Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin 18-vuotiaana naimisiin ja tulin 20-vuotiaana äidiksi

Vierailija
19.10.2024 |

Jotenkin nyt nelikymppisenä vaikea ymmärtää, että joku vasta yrittää saada tässä iässä ensimmäistä lastaan.

Jos joku nuori epäröi lasten hankkimista, niin tässä elämänvaiheessa siitä on pelkästään kiitollinen, että lapset ovat jo lähellä aikuisuutta.

Rohkeasti vaan! :) Kaikki voi mennä todella hyvin! 

Kommentit (223)

Vierailija
221/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap liikut vaarallisilla vesillä. Jos sulla onkin kaikki mennyt hyvin, niin älä yleistä. Moni ei ole monestakaan syystä ollankaan valmis vanhemmaksi noin nuorena, ja jos hätiköidysti ja hetken mielijohteesta ryhtyy lapsia tekemään, niin se voikin olla elämän mittainen tragedia sekä vanhemmille että lapselle. Lapsen saaminen on niin iso asia, että sitä täytyy oikeasti harkita, haluta ja ymmärtää vastuu ja kokonaisvaltaisuus. Lapset on maailman ihanin asia, ja jokaisella lapsella on oikeus olla sitä omille vanhemmilleen. Yhdenkään lapsen ei pitäisi joutua kokemaan ettei ole toivottu ja haluttu, tai että on pelkkä rasite vanhemmilleen, eikä yhdenkään vanhemman pitäisi katua, että jätti nuoruuden krsken koska hätiköi ja kiirehti aikuisuuteen. Jollekin se 18-20 voi olla juuri oikea aika saada lapsi, mutta ihan yhtä oikea aika voi jollekin toiselle olla vaikka vasta 40v. Joillekin jossain siinä välillä, joillekin ei koskaan.

Vierailija
222/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin 18v naimisiin ja sain ekan lapsen 18v, erosin 3Ov, sitten menin tokan kerran naimisiin 38v ja sain lapsen 38v, sopi mulle hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/223 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, mitä lyttäämistä. Ensin ilahduin, että kiva lukea vaihteeksi positiivista ja kannustavaa tekstiä nuoresta vanhemmuudesta, mutta aika hämmentävää miten negatiivisen vastaanoton AP on saanut.

Olen itsekin nuori äiti. Täyttäessäni 25 vuotta olin jo kolmen lapsen äiti. Minua myös varoiteltiin, miten opinnot jäävät, nuoruus jää elämättä eikä matkustamaan pääse. Mikään näistä ei pitänyt paikkansa. Olemme asuneet ulkomailla, olemme puolisoni kanssa molemmat suorittaneet yliopistotutkinnot ns. hakupainealoilta, ja lastenvahteja käyttämällä bilettämäänkin on päästy, jos on haluttu.

Opiskeluaikana toki oli tiukempaa, mutta viimeisen 10 vuotta olemme olleet erittäin hyvätuloisia. Vanhin lapsi on jo muuttanut pois kotoa ja opiskelee itse yliopistossa. Tuemme häntä taloudellisesti.

Minulle lasten saaminen nuorena oli oikea valinta. Opiskelijaelämä jousti paljon paremmin kuin tämän hetkinen urani. Ei viitsitä

Jos aloittaa keskustelun sanoilla joilla ap tämän ketjun aloitti, niin asia saa aika ikävän sävyn heti alkuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme