Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naista ei päästetty Kampin Alepaan ilman bussilippua

Vierailija
16.10.2024 |

Helsingin Sanomien haastattelema nainen kertoo erikoisesta tilanteesta Kampin Alepassa. Nainen pysäytettiin vartijoiden toimesta eikä häntä päästetty kauppaan, koska hänellä ei ollut voimassa olevaa HSL:n bussilippua. Tämä kysyi vartijoilta, miksi Alepassa asiointiin vaaditaan HSL:n lippu, mutta vartijat vastasivat, ettei heidän tarvitse perustella asiaa mitenkään:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/901bed70-8cfa-4b2c-ab97-78e82dd6778a

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010760271.html

Kommentit (455)

Vierailija
281/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei apua! Mä en saanu ostettua alepasta olutta ja tupakkaa ilman henkkareita VAIKKA OLEN 21-VUOTIAS JA TULIN JUST TÖISTÄ!!!!! SIIS TÖISTÄ!

ON TÄÄ NIIN VÄÄRIN!

Vierailija
282/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka vaativat bussilippua alepaan eivät todellakaan ole käyneet yliopistoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetään Alepalle takaisin vanhat aukioloajat. Näin, ongelma ratkaistu. Kauppa on kiinni, niin sinne ei mene kukaan, lipun kanssa tahi ei.

Vierailija
284/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää että kyseinen henkilö on ollut laiturille hortoillessaan ollut selvinpäin koska tuskin muuten vartijat olisivat piuttuneet tilanteeseen ja poistanut tämän Kampin alueelta.

Vierailija
285/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on käynyt näin ja juuri Kampissa. Olisin käynyt vain siinä alepassa, en menossa bussilla minnekään. Eivät päästäneet alueelle koska minulla ei ollut bussilippua ja sitä ei ollut siksi, koska olin menossa alepaan, en bussilla minnekään! Tuo on aivan järjetöntä.

Vierailija
286/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa taidetaan räikeästi rikkoa jotain lakipykälää, jos mielivaltaisesti estetään ihmisen pääsy kauppaan. Ensi kerralla vartijat voivat selvitellä sitten poliisille ettei heidän tarvitse perustella. Eiköhän ne ratkaisut löydy muutamassa minuutissa kun lain koura alkaa lähestyä.

Eiköhän tässä ole kyseessä kiinteistön haltijan tekemä päätös jolla hän voi rajoittaa kiinteistönsä käyttöä kunhan peruste ei ole syrjivä. Vai voimmeko tulla sinun omistamallesi kiinteistölle pitämään grillibileitä kunhan poliisi antaa luvan?

Onneksi yksityisomaisuudella on vielä suoja omien (perusteettomien)oikeuksiensa perään huutelijoilta.  

Vierailija
287/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilippu ei ole kallis ostaa. Muistaakseni joku kaksi tai kolme euroa. Joten jos kerran Kampin alueella vaaditaan bussilippua HSL:n liikenteen bussiin niin sen voi kyllä ostaa ja samalla tukea paikallisliikennettä.

Vierailija
288/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen alepalle pitäis olla kyllä joku pieni oma väylä, pystyisikään siihen sellaisen tehdä. Ei voi olla noin, että et pääse ruokakauppaan ilman bussilippua. Ja joku väitti, että siinä on paljon kauppoja vieressä jotka auki 24/7. Missä? 

Vierailija
289/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussilippu ei ole kallis ostaa. Muistaakseni joku kaksi tai kolme euroa. Joten jos kerran Kampin alueella vaaditaan bussilippua HSL:n liikenteen bussiin niin sen voi kyllä ostaa ja samalla tukea paikallisliikennettä.

Ihana😊

Vierailija
290/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että 1) valehtelee Iltalehdelle ja 2) ei ole ollut yöllä selvinpäin liikenteessä.

Vierailija
291/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on käynyt näin ja juuri Kampissa. Olisin käynyt vain siinä alepassa, en menossa bussilla minnekään. Eivät päästäneet alueelle koska minulla ei ollut bussilippua ja sitä ei ollut siksi, koska olin menossa alepaan, en bussilla minnekään! Tuo on aivan järjetöntä.

Onhan sekin järjetöntä, että klo 20:59 saa Alepasta ostaa bisseä mutta klo 21:01 ei saa koska se bisse onkin muuttunut klo 21:00 RÄHINÄVIINAKSI!

Vierailija
292/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset kyllä olemme niin ihania, ymmärtäväisiä ja tilannetajuisia.

Vierailija
293/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät siis ulos kylmään joilla ei ole bussikorttia? Ja muut sisälle lämpimään? Eikö häiriköt saa kotiinsa muutenkin, jos on ollut jengejä.

Kyllä siellä kaukoliikenteen terminaalissa saa kodittomat ja paperittomatkin nukkua! Tämä alepan puoli on ilmeisesti se vip-osasto.

Vierailija
294/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaispaskat ulos Suomesta, niin tämäkin asia ratkeaa kuin itsestään.

Vierailija
295/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttää että kyseinen henkilö on ollut laiturille hortoillessaan ollut selvinpäin koska tuskin muuten vartijat olisivat piuttuneet tilanteeseen ja poistanut tämän Kampin alueelta.

Mille helvetin laiturille??? Et ole selvästi koko Kampissa koskaan edes käynyt. Katso nyt tätä kuvaa ja kerro minulle missä on se "laituri" sinun mielestäsi? https://images.sanoma-sndp.fi/1a7ee2b30372b39724cee18513b28844.jpg/norm…

Voin kertoa että ne laiturit ovat tuolla oikealla olevien lasiovien takana ja niille ei edes pääse ennen kuin vasta muutama minuutti ennen bussin lähtöä. Ennen sitä ovet ovat kiinni eivätkä aukea ennen kuin bussi tulee laituriin. 

Vierailija
296/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä että on piIIu, pitää olla myös lippu.

Vierailija
297/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen alepalle pitäis olla kyllä joku pieni oma väylä, pystyisikään siihen sellaisen tehdä. Ei voi olla noin, että et pääse ruokakauppaan ilman bussilippua. Ja joku väitti, että siinä on paljon kauppoja vieressä jotka auki 24/7. Missä? 

Lähin taitaa olla Sokoksen alakerrassa. Sinne on parisataa metriä matkaa.

Vierailija
298/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt niihin muihin kauppoihin, jotka on auki ympäri vuorokauden, mutta eivät sijaitse bussiterminaalin rajojen sisällä? Yleensäkin ihmetyttää, miksi ihmiset menee kauppaan viikonloppuna yöllä klo 02-04.30 välillä. Matkustajat ymmärrän, voi olla nälkä, mutta muu väki.

Vierailija
299/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille helvetin laiturille??? Et ole selvästi koko Kampissa koskaan edes käynyt. Katso nyt tätä kuvaa ja kerro minulle missä on se "laituri" sinun mielestäsi? https://images.sanoma-sndp.fi/1a7ee2b30372b39724cee18513b28844.jpg/norm…

Voin kertoa että ne laiturit ovat tuolla oikealla olevien lasiovien takana ja niille ei edes pääse ennen kuin vasta muutama minuutti ennen bussin lähtöä. Ennen sitä ovet ovat kiinni eivätkä aukea ennen kuin bussi tulee laituriin. 

Vaikka siinä on nuo lasiovet niin ilmeisesti tuo kauppojen edusta ja sisäänkäynnit lasketaan laiturialueiksi eikä sinne ole mitään asiaa jos ei ole bussilippua. Siitä tuossa AP:n laittamassa artikkelissakin oli kyse.

Vierailija
300/455 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamppi ja HSL voivat tietysti ratkaista tämän kerran 15 vuodessa tapahtuvan harmin siten, että prinsessoja varten laitetaan stevarit jokaiselle bussilaiturille, ihan vain siltä varalta että kerran 15 vuodessa joku dorka haluaa juuri Kampin bussilaitureiden edessä olevaan alepaan keskellä yötä.

Tämän harjoituksen hinta siirretään tirtydti heti matkalippuihin, ja samat tyypit vinkuvat sitten lippujen hinnoista.

Kampin yöbussien stevarit ovat aina olleet minulle asiallisia. Jos jollakulla on jatkuvasti ongelmia vartijoiden, järjestyksenvalvojien ja muiden ihmisten kanssa, vika on peilissä.

Miksi niitä pitäisi olla yhtään enempää kuin nytkään kun niiden tehtävä on kuskata paikalle eksyvät ongelmatapaukset pois. Ei siis kaupassakävijöitä joille luodaan ongelma vaatimalla bussilippua. Ja tarkistakoot hsl itse bussimatkustajiensa liput. Ei se ole kauppakeskuksen va

Ongelmatapauksis on merkittävästi vaikeampi kuskata minnekään kun alkavat väenpaljoudessa bussilaiturills riehumaan. On helpompi bongata ne heti sisäänkäynnin edessä, näin homma on rauhallisempaa laitureilla.

Vartijoita tarvitaan enemmän koska laitureita on kymmeniä. Neljä vartijaa sisäänkäynnillä valvomassa on järkevämpää kuin tusinan verran vartijoita levitettynä pitkin laituria.

Siellä taas huutelee joku joka ei ole eläessään ollut bussissa, terminaalissa taikka Kampissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän