Suunnitteleeko puolisosi yhteistä tekemistä? Jos niin mitä?
Kiinnostaisi kuulla miten muilla pareilla/perheissä?
Itseäni kyllästyttää että oma puoliso ei koskaan ideoi mitään. Ei suunnittele mitään matkoja, ei keksi viikonlopuille mitään, ei edes sitä että hakisi/tekisi jotain hyvää ruokaa. Itselleen saattaa ostaa pari olutta, muille ei mitään.
Koen itseni kiittämättömäksi kun valitan tästä, mutta tämä asia ärsyttää tosi paljon. Jos sanon aiheesta, niin hän kommentoi mutta kun hän on vaan niin huono kaikissa tällaisissa. Oma valintahan se on. Olisiko vaikea joskus vaikka varata ravintolapöytä ja viedä syömään? Ei tee koskaan tällaista vaikka olen pyytänyt.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me säästämme vuodessa kaikista lahjoista, treffi-illoista, jne syntyvistä kustannuksista ja teemme jonkun yhden kivan jutun kerran vuodessa yhdessä jonka suunnittelemme vuoro vuosin. Meille kummallekin riittää se ihan perusarki ja ne arjen pienet teot.
Kenen idea tuo on? Sinun vai kumppanisi?
Minulla on hyvä itsetuntoja ja jalat maassa, kuten miehelläkin. Emme kaipaa mitään teatteria vaan meille riittää ne arjen pienet teot. Minulla on myös työ, harrastuksia, ystäviä, jne enkä elä vain sen mieheni kautta, enkä myöskään haen kaikkea sisältöä elämääni parisuhteen kautta. Eikä miehen tarvitse hyvitellä minulle jotakin josta olen
Juuri tällaisten kommenttien takia moni pysyy huonossa suhteessa.
Hitsi, kun suurin osa ei osaa tätä uutta lainausta vieläkään, eikä nytkään oikein saa kiinni siitä mihin tämäkin vastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me säästämme vuodessa kaikista lahjoista, treffi-illoista, jne syntyvistä kustannuksista ja teemme jonkun yhden kivan jutun kerran vuodessa yhdessä jonka suunnittelemme vuoro vuosin. Meille kummallekin riittää se ihan perusarki ja ne arjen pienet teot.
Kenen idea tuo on? Sinun vai kumppanisi?
Minulla on hyvä itsetuntoja ja jalat maassa, kuten miehelläkin. Emme kaipaa mitään teatteria vaan meille riittää ne arjen pienet teot. Minulla on myös työ, harrastuksia, ystäviä, jne enkä elä vain sen mieheni kautta, enkä myöskään haen kaikkea sisältöä elämääni parisuhteen kautta. Eikä miehen tarvitse hyvitellä minulle jotakin josta olen
Millä perusteella tämä ihminen on katkera? Häntä kohdeltu huonosti ja haluaa olla yksin? Tiedätkö on jokaisen oikeus valita onko yhdessä jonkun kanssa vai yksin? Ihan sairasta leimata tuollainen katkeruudeksi. Mietipä itse mikä saa sinut sanomaan toista katkeraksi sen takia että kaltoinkohtelun jälkeen haluaa olla yksin? Yksinolo ei mikään huono vaihtoehto kaikille todlelakaan.
Komentti olikin ihan yleisellä tasolle, eikä suunnattu vain hänelle ja vain hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotahan sinä nyt sitten pariauhdeterapiaa. Olisi varmasti hyvä saada ulkopuolista apua. Kun sua ei kuuntele.
Ollaan oltu parisuhdeterapiassa. Siitä ei ollut apua. Koin ettei minua kuunneltu sielläkään. Olen huomannut manipulatiivisia piirteitä puolisossa. Aina jos tulee jokin ristiriitatilanne niin hän yrittää manipuloida keskustelua jotta ei tarvisi mennä itseensä. Tällöin keskustelu ei koskaan etene. Terapiassakin tuli ihan sama tunne. Silloin en ollut vielä ymmärtänyt miten paljon tätä manipulointia tapahtuu. T. Ap
Ex-vaimoni pettyi myös pariterapiaan kun kaikki vika ei ollutkaan minussa. Hän lop
Jep, muutaman keskustelupalstalla kirjoitetun lauseen perusteella selvä narsisti!
Ei suunnittele. Hänellä on töissä ja harrastuksia niin paljon mukavia menoja, että kotona ei enää tarvitse sellaista.
Joskus aikoinaan naiset laittoivat puolison puhelimeen kuvia, joilla kutsuivat yhteiseen tekemiseen. Muistan, että oli esim. kuva viinipullosta ja hotellihuoneesta. Ihan oli tullut myös kokovartalokuvia juhlamekko päällä: Hei täällä mä nyt olisin!
Vierailija kirjoitti:
Ei suunnittele. Hänellä on töissä ja harrastuksia niin paljon mukavia menoja, että kotona ei enää tarvitse sellaista.
Eli teillä ei ole mitään mukavia menoja yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puolison suunnittelemia.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan naiset laittoivat puolison puhelimeen kuvia, joilla kutsuivat yhteiseen tekemiseen. Muistan, että oli esim. kuva viinipullosta ja hotellihuoneesta. Ihan oli tullut myös kokovartalokuvia juhlamekko päällä: Hei täällä mä nyt olisin!
Aijaa, vaan naiset!? Varmaan odottivat että seuraavalla kerralla mies laittaisi viestin jossa alastomana sängyllä ruusu suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puolison suunnittelemia.
Ai, ei siis sinulle halua suunnitella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan silti. En ole halua kumppanin kanssa mukavia menoja vaan mukavia hetkiä ihan vaan mukavia hetkiä jouten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan silti. En ole halua kumppanin kanssa mukavia menoja vaan mukavia hetkiä ihan vaan mukavia hetkiä jouten.
Mitäs näissä mukavissa hetkissä tapahtuu? Mitä joutenolo tarkoittaa? Molemmat omilla puhelimilla?
Meilläkään mies ei suunnittele yhteistä tekemistä eikä hoida muutenkaan arkeen liittyviä asioita. Minä hoidan yksin kaikki metatyöt, mm. mitä pitää ostaa kaupasta, milloin oltava ruoka valmiina, milloin pestävä pyykkiä, milloin laskut erääntyvät, lasten koulu- ja harrastusasiat (miehellä ei edes ole Wilmaa vaikka olen pyytänyt lataamaan sen), huolehdin koiran lenkitykset ja ruuat ym. Kaikki lomareissut olen myös suunnitellut ja hoitanut. Alan olla aika kypsä tilanteeseen ja olen sanonut tästä miehelle, että tämä kuormittaa minua paljon. (Molemmat käydään kokopäiväisesti töissä) Mies ymmärtää tämän niin, ettei hän tee mitään, vaikka olen sanonut että kyse on asioiden hoitamisesta ja ennakoinnista. Mies tekee kyllä kotitöitä ja ruokaa, mutta usein vain pyytämällä. Jos pyydän miestä käymään kaupassa, teen lapun valmiiksi mitä pitää ostaa. Kun mies tulee kaupasta, hän jättää usein kaupan tavarat keittiöön ja olettaa että minä puran ruuat jääkaappiin, ihan kuin kaupassa käynti olisi ollut liikaa pyydetty. En tiedä kauan jaksan tällaista, olen jo miettinyt eroakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs näissä mukavissa hetkissä tapahtuu? Mitä joutenolo tarkoittaa? Molemmat omilla puhelimilla?
Se tarkoittaa työnteon, harrastusten, menemisten, jne vastakohtaa. Hyvää ruokaa, halailua, ulkoulua, keskustelua, jne. Miehelläni ei ole älypuhelinta, eikä hän pelaile matopeliä. :D
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään mies ei suunnittele yhteistä tekemistä eikä hoida muutenkaan arkeen liittyviä asioita. Minä hoidan yksin kaikki metatyöt, mm. mitä pitää ostaa kaupasta, milloin oltava ruoka valmiina, milloin pestävä pyykkiä, milloin laskut erääntyvät, lasten koulu- ja harrastusasiat (miehellä ei edes ole Wilmaa vaikka olen pyytänyt lataamaan sen), huolehdin koiran lenkitykset ja ruuat ym. Kaikki lomareissut olen myös suunnitellut ja hoitanut. Alan olla aika kypsä tilanteeseen ja olen sanonut tästä miehelle, että tämä kuormittaa minua paljon. (Molemmat käydään kokopäiväisesti töissä) Mies ymmärtää tämän niin, ettei hän tee mitään, vaikka olen sanonut että kyse on asioiden hoitamisesta ja ennakoinnista. Mies tekee kyllä kotitöitä ja ruokaa, mutta usein vain pyytämällä. Jos pyydän miestä käymään kaupassa, teen lapun valmiiksi mitä pitää ostaa. Kun mies tulee kaupasta, hän jättää usein kaupan tavarat keittiöön ja olettaa että mi
Kuka maksaa laskut?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Joskus kaipaisin lisää yhteistä tekemistä, mutta toisaalta tavallinen arki on niin hyvää ettei se ole välttämätöntä. Mies kyllä huomioi muuten ja tuo toisinaan esim. noutoruokaa molemmille. Lomilla käydään sitten ajelemassa ympäri Suomea, mutta ne ovat pääasiassa minun suunnittelemiani matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa työnteon, harrastusten, menemisten, jne vastakohtaa. Hyvää ruokaa, halailua, ulkoulua, keskustelua, jne. Miehelläni ei ole älypuhelinta, eikä hän pelaile matopeliä. :D
Joku varmaan ehdottaa syömistä, mitä syödään ja laittaa myös ruoan? Joku ehdottaa että lähdetään ulos?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään mies ei suunnittele yhteistä tekemistä eikä hoida muutenkaan arkeen liittyviä asioita. Minä hoidan yksin kaikki metatyöt, mm. mitä pitää ostaa kaupasta, milloin oltava ruoka valmiina, milloin pestävä pyykkiä, milloin laskut erääntyvät, lasten koulu- ja harrastusasiat (miehellä ei edes ole Wilmaa vaikka olen pyytänyt lataamaan sen), huolehdin koiran lenkitykset ja ruuat ym. Kaikki lomareissut olen myös suunnitellut ja hoitanut. Alan olla aika kypsä tilanteeseen ja olen sanonut tästä miehelle, että tämä kuormittaa minua paljon. (Molemmat käydään kokopäiväisesti töissä) Mies ymmärtää tämän niin, ettei hän tee mitään, vaikka olen sanonut että kyse on asioiden hoitamisesta ja ennakoinnista. Mies tekee kyllä kotitöitä ja ruokaa, mutta usein vain pyytämällä. Jos pyydän miestä käymään kaupassa, teen lapun valmiiksi mitä pitää ostaa. Kun mies tulee kaupasta, hän jättää usein kaupan tavarat keittiöön ja olettaa että mi
Toi on tyypillistä manipulointia että kun sanoo aiheesta, toinen heittäytyy uhriksi ja marttyyriksi, ei enkö tee sinun mielestä mitään. Vielä olet ihan selvästi selittänyt asian hänelle, että et tarkoita sitä.
Miksi miehellä ei ole Wilma-tunnuksia? Eikö häntä kiinnosta lasten koulunkäynti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku varmaan ehdottaa syömistä, mitä syödään ja laittaa myös ruoan? Joku ehdottaa että lähdetään ulos?<
Älä jaksa. Ainakin meillä syöminen ja ulkoilu on ihan arkipäivää. Esim viikonloppuna lähdetään ulkoilemaan ihan rutiinista aamukahvin jälkeen. Ja joo kumpikaan ei ehdota pitäisikö keitää kahvit.
Unelmien mies olisi sellainen joka yllättäisi aina välillä. Keksisi itse asioita. Ettei aina tarvisi pyytää ja odottaa vastausta johonkin omaan ehdotukseen. Mies miettisi joskus mistä minä tykkään ja sen mukaan suunnittelisi tekemistä. Tiedän että tällaisia miehiä on olemassakin, ei vain unelmissa. Valitettavasti omani ei ole. Yhden kerran on vienyt syömään, kun täytin 40v.
Mutta jos pyytää toista osallistumaan tasapuolisesti, sanoo olevansa tyytymätön tilanteeseen, toisen osallistumiseen esim perheen yhteisiin asioihin, taloudelliseen puoleen jne ja tekee kaiken ns pakon edessä, koska toinen ei vaan ota vastuuta, se ei tee tästä vastuunkantajasta marttyyriä.