Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei minulle tartte tuoda lahjaa" "Ei minua varten tarvi keittää" ja sitten loukkaannutaan kun ei saada lahjoja eikä kahvia. Mikä

Vierailija
19.10.2024 |

Ihme tälläisiä ihmisiä riivaa?!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kautta vuosikymmenten me naiset on kasvatettu nöyriksi. Me olemme näkymättömiä, eikä meillä ole tarpeita. Palvelemme ja huolehdimme. 

Vierailija
2/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat uniikkeja tapauksia, älä yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rasittavaa. Pakkoko heidän olla tuossa marttyyriroolissa vielä 75-vuotiaanakin?

Vierailija
4/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat uniikkeja tapauksia, älä yleistä.

Uniikkeja? Koko ikäluokka (naiset) tuollaisia. 

Vierailija
5/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kursailua, kuuluu meidän tapaperintöön. mitä enemmän kursailee, niin sitä enemmän toivoo lahjaa. kursailu on osa suomalaisuutta. 

Vierailija
6/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua varten tarvi keittää tarkoittaa, että kiitos, juon mielelläni kupillisen.

Vierailija
7/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä liittyy naisiin pelkästään?

Eräs tuttu ukko laittoi lehteen oikein ilmoituksen, että hän ei juhli 50-vuotispäiviään. Juhlapäivänä hän oli jo aamulla pukeutunut juhla-asuun ja laittanut vaimonsa avustuksella pöydän koreaksi. Ukko oli syntymäpäivänsä jälkeen vihainen kuin ampiainen ja möykkäsi, etteivät edes hänen sisarensa muistaneet hänen syntymäpäiväänsä, ei tullut lahjoja eikä näkynyt vieraita. 

Ohjeistimme häntä, että seuraavan kerran kannattaa panna lehteen ilmoitus: Pannu kuumana koko päivän, tervetuloa lahjojen ja kukkapuskien kera. 

Vierailija
8/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kursailla, kursailu - kursailla = ujostella, kainostella, empiä, siekailla, hienostellen kieltäytyä, antaa maanitella itseään yleensä kahvipöydässä, mutta hyvin usein näkee muuallakin. 

Vierailija
9/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon just tollainen, etten tarvitse mitää lahjoja. Ja en loukkaannu, jos sellaista en saakaan. 

Vierailija
10/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu ukko laittoi lehteen oikein ilmoituksen, että hän ei juhli 50-vuotispäiviään. Juhlapäivänä hän oli jo aamulla pukeutunut juhla-asuun ja laittanut vaimonsa avustuksella pöydän koreaksi. Ukko oli syntymäpäivänsä jälkeen vihainen kuin ampiainen ja möykkäsi, etteivät edes hänen sisarensa muistaneet hänen syntymäpäiväänsä, ei tullut lahjoja eikä näkynyt vieraita. 

Ohjeistimme häntä, että seuraavan kerran kannattaa panna lehteen ilmoitus: Pannu kuumana koko päivän, tervetuloa lahjojen ja kukkapuskien kera. 

en usko, että jos kursailee ja vielä mies, että tuosta muuttuu. muiden ehkä pitäisi ymmärtää paremmin hänen kursailua. teitte väärin häntä kohtaan.

Vierailija
11/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin.

Passiivis-aggressiivistahan tuo.

Vierailija
12/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallista suomalaista aivotonta toimintaa.

Vierailija
13/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua varten tarvi keittää tarkoittaa, että kiitos, juon mielelläni kupillisen.

"Jos itsellesikin keität" tarkoittaa myös, että kahvi kyllä maistuisi.

Vierailija
14/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kyläpaikkaan viedään tuliaisia ja juhliin jokin lahja. Vaikka sitten kukkia ja suklaata, jos ei muuta toivota. Samoin vieraalle keitetään kahvit. Kuuluu tapoihin, ihan kuten se kursailukin. 

Tosin nykyisin "mua varten ei tartte keittää " saattaa oikeastikin tarkoittaa sitä. Itse juon kahvia lähinnä kyläillessä. Hyvin pärjään ilman. 

Vierailija
15/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kursailla, kursailu - kursailla = ujostella, kainostella, empiä, siekailla, hienostellen kieltäytyä, antaa maanitella itseään yleensä kahvipöydässä, mutta hyvin usein näkee muuallakin. 

Meille ei kannata tulla kursailemaan me muut juodaan kahvit ilman sitä jota pitäisi maanitella. Ovat yrittäneet mutta kun kerran sanon että kahvit on kupissa ja ei tule niin on ilman tai juo kylmää kahvia, ihan sama e.v.v.k

Vierailija
16/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon just tollainen, etten tarvitse mitää lahjoja. Ja en loukkaannu, jos sellaista en saakaan. 

no sä et kursaile, osa suomalaista kursailee. alkanut vissiin tuo tapa, joskus sotien jälkeen, kun oli kurjat ajat. 

Vierailija
17/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerran kuulen että joku kursailee ihan lehdessä 😂

Vierailija
18/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en usko, että jos kursailee ja vielä mies, että tuosta muuttuu. muiden ehkä pitäisi ymmärtää paremmin hänen kursailua. teitte väärin häntä kohtaan.

Miten väärin?

Jos ihminen oikein lehdessä ilmoittaa, ettei juhli syntymäpäiviään, haluan kunnioittaa hänen toivettaan. 

Vierailija
19/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu suomalaisuudesta. Näin on opetettu jostain syystä sanomaan iät ja ajat, mutta niin vaan tässäkin pitäisi tietää, että ilman muuta tuodaan silti lahja ja ilman muuta keitetään kahvia. :D Suuttuminen ei tietenkään ok.

Vierailija
20/45 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että kysyy esim. "otatko kahvia" ja siirrät tavallaan vastuun vieraalle, niin mieluummin voi vain todeta, että "oon just keittämässä kahvia / aikomassa keittää kahvia, joten tule seuraksi". Meillä kavereiden kanssa kutsutaan valmiiksi kylään tyyliin (tuu meille teelle, niin jutellaan samalla). Kenellekään ei jää epäselväksi, mikä on homman nimi.