Haluatko, että lapsesi muuttaa omilleen täysi-ikäisenä?
Kommentit (49)
Haluan, että jossain vaiheessa muuttaa pois, mutta mitään kiirettä ei ole. Kuopus muutti omilleen lukiolaisena, mutta esikoinen vielä fiilistelee meidän kanssa.
Kotiin saa aina palata.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa rahan haaskausta. Muuttaa sitten, kun löytää kumppanin. Tilaa on, pojille länsisiipi ja meille vanhuksille on itäsiipi.
No hyi. Kuka huolii vanhempiensa luona asuvan pojan? Pilaa sillä mahdollisuutensa .
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi. Olisin todella tyytyväinen mikäli hän haluaisi että lohkaistaan tontista pala ja rakennetaan hänelle oma talo. Tietenkin lapseni saa muuttaa mihin vain hän itse haluaa.
Mun lapsuuden kaveri on elänyt elämänsä samalla tontilla. Hänen vanhempansa aikoinaan rakensivat talonsa ja sitten lohkaisi tontin kolmeen osaan. Tyttärelle ja pojalle. Tytär kävi välillä poikakaverin nurkissa, ei virallisesti kuitenkaan muuttanut. Seurustelu aikana jo rakensivat yhteistä taloaan tuolle vanhempien lohkasulle ja asuvat siinä yhä. Kaksi lastaan ovat lähteneet maailmalle. Toinen heistä varmasti palaa vielä asumaan tuohon vanhempiensa tai isovanhempiensa taloon. Ovat suht isojakin taloja, että mahtuu.
Hänen veljensäkin rakensi talon ja yhä sekin perhe asuu samalla tontilla.
Nää on tosi sukukeskeisiä. Mökkikin yhteinen. Eikä juuri riitoja ole ollut. Olen aina heitä ihastellut, että ovat saaneet "mahdottoman" toimimaan. Vaikka itse tulen omieni kanssa hyvin toimeen, mutten noin tiiviisti haluaisi olla päivittäin.
Arvostan vanhempia, jotka eivät laita lastaan muiden veronmaksajien kontolle, jos lapsi opiskelee kotipaikkakunnalla eikä hyvää työpaikkaa vielä ole.
Miksi ihmiset hankkivat lapsia, jos vihaavat lapsiaan. Ja vielä pitäisi synnytystalkoot rahan avulla järjestää. Kamalaa. USA:ssa äitiyslomat ovat 3 kk ja siellä on tunteettomia sarjamurhaajia eniten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mihinkään lähtenyt, eikä mikään opiskelu etene eikä tule valmiiksi vielä vuosiin, koska keskeyttää jatkuvasti kun jotain aloittaa. Luulin jo, että tässä vaiheessa saisin elellä sinkkuna ja itsekseni, mutta ei tuossa se on kuin tupajumi. Sentään maksaa tuista olemisensa ja elämisensä. Se auttaa tietysti taloudellisesti, mutta tässä vaiheessa mikään raha ei korvaa sitä jos joskus saisi elää yksin.
Pitikö sitä ladta edes tehdä, jos se on noin vastenmielinen?
Kiire näillä tuntui olevan, isompaan kaupunkiin. Toki kotikunnassa ei ole kuin lukio ja muutama kuppanen amisala ja kun niistä ei mieleistä löydy, niin ysin jälkeen muutto. Mutta ei nyt omilleen, toki opiskelujen ajan kustannetaan kaikki tarvittava ja tuetaan kaikin puolin. Jo täysi-ikäisinä tienaavat opiskelujen ohella ihan kivasti mutta käydään silti ruokakaupassa yhdessä, ostetaan vaatteet, puhelimet jne ja toivotaan että älyävät säästää pikku pesämunaa vaikka asuntoa tai autoa varten.
Mä en ihmettele.Toisesta lapsestaan ja tämän äidistä noin rumaan sävyyn puhuva inhottaa jopa mun kaltaista velaa.