Mitä mieltä olette nimistä Emma ja Sofia?
Kommentit (42)
Emma, mamma, mumma
Sofia, sodomia, Bulgaria
Kivoja nimiä, mutta ovat olleet jo pitkään niin yleisiä, että niitä ei kannata lapselle antaa.
Sofia kaunis nimi , kansainvälinen
Oi Emma Emma lupasit olla mun omani.
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen nimi ja sillä lempinimi Sonja.
Sohvi on suomalainen vastine.
Ylioppilaissa ei näy paljon Sofioita. Perinteiset nimet, kuten Aino, rullaa siellä.
Kun olin lapsi. Nimeni oli harvinaisempi. Kun olin 18 se kaikui kaikkialla.
Nykyajan Anne ja Päivi, Emma ja Sofia nimisiä on kymmeniätuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Sofia nimeä eniten alaluokan weeteeen maksuilla. Joiden äidit painaa sata ja polttaa ketjussa. Eli missä se viisaus on ?
Aijaa, mun tuntemat Sofiat on kaikki korkeakoulutetuissa perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja nimiä mutta hyvin yleisiä. Lapsillani, syntyneet -99 ja -02, on useampia tuon nimisiä kavereita.
On yleisiä, mutta ei mun -15 ja -18 syntyneitten kavereissa ole tuon nimisiä. Ehkä olivat tosiaan suositumia aiemmin tai sitten Sofia on enemmän toisena nimenä? Ellaa, Ennaa, Elliä, Elsaa, Elsiä tai Enniä taas on molempien luokalla/eskarissa useita.
Oi muistatkos Emma sen kuutamoillan
Kun yhdessä tanssista kuljettiin
Sinä pierit ja potkit, ja aisani sotkit
Ja lupasit olla minun omani
Tytön kolmas nimi on Sofia. Emma oli pitkään ykkössuosikki ensimmäiseksi nimeksi, mutta oli monta vuotta se kaikkein suosituin nimi ennen lapsen syntymää niin en halunnut sitä enää kuitenkaan nimeksi laittaa.
Nättejä, perinteisiä nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen nimi ja sillä lempinimi Sonja.
Sohvi on suomalainen vastine.
Ylioppilaissa ei näy paljon Sofioita. Perinteiset nimet, kuten Aino, rullaa siellä.
Sofia on perinteinen nimi.
Kaikki tuntemani ovat tavallista tyhmempiä. Menneet kouluun vuoden myöhässä, tuplanneet ekaluokan tai jääneet luokalle. Yhtään Korkeakoulutettua en tiedä, mutta vanhempansakin asuvat aina vuokralla, tupakoivat, ovat tankkeja, ja kärsivät monin tavoin kehnoista geeneistään, joita ei ainakaan edesauta kaikin tavoin kauheat elintavat
-80 luvulla olivat vain ruotsinkielisten antamia nimiä joilla haluttiin korostaa kielellistä identiteettiä. Sofia lausuttiin voimakkaasti painottaen Sufiia.
Emmoja on aivan kyllästymiseen asti joka puolella. En ole koskaan aiemminkaan pitänyt siitä nimestä, on mielestäni liian mitäänsanomaton ja jotenkni "löllö" nimi. Sofia ehkä toiseksi nimeksi jees.
Sofia nätti nimi ja Emma vähemmän nätti
Halusin erikoisia kirjaimia ja Sohvissa on F. Se kiihottaa tätä läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihania nimiä molemmat. (Itselläni kolme poikaa.)
AP ei kysynyt sun kakaroista mitään.
Katso kysymys.
Ihan kivoja nimiä mutta hyvin yleisiä. Lapsillani, syntyneet -99 ja -02, on useampia tuon nimisiä kavereita.