En voi tehdä työtä koska sairastan vaikeaa masennusta. Eläkkeellekkään en pääse
Mistä ratkaisu? En ole riittävän terve tehdäkseni töitä, mutten liian sairaskaan päästäkseni eläkkeelle sanoo lääkärit. Saan toimeentulotukea ja asumistukea. =(
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla haukutaan työttömiä ja se aiheuttaa masennusta. Itse sain vuoden sairaslomaa.
Työttömiä haukutaan suomessa, vaikka meillä on työnantajien markkinat. Kaikki työnantajatkaan eivät ole täydellisiä.
Jos on liikaa hakijoita niin etsitään syitä miksi joku toinen hakija on parempi kuin muut. Sitten näillä muilla on vikoja.
Olen aina kärsinyt epätasaisesta osaamisestani, enkä ole tiennyt mihin sopisin. Nykyään mt ongelmiakin.
Jotkut testit kannustavat jopa yliopistoon, mutta puutteita ja vikoja löytyy. Yritin sitten alentaa tavoitteitani, muttei "helpompia" töitä näytä löytyvän.
Sitten lisäisin vielä sen, että työn haun epäonnistumisten pohtiminen ei asiaa paranna.
Ihmiset voisivat ehkä paremmin jos olisi enemmän työpaikkoja mistä valita. Tällöin myös ehkä tavanomaisesta poikkeaviakin osattaisiin arvostaa tai heistä saataisiin jotakin irti. Nyt työttömiä syyllistetään yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalla haukutaan työttömiä ja se aiheuttaa masennusta. Itse sain vuoden sairaslomaa.
Työttömiä haukutaan suomessa, vaikka meillä on työnantajien markkinat. Kaikki työnantajatkaan eivät ole täydellisiä.
Jos on liikaa hakijoita niin etsitään syitä miksi joku toinen hakija on parempi kuin muut. Sitten näillä muilla on vikoja.
Olen aina kärsinyt epätasaisesta osaamisestani, enkä ole tiennyt mihin sopisin. Nykyään mt ongelmiakin.
Jotkut testit kannustavat jopa yliopistoon, mutta puutteita ja vikoja löytyy. Yritin sitten alentaa tavoitteitani, muttei "helpompia" töitä näytä löytyvän.
Sitten lisäisin vielä sen, että työn haun epäonnistumisten pohtiminen ei asiaa paranna.
Toksiset työnantajan markkinat, joissa kilpailu "helpommistakin" töistä korostuu tekevät ihmisiä mt-ongelmaisiksi.
Vakio soppareilla olevissa on oikeasti sairaita ja sitten näitä töiden pakoilijoita. Joskus vaikea sanoa kummat ovat kumpia, kun tekee keikkatöitä.
Sitten keikkatöissä ja määräaikaisissa epärehellisten ja ikävien kilpailu metodien käyttö korostuu. Itse yritin olla työnantajan puolella ja neuvoa, korjata muiden uusien virheitä (vaikken koe olevani paras opettaja taidoiltani). Hyvä työnantaja huomioi nämä kilpailun lieveilmiöt ja seuraa itse. Huono antaa muiden pelleillä.
Parantuisko masennus risusavotassa ja muissa vastaavissa ulkotöissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko hoitoa? Ensin kokeillaan lääkkeet, sähköhoito, ketamiini ja terapia. Jos ei auta niin sitten voi miettiä eläkettä.
Luultavasti ap on kelalokki eikä ole hakeutunut minkäänlaiseen hoitoon tai on itse sabotoinut joka ainoan hoitosuunnitelman. Jokaiselle masentuneelle löytyy toimiva ja tehokas hoito. Sähkö, ketamiini tai aivojen magneettistimulaatio ei jätä ketään masentuneeksi. Paitsi asennetyökyvyttömän valittajan.
Ainahan ei ole kyse pelkästä masennuksesta, vaan taustalla voi olla esim. nepsyhaasteita, jotka yltää tai ei yllä diagnoosiin asti. Eli, mikä/mitkä seikat asenteiden taustalla onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei masennus ole mikään pysyvä olotila, jonka vuoksi veronmaksajien piikki on auki elämäsi tappiin asti. Tee jotain sille masennukselle, se on pohjimmiltaan vain tunne, jota ylläpidät ajatuksillasi. Jos johtuu elämäntilanteesta, sille pitää tehdä itse jotain.
Määräaikainen kuntoutustuki silti voitaisiin myöntää paranemisen ajaksi
Pysyykö ne paranemiset pysyvinä, mikäli ei ole työtä mihin palata, vaan siirtyminen kuntoutustuelta toimeentulotuelle, kun kaikkihan ei edes työmarkkinatukea saa. Väliinputoajiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Eläke sanana viittaa omiin korviin, että jäädään ansaitusti pois työelämästä pitkän työuran jälkeen. Ihan väärä tukimuoto mielestäni jollekin nuoremmalle jäädä eläkkeelle ilman kunnon työhistoriaa. Näiden kuuluisi saada toimeentulotukea, että tulevat toimeen sen verran, että ihmisarvoisen elämän edellytykset täyttyvät.
Aiheellista olisi tuolloin myös ihmisten saada esim. traumaterapiaa. Mitään sellaista tukeaan ei kaikki lapsuudessa vakavasti tai hyvin vakavasti traumatisoituneet edes saa. Tuollaiset seikathan myöskin voi estää ihmisten ajoissa kuntoutumisen työelämään ja, kun asioiden kanssa oppii pärjäämään jotenkuten niin onkin jo liian vanha aloittamaan palkallisessa työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Eli, jos masentunut joutuisi jostain syystä keskelle erämaata, hän vaan lamaantuisi eikä tekisi mitään päästääkseen sieltä pois? Enpä usko. Jos on ihan pakko, pystyisi hän kävelemään ja lähtemään etsimään apua. Mutta kotisohvalta poispääsy on vaikeampaa...
Tämä. Kun olosta on tehty liian mukavaa.
Otat vaan itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydyt. Alat käydä lenkillä ja menet töihin. Kaikilla on joskus alakuloa, älä sitä märehdi äläkä uhriudu.
Minulla on melkein vastaava tilanne. Vuosien syöpähoitojen, aivoleikkauksen ja elinsiirron jälkeen teen täyttä työpäivää.
Onneksi palkka on pieni.