Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto tota kelaa oikeesti.

Vierailija
17.10.2024 |

Ne pyytää nyt samat liitteet uudelle mitä olen lähettänyt jo. Tiliotteet, vakuuskirja, vakuutuslasku. Olen lähettänyt 24 liitettä jo tämän kuun toimeentulotukihakemusta varten ja nyt tuli aamulla viesti että tarvitsevat elokuun tiliotteen, vakuuskirjan ja laskun vaikka olen ne jo lähettänyt viis kertaa ja ottanut kuvia ja vaikka mitä. Hakemuksen tein 22.9 ja lähetin silloin jo kaikki. Kohta mennyt kuukausi ja vielä menee viikko kun ne käsittelee hakemusta.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInullakin on nyt kokemus miten suomalainen virkamies auttaa, ei auta. Olen tämän kokenut kun olen hakenut kaupungin vuokra-asuntoa yli vuoden ajan-minulle ei ole vastattu mitään viiden hakemuksen jälkeen. Terveydenhoidossa yritän päästä hoitoon-vaikeeta on. Olen hakenut eläkepäätöstä -asiaa on käsitelty monta kuukautta ja paperia sinne tänne. Olen anonut apua että ottaisivat ihmisen vastaan sinne toimistoon ja käytäisiin kaikki paperit läpi ja kerrottaisiin mikä mättää mutta ei. Missään ei saa julkisella enää asiakaspalvelua.

Vierailija
42/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan toiminta menee huonommaksi ja huonommaksi.

Toimeentulotuen asiakasmäärä lisääntyy ja lisääntyy.

Lätkin liitteet  ennen hakemusta omaan kansioon. Heti kun hakemus tehty. Laitan ne liitteet sinne samantien. 25-35 kpl. Niillehän on omat osiot liitelistassa.

Nyt ei jaksa. 16 euroa saa helpommin maasta keräämällä. Kuin kelan tekstejä lukemalla. Viimeksi siellä oli täyttä vit....ua.

Hukkaan töissä ens kerralla kun pääsen päättäjän paperit. Osaan se määkin vit...lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ne liitteet lähettänyt joka kuukausi samalla lailla ja aina on kelvannut mutta nyt ei jostain syystä kelpaa. Ongelma alkoi syyskuussa  kun sain veronpalautuksia ja maksoin niistä hammaslääkärilaskun 236 euroa. Veronpalautus oli 241 euroa. Veikkaan ettei kela halua maksaa minulle sitä hammaslääkärilaskua alijääman osalta ja siinä oli myös muita laskuja kuten kotivakuutus ja sähkö joten ne viivyttelee tahallaan hakemusta kunnes se vanhenee.

Vierailija
44/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahat ei mene tukien saajille, vaan ennemminkin byrokratian pyörittämiseen.

En ole koskaan toimeentulotukea hakenut, mutta eikö siinäkin olisi järkevämpää olla, sellainen "onko tilanteesi/tulosi muuttuneet" - kohta, ja jos ei ole, ei tarvitsisi lähetellä mitään eikä kelan päässä tarkistella.

Vierailija
45/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on pyytänyt lähettämään heille myös päätöksen omasta korvauspäätöksestään. Soitin perään aavistyksen sarkastisen puhelun ja ystävällisesti tiedustelin mahtaisiko päätös heidän omasta päätöksestään löytyä heiltä itseltään ja että voin toki lähettää jos siitä on suinkin apua. Vastaus toisessa päässä oli hieman viipyilevä. Mikään ei ole liian absurdia Kelassa.

Vierailija
46/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata skanneri ja lähettää digitaalisena. Silloin ihan sama vaikka pyytäisivät tuhat kertaa, uudet lähtee muutamassa sekunnissa.

No ei se ole ihan sama, jos pyydellään turhaan jo lähetettyjä liitteitä. Se kun juuri lykkää sitä käsittelyä aina monella päivällä. 

Ja se on mielenkiintoista, että nämä lisätietopyynnöt tulevat aina sen laillisen 7 päivän käsittelyajan viimeisinä päivinä.

Vaikka jo esim. toisena tai kolmantena päivänä lähettämisesta asia näyttäisi olevan jo käsittelyssä. 

Keskimääräinen käsittelyaika tuskin on montaa päivää? 

Kelan virkailijat tunnetusti lukevat kirjain ja lause kerrallaan sitä sun hakemusta ja laskimella laskevat.

Vierailija
47/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA-hyypiöt saavat provision köyhien kyykytyksistä. Porvarit järjestää.

Vierailija
48/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela elättää laiskoja. Saisivat ottaa itseään niskasta kiinni ja MENNÄ töihin  ! Jo riittää loisiminen ! t, perussuomalainen.

Vierailija
49/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Persuille on kunnia tehdä töitä ja pelastaa Suomi. Emme alennu kela-laiskureiski !

Vierailija
50/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että on edes jotain tekemistä.

Kun erilaisia hakemuksia tulee Kelalle satoja tuhansia viikossa, ja asioita siirrellään ja lykätään turhilla lisäpyynnöillä, niin tuskin se ainakaan vähentää noita ruuhkia?

Ja ilmeisesti Kela ei tee enää 2 kuukautta pidempiä päätöksiä TT-tukeen? Vaikka asiakkaan tilanne olisi vakio?

Jargon kuuluu näin:"Tarvetta ei voitu arvioida, koska käytössä ei ole vielä tarvittavia selvityksiä asian ratkaisemiseksi."

Sitä ei kerrota, mikä selvitys puuttuu. Ei edes kysyttäessä. Jotain vaan puuttuu.

Ottaako sinun mielenterveydelle, ettei viimesijaista tukea anneta automaationa, vaikka itse haluaisitkin siitä pysyvän toimeentulon? Ilmeisesti suunnitelmia ei ole kohentaa omaa tilannetta millään lailla? Aika rosawarskimainen ajattelumaailma.

Arvaapa ketkä Suomessa asuu mukavasti pelkästään kelan ja sossun tuilla? Eikä heidän todellakaan tarvitse toimittaa mitään todistuksia kelaan. Sanokaa mitä sanotte mutta totta se on. Vaikka kuinka intätte että ei pidä paikkaansa niin ette te totuudelle mitään mahda.

Vierailija
51/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInullakin on nyt kokemus miten suomalainen virkamies auttaa, ei auta. Olen tämän kokenut kun olen hakenut kaupungin vuokra-asuntoa yli vuoden ajan-minulle ei ole vastattu mitään viiden hakemuksen jälkeen. Terveydenhoidossa yritän päästä hoitoon-vaikeeta on. Olen hakenut eläkepäätöstä -asiaa on käsitelty monta kuukautta ja paperia sinne tänne. Olen anonut apua että ottaisivat ihmisen vastaan sinne toimistoon ja käytäisiin kaikki paperit läpi ja kerrottaisiin mikä mättää mutta ei. Missään ei saa julkisella enää asiakaspalvelua.

Täällä kunta ei vuokraa asuntoa työttömälle. Monta kertaa hain mutta en saanut asuntoa vaikka oli paljon asuntoja vapaana. Ja minun luottotieedot on kunnossa.

Vierailija
52/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kela pyysi vakuuskirjan ja laskun. Lähetin vakuuskirjan jo heinäkuussa. Sanoin kelalle että irtisanoin koko kotivakuutuksen koska lasku olisi pitänyt maksaa jo kuukausi sitten eli ei tarvii käsitellä laskua koska ei ole rahaa maksaa.

Vierailija
53/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kiirehtimispyyntö viestillä ja sano, että oot jo lähettänyt nuo. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
54/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kiirehtimispyyntö viestillä ja sano, että oot jo lähettänyt nuo. Ei sen vaikeampaa.

Tuskin se mitään auttaa kun siellä on satatuhatta muuta hakemusta niin ei joku työtön voi mennä jonon kärkeen noin vaan.

Vierailija
55/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko kuukauden tiliotteet sinne pitää lähettää?

Vierailija
56/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli lähettänyt tilitapahtumat (eri kuin tiliOTE) kahdesti ja raivosi kun kela on perseestä 😅 Lukekaa ne päätökset ja ohjeet huolella!

Ohjeet löytyy kelan etusivuilta kohdasta toimeentulotuki > tiliotteet, kuinka lähetät esim. tilitapahtumat jos tiliotetta ei ole vielä saatavilla (jos laitat vaikka kesken kuun hakemuksen). Vaikka sanottais, että ei tarvitse laittaa tapahtumia, olen laittanut silti, koska muuten joku niitä on kuitenkin kysellyt. Se riippuu siitä, kuka hakemustasi käsittelee. Asiat on hoitunut paljon nopeammin kun soittaa kelaan suoraan, eikä laita viestiä, koska siinä kestää. Voivat tarkistaa suoraan koneelta miten asiat on ja selvittää/tarkistuttaa jne. Ja ennestään lähetettyjä liitteitä ei pitäisi pyytää uudelleen, olen aina erikseen selvitykseen tai johonkin kirjoittanut, että nämä liitteet on jo lähetetty. 

Vierailija
57/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenko kuukauden tiliotteet sinne pitää lähettää?

Uuteen hakemukseen viimeiseltä 2kk ja kuluvalta kuulta. Päätöksessä lukee mitä jatkossa tarvitaan, yleensä se on päätöksen alkupäivästä eteenpäin.

Vierailija
58/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli lähettänyt tilitapahtumat (eri kuin tiliOTE) kahdesti ja raivosi kun kela on perseestä 😅 Lukekaa ne päätökset ja ohjeet huolella!

Ohjeet löytyy kelan etusivuilta kohdasta toimeentulotuki > tiliotteet, kuinka lähetät esim. tilitapahtumat jos tiliotetta ei ole vielä saatavilla (jos laitat vaikka kesken kuun hakemuksen). Vaikka sanottais, että ei tarvitse laittaa tapahtumia, olen laittanut silti, koska muuten joku niitä on kuitenkin kysellyt. Se riippuu siitä, kuka hakemustasi käsittelee. Asiat on hoitunut paljon nopeammin kun soittaa kelaan suoraan, eikä laita viestiä, koska siinä kestää. Voivat tarkistaa suoraan koneelta miten asiat on ja selvittää/tarkistuttaa jne. Ja ennestään lähetettyjä liitteitä ei pitäisi pyytää uudelleen, olen aina erikseen selvitykseen tai johonkin kirjoittanut, että nämä liitteet on jo lähetetty. 

Lisään vielä, että jos puhelun aikana asia ei selviä tai muuten saa huonoa palvelua, soittaisin uudelleen myöhemmin ja toivoo, että sielä vastaa joku muu. Joskus kohdalle osunut sellainen, joka ei tarkista mitään ja suorastaan v* takaisin, toinen taas perusteellisesti tutkii hakemukset ja päätökset ja asia hoitunut siinä. 

Vierailija
59/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on pyytänyt lähettämään heille myös päätöksen omasta korvauspäätöksestään. Soitin perään aavistyksen sarkastisen puhelun ja ystävällisesti tiedustelin mahtaisiko päätös heidän omasta päätöksestään löytyä heiltä itseltään ja että voin toki lähettää jos siitä on suinkin apua. Vastaus toisessa päässä oli hieman viipyilevä. Mikään ei ole liian absurdia Kelassa.

Hain muinoin lapsilisään yksinhuoltajakorotusta. Ensin tuli hylky. Hain uudelleen ja taas hylky. Luin Kelan omista soveltamisohjeista kohdan, jossa mainittiin, että tilanteeni perusteella olin oikeutettu ko. tukeen. Soitin Kelaan ja kerroin puhelimeen vastanneelle henkilölle, että liittää siihen mun ( kolmanteen) hakemukseen käsittelijälle tiedoksi, että tieto löytyy heidän omista sinä vuonna julkaistuista soveltamisohjeista sivulta 40. Viimein sain korotuksen.

Vierailija
60/122 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt neuvo kaikille muillekin: Soittakaa sinne Kelaan!

Jos teiltä pyydetään uudestaan liitettä, jonka olette jo lähettäneet, niin soittakaa ja kertokaa, että olette jo lähettäneet sen liitteen. Ihan turhaan laitatte samoja liitteitä uudestaan ja odotatte ja odotatte, kun asia selviää nopeasti soittamalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi