Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin 18-vuotiaana naimisiin ja tulin 20-vuotiaana äidiksi

Vierailija
19.10.2024 |

Jotenkin nyt nelikymppisenä vaikea ymmärtää, että joku vasta yrittää saada tässä iässä ensimmäistä lastaan.

Jos joku nuori epäröi lasten hankkimista, niin tässä elämänvaiheessa siitä on pelkästään kiitollinen, että lapset ovat jo lähellä aikuisuutta.

Rohkeasti vaan! :) Kaikki voi mennä todella hyvin! 

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Menetettyä nuoruuttasi et saa koskaan takaisin. Et vaikka kuinka bilettäisit ja matkustelisit keski-iässä.

Vierailija
22/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli kannustus yrittämään perheen perustamista heti nuorena. 

Olen onnellinen kun ei ole mitään ikäviä suhdesotkuja tai sekavaa historiaa, voin ylpeydellä katsoa elämääni taaksepäin - ja eteenpäin myös. :) 

Ei ole mitään hävettävää tai anteeksipyydeltävää minkään asian suhteen. 

Eli nuorena vaan niitä lapsia, kannustan siihen! :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
24/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritetäänkö tässä tehdä vahinkoraskaudesta hyve?

Vahinkoraskaus? Lapset ovat olleet tosi toivottuja ja naimisiin mentiin onnellisen rakastuneina. Eikä ole mikään provo vaan ihan totta kaikki edellä mainittu. Ap

Poikkeus vahvistaa säännön, katsopa tilastot vaikka 20 vuotiaana lapsen saaneista, niistä on yli 95% yksinhuoltajana vasten omaa tahtoaan ja yli 80% aika köyhänä ja kouluttautumattomana kun nuoruus meni lasta hoidellessa, eikö työkokemusta kertynyt ja sitten kun mies lähti niin tuli se kuuluisa "game over", että uusi yritys seuraavassa elämässä!

Vierailija
25/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, entä mitä sitten tehdä jos 18-v. Ikäisenä yksikään mies ei ole ollut kiinnostunut kun ulkonäkö ei riitä. Mitäs sitten teet? Vai tyrkyttää itseään jollekin 7-kymppiselle alkoholisoituneelle vanhallepojalle? 

Vierailija
26/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Mihin tarpeeseen? Omaan onnettomuuteenko? Kaikki seitsemän? 

Tulitko onnelliseksi? 

Vierailija
27/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Menetettyä nuoruuttasi et saa koskaan takaisin. Et vaikka kuinka bilettäisit ja matkustelisit keski-iässä.

Mikä menetetty nuoruus?

Mä olen viettänyt nuoruuteni lasteni kanssa, sehän on täyttä elämää! Nähdä miten oma lapsi kehittyy ja kasvaa. Ihania muistoja niistä ajoista, olin pitkään kotona lasten kanssa.

Olisiko siis pitänyt olla aina humalassa tms.?? :D

Ap

Vierailija
28/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Olit teiniangstinen 13/14-vuotias, joten hankkiuduit raskaaksi ja siitä se elämän onni lähti? :D

Vierailija
29/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymppisenä olin ulkomailla asuva opiskelija. Paljon olisi jäänyt näkemättä ja kokematta jos olisin lukiosta jäänyt kotiin sikiämään pohjoissavolaiseen pikkukaupunkiin.

Kyllähän mulla on koko loppuelämä aikaa matkustella? :)

Ja perheenä matkustelu onnistunut aina myös helposti. Ap

Iäkkäämpänä tai lasten kanssa matkustelu....joo voi olla ok mutta laimeeta, siis se kunnon matkustelu täydellä seikkailumielelllä, se tehdän sinkkuna 20-30v välillä ja tammer tömisee ja maisema vaihtuu.

Vierailija
30/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai menojalka vipattaa!

Mulla kaksoissisko ja yksi hyvä ystävä sai lapset myös hyvin nuorena niin käydään usein keikoilla ja viihteellä! :)

Ja aviomiehen kanssa päästään helposti reissuun kahdestaan. 

Elämä on tosi helppoa ja ihanaa nyt, kun lapset on kasvatettu ja vielä jaksaa tehdä kaikkea hauskaa! :)

Ap

Minulla hyytyi into lähteä viihteelle viimeistään joskus 35-vuotiaana, keikoilla käynti jo paljon sitä ennen. En voisi kuvitellakaan heiluvani keski-ikäisenä möllykkänä jossain keikoilla ja baareissa hakemassa niitä nuoruuden kokemuksia ja elämyksiä, jotka jäivät väliin lastenhoidon vuoksi.

Vierailija
31/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan 15v nainen ja mies. Löydettiin asunto läheltä uutta opiskelupaikkaa ja sinne mahtuis kolmaskin, muttei tärppää.. Olen aina halunnut lapsia ja nyt on poikaystävä ja lisääntymiskyky hankittuna vihdoin. Olen todella innoissani ettei tarvi enää mutsin kaa olla samassa kämpässä. Mutta silti onneton koska lapseton. Tähdättiin alunperin päättäjäisiin, mutta nyt jos tärppäisi niin joutuisinkin olemaan maha pystyssä siellä.

Vierailija
32/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoiseni 25-vuotiaana heti yliopisto-opintojen päätteeksi ja kuopuksen 3v myöhemmin. Ei ollut vakituisia työpaikkoja ja omaa asuntoa ja välillä oli alkuun taloudellisesti tiukkaa, mutta nyt olen 35v, on töitä, oma talo, lapset jo koulussa ja elämä hymyilee. Kannatti uskaltaa. Toki olen onnekas kun löysin hyvän miehen jo nuorena ja lapsetkin sai alkunsa nopeasti, nämä ei ole mikään itsestäänselvyys kun on kaveripiiriä seurannut. 

Vierailija
33/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä menetetty nuoruus?

Mä olen viettänyt nuoruuteni lasteni kanssa, sehän on täyttä elämää! Nähdä miten oma lapsi kehittyy ja kasvaa. Ihania muistoja niistä ajoista, olin pitkään kotona lasten kanssa.

Ap

Lasten kanssa eletty nuoruus on kyllä niin menetettyä nuoruutta.

Vierailija
34/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymppisenä olin ulkomailla asuva opiskelija. Paljon olisi jäänyt näkemättä ja kokematta jos olisin lukiosta jäänyt kotiin sikiämään pohjoissavolaiseen pikkukaupunkiin.

Iäkkäämpänä tai lasten kanssa matkustelu....joo voi olla ok mutta laimeeta, siis se kunnon matkustelu täydellä seikkailumielelllä, se tehdän sinkkuna 20-30v välillä ja tammer tömisee ja maisema vaihtuu.

Sekö nyt on sitä ainoaa oikeaa "elämää" että reissailee sinne sun tänne ja nus sii ympäriinsä? Eihän tuollaista tee sitä paitsi monet niistäkään jotka lapsia saavat myöhemmin. Aika harvat ainakaan omassa kaveriporukassa... 

Vierailija
35/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuminen on maailman tehokkain ehkäisykeino. Itse kävin neljääkymppiä kun valmistuin opintolainat niskassa. Sitten meni muutama vuosi vakipaikan saamiseen ja sitten pääsikin jo maksamaan opintovelkoja ja melkein 40% veroja ennen seuraavien lainojen ottoa. Siihen ikään mennessä kouluttamattomat vanhempani olivat jo lisääntyneet 9 kertaa.

Vierailija
36/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, entä mitä sitten tehdä jos 18-v. Ikäisenä yksikään mies ei ole ollut kiinnostunut kun ulkonäkö ei riitä. Mitäs sitten teet? Vai tyrkyttää itseään jollekin 7-kymppiselle alkoholisoituneelle vanhallepojalle? 

Tuskin kukaan niin ikävältä näyttää?

Salille, lenkille, stylistin ohjeet YouTubesta omalle vartalolle. 

Näin ammattini puolesta voin sanoa, että puhdas ja siisti iho, terveet elämäntavat ja hyvät ravintolisät auttavat!

Katso hyvä hiusmalli itsellesi! Hampaat kuntoon.

Ryhtiä tuovat alusvaatteet, pilke silmään ja hymy huulille. ;)

Ap 

Vierailija
37/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä hyvin tai ei. Omat lapset saanut 21 ja 25 vuotiaana. Kaikkine ongelmineen. Koko elämäni on pyörinyt vain lasten ongelmien ympärillä ja ollut yhtä selviytymistä. Jos nyt palaisin ajassa takaisin, en todellakaan tekisi lapsia. 

Onneksi jollain menee asiat hyvin. Mun elämä on ollut siitä asti ahdistusta ja ongelmien ratkomista. 

Vierailija
38/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ei tuo ole vielä mitään. Esim lestadiolaisilla Oliverilla ja Eevalla on 22v jo kolme pientä lasta ja tietysti lisää tulee.

Vierailija
39/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö nyt on sitä ainoaa oikeaa "elämää" että reissailee sinne sun tänne ja nus sii ympäriinsä? Eihän tuollaista tee sitä paitsi monet niistäkään jotka lapsia saavat myöhemmin. Aika harvat ainakaan omassa kaveriporukassa...&

Kiitos tästä kommentista, olen täysin samaa mieltä, että kyllä yksi hyvä mies riittää naiselle. Ei tarvitse kaikille itseään jakaa jne. Näin itse ajattelen. Ap

Vierailija
40/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä menetetty nuoruus?

Ap

Siksi onkin sairasta, että niin monet sairaalloisesti kyttäävät ja yrittävät hankaloittaa teinin seksielämää, etenkin kun koko siihenastisen elämän ovat paasanneet suu vaahdossa, että oman lapsen kehitystä on kiva seurata.