Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meen ostamaan rillejä ekaa kertaa. Mitä seikkoja on hyvä ottaa huomioon silmälaseja valitessa?

Vierailija
19.10.2024 |

Vinkkejä pokienvalintaan? Materiaali, malli jne... mitä on hyvä huomioida? 

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Metallisangat, metalliallergia, ei auta vaikka olisi väitetty että ei siitä mitään iho-oireita tule. 

-Älä maksa liikaa. Jos väitetään että saat kaksi yhden hinnalla, tulee kallis lasku. Ota yhdet hyvät. Ellei oikeasti ole kaksi hyvää ja tukevarunkoista.

-Tummennus meni mulla näissä laseissa pilalle jo alkuun ja maalit irtosi. Aiemmissa laseissa ei. Lasien pitäisi kestää puhdistusta ja jopa pesua. Auringosta tuli kaksi polttojälkeä laseihin.

-Ota ominaisuus ettei se hajoa pudotessa heti. 

-Älä vastaa ihan kaikkiin kysymyksiin lääkityksestä tai terveysasioista, mieti jo etukäteen mikä on asiallinen kysymys ja mikä ei. Ne säilyttävät niitä 12 vuotta ja voivat jakaa tietoja. Silmäkuvat ovat sama asia, ne voidaan tarvittaessa luovuttaa julkiselle puolelle. Ehkä ne kuvat otetaan silti.

-Silmänpaineet. Yleensä ei ole, mutta senkin saa mitattua. Silmien kuivuuteen on apteekissa apua.

-Älä ota oudon näköisiä laseja. Etsi sulle sopivat. Liian kapea ja pieni ei hyvä, jos haluat suojata hieman silmiä roiskeilta.

Vierailija
62/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Persoonalliset" sangat on muiden mielestä kauheat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräiset pinnoitteet lisäävät vain hintaa.

Riippuu tarpeesta. Jos linssit naarmuuntuvat helposti, niin kannattaa ottaa pinnoite joka suojaa. UV suojasta ei ole haittaa. Sinisen valon esto on normaalisti turha. Jotkut pitävät automaattisesti tummentuvia laseja.

Vierailija
64/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy kantamaan niitä, niin ei ole. Jorma Uotisen laseja ei moni pystyisi pitämään, mutta hänelle ne käyvät. Samoin Elton John sekä Dame Edna.

Vierailija
65/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naarmuuntumissuoja on jo valmiina linssiaihioissa. Jos pyydät, saat maksaa.

Vierailija
66/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi yhden hinnalla. Oikeasti ne "ilmaiset" lasit eivät ole monestikaan ilmaiset. Ehkä heille joilla ei ole isoja hajataittoja, tarvetta monitehoille tai mitään muuta mikä eroaa ns. peruslinsseistä. Jos linsseille joutuu tekemään jotain, niin se maksaa. Tietysti jos on oikeasti tarvetta lisälaseille, niin saahan siinä halvemmat lasit, mutta eivät ne ilmaiset ole.

Vierailija
67/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallikehyksissä enemmän säätövaraa koska nenätyynyjen kokoa voi muuttaa ja asentoa säätää. Jätä muovi kehykset ostamatta koska valuvat nenältä helposti.

Riippuu nenästä. Ei valu kaikilta. Muovisankoihin on mahdollisuus saada nenätyynyt.

Vierailija
68/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy opitkolla vain näöntutkimuksessa ja ota pelkkä resepti. Netistä saa lasit paljon halvemmalla kuin optikkoliikeistä. Näin itse olen tehnyt. Minun vähistä rahoista ei riitä palkkaa optikkoliikkeen väelle.

Vierailija
69/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pokathan saat valita ja katsoa peilistä.Jos ovat monitehot kannattaa katsoa kuinka ylös tulee se raja mistä luet tai vain katsot eteenpäin.

Luulin että monitehot olisi rajattomat.

Monitehot ovat rajattomat ! 

Ovat rajattomat, mutta lukualue, kuten muutkin alueet, ovat rajallisia. Jossain kohtaa päätä liikuttaessa esimerkiksi lukeminen ei enää onnistu.

Vierailija
70/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kokeilemassa eri liikkeissä, niissä on vähän erilaisia sankamalleja. Suosi niitä, jotka tuntuvat vaivattomilta päässä ja jotka pysyvät paikoillaan hyvin.

Jos on kyseessä ekat monitehot, älä järkyty, jos et heti totu niihin. Tuntui todella kummalliselta monta viikkoa, kun koetin katsella maailmaa lasien läpi.

Minä suosin nykyään itsenäisiä optikkoyrittäjiä. Heiltä löytyy myös vähän erilaisia pokia. Ketjuliikkeissä kehysten valikoimat muistuttavat toisiaan.

Vierailija
71/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehoissa näkyvyys on rajallinen. Varsinkin jos on hajataittoa. Tarkka näkökenttä voi yllättää pienuudellaan. Kirjan lukeminen ei välttämättä onnistu päätä liikuttamatta kuten ennen.

Vierailija
72/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Det räcker att man själv är nöjd med dem (hela brukstiden).

Alla behöver inte ha en grå Skoda (eller busskort) som de kör till sin utsiktslösa lya med vita väggar, grått golv och mörkgrå inredning samt ett trendigt svart kök. Man hoppas innerligen att finnarna ännu en vacker dag kommer ifrån "mitähän tuokin ajattelee minusta" mentaliteten. Den dödar allt som ännu är kvar efter beskattningen.

Vierailija
73/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on outo ongelma. Korvani ovat eri tasoissa, joten rillit eivät ikinä pysy suorassa, vaikka sankoja on optikolla yritetty säätää. Ostan rillit nykyään apteekista/ marketista, niitä voi huoletta itse väännellä, kun ovat niin halpoja. Kyseessä lukulasit. 

Vierailija
74/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota puhelimellasi kuvia itsestäsi eri vaihtoehtoisissa kehyksissä. Kuvat jopa eri kuvakulmista. Katsele kuvat kaikessa rauhassa ja päätä vasta sitten, mitkä valitset.

Jos haluat metallisankaiset, niin valitse titaaniset. Ne eivät sisällä nikkeliä, jos olet vaikka allerginen nikkelille.

Mutta ei selfienä, ne vääristää aina. 

Vierailija
75/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt, että miksi näihin markettilaseihin ( lukulaseihin), ei voida tehdä parempia malleja? Ne ovat aina rumia, pieniä laseja. Miksi ei tehdä isoja, pyöreitä laseja tai muodinmukaisia, eikä aina sitä rumaa perusvalikoimaa , pappalaseja?

Vierailija
76/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on valita sellaiset pokat, joista itse tykkäät. Älä anna makutuomarin tai optikon mielipiteen vaikuttaa liikaa! Katsot itseäsi peiliin joka päivä, rillien pitää olla sellaiset, että ei joka päivä harmita. Jos ei ole ihan pakko, niin älä edes katso hintaa ennen kuin olet valinnut parit mieluisimmat pokat. Jos ne tuntuu ihan yhtä hyviltä, sitten voit antaa hinnankin vaikuttaa päätökseen. Jos et ole varma, ota aikalisä ja tule seuraavana päivänä uuudelleen. Pikkukaupungin yksityiseltä optikolta sain jopa parit pokat päiväksi kotiin lainaan, jotta sain rauhassa päättää. Yllätyksekseni päädyin sitten eri kehyksiin kuin mitä olin kaupassa miettinyt. 

Optikko laittaa sulle sangat niin, että ne istuu. Pyydä vain korjaamaan uudestaan ja uudestaan, kunnes ne ei paina mistään. Jos muutaman päivän tai viikon päästä huomaat, että ne painaa silti, niin takaisin optikolle vaan. Silloin optikko näkee hyvin, mistä kiikastaa ja pystyy korjaamaan. 

Harkitse tummuvia linssejä, niin et tarvitse erikseen aurinkolaseja vahvuuksilla (en lukenut koko ketjua, tämä kuitenkin miinuslaseille tai monitehoille)

Jos otat pinnoitteita linsseihin, varo kuumaa höyryä esim. avatessasi uunin luukun tai kun nostat kannen kiehuvasta kattilasta. Kaikki pinnoitteet eivät kestä. 

Vierailija
77/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota puhelimellasi kuvia itsestäsi eri vaihtoehtoisissa kehyksissä. Kuvat jopa eri kuvakulmista. Katsele kuvat kaikessa rauhassa ja päätä vasta sitten, mitkä valitset.

Jos haluat metallisankaiset, niin valitse titaaniset. Ne eivät sisällä nikkeliä, jos olet vaikka allerginen nikkelille.

Mutta ei selfienä, ne vääristää aina. 

Miten se pitää ottaa? 

Vierailija
78/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy opitkolla vain näöntutkimuksessa ja ota pelkkä resepti. Netistä saa lasit paljon halvemmalla kuin optikkoliikeistä. Näin itse olen tehnyt. Minun vähistä rahoista ei riitä palkkaa optikkoliikkeen väelle.

Eka rillejä en ottaisi netistä. Parempi, että optikko esim. mittaa pupillien paikat ja tarkistaa sankojen istuvuudesta.

Myöhemmin voi ostaa netistä, jos siltä tuntuu. 

Vierailija
79/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on outo ongelma. Korvani ovat eri tasoissa, joten rillit eivät ikinä pysy suorassa, vaikka sankoja on optikolla yritetty säätää. Ostan rillit nykyään apteekista/ marketista, niitä voi huoletta itse väännellä, kun ovat niin halpoja. Kyseessä lukulasit. 

Mulla on sama vika ja kyseessä ei ole mitkään lukulasit, joten ne on ostettava ihan kovalla rahalla. Valokuvissö nökyy, miten hassahteneen näköiseksi vinoss ailevat lasit ihmisen tekevät. Mutta olen huomannut, että vahvoissa kehyksissö vinouskin näkyy enemmän ja huomaamattomissa vähemmön.

Vierailija
80/96 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikkoliikkeiden myyjät osaa katsoa kasvojen muotoja ja muuta tyyliä, he auttavat valinnassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän