Emmerdalen juhlat
Emmerdalen juhlahumua ja ensimmäisenä pikkujoulut.
Kommentit (559)
Vastauskimara useampaan viestiin samalla:
Jouluvalmistelut ovat sillä mallilla, kun ovat.. Eli siivousta vaille valmis ja vähän ruokien valmistelua. Mä en jaksa tänä vuonna. Koristelutkin ovat aivan kesken ja jääkin näin, ei kuustakaan tänä vuonna. Parit kyntteliköt kaivoin, varastosta en hakenut mitään. Aattona kyllä joulupöydän koristelen. Tulee liinat, tabletit, lautasliinat ja muita juttuja. Semmoisen kukkasammalkorin teen huomenna, tontun tönöineen.
Sillit kuuluu joulupöytään. Erilaisia juttuja. Mies tekee.
Ennen silli kuului rosolliinkin, mutta sitten huomasin, ettei sitä syö muut kuin mä, jos sitä siellä on. Joten en enää lisännyt silliä.. Sitten huomasin, ettei rosollia syö muutenkaan kukaan muu kuin mä. Tai mies otti sen kohteliaan lusikallisen, kun mulla olisi sitä valmiina kaksi kiloa. Jätin sitten parina vuonna tekemättä.
Tänä vuonna teen pienen satsin, jos osaan. ;) Kiitos tuosta piparjuurilinkistä. Sillä vois tehdä, kun ihan itelle saan tehdä.
Sinappia meillä ei juuri mene, kun kinkkuakaan ei ole. Mies tekee seitania ja hän sille valmistaa myös sinappikastikkeet. Perus Dijonista.
Kahvikakku asiaan vinkkaan, että jos ei mitään joulukakkua halua tehdä, niin Tiikerikakku on aina herkkua!
Kivaa joulun odotusta kaikille! Se on ihan kohta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinulla "se pakollinen juttu", mitä ilman ei joulu tule
Mulla: piha/savusauna. Mitä paukkuvampi pakkanen, lumisempi sää, sen tunnelmallisempi on ulkotulipolku kynttiläsaunaan
Kuulostaa niin ihanan idylliseltä. Etelä-suomessa on saanut tottua, että lunta jouluisin on todella harvoin. Pakkasesta nyt puhumattakaan, kuten tänäkin vuonna näyttää käyvän. Vettä ja liukasta kaikkialla.
Miettinyt ennenkin, että mikä joulun tuo. Se on jouluruokailu. Se tunnelma. Kun on laittanut pöydän nätiksi, kynttilät palaa ja puheensorina täyttään huoneen. Istutaan pöydän ääreen syömään.
Tuli mieleen, kun lapset olivat pieniä ja asuttiin rivarissa. Meillä jouluruokailu yleensä alkoi kello 1600 ja muilla naapureilla milloin mitenkin ja niiden pukkien kanssa myös.. Jätettiin verhot pihalle auki, kun ulkona oli niin tunnelmallista ja kaikki laittaneet valoja ja kynttilöitä. Lapset jaksoi istua ruokapyödässä yllättävän pitkään, kun ykskaks saattoi pukki sujahtaa ikkunan ohi. Välillä meni tonttu ja vähän kauempaa näkyi joulupukki taas. Naapurin miehet osas hyvin hoitaa ne keikat sovitusti, ettei kahta pukkia näkynyt tuohon suuntaan samaan aikaan. Joillakin oli tontut mukana ja nekin välillä jäi pelleilemään näkyville. Oli muillakin perheillä siis katseltavaa, eikä vaan meillä. Lämmin muisto entisistä naapureista. Se yhteisö oli kiva. Sijaitsi muuten siellä Vantaan Rekolassa Villapakan lähellä. :D
No että arvatkaas, eilen tuli tieto, ettei loma-asunnon kylällä saa vettä käyttää... siis keittämättä 5-10min!!! Kaks jotain bakteeria vedessä
Ei saa kraanavedellä tiskata, pestä hampaitakaan. Puoliso on erittäin arka suolistoinen, niin varmuuden vuoksi lähdetään tänään 150km isolle kirkolle.
Hyvästi pihasaunan hämärän hyssy kynttilän valossa, savusauna, lyhdyt pihapolun varressa. Tääl on sentä lunta, etelässä ei kai...
Ja että tuliskos kaikki tarvittava mukaan??? Kun ei tiedä miten kauan evakossa ollaan.
Mutta, hyvä että on paikka mihin mennä, on kyl aika läträämistä toi veden keitto, ja aina tarras käsi hanaan... laitoin pyyheliinan siihen päälle.
Tämmöiset kuulumiset, pistäkäähän paremmaksi :)
Vierailija kirjoitti:
No että arvatkaas, eilen tuli tieto, ettei loma-asunnon kylällä saa vettä käyttää... siis keittämättä 5-10min!!! Kaks jotain bakteeria vedessä
Ei saa kraanavedellä tiskata, pestä hampaitakaan. Puoliso on erittäin arka suolistoinen, niin varmuuden vuoksi lähdetään tänään 150km isolle kirkolle.
Hyvästi pihasaunan hämärän hyssy kynttilän valossa, savusauna, lyhdyt pihapolun varressa. Tääl on sentä lunta, etelässä ei kai...
Ja että tuliskos kaikki tarvittava mukaan??? Kun ei tiedä miten kauan evakossa ollaan.
Mutta, hyvä että on paikka mihin mennä, on kyl aika läträämistä toi veden keitto, ja aina tarras käsi hanaan... laitoin pyyheliinan siihen päälle.
Tämmöiset kuulumiset, pistäkäähän paremmaksi :)
Jippuu!!!
Puhdas näyte vedestä!!!
Eikun keula kohti maaseutua, tulee samassa jouluajelu sadekelissä.
Iiiiihanaa päästä maalle :)
Olihan täällä 'helppoa', joulusauna kellarissa ja silleesti
Miss ootte?
Miten joulunpyhät sujuu?
Sataako? Vettä? Lunta?
Oliko mieluisia lahjoja?
Onko lomaa välipäivät?
Mitä kuuluu?
Kuka keksi Rakkauden?
Miksi Emmerdalessa?
Kerro kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin?
Hah :)
Vierailija kirjoitti:
Miss ootte?
Miten joulunpyhät sujuu?
Sataako? Vettä? Lunta?
Oliko mieluisia lahjoja?
Onko lomaa välipäivät?
Mitä kuuluu?
Kuka keksi Rakkauden?
Miksi Emmerdalessa?
Hah :)
Miss ootte?
Kotona. Aattona ei oltu kotona, mutta muuten kotoiltu. Joulupäivänä oli kymmenkunta ruokapöydässä.
Miten joulunpyhät sujuu?
Hyvin! On syöty ja luettu & katsottu telkkaria.
Sataako? Vettä? Lunta?
Nyt ei sada mitään ja hiukan lämpötila pakkasella.
Oliko mieluisia lahjoja?
Kyllä oli. Mieheni ostaa yleensä jonkun korun, tänä jouluna tuli korvikset. Lisäksi pari lahjakorttia.
Onko lomaa välipäivät?
Ei täysin, mutta onneksi vain 1 työpäivä.
Mitä kuuluu?
Kiitos kysymästä, oikein hyvää! Mies on lomalla ja saadaan viettää yhteistä aikaa.
Kuka keksi Rakkauden?
En tiedä, mutta onneksi keksi!
Miksi Emmerdalessa?
Tämä on ainoa sarja, jota seuraan ja siksi tulee seurattua näitä keskustelujakin.
Se oma rakas kaikille.
Mä olen ykskaks monta jaksoa jäljessä Emmerdalen katsomisessa, kun tulee tuplajaksot. Tänään jo vähän vajuuttelin, neljän jakson verran. En uskalla edes avata pääketjua, kun joku hermmostuisi kuitenkin, kun juttelisin liian vanhoja. ;)
Intianmies nakkas Nickyä turpaan. Kyllä ihmeellinen äijä se Amit. Hän ja hänen maineensa. :D Caleb mies paikallaan, vaikka itsekin on Nickyn turpaa taputellut. :(
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ykskaks monta jaksoa jäljessä Emmerdalen katsomisessa, kun tulee tuplajaksot. Tänään jo vähän vajuuttelin, neljän jakson verran. En uskalla edes avata pääketjua, kun joku hermmostuisi kuitenkin, kun juttelisin liian vanhoja. ;)
Intianmies nakkas Nickyä turpaan. Kyllä ihmeellinen äijä se Amit. Hän ja hänen maineensa. :D Caleb mies paikallaan, vaikka itsekin on Nickyn turpaa taputellut. :(
Mä en tajuu, miks Amit ei lähe kotiinsa...
Komia polliisi tutkii tappoa/murhaa
Eilen päästiin savusaunaan, ihanaa. Tulet ulkona, kynttilät sisällä, niin kaunista...
Hyvää Uutta Vuotta kaikille
Monta jaksoa Lydian tuomioistuimessa, aikas ovelasti toteutettu.
Huolestuttaa Lydian ja Samin suhde. Ja Ericin ja Brendan... Tracyn ja Naten... Charityn ja Macin... olenpas minä nyt huolissani
Moira ja Cain vaikuttaa olevan sovussa.
Miksiköhän Mandya ja Paddya ei näytetä yhdessä?
Missäs ootte kaikki koira- ja epäkoiraimmeiset???
Murreväki?
Mä luulin, että tämä on vilkaskin ketju, mutta reilu kaksi viikkoa samalla sivulla. :( Uutuuden viehätys tainnut mennä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Missäs on murrekerho???
Murteet vai murret??? Hah
Lorvikararri on iskent minnuu, laiskottaaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Lorvikararri on iskent minnuu, laiskottaaaaaaa
Sama. Koronatestikin kyllä näytti positiivista joten silläkin saattaa olla jotain vaikutusta?
Onko teillä vielä joulukuusi? Peukku ylös jos on ja alas jos ei ole. Meillä on Nuuttiin asti vaikka karistaisi kaikki neulasensa ennen sitä.
Jos ystävystyisit oikeassa elämässä jonkun Emmerdalen hahmon kanssa, niin kenen? Kehen et haluaisi tutustua? 1 kumpaakin kummastakin sukupuolesta.
Itse haluaisin ystävystyä Kimin ja Davidin kanssa, mutta Charityn ja Charlesin kanssa en.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vielä joulukuusi? Peukku ylös jos on ja alas jos ei ole. Meillä on Nuuttiin asti vaikka karistaisi kaikki neulasensa ennen sitä.
Mä yleensä toimitan Nuuttina pois viimeistään.. Tyttären synttärit on 14. päivä, että saadaan sitten juhlia synttäreitä ilman joulua. Tänä vuonna kaikki lähtikin jo viikonloppuna. Oli jotain ylimääräistä virtaa silloin. Nyt on synttärisankarin toiveruoka tulollaan. Kasviskiusaus runsaalla valkosipulilla (valkosipuliperunoiden vastine), naudan sisäfilepihvit maustevoilla, salaattia ja kermakakkua jälkkäriksi. Tänään syödään hyvin! :)
Mikä on sinulla "se pakollinen juttu", mitä ilman ei joulu tule
Mulla: piha/savusauna. Mitä paukkuvampi pakkanen, lumisempi sää, sen tunnelmallisempi on ulkotulipolku kynttiläsaunaan