Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meen ostamaan rillejä ekaa kertaa. Mitä seikkoja on hyvä ottaa huomioon silmälaseja valitessa?

Vierailija
19.10.2024 |

Vinkkejä pokienvalintaan? Materiaali, malli jne... mitä on hyvä huomioida? 

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on outo ongelma. Korvani ovat eri tasoissa, joten rillit eivät ikinä pysy suorassa, vaikka sankoja on optikolla yritetty säätää. Ostan rillit nykyään apteekista/ marketista, niitä voi huoletta itse väännellä, kun ovat niin halpoja. Kyseessä lukulasit. 

O ei kai ne sun korvat vaihtele paikkaa? Kun kerran on sangat käännetty, niin eiköhän ne pysy oikeassa asennossa

Vierailija
82/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on outo ongelma. Korvani ovat eri tasoissa, joten rillit eivät ikinä pysy suorassa, vaikka sankoja on optikolla yritetty säätää. Ostan rillit nykyään apteekista/ marketista, niitä voi huoletta itse väännellä, kun ovat niin halpoja. Kyseessä lukulasit. 

Vaihda optikkoa. Mulla on korvat eri tasolla, ja varmaan monella muullakin on. Hyvä optikko taikoo sangat niin, että rillit on suorassa ja pysyy päässä. Vaikea selittää, kun ei voi piirtää, mutta toiseen sankaan taivutetaan ohimon ja korvan väliseen osaan vinkkeli niin, että korvan taakse tuleva osa nousee korkeammalle. Toimii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt, että miksi näihin markettilaseihin ( lukulaseihin), ei voida tehdä parempia malleja? Ne ovat aina rumia, pieniä laseja. Miksi ei tehdä isoja, pyöreitä laseja tai muodinmukaisia, eikä aina sitä rumaa perusvalikoimaa , pappalaseja?

Koska voimakkuuden lisääntyessä linssivääristymät kasvaa linssin koon kasvaessa ei mikään liike ota valikoimiinsa sellaisia laseja, joissa linssivääristymät on suuret. Se silmän polttopiste ja linssin koko on aika merkittävä. Siksi ne valmistetaan vain pieninä, jotta vääristymät ja polttopiste antaa myöten. 

Vierailija
84/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota puhelimellasi kuvia itsestäsi eri vaihtoehtoisissa kehyksissä. Kuvat jopa eri kuvakulmista. Katsele kuvat kaikessa rauhassa ja päätä vasta sitten, mitkä valitset.

Jos haluat metallisankaiset, niin valitse titaaniset. Ne eivät sisällä nikkeliä, jos olet vaikka allerginen nikkelille.

Mutta ei selfienä, ne vääristää aina. 

Miten se pitää ottaa? 

Ota peilistä tai pyydä myyjää tai kaveria ottamaan. 

Vierailija
85/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä keskustelu. Olen samassa tilanteessa, kuin ap.

Onko joku syy, miksi osa pokista on merkittävästi halvempia? Tai miten kalliimmat ovat parempia? Hintahaitari vaikuttaa olevan suuri.

Vierailija
86/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optikkoliikkeiden myyjät osaa katsoa kasvojen muotoja ja muuta tyyliä, he auttavat valinnassa. 

Ja tämän takia on tärkeää, että menet optikolle sellaisissa vaatteissa ja kampauksessa, joista pidät, jotka ovat ominta itseäsi ja kuvastaa tyyliäsi yleisesti ottaen. Miten muuten optikko tietää, millaista tyyliä haluat.

Vierailija
87/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallikehyksissä enemmän säätövaraa koska nenätyynyjen kokoa voi muuttaa ja asentoa säätää. Jätä muovi kehykset ostamatta koska valuvat nenältä helposti.

Riippuu nenästä. Ei valu kaikilta. Muovisankoihin on mahdollisuus saada nenätyynyt.

Tuo viimeinen lause alkoi naurattamaan.. eiku jonottamaan!

Vierailija
88/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muoviset kehykset ja ne on kyllä kevyet, mutta hikoiluttaa tosi paljon kesällä.

Vierailija
89/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Persoonalliset" sangat on muiden mielestä kauheat.

Det räcker att man själv är nöjd med dem (hela brukstiden).

Alla behöver inte ha en grå Skoda (eller busskort) som de kör till sin utsiktslösa lya med vita väggar, grått golv och mörkgrå inredning samt ett trendigt svart kök. Man hoppas innerligen att finnarna ännu en vacker dag kommer ifrån "mitähän tuokin ajattelee minusta" mentaliteten. Den dödar allt som ännu är kvar efter beskattningen.

Juntti on saapunut palstalle.

Vierailija
90/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallikehyksissä enemmän säätövaraa koska nenätyynyjen kokoa voi muuttaa ja asentoa säätää. Jätä muovi kehykset ostamatta koska valuvat nenältä helposti.

Riippuu nenästä. Ei valu kaikilta. Muovisankoihin on mahdollisuus saada nenätyynyt.

Tuo viimeinen lause alkoi naurattamaan.. eiku jonottamaan!

Kuinka niin naurattamaan?

Vierailija
91/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku syy, miksi osa pokista on merkittävästi halvempia? Tai miten kalliimmat ovat parempia? Hintahaitari vaikuttaa olevan suuri.

Kyllä se suurin ratkaiseva hintatekijä on merkki. Design Nimi. 

Vierailija
92/96 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se. että heti ensimmäisellä sovituksella tuntuvat hyviltä. Tai siis eivät tunnu oikeastaan miltään. Jos valitset jollakin muulla perusteella, niin voit joutua vääntelemään ja sovittelemaan niitä loputtomasti.

Vierailija
93/96 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kalliimmat merkkikäsilaukut parempia kuin halvat? Sama pätee pokiin. Onhan niissä laatueroja, mutta ei kalliit merkkipokat ole paremmat kuin halvemmat, jos hintalisä tulee pelkän merkin perusteella.

Vierailija
94/96 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankojen paino. Minä otan ehdottomasti titaaniset, koska ne ovat kevyet. 

Vierailija
95/96 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenätuet eli -tyynyt ovat minulle ehdoton valintaperuste, jos aion välttää alareunojen ja poskien (liiallisen) kontaktin. Jos silmälasien tarve on luokkaa "aina oltava päässä", yksillä ei pärjää. Omista menoista ja mausta riippuu, millaiset ovat peruslasit, ja mennäänkö toisissa laseissa juhlavampaan vai rennompaan suuntaan. Kolmet tai useammatkin lasit on monella, mutta niitä voi kerryttää halutessaan vähitellen kuten vaatteita tai asusteita.

Vierailija
96/96 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenätuet eli -tyynyt ovat minulle ehdoton valintaperuste, jos aion välttää alareunojen ja poskien (liiallisen) kontaktin. Jos silmälasien tarve on luokkaa "aina oltava päässä", yksillä ei pärjää. Omista menoista ja mausta riippuu, millaiset ovat peruslasit, ja mennäänkö toisissa laseissa juhlavampaan vai rennompaan suuntaan. Kolmet tai useammatkin lasit on monella, mutta niitä voi kerryttää halutessaan vähitellen kuten vaatteita tai asusteita.

Jos on rahaa. Lasit ovat useimmiten kalliita ja varsinkin nuorempana näön muuttuessa niitä joutuu uusimaan tasaiseen tahtiin. Monella ei ole varaa hankkia kuin yhdet lasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän