasvanpoistajasta, natriumlauryylisulfaatista, joka on useimmiten suihkusaippuoiden pohjana.
Tuolla saadaan aikaan paljon vaahtoa. Ei se vaahto pese ihmistä. Mekaaninen saippuan hierominen käteen ja itsensä käsillä hankaaminen puhdistaa ihoa. Vaahto on halpaa ja antaa ylellisen illuusion, mutta se ei puhdista ihoa. Se pesusieni tai luffa, johon suihkugeeliä laitetaan puhdistaa mekaanisesti ihoa kuten enemmän tai vähemmän känsäinen käsi, joka on saippuoitu.
Mitä siellä peruskoulussa nykyään opetetaan terveystiedon, kotitalouden tai kemian tunneilla?
Joo sori muutkin käyttää, ruokaan jää enemmän rahaa sillä tavalla. On tosi hyviä.palasaippuita kuten Dove ja Palmolive esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on olemassa palasaippuaa? Viimeksi olen tainnut käyttää kyseistä ihmettä 80-luvun alussa. Silloin siirryin käyttämään nestesaippuaa.
Vieläkin on. Niin siirryin itsekin mutta nyt on pakko käyttää sitä palasaippuaa rahasyistä myöskin mutta ne nestemäisetkin ovat muuttuneet, en enää tykännyt siitä että vain vaahtoavat hulluna eivätkä oikein ole peseviä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse aloin säästösyistä käyttää palasaippuaa pH-arvoltaantaan neutraalin suihkusaippuan sijaan, sain kauheat allergiat kainaloihin ja nivuset yleensä haisevat myös yhden päivän jälkeen.
Fertiilissä iässä olevalla rauhaset tuottavat hajuja ihan vastakkaisen sukupuolen houkuttelemiseksi. On ihan normaalia, että kainalo ilman antiperspiranttia tai nivustaive haiskahtaakin 12 tunnin kuluttua pesulla käymisestä. Tekokuituiset vaatteet saavat hien ja rauhasten hajut pinttymään sekä aiheuttavat ihottumaa ja osalla myös finnejä alapäähän.
Hyi hele, akne. Köyhän tunnistaa.