Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmerdalen juhlat

Vierailija
18.10.2024 |

Emmerdalen juhlahumua ja ensimmäisenä pikkujoulut.

Kommentit (559)

Vierailija
381/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukana 😁

Meidän menu

Mulinoissi: liha olisi kiva yllätys, epähirvikoira: orava, kissa: raaka porsaansydän, ihminen: olutta tai viiniä ja jotain oikein kaloripitoista hyvää. 

Ihana kun on olemassa kivoja ihmisiä. Kiitos 😍 Elämä tarvitsee iloa ja hassuttelua. 

Kiitos Itsellesi: nauran ääneen sun koiraseikkailuille, mitä toisaalla huudettiin ohisohisohis!!! Epähirvikoira :)

mulla on pipareita, Töysän, ne on parhaita ikinä!  Luumurahkaa... olutta, Karjalaa, isiemme mailta...

Vierailija
382/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukana 😁

Meidän menu

Mulinoissi: liha olisi kiva yllätys, epähirvikoira: orava, kissa: raaka porsaansydän, ihminen: olutta tai viiniä ja jotain oikein kaloripitoista hyvää. 

Ihana kun on olemassa kivoja ihmisiä. Kiitos 😍 Elämä tarvitsee iloa ja hassuttelua. 

Kiitos Itsellesi: nauran ääneen sun koiraseikkailuille, mitä toisaalla huudettiin ohisohisohis!!! Epähirvikoira :)

mulla on pipareita, Töysän, ne on parhaita ikinä!  Luumurahkaa... olutta, Karjalaa, isiemme mailta...

Olemmeko sisaruksia? Töysän piparit tai itse tehdyt Paraisten piparit 😋 Luumurahka hei, ja Karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan 😀 Epähirvikoira. No hän. Emonsa on palkittu hirvikoira ja isän piti olla samanlainen, mutta jossain välissä vieras Don Juan kävi hmmmm... ja pentueessa oli myös tämä epähirvikoira. Jos katsotte pentuliveä niin pyrre Hehku on kuin tämä meidän pöhelö, mutta vain käytökseltään. 

Hieman on ollut kiirettä töisdäkin kun kaikki tuntuu olevan taudin kourissa, jopa lähi-ihmisetkin. Minä en, mutta olen tainnut karaistua kun kastun, jäädyn, kastun vielä enemmän ja hyvin usein maistelen miltä maaemo maistuu kun hyvin koulutettu koirani vetää minut kumoon. Kissani sanoin, "voisiko sen vaihtaa vaikka märkäruokapurkkiin". Harkitsen 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Iivo! 

Vierailija
384/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaunis

Vierailija
385/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuunnelkaa Heli Pakarisen Tänä jouluna toivon aikaa - itkettävän ihana

Sama Kiti Kokkosen Leijat

Tykkään älyttömästi Jarkko Aholasta :)

Vierailija
386/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinillä härkien.... pikkujouluetkot. 

Vierailija
387/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosikoille vaan veitikoille tai tosikoillekin joista tulisi veitikoita 

Mitä hele Chas tekee tuon kus..pään kanssa? Eilinen jäi katsomatta. Voi 🤬

Vierailija
388/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, Lapinlahdenlinnut munkit. Estetty. Jaa vai? 

Vierailija
389/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisiköhän tämä? 

Vierailija
390/559 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tosikoille vaan veitikoille tai tosikoillekin joista tulisi veitikoita 

Mitä hele Chas tekee tuon kus..pään kanssa? Eilinen jäi katsomatta. Voi 🤬

Eilen ryypiskelivät, ukko jäi baarin asunnon sohvalle nukkumaan...

Eve haluis jäädä Paddylle, Chas itki, suuttui ja kai irrottelee vähän ja soitti tolle kpäälle...

Vierailija
391/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö juhlia pelkissä punaisissa pikkareissa vai saako sentäs olla tonttulakki?

Vierailija
392/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Voihan ruskeakastike. Tuli ällöpuuroa ja sitkeitä suikaleita. 

Lihakastike. Minkä lihan valitsen, kuinka kypsytän ja onko Marttojen kastikeohje toimiva vai?

Kaulaliina valmistuu. 

Vierailija
393/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole punaisia pikkareita 😭

Vierailija
394/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Voihan ruskeakastike. Tuli ällöpuuroa ja sitkeitä suikaleita. 

Lihakastike. Minkä lihan valitsen, kuinka kypsytän ja onko Marttojen kastikeohje toimiva vai?

Kaulaliina valmistuu. 

Joku minuuttisuikale tms on hyvä. Kuuma pannu, öljyä. Siihen valmis kermakastike, kolme sipulia tms, pottumuussi, puolukkahillo... naminam

Helppo, varma, nopea

Potut voi pilkkoa, kypsyy nopsasti nekin. Ripaus suolaa keitinveteen.

Tää toimii meillä, on yleensä ns pyhäruoka.

En muista milloin oisin perinteistä ruskeaa jauhokastiketta käristelly.

Joskus paistan esim jauhelihan ja sipulin, ripottelen vehnäjauhoa vähän sekaan, lisään vettä, ketsuppia, sinappia, mausteita. Keittelen.

Hah

Oon tumpelo ruoanlaitossa, ns itse oppinut. Eilen koklasin sämpylöitä: kun olis nousseeseen taikinaan pitäny sormet upottaa, ehei: puulastalla sotkotin/vaivasin löysää taikinaa, lusikan ja lastan avulla nostin nököt pellille. Annoin nousta tunnin, voitelin vedellä ja ripottelin unikonsiemeniä pinnalle ja uuniin.

Unelmankevyet, maukkaat sämpylät :) en siis koskenut käsin taikinaan lainkaan.

3desiä miltei kuumaa vettä, kuivahiiva 1/2 pss, ripaus suolaa, sokeria, desi kaurahiutaleita, vehnäjauhoja tarpeeksi melko löysään taikinaan.

Jauhopeukalo, keskellä kämmentä

Vierailija
395/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole punaisia pikkareita 😭

Punanen tussi -> diy

Tein itse ja säästin... :)

Vierailija
396/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuro. Oon tehny sitä usein, ainaki kerran viikos, mut viimeks ja nytki paloi pohjaan vaik kuinka helläl lämmöl maidon lisään ja koko ajan puulastal hämmennän ja annan hautua. Siis osaan riisipuuroo tehä, mut mikä heveletti nyt mättää? Onneks on kaalikeittoo pakastimessa ettei ilman sapuskaa jäähä. Kattilakin pitäs olla ok, mutta nyt ei vaan onnistu. Ai että nyt ketuttaa. 

Vierailija
397/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toin tontun varastosta. Ukko sanoi ettei vielä ole joulukuu. Ihan sama. Nyt on tonttu nimeltä partajätkä ja poro lipaston päällä. Tästä hiippailen kohti joulua, vaikka meillä asuu antijouluihminen. Hän niin tulee kärsimään 😄

Muuten, uskallatteko pitää jouluvaloja päällä kun on yö tai olette poissa kotoa? Minä en kun olen aika paljon tulipaloja pelkäävä. Muksuna mut herätettiin kun talon alakerrossa oli palo. Kai siitä pelko jäi, ihan aiheellinenkin. 

Vierailija
398/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot jätän, laturia en

Ulkotulet/- kynttilät jätän yöksikin palamaan ulos rappusille

Vierailija
399/559 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupuu on koristeltu. Kuusen oksilla talipalloja. Nyt kuusi on ulkona. Viime vuonna oli terassilla. Hyvin suosittu myös yöpaikkana. Tyhmä mies veti herneet nenään kun terassi täynnä lintutipujen kakkaa. Siksi joulupuu on ulkona. Silti suosittu. Tikkakin kävi. Oravaa odotellaan. Voi tulla mäyläkin tai hiili. 

Vierailija
400/559 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko Rukan maisemia? Onko siellä kävelyreittejä max 5km? Katsoin hiihtoja ja tuumin, että joskos toukokuussa matkustaisi sinne luontoa ihailemaan. Vinkkejä ko. paikasta 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi