Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meen ostamaan rillejä ekaa kertaa. Mitä seikkoja on hyvä ottaa huomioon silmälaseja valitessa?

Vierailija
19.10.2024 |

Vinkkejä pokienvalintaan? Materiaali, malli jne... mitä on hyvä huomioida? 

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et mene Silmäasemalle niin kaikki hyvin.

Vierailija
22/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se silmälasiliike kyllä auttaa.. jos olet epävarma, voit pyytää kotiin muutamaksi päiväksi eri pokat koekäyttöön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita päähän ja katso peilistä miltä näyttää. Ei kaikki kehykset näytä hyviltä kaikilla.

Mutta vielä tärkeämpää on miltä ne tuntuu. Hyvä istuvuus on tärkeämpää, kuin se miltä ne näyttää.

Kannattaa heti alkuunsa laitattaa silikoniset nenätyynyt ja pyytää ne muoviset hätävaraksi. Silikoniset eivät paina ja lasit pysyvät paikoillaan.

Vierailija
24/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien silmälasien ostaminen optikkoliikkeestä on minusta superrasittavaa. Jokaisessa liikkeessä on tarjouksia, mutta väistämättä aletaan tarjoilla tai tyrkytellä jollakin tavalla parempia ja kalliimpia linssejä ja kehyksiä. Siinä sitten huomaat tilanneesi neljä kertaa kalliimmat lasit kuin olit ajatellut. Ehkä tosiaan myös hyvät. Kannattaa mennä liikkeeseen jonkun ystävän tai tuttavan kanssa, jonka tuella myyntipuheisiin suhtaudutaan maltillisuudella ja otetaan ehkä aikalisä.

Vierailija
25/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lasien osuminen poskiin on huono. Kannattaa valita sellaiset sangat ettei näin käy.

Minulla esim kehykset ilman niitä nenätukia ovat pois suljettuja yo.syystä.

Myös linssien vahvuus ym.vaikuttaa, tuskin kyllä ap:llä kun ekat lasit, kaikkea ei voi laittaa kaikkiin kehyksiin.

Vierailija
26/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha maksaa paremmista linsseistä, ellei ole superpaksuja mitä pitäisi ohentaa. Ei ne pinnoitteetkaan oikeastaan mitenkään paranna kokemusta. 

Vierailija
27/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovisangat kerää linsseihin pölyä enemmin kuin metalliset ja isot linssit poskiin nojaamassa ovat aina rasvaiset.

Tuon kun olisin tiennyt niin en olisi hommannut näitä pöllön laseja. Näitä saa jatkuvasti putsata rasvasta. Tekisi mieli nakata nämä pois, loppiäksi.

Vierailija
28/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä valinta siinä mielessä, että niitä voi joutua katselemaan naamallaan vuosia. Mä olen itse tykästynyt titaanikehyksiin ja ohennettuihin linsseihin. Joustosaranat on myös must, eivät mene rikki niin helposti. 

Vierailija
29/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokathan saat valita ja katsoa peilistä.Jos ovat monitehot kannattaa katsoa kuinka ylös tulee se raja mistä luet tai vain katsot eteenpäin.

Vierailija
30/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta niitä hirveän isoja sankoja, jotka ovat nyt muodissa.  Kaikille niitä tuntuu olevan ja noin yhdelle kymmenestä ne sopivat.  

Vierailija
31/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo lasien osuminen poskiin on huono. Kannattaa valita sellaiset sangat ettei näin käy.

Myös linssien vahvuus ym.vaikuttaa, tuskin kyllä ap:llä kun ekat lasit, kaikkea ei voi laittaa kaikkiin kehyksiin.

Niihin saa korokkeet.. itse olen käyttänyt muovisia sankoja jo vuosikymmenenja pieni vaihdettva koroke asetetaan.. pitää lasit paikallaan paremmin nenällä ja nostaa sen muutaman millin ylöspäin. 

ne nenätuelliset metallisangat on ihan hirveitä.. kun nukahdat ne päässä vaikka sohvalle niin rillit on vinksinvonkain vääntyneet sitten taivuttelet niitä tukia ja lopulta katkeaa..

Vierailija
32/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tarviitko nenätyynyt pokiin. Niin että kehysten alareuna ei makaa poskipäässä. Mulla ehdoton kriteeri tämä, koska itselläni ei ole mikään aatelinen nenä vaan nenän selkä on aika matala ja siten rillinpokien alareuna osuu poskille ja kerää siihen pokan alareunaan hien ja puuterit naamasta. Varsinkin nyt kun kehysmallisto on taas muuttunut suuremmaksi. Mutta kaikkiin pokiin saa nuo nenätyynyt optikolla lisättyä ellei niitä jo valmiiksi pokissa ole. Lisämaksusta tietenkin.

Vierailija
33/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha maksaa paremmista linsseistä, ellei ole superpaksuja mitä pitäisi ohentaa. Ei ne pinnoitteetkaan oikeastaan mitenkään paranna kokemusta. 

Ohennuksista ei tosiaan pienemmillä vahvuuksilla kannata maksaa mitään. Pinnoitteet ostaisin.

Vierailija
34/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin saa korokkeet.. itse olen käyttänyt muovisia sankoja jo vuosikymmenenja pieni vaihdettva koroke asetetaan.. pitää lasit paikallaan paremmin nenällä ja nostaa sen muutaman millin ylöspäin. 

ne nenätuelliset metallisangat on ihan hirveitä.. kun nukahdat ne päässä vaikka sohvalle niin rillit on vinksinvonkain vääntyneet sitten taivuttelet niitä tukia ja lopulta katkeaa..

Kiitos tiedosta ! Seuraavalla kerralla saatan ehkä katsoa myös muovisia. 

Vierailija
35/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso tarviitko nenätyynyt pokiin. Niin että kehysten alareuna ei makaa poskipäässä. Mulla ehdoton kriteeri tämä, koska itselläni ei ole mikään aatelinen nenä vaan nenän selkä on aika matala ja siten rillinpokien alareuna osuu poskille ja kerää siihen pokan alareunaan hien ja puuterit naamasta. Varsinkin nyt kun kehysmallisto on taas muuttunut suuremmaksi. Mutta kaikkiin pokiin saa nuo nenätyynyt optikolla lisättyä ellei niitä jo valmiiksi pokissa ole. Lisämaksusta tietenkin.

No esimerkiksi muovisiin sankoihin porataan pienet reiät ja nenätyynytnasetetaan niihin.. aika harvassa on mallit ettei saisi.. ja silloin saa todennäköisesti liimattavat versiot. 

Vierailija
36/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pokathan saat valita ja katsoa peilistä.Jos ovat monitehot kannattaa katsoa kuinka ylös tulee se raja mistä luet tai vain katsot eteenpäin.

Luulin että monitehot olisi rajattomat.

Vierailija
37/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta liian pientä (aisat painaa ohimoon) tai liian isoja (aisat ei ole lähellääkään ohimoa). Aisat pitää yltää kunnolla korvan taakse muttei saa olla liian pitkätkään. Eli pyydä apua optikkoliikkeessä! 

Ei sais istua poskilla.

Valitse ne joista pidät!

Laadukas materiaali; muovi tai metalli eli ei halvinta koska ne ei useinkaan ole laadukkaita materiaaleja.

Linsseihin kannattaa ottaa pinnoitteet.

Vierailija
38/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä erimieltä pinnoitteet estää heijastukset ja esim vesisateessa sen, että linsseistä näkee läpi koska pisarat tahtoo kerääntyä yhteen eikä sumuksi koko linssille.. Lisäksi talvella mm. Vähentää huurustumista ja tämä 30v kokemuksella plus miljoonat eri lasit..

eikä tartte olla edes superpaksi linssi, koska mm. leveemmissä sangoissa se linssi kaartuu reunaltaan paksuksi ja alkaa syntyy vääristymiä helposti. 

Vierailija
39/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnoitetut, naarmuntumattomat linssit.

Vierailija
40/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikolta kannattaa kysyä millaiset kehykset käyvät näihin linsseihin. Joskus linssien hionta on sellainen, että esimerkiksi isot kehykset aiheuttavat vääristymiä linssin sivuille.

Yleisesti ottaen myyjät osaavat katsoa sinulle sopivat kehykset. Kannattaa sanoa jos heidän ehdottamansa kehysmalli ei tunnu omalta. Sinulle voi käydä räväkät kehykset, mutta jos sinusta tuntuu että ne eivät sovi persoonaasi niin kerro se. He voivat ehdottaa kehyksiä ainoastaan olemuksesi ja ulkonäön perusteella koska eivät tunne sinua.

Muovisankoihin on saatavilla jälkiasennuksena silmätyynyt. Joko kiinteät tai liimalla. Liimatyynyt eivät välttämättä pysy pitkään vaan niitä on uusittava. Kannattaa kysyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi