Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko, että lapsesi muuttaa omilleen täysi-ikäisenä?

Vierailija
19.10.2024 |

H

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa sitten kun pärjää.

Vierailija
2/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta ei ole kiirettä, mutta toki jos itse haluaa, niin sitten. Olisi hyvä olla ainakin opinnot vauhdissa ja talous sellaisella mallilla, että pärjää. Kotona asuessa voi helpommin säästää tulevan varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tahdin mukaan sitten kun kokee olevansa valmis. Kuopus muutti heti lukion jälkeen opiskelujen alkaessa, esikoinen asuu vielä kotona. 

Vierailija
4/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla on edes lukio tai ammattikoulu loppu, kun täyttää 18. Itse muutin kotoa armeijan jälkeen 20-vuotiaana.

Vierailija
5/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään pakko ole muuttaa, varsinkin jos taloudellisesti joutuisi hyvin tiukille. Helpompi täällä sitten avustaa ruokien ja asumisen kanssa. Itse muutin vasta reilusti päälle parikymppisenä, mutta osallistuin kotitöihin, opiskelin ja kävin töissä. Ehkä se sama on vaatimuksena omalle lapselle, en alkaisi rahoittamaan elämää ellei ole pyrkimyksiä eteenpäin. 

Vierailija
6/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäret muuttivat 19v:nä ja poika 20v armeijan jälkeen. Kaikki opiskelujen perässä

Vierailija
7/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin valmistaa lapsiani siihen että muuttavat omaan kotiin sitten kun lukio on käyty. Ja niin he tekivätkin.

Vierailija
8/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ja kotona saa asua niin kauan kuin haluaa, eihän se muuten olisi koti.

Vierailija
9/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi muuttaa kun käy liian suureksi rasitteeksi tai turvallisuusriskiksi. Joskus jo kauan ennen täysi-ikäistymistään, riippuen olosuhteista

Vierailija
10/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria pitää auttaa asunnon saannissa ja muussa. Ei se taivaalta tipu. Ellei ole tosi itsenäinen nuori joka tuntee kaikki asiat.

Vierailija
11/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. Olisin todella tyytyväinen mikäli hän haluaisi että lohkaistaan tontista pala ja rakennetaan hänelle oma talo. Tietenkin lapseni saa muuttaa mihin vain hän itse haluaa.

Vierailija
12/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten sitten, kun on opiskellut ja saanut työpaikan. Ei minulla ole kiire heittää lastani yhteiskunnan elätiksi, jos ei ole pakko. Nyt opiskelee samassa kaupungissa missä asumme ja on hakemassa töitä heti kun valmistuu. Kys. alalle on lähes varmaa työllistyä.

Vierailija
13/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat muuttivat opiskelemaan toiselle paikkakunnalle 20- vuotiaina. Jos olisivat kotikaupunkiin jääneet opiskelemaan, olisivat asuneet opiskeluajan kotona. 

Vierailija
14/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni ovat muuttaneet omasta halustaan ja opiskelupaikkojen takia.

Poika kävi ensin armeijan, palasi kotiin ja kohta lähti taas. Vuokrasivat kaverinsa kanssa kämpän kun opinnot alkoivat.  Siitä sitten vähitellen ihan omaan elämään. Nyt avovaimo, työ eräällä kunnalla sekä pieni oma firma sivutöinä jossa myös avovaimo työskentelee.

Tytär lähti 18-vuotiaana opiskelemaan eikä sen jälkeen ole kotiin palannut.  Valmistui, sai hyvän työpaikan.  21-vuotiaana tapasi ensimmäisen oikean poikaystävän, sitä ennen pelkkää tapailua.  Vuoden seurustelivat ja sitten muuttivat yhteen.  Ostivat asunnon ja nyt viime kesänä naimisiin.

Yhdessä oloa heillä nyt yhteensä 11 vuotta. 

Kotoa ei pois ajettu mutta omasta halustaan lähtivät. Olen molempia tukenut melko paljon alkuaikoina kunnes pääsivät jaloilleen.  Hienosti ovat pärjänneet. Minä elelen vapaana kuin taivaan lintu! :)

Vierailija
15/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi. Olisin todella tyytyväinen mikäli hän haluaisi että lohkaistaan tontista pala ja rakennetaan hänelle oma talo. Tietenkin lapseni saa muuttaa mihin vain hän itse haluaa.

Vähissä taitaa olla nuoret, jotka haluavat asua samalla tontilla vanhempiensa kanssa, vaikka oltaisiin miten hyvissä väleissä.

Vierailija
16/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lähdin 15v kotoa 150km päähän töihin.oma penska lähti 16v pois töihin kun koulut eivät kiinnostaneet hänelläkään.

Vierailija
17/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte, niin opettakaa lapsillenne miten yksin pärjätään.

Vierailija
18/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti pois koska oli pakko. Mä muutin pienempään asuntoon.

Vierailija
19/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään yli 70-vuotiaan miehen, joka ei ole koko elämänsä aikana muuttanut. Vanhemmista on toinen kuoli kun hän oli vähän päälle parikymppinen ja toinen muutti vähän matkan päähän pienempään taloon.

Vierailija
20/49 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluan, että asuvat mahdollisimman kauan kotona. Paras olisi tilanne, jossa voisivat säästää kesätyörahat omaan pesämunaan. 

Itselläni oli kiire pois kotoa. Siitä ei hyötynyt mitenkään. 

T: Tuntematon 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän