Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi tehdä työtä koska sairastan vaikeaa masennusta. Eläkkeellekkään en pääse

Vierailija
18.10.2024 |

Mistä ratkaisu? En ole riittävän terve tehdäkseni töitä, mutten liian sairaskaan päästäkseni eläkkeelle sanoo lääkärit. Saan toimeentulotukea ja asumistukea. =(

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas koen kykeneväni töihin, mutta töiden löytäminen on hankalaa. Nykyään työnhakijoita on niin paljon, että on kaikkea ns. piilosyrjintää; Joku muu on parempi koska [syy jota ei kerrota]. Siivoamaankaan ei niin vain mennä. Tämä pahentaa mt-ongelmia.

Vierailija
82/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas koen kykeneväni töihin, mutta töiden löytäminen on hankalaa. Nykyään työnhakijoita on niin paljon, että on kaikkea ns. piilosyrjintää; Joku muu on parempi koska [syy jota ei kerrota]. Siivoamaankaan ei niin vain mennä. Tämä pahentaa mt-ongelmia.

Sitten siivoojan paikoistakin joutuu kilpailemaan suomea puhumattomien kanssa, joilla saattaa olla lähtömaissa paremmat työmarkkinat ja CV:ssä enemmän täytettä. Nämä vielä nuorempiakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä mukana olevistakin moni on sairastunut keskivaikeaan tai jopa vaikeaan masennukseen syynä työ- tai yksityiselämän haasteet ja ovat sitten hakeneet apua työterveydestä tai muualta terveydenhuollosta, saaneet sairauslomaa ja lääkkeitä sekä ohjeita muuttaa elämän tapojaan ym. Useimmat ovat ottaneet ohjeistuksista vaarin ja tehneet oman osuutensa tervehtyäkseen ja ovatkin palanneet sairausloman jälkeen terveinä takaisin työelämään joko entiseen työpaikkaansa tai hankkineet uuden työn, kouluttautuneet uudelleen tai vaikka vaihtaneet myös maisemia jos se on ollut tie tervehtymiseen.

Vierailija
84/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä mt-ongelmaiset kuolevat nuorempina. Tätä edistää se, että terveydenhuollossakin keskitytään välillä liikaa mt-ongelmiin.

Yhteiskunnan palveluista kerrotaan siten, että luvataan ties mitä kunnes itse joutuu niitä käyttämään (tai läheinen).

No tällä, ette kyllä välttämättä säästä kun jää koulutukset ja taidot hyödyntämättä ja opintolainoja maksamatta.

Laillisten päihteiden käyttökin lisääntynyt, joten veroja tulee maksettua enemmän. Vuosikymmenen olin juomatta lähes laisinkaan. Tietyn tilanteen jälkeen alkoi alkoholikin maistua paremmin.

Vierailija
85/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä mt-ongelmaiset kuolevat nuorempina. Tätä edistää se, että terveydenhuollossakin keskitytään välillä liikaa mt-ongelmiin.

Yhteiskunnan palveluista kerrotaan siten, että luvataan ties mitä kunnes itse joutuu niitä käyttämään (tai läheinen).

No tällä, ette kyllä välttämättä säästä kun jää koulutukset ja taidot hyödyntämättä ja opintolainoja maksamatta.

Laillisten päihteiden käyttökin lisääntynyt, joten veroja tulee maksettua enemmän. Vuosikymmenen olin juomatta lähes laisinkaan. Tietyn tilanteen jälkeen alkoi alkoholikin maistua paremmin.

Ja lisäisin vielä, että töitä tuli haettua jo ennen alkoholin käytön lisääntymistä. Ja olen tietenkin mennyt (vielä) selvinpäin haastatteluihin.

Vierailija
86/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäisin vielä, että töitä tuli haettua jo ennen alkoholin käytön lisääntymistä. Ja olen tietenkin mennyt (vielä) selvinpäin haastatteluihin.

Minunkin aiheuttamat tappiot tilastoissa menevät todennäköisesti alkoholin ja mt-ongelmien piikkiin. Samalla ei mietitä mitä syrjintä aiheuttaa.

Vierailija
87/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaminen piristää

Vierailija
88/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä mukana olevistakin moni on sairastunut keskivaikeaan tai jopa vaikeaan masennukseen syynä työ- tai yksityiselämän haasteet ja ovat sitten hakeneet apua työterveydestä tai muualta terveydenhuollosta, saaneet sairauslomaa ja lääkkeitä sekä ohjeita muuttaa elämän tapojaan ym. Useimmat ovat ottaneet ohjeistuksista vaarin ja tehneet oman osuutensa tervehtyäkseen ja ovatkin palanneet sairausloman jälkeen terveinä takaisin työelämään joko entiseen työpaikkaansa tai hankkineet uuden työn, kouluttautuneet uudelleen tai vaikka vaihtaneet myös maisemia jos se on ollut tie tervehtymiseen.

Riippuu siitä kuinka pian on saanut apua. 

Vierailija
89/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei kai sellaisesta sairaudesta, joka on suurimmalla osalla tilapäinen, nyt eläkkeelle päästä.

Vierailija
90/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei hyväksy sairauslomatodistuksiani kun kuulemma pystyn johonkin työhön, mutta kas kun paikkakunnallani ei duunia ole, enkä halua muuttaa toisaallekaan. Lähin kaupunki on 40km päässä, mutta ei ole julkista liikennettä. En saa asumistukea tms. kun avopuolisollani on omaisuutta, tosin se omaisuus ei ole kuin menoerä hänellekään. Olen siis pennitön kun työkkärissäkin sanottiin että hae sairauslomaa tai ota työtä vastaan ja täällä se työ olisi osa-aikainen henkilökohtainen avustaja johon en kykene. Kiva elää kun tilillä on pyöreä nolla. 

Vierailija
91/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus=Lorvikatarri.

Vierailija
92/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laihduttaminen piristää

Ylipaino ei taida riittää työkyvyttömyyteen. Tässä taas yksi piilosyrjintä mahdollisuus lisää jos on työnantajien markkinat.

Vierailija
93/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos pääsee määräaikaiselle tai hakee hoitoa niin se näkyy ikävästi CV:ssä. Hankaloittaa mukavan tai edes sopivan työnsaantia entisestään.

Miten mt-hoidosta vuosienkin takaa pitäisi kertoa työhaastattelussa?

Vierailija
94/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus=Lorvikatarri.

Kokeileppa omalle kohalles. 

Vierailija
95/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos pääsee määräaikaiselle tai hakee hoitoa niin se näkyy ikävästi CV:ssä. Hankaloittaa mukavan tai edes sopivan työnsaantia entisestään.

Miten mt-hoidosta vuosienkin takaa pitäisi kertoa työhaastattelussa?

Siis tarkoitan tässä sopivan ja jotenkin siedettävän työn saantia.

T: siivoustakin hakenut ja vuokrayhtiöiden listoilla

Vierailija
96/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten huomasin vielä, että varastotyöntekoon liittyvällä te-toimiston kurssilla oli aiheena vuorovaikutustaitoja ja asiakaspalvelua. Minä taas kuvittelisin tuota introverttienkin hommaksi ja niiden joiden pärstä ei asiakaspalvelussa muita välttämättä miellytä.

Vierailija
97/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairauslomaa ja varsinkaan sen syytä tarvitse sisällyttää CV:hen.

Vierailija
98/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairauslomaa ja varsinkaan sen syytä tarvitse sisällyttää CV:hen.

Olen samaa mieltä, mutta se näkyy epäilyttävänä tekijänä jos ei ole vakitöitä. Eli jos on pätkätöitä tai opinnot viivästyneet. 

Vierailija
99/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee potkulaki ja varmasti irtisanotaan noita saikuttajia. 

Siinä menee sitten omistusasunto. 

Vierailija
100/149 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki koskee myös julkisen työntekijöitä.