Murhatun Jukka S. Lahden sukulaiset paljastavat hätkähdyttäviä tietoja Anneli Auerista, uusi kirja
Kirja kertoo uusia tietoja Anneli Auerista - Ilta-Sanomat
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010773029.html
Kannattaa lukea tuo juttu saa uutta tietoa Anneli Auerin luonteesta.
Kommentit (3799)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu todella kaukaa haetulta, että lapset keksisivät niin pimeitä juttuja päästään, että pakkohan jonkun on ollut syöttää ne sinne.
Ovat voineet elää nuo tapahtumat. Silloin niistä syntyy vahvempi muistijälki. Lapset eivät välttämättä osaa erottaa sitä, mikä on tapahtunut ihan oikeasti ja mikä on aikuisten "näyttelemää". Voisin ajatella, että murhan jälkeen on Annelin kanssa ensin leikitty kuolemanleikkejä, kun eihän Jukan tuhkiakaan siroteltu kahteen vuoteen. Pojan kertoman mukaan äiti ja isosisko kehuskelivat tehneensä murhan. Jensin tullessa kuvioihin lapset varmaan näkivät juopuneiden aikuisten touhuja, jotka ulottuivat sitten heihinkin. Anneli on tunnustanut ainakin pahoinpidelleensä lapsia. Myöhemmin sijaisperheen alkuaikoina vanhin tytär oli se, joka pelotteli nuorempiaan.
Kai Sep
Edelleen: kuka näyttää jolleki uudelle miesystävälle alussa karmeuksiaan?
Oliko Anneli "hei, tervetuloa Kulta tänne takkahuoneeseen kahville, nitistin Jukan muuten täsmälleen tuossa. Sit lasten kanssa häröilen aina lauantaina saunan jälkeen."
Harrastettiinko seksiä aaveiden kanssa vai mikä sai ne immenkalvot pysymään ehjinä? Mielikuvituksessahan kaikki tapahtui.
Onhan se kova oikeusmurha, jos Annelia on turhaan syytetty murhasta ja seristä. Siinä on elämä pilalla totaalisesti.
Mutta täytyy kyllä sanoa, että hän itse on antanut aihetta epäilyksiin omituisella käytöksellään. Itse olen introvertti, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään sanoa 1,5 vrk murhasta "unohdetaan tää juttu", tai julkaista jotain halloween-videota kaiken tuon jälkeen.
Tai ylipäätään saada ihmisiä innostumaan tavallisista DIY-videoistakaan, "jippii askarrellaanpa korttia." Olisin ehkä jossain siivoojana töissä loppuikäni tai muuttaisin ulkomaille.
Anneli ei tajua, miltä kaikki näyttää ulkopuolisin silmin. Ja ihmisiä ei voi syyttää siitä että tekevät ihan tulkintoja siitä, mitä toinen viestittää nonverbaalisestikin, koska - ihmisten aivot vaan pyrkivät muodostamaan mielekkään ja järkeenkäyvän kokonaisuuden.
Ja vierasta dna:ta ei ole löytynyt, muuta kuin sen RKP:n tutkijan dna siinä halossa. Jos ei Annelin dna:ta löytynyt Jukalta esim.kynsien alta, niin ei ole löytynyt huppiksenkaan.
^ Tuolla edellä oli hyvin tuotu esille kuulustelijoiden johdattelevien kysymysten ja äidin puheitten vaikutukset tytön huppis"havaintoihin". Huomasin aikoinaan myös, miten oikeuspsykologista haastattelua tehnyt kuulustelija katkaisi välillä pojan kerrontaa harmillisissa kohdin. Monesti, kun poika alkoi kertomaan nauhurin naksuäänistä, kuulustelija siirtyi yli-innokkaana äidin menoon puhelimeen. Jäi tunne, että pojalla olisi voinut olla vielä enemmänkin kerrottavaa nauhoittamisen jälkeisistä tapahtumista. Häkepuhelun jälkeisistä ajoista poika sai kerrotuksi, että oli kuullut lyhyet askeleet ja sen jälkeen naks-äänen. Se viittaisi siihen, että nauhuri oli lähettyvillä ja Anneli kävi sammuttamassa sen häkesoiton jälkeen. Kertomus on uskottavankuuloinen, koska pojan huone oli melko lähellä olohuonetta ja keittiönkulmaa.
Jos seri-tuomio puretaan niin pitäisi varmaan aloittaa tutkinta siitä miten koko tuomioon ylipäätään päädyttiin. Eihän syytöntä ihmistä voi mielivaltaisesti vankilaan teljetä, jos näyttö ollut sitä tasoa mitä se oli.
Vierailija kirjoitti:
^ Tuolla edellä oli hyvin tuotu esille kuulustelijoiden johdattelevien kysymysten ja äidin puheitten vaikutukset tytön huppis"havaintoihin". Huomasin aikoinaan myös, miten oikeuspsykologista haastattelua tehnyt kuulustelija katkaisi välillä pojan kerrontaa harmillisissa kohdin. Monesti, kun poika alkoi kertomaan nauhurin naksuäänistä, kuulustelija siirtyi yli-innokkaana äidin menoon puhelimeen. Jäi tunne, että pojalla olisi voinut olla vielä enemmänkin kerrottavaa nauhoittamisen jälkeisistä tapahtumista. Häkepuhelun jälkeisistä ajoista poika sai kerrotuksi, että oli kuullut lyhyet askeleet ja sen jälkeen naks-äänen. Se viittaisi siihen, että nauhuri oli lähettyvillä ja Anneli kävi sammuttamassa sen häkesoiton jälkeen. Kertomus on uskottavankuuloinen, koska pojan huone oli melko lähellä olohuonetta ja keittiönkulmaa.
Ainut, että kyllä FBI olisi erottanut nauhurin hurisevan äänen häkenauhalta. Tosin Annelilla oli läppäri, on voinut kikkailla silläkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä kuulustelut tehty samaan aikaan, kun lapset kertoivat seksihurjasteluistaan?
Poikahan alkoi puhumaan niistä nauhurin äänistä vasta vuosia myöhemmin eli juurikin silloin, kun tämä seksikuvio oli meneillään. Eli ei taida olla ihan sieltä luotettavimmasta päästä ne jutut.
"Eihän hän mitään ihanaa vaimoa näytellyt vuosikausia. Juurihan tämän ketjun aloituksessa on kerrottu Tiia Palmenin kirjassa sukulaisten kertoneen karusta arjesta. Sukulaiset olivat nimenomaan ihmetelleet, miten Jukka oli päätynyt yhteen Annelin kaltaisen naisen kanssa. Jukka oli kuulemma pitänyt vaimoaan älykkäänä. Myös mielentilatutkimuksessa paljastui, että Annelin defenssinä oli älyllistäminen. (Muuta ei taidettu paljastaa?) Annelilta tuskin on puuttunut kykyä suunnitella monimutkaisempiakaan murhakuvioita peittelyineen."
Sitten emotionaalisesti ihan lapsen tasolla, melkein vähämielisen. Siis puolitoista vuorokautta sitten väkivaltaisesti menehtyneen aviomiehensä jälkeen sanoo, että me unohdetaan tää kaikki. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu todella kaukaa haetulta, että lapset keksisivät niin pimeitä juttuja päästään, että pakkohan jonkun on ollut syöttää ne sinne.
Ja jos keksivät itse, niin ovat mielestäni silloin itse paskapuheistaan myös vastuussa ja korvausvelvollisia äidilleen ja Jens Kukalle. Ovat paskapuheensa myöntäneet joten nyt olisi uhrien aika saada oikeutta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat voineet elää nuo tapahtumat. Silloin niistä syntyy vahvempi muistijälki. Lapset eivät välttämättä osaa erottaa sitä, mikä on tapahtunut ihan oikeasti ja mikä on aikuisten "näyttelemää". Voisin ajatella, että murhan jälkeen on Annelin kanssa ensin leikitty kuolemanleikkejä, kun eihän Jukan tuhkiakaan siroteltu kahteen vuoteen. Pojan kertoman mukaan äiti ja isosisko kehuskelivat tehneensä murhan. Jensin tullessa kuvioihin lapset varmaan näkivät juopuneiden aikuisten touhuja, jotka ulottuivat sitten heihinkin. Anneli on tunnustanut ainakin pahoinpidelleensä lapsia. Myöhemmin sijaisperheen alkuaikoina vanhin tytär oli se, joka pelotteli nuorempiaan.
Kai Sep
Seppo kävi lähinnä tiedustelemassa, voisiko heiltä lainata vasaraa. Eli tiedonjano suuntautui murha-asioihin. Ei tuohon aikaan leikitty enää Jukan tuhkilla eikä Jens ollut kuvioissa. Ei Sepolla ollut aavistustakaan tuollaisesta. Millaista oireilua lapsilla oikein olisi pitänyt esiintyä noihin aikoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkunasta poistuva murhaaja, jonka A näki, oli Anneli itse, joka oli vetänyt päälleen tummat suojavaatteet. Hän juoksi sitten terassilta avaamansa etuoven kautta takaisin sisään. Häke-puhelu soitettiin vasta tämän jälkeen, ja siksi tyttö heti tajuaa, kenestä on kyse, kun Anneli käskee katsomaan, onko "se" vielä siellä.
Murhaaja poistuu puhelun aikana.
Tämä murhaajan poistuminenkin vaikuttaa niin käsikirjoitetulta jutulta. Puhelun aikana Anneli kyselee, onko se vielä siellä vai joko se lähti. Sitten kun tyttö varmistaa, että se lähti, niin kumpaakaan ei tunnu kiinnostavan, mihin suuntaan tekijä lähti, tuleeko hän vielä takaisin jostain toisesta suunnasta, jääkö johonkin piiloon odottelemaan vai mitä nyt tapahtuu? Eihän tuollaisessa tilanteessa voi tietää, mitä tekijä ajattelee, että hyökkääkö hän seuraavaksi etuoven kautta silminnäkijöiden kimppuun. Tai että meneekö vaikka pihavajaan piiloon, mistä olisi vielä poliisit saattaneet hänet löytää.
Miten voi olettaa, että tekijä lähtee karkuun ennen kuin poliisit saapuvat paikalle, kun hän ei vaikuttanut olevan koko aikana moksiskaan siitä, että teolla on silminnäkijöitä jotka kaikessa rauhassa puhuvat hätäpuhelua viereisessä huoneessa?
Koko hätäpuhelun aikana Annelilla on päässään valmis skenaario, miten asiat tulevat menemään (tappaja tulee, tappaa Jukan ja lähtee pois).
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos keksivät itse, niin ovat mielestäni silloin itse paskapuheistaan myös vastuussa ja korvausvelvollisia äidilleen ja Jens Kukalle. Ovat paskapuheensa myöntäneet joten nyt olisi uhrien aika saada oikeutta.
Mun mielestä käytäntö on ollut, että lasten puheisiin ei luoteta. Sen takia todella outoa, että nyt on tuomittu pelkästään niiden perusteella.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta huppiksen suhteen voivat olla myös valehdelleet.
Tai, en uskoisi muita kuin ekan aamun haastatteluja. Uskon sitä kun Amanda sanoi sairaanhoitajalle, ettei siellä ketään näkynyt.
Sairaanhoitaja=turvallisen oloinen aikuinen siinä kaaoksen keskellä. Itse olen sellaisille uskoutunut lapsena eniten, vaikka lapsena ei mitään vastaavia raakuuksia tapahtunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos seri-tuomio puretaan niin pitäisi varmaan aloittaa tutkinta siitä miten koko tuomioon ylipäätään päädyttiin. Eihän syytöntä ihmistä voi mielivaltaisesti vankilaan teljetä, jos näyttö ollut sitä tasoa mitä se oli.
No just näin. Pitää niillä lapsillakin olla vastuu sanomisistaan. Ei se voi olla niin, että lapset voi satuilla mitä vaan, ja että heitä uskotaan automaattisesti vain siksi, että lapsi ei muka valehtele tai keksi juttuja.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta huppiksen suhteen voivat olla myös valehdelleet.
Tai, en uskoisi muita kuin ekan aamun haastatteluja. Uskon sitä kun Amanda sanoi sairaanhoitajalle, ettei siellä ketään näkynyt.
Sairaanhoitaja=turvallisen oloinen aikuinen siinä kaaoksen keskellä. Itse olen sellaisille uskoutunut lapsena eniten, vaikka lapsena ei mitään vastaavia raakuuksia tapahtunutkaan.
Ne haastattelut mitä olen itse videolta nähnyt niin ihan jokaisessa Amanda sanoo nähneensä ulkopuolisen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Poikahan alkoi puhumaan niistä nauhurin äänistä vasta vuosia myöhemmin eli juurikin silloin, kun tämä seksikuvio oli meneillään. Eli ei taida olla ihan sieltä luotettavimmasta päästä ne jutut.
Itse asiassa poika yritti puhua asiasta jo ensimmäisessä kuulustelussaan murhan jälkeen. Kuulustelija ei tietenkään tuolloin osannut tajuta, mistä on kyse. Sen vuoksi pidän nauhurinkäyttöä uskottavana. Jens oli perheen elämässä vasta 2007-2008. Nauhurista poika kertoi uudelleen 2011. Lapset kertoivat aluksi pelkästään murhaan liittyvistä asioista. Viimeiseksi alkoivat kertoa Jensistä ja seri-asioista.
Minusta sekin on outoa, että Amanda sanoo traumatisoituneensa koko tapahtumaketjussa eniten poliiseista. Isä tapetaan lapsen silmien alla väkivaltaisesti, mutta hirveintä kaikessa ovat poliisikuulustelut?
Tietysti ne ovat kamalia, jos koko ajan täytyy pelätä, että vahingossa paljastaa oikean totuuden ja saattaa kostoa uhkaavan äitinsä linnaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa poika yritti puhua asiasta jo ensimmäisessä kuulustelussaan murhan jälkeen. Kuulustelija ei tietenkään tuolloin osannut tajuta, mistä on kyse. Sen vuoksi pidän nauhurinkäyttöä uskottavana. Jens oli perheen elämässä vasta 2007-2008. Nauhurista poika kertoi uudelleen 2011. Lapset kertoivat aluksi pelkästään murhaan liittyvistä asioista. Viimeiseksi alkoivat kertoa Jensistä ja seri-asioista.
2011? :D
Olen itsekin ajatellut, että Anneli oli se musta-asuinen hahmo, jonka tytär jossain kertomuksessa kertoi tulleen kylppäristä ja menneen ikkunasta ulos. Onhan Annelin täytynyt lavastustarkoituksessa tehdä poistumisjälkiä terassillekin. Tuo edellyttää samalla taustanauhan käyttöä, jotta aikaa olisi. Poika on kertonut, että lasiäänten, huutojen ja nauhurin kelaamis-ja naks-äänten jälkeen hän oli kuullut, kun sisään oli askellettu toisesta ovesta. Jukan ruumis käännettiin kylpyhuoneen oven eteen vasta myöhemmin osoittamaan, ettei sitä kautta olisi muka voitu mennä.