Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kertakaikkiaan jaksa imettää

Vierailija
16.02.2007 |

Miten teillä riittää aikaa ja voimia täysimetykseen???Meidän poika roikkuisi kokoajan tissillä ja samalla pitäisi puuhailla uhmiksen kanssa.. uloskaan ei pariviikkoisen kanssa vielä pääse. korvikettakin olen kokeillut parina päivänä ja siltikin 70ml ei riitä kun pariksi tunniksi, kysympä vaan..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tasan sama tilanne, tuntui että pää ja kämppäkin hajoaa kun itse istuin sohvassa imettämässä ja uhmis juoksenteli ympäri kämppää. Tsemppiä, meillä ei imetys oikein lähtenyt käyntiinkään ja aika korvikepitoisella linjalla ollaan. En suostu tuntemaan asiasta syyllisyyttä, tärkeintä että lapset ovat kunossa, kylläisiä, onnellisia ja että elämä " toimii" .

Vierailija
2/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäisin suurella ilolla jos saisin imettää syntyvää lastani mutta syöpälääkityksen takia en voi. Tätä olen itkenyt jo monet kerrat.

Vierailija
4/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii itseltä kärsivällisyyttä,että jaksaa. Mulla nuorin roikku tunninvälein tissillä puolivuotiaaks asti. Jos sulla vaan tulee maitoa nii ehdottomasti kannattaa imettää! Itse oon imettäny 14 kk ja luulen että täysimetyksen vuoksi meidän lapset on ollu tosi terveinä. Välillä kyllä tuntu et ei jaksa kun koko ajan roikkuu mukana, mutta se kannattaa!!! Voimia sinulle imettämiseen!!

Vierailija
5/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpolla sen litran saapi...

Vierailija
6/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hengissäpysymisen takia. Et sinä sitä vauvaa saa pysymään viittä tuntia kylläisenä vaikka syöttäisit mitä, jos sen luontainen syöntitiheys on parin tunnin luokkaa. Joka on vielä aika harva tahti. Yritä nyt vaan keskittyä keksimään erilaisia ratkaisuja, joilla saat arjen toimimaan. Esikoiselle esim. videoita, ei se siihen hajoa jos katselee niitä nyt vähän enemmän. Lue sille samalla kun imetät. Imetä sängyssä ja anna esikoisen pomppia tai pötkötellä vieressä. Imetä mahd paljon iltaisin, jolloin mies kotona (?) ja antaa silloin esikoiselle täyden huomion.

Vierailija
7/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöt ja päivät 16kk kunnes jouduin leikkaukseen että pakosta imetys loppu kun olin sairaalassa. Tiedän mitä imetys on koska lapseni oli aivan tissiriippuvainen ja en saanut sen 16kk aikana öitäni nukkua yhtään kun lapsi heräs rinnalle vähän väliä. Silti halusin imettää enkä lapselta sitä lopettaa kunnes pakosta jouduin vasta. Minulle itselleni imetys oli tärkeää ja lapselle kanssa. Meitä on monenlaisia imettäjiä, tiedän, mutta minulle se oli tärkeää väsymyksestä huolimatta vaikka nukkua en saanut.

Vierailija
8/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se siitä lähtee käyntiin. Itse taas tuskastelen sitä kun lapsi kohta 6kk ja pitäis ruveta kiinteitä miettiin. En jaksais kun imettäminen on niin helppoa ja kivaa :).

Vierailija
9/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtaa kotityöt. Isompaa voi viihdyttää samalla tai hankkia hoitoapua.

Vierailija
10/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirjaimellisesti imettää koko ajan, ei mitään taukoja. Tietysti pullojen pesu ja keitto on aikaavievää, mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi, jos ei muitakaan vaihtoehtoja ole.

Vierailija
11/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai vain korviketta joka oli minusta todella " helppoa" tämän toisen kanssa ajattelin kokeilla imetystä kun neuvolassakin sitä ylistetään ja vaaditaan " näytesyöttöjä" , mutta tää ei kyllä ole mun juttu. Siis eikun nannia lämmittään.. -kiitos-

Vierailija
12/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa korvikkeet ja kuopuksen kanssa imetyksen.

Esikoinen oli keltainen vauva, ja ohjeena oli antaa lisämaitoa. Oma maitoni ei päässyt siten kunnolla nousemaan. Esikoisen kanssa istuttiin päivästä 6-8 tuntia syömässä, osittaisimetettiin ja sitten pestiin pulloja kun ehdittiin ja muistettiin kantaa mukana tuttelia ja pulloja kun piti lähteä kylille voi rähmä miten vaivalloista!

Kuopuksen kanssa imetettiin ja oli se paljon helpompaa. Esikoinen oli silloin 2,5 v. Minä pistin videot päälle tai luin toiselle satukirjaa. Kyllähän pariviikkoinen roikkuu rinnasta, sillä on TIHEÄN IMUN KAUSI.

Myöhemmin imetykset hoitui 10-20 minuutissa neljän tunnin välein. Oi miten helppoa se oli! Eikä kylille mukaan tarvinnut ottaa kuin vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä. Ei huolta onko siellä mikro tms.....

Älä anna ap vielä periksi!

Vierailija
13/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pikkuinen vielä. Kyllä se maitomäärä siitä lisääntyy kun et kiukuttelemaan rupea ja sillä hidasta koko hommaa.

Vierailija
14/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tuo 70ml saatu alas, niin jos sillä pärjää syömättä sen kaksi tuntia, niin älä anna tissiä ennen kuin sen 2h päästä. Tuputa tuttia jos pojalla on kokoaikainen imutarve.

Jos lopetat imetyksen kokonaan, se ei kovin helposti onnistu muutaman viikon päästä jos yrität aloittaa uudestaan.

Imettäminen on kuitenkin lapselle läheisyyttä ja turvallisuutta ja parasta ravintoa.

Uhmiksen pitää oppia jossain vaiheessa (mahdollisimman pian tietysti) että ei ole enää ainoa huomion saaja talossa. Katsokaa yhdessä vaikka videoita samalla kun imetät pienempää tai anna uhmikselle kirja, kysele missä lintu jne, ja kehu kovasti aina kun löytyy oikea kuva. Jos uhmis alkaa temppuilla, pidä pintasi. Älä juokse uhmiksen perässä joka sekunti.

Miksei muuten ulos pääse pariviikkoisen kanssa? Onko teilläpäin paljon kovia pakkasia?

Paljon voimia sinulle, imettäminen on todella kätevä tapa verrattuna hintaviin korvikkeisiin ja niillä läträämiseen. Onnea!

Vierailija
15/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäminen aiheuttaa äidissä hormonaalisia muutoksia, jotka auttavat pärjäämään vähemmällä unella, ts tilanne ei välttämättä helpotu, kun vaihtaa pulloon.

t. vauva 2kk ja päivisin 1 ½ tunnin välein tissillä

Vierailija
16/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan piippuun vaan sen takia että imettäminen on niin must.

Itse kokeilin imettämistä, maitoa ei tullut, siirryin pulloon.

Lapseni ei saanut tarpeeksi maitoa rinnasta, joten miksi kiusata vauvaa ja pitää nälässä. Korvikemaidon antaminen on helppoa ja matkallakin maitoa saa kaupasta. En keittänyt yhtään pulloa, joten siitä vaikeudesta. Hyvin pesin vaan tuttipullot.

Nyt poika jo 3,5 v. Terve kuin pukki.

Vierailija
17/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset syövät usein, tuli se maito sitten pullosta tai tissistä.

Vierailija
18/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai juuriko joku on noin tyhmä, että tulee av:lle valittamaan imetyksen kurjuutta ja sitten muutaman korvikemyönteisen viestin jälkeen tekee päätöksensä lähteä nannia lämmittämään. Hmm. Mene ja tiedä, vaikka tämmöisiäkin löytyis.

Ethän sitten ap koskaan laskettele luikuria, että lopetit imettämisen, kun maito loppui. Kerro vaan ihan suoraan, ettet viitsinyt.

Vierailija
19/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat huomioon oman jaksamisesi ja koko perheen tilanteen ja teet päätöksesi imetyksen suhteen ilman mitään paineita tai turhia syyllisyydentunteita.

Jos illalla pystyt rauhassa imettämään, niin pidä vaikka iltaimetykset ohjelmassa.

Ja takuulla kasvaa terve lapsi korvikkeellakin.

Vierailija
20/23 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolivuotiaana alkoi sosehelvetti, niin kyllä olisin mieluummin vain imettänyt. Nyt kun syöminen jo sujuu mutkitta ja siististi ja imetän vain 3 kertaa päivässä, niin elämä on tosi helppoa.

Ei ole kiva esikoiselle sanoa, että nyt on vauvan syötävä, joudut odottamaan, mutta ei muutakaan voinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme