Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
841/864 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan ryhmä mahtaa Suomessa olla isompi, se joka tilaa Temusta tarpeeseen ja järkevää vai se, joka tilaa kaikkea hölmöä ja turhaa kuten muovisia tikkaritelineitä?

Suomalaiset ovat yleisesti ottaen varsin käytännöllistä, harkitsevaa ja järkiperäistä porukkaa, joten oletan ensimmäisen ryhmän olevan suurempi. Mutta totta kai jälkimmäisestä media saa revittyä herkullisempia juttuja.

Ne tikkaritelineet oli kai artikkelin tyypin kesäkahvilaa tai muuta myyntipaikkaa varten.

Ahaa, en tiennyt, kun en päässyt itse lukemaan artikkelia. Joku vain mainitsi siitä täällä.

Sittenhän siinä on jo enemmän järkeä.

Vierailija
842/864 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki pikkutavara tulee tilattua suoraan Kiinasta, saa täysin identtiset tuotteet samasta tehtaasta halvalla.

Koko ajan yhä isompaakin, polkupyörän laadukas geelisatula 9€, ja päällyrenkaat maastopyörään yht 30€, eli yhä isompia tavaroita. Yleensä Kiinasta tilataan Siperiaan Afrikkaan Itä-Eurooppaan yms köyhään periferiaa. Suomen valtion järjettömällä suoralla ja välillisellä verotuksella tehnyt suomalaisista yhtä köyhiä joiden on pakko hengenpitimikseen tilata halvalla Kiinasta. Omat tuloni ovat jo monta vuotta olleet alle 600€ työmarkkinatuki eikä euroakaan mitään muita tuloja mistään, olen hakenut erittäin aktiivisesti töitä mutta joka ikiseen paikkaan vähintään 200 hakijaa.

On vaihtoehdot tilata Kiinasta tai kuolla nälkään, kumman hurskastelija, Kiinasta tilaamista kritisoiva, valitsisit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/864 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki pikkutavara tulee tilattua suoraan Kiinasta, saa täysin identtiset tuotteet samasta tehtaasta halvalla.

Koko ajan yhä isompaakin, polkupyörän laadukas geelisatula 9€, ja päällyrenkaat maastopyörään yht 30€, eli yhä isompia tavaroita. Yleensä Kiinasta tilataan Siperiaan Afrikkaan Itä-Eurooppaan yms köyhään periferiaa. Suomen valtion järjettömällä suoralla ja välillisellä verotuksella tehnyt suomalaisista yhtä köyhiä joiden on pakko hengenpitimikseen tilata halvalla Kiinasta. Omat tuloni ovat jo monta vuotta olleet alle 600€ työmarkkinatuki eikä euroakaan mitään muita tuloja mistään, olen hakenut erittäin aktiivisesti töitä mutta joka ikiseen paikkaan vähintään 200 hakijaa.

On vaihtoehdot tilata Kiinasta tai kuolla nälkään, kumman hurskastelija, Kiinasta tilaamista kritisoiva, valitsisit

Minäkin olen pikku hiljaa laajentanut sitä, mitä Temusta "uskallan" tilata huolimatta myrkkyvaroituksista. Uskalsin jo tilata aikuiselle pojalle farkkuja ja lenkkareita. Ihan laadukkaita olivat. Seuraavaan tilaukseen menee kuulokkeiden tyynyjä. Kummasti lasteni laatukuulokkeista (JBL, Sony) ovat tyynyt jo rikki. Itselleni tilaan kynsienhoitovoidetta liuskoittuneisiin ja paksuuntuneisiin varpaankynsiini. Ei ole ollut työttömänä ykkösprioriteettina varpaankynsieni esteettisyys. Nyt aion itseeni tuhlata 4 euroa. Jossain vaiheessa ehkä tilaan itselleni ompelukonetarvikkeita, mutta en vielä. Kirppareilla ja alennusmyynneissä kulkeminen maksaisi, eikä välttämättä löydä sitä, mitä on etsimässä. Temussa valikoimaa on ja kokojakin kattavasti.

Vierailija
844/864 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan ryhmä mahtaa Suomessa olla isompi, se joka tilaa Temusta tarpeeseen ja järkevää vai se, joka tilaa kaikkea hölmöä ja turhaa kuten muovisia tikkaritelineitä?

Suomalaiset ovat yleisesti ottaen varsin käytännöllistä, harkitsevaa ja järkiperäistä porukkaa, joten oletan ensimmäisen ryhmän olevan suurempi. Mutta totta kai jälkimmäisestä media saa revittyä herkullisempia juttuja.

Ne tikkaritelineet oli kai artikkelin tyypin kesäkahvilaa tai muuta myyntipaikkaa varten.

Ahaa, en tiennyt, kun en päässyt itse lukemaan artikkelia. Joku vain mainitsi siitä täällä.

Lehtiarkikkelista:

Valtaosa Metiäisen tilaamista tavaroista on menossa piakkoin käyttöön. Hän pyörittää kesäisin liikkuvaa lettu- ja vohvelikahvilaa, jossa ensi vuonna tarjotaan myös donitseja.

Loppuvuodelle on tiedossa peräti neljättoista joulumarkkinat, joilla Metiäinen myy ainakin leivonnaisiaan, kakusta tehtyjä tikkareita ja joulukortteja.

Vierailija
845/864 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtiarkikkelista:

Valtaosa Metiäisen tilaam

No sittenhän ne menevät ihan hyvään käyttöön. Turhaa paheksuntaa taas koko ketju.

Vierailija
846/864 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten temuttajat luulee, että temu on ainoa kiinakauppa. Se on kyllä kiinakauppa, mutta se on kohdennettu helposti höynäytettäville länsimaalaisille. Kiinalaisethan ei sieltä tilaa mitään. Oikeasti järkevät kuluttajat tilaavat aliexpressistä yms. Samat hinnat mutta parempi valvonta niin tuotteiden kuin lähetysten kanssa.

Aliexpreess on ihan ykkönen. Asiakaspalvelu toimii ja tavarat tulee nykyään nopeasti Hollannin varastoilta.

Ei mitään järkeä ostaa mitään käyttötavaraa Suomesta

Vierailija
847/864 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten temuttajat luulee, että temu on ainoa kiinakauppa. Se on kyllä kiinakauppa, mutta se on kohdennettu helposti höynäytettäville länsimaalaisille. Kiinalaisethan ei sieltä tilaa mitään. Oikeasti järkevät kuluttajat tilaavat aliexpressistä yms. Samat hinnat mutta parempi valvonta niin tuotteiden kuin lähetysten kanssa.

Aliexpreess on ihan ykkönen. Asiakaspalvelu toimii ja tavarat tulee nykyään nopeasti Hollannin varastoilta.

Mun viimekertainen AliExpress-tilaus kesti tulla n. kuusi viikkoa. Keskimääräinen toimitusaika on runsaat kolmisen viikkoa.

Riippuu siitä kai mitä tilaa, mistä tavaraa tulee ja mikä taho hoitaa toimituksen jne.

Ei kaikki tule siis Hollannista tai Euroopasta muutenkaan.

Vierailija
848/864 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä köyhempien ihmisten halpakrääsän osto että varakkaampien ihmisten luksustuotteiden haalinta (ja nyt siis en tarkoita, että kaikki köyhät tai kaikki varakkaat!) kielii jonkunlaisesta henkisestä tyhjyydestä. Onni saadaan ostamalla.

Vierailija
849/864 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kanssa jutun. Heitä ei paljon kiinnosta tavaroiden tuotantopaikat ja eettisyys. Pääasia, että halvalla saa. Rinnastan nämä ihmiset Venäjän puolella tankkaaviin. 

Ei eettisyys kiinnosta muitakaan kuin puheissa. Eniten temuttavat (mutta muilta salaa) tiedostavat kaupunkilaiset. Väittää Posti, joka niitä paketteja toimittaa. Punavuori ja Kallio ovat oikeita temuparatiiseja.

Tätä minäkin epäilen. On niin helppoa hyvesignaloida. Kyllä Hesarin temuttajan rehellisyys on virkistävää. Suomalaiset käyttäytyvät ympäristöä, luontoa, ilmastoa ajattelematta, eikä siitä omissa somekuplissa huudella. 

Mee ny vttuun ilmasto hörhö

Vierailija
850/864 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin kaveriporukan kanssa tilata joululahjat ulkomailta joko Aliexpressiltä tai Temulta

Vierailija
851/864 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ahdistun siitä, että tavaraa ostellaan ihan holtittomasti, koska se on halpaa ja näitä huonolaatuisia krääsiä heitetään myös roskiin todella matalalla kynnyksellä, koska aina voi tilata 10 uutta tilalle. Mua hämmentää se, että ihmiset on täysin sokeita omalle toiminnalleen.

Mä olen oppinut Temusta tilattuani, millaiset tuotteet ovat ok ja mitkä kannattaa jättää ostamatta. Siellä on ihan hyvälaatusta tavaraa ja sitten ihan kuraa.

Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että et ostaisi mitään? Itse en ainakaan edes keksi mitään mitä oikeasti tarvitsisin, joten on vaikea käsittää miten moni ihminen tarvitsee jatkuvasti kaupoista jotakin.

Vierailija
852/864 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ahdistun siitä, että tavaraa ostellaan ihan holtittomasti, koska se on halpaa ja näitä huonolaatuisia krääsiä heitetään myös roskiin todella matalalla kynnyksellä, koska aina voi tilata 10 uutta tilalle. Mua hämmentää se, että ihmiset on täysin sokeita omalle toiminnalleen.

Mä olen oppinut Temusta tilattuani, millaiset tuotteet ovat ok ja mitkä kannattaa jättää ostamatta. Siellä on ihan hyvälaatusta tavaraa ja sitten ihan kuraa.

Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että et ostaisi mitään? Itse en ainakaan edes keksi mitään mitä oikeasti tarvitsisin, joten on vaikea käsittää miten moni ihminen tarvitsee jatkuvasti kaupoista jotakin.

Tarvitseminen on suhteellinen käsite. Ja eri ihmisillä on erilaiset tarpeet.

Vierailija
853/864 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas, että ihmisillä voi mennä yksi verkkokauppa tunteisiin näin vahvasti.

Jep. Kukaan ei tuomitse sitä kun hullun kiimassa 3000 ihmistä jonottaa Powerin avajaisissa tai talloo toistensa päälle hulluilla päivillä.

Tai penkoo tokmannin hyllyjä että kun nyt vaan löytyisi jotain kun on kerran vähän rahaakin

Tai jonottaa muumimukia aamuviideltä. Ja jos muki jää saamatta, soittaa iltapäivälehteen kuinka nyt on väärin kohdeltu

Vierailija
854/864 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän yrittäjätkin rupeavat tilamaan tuotteita Temusta

Vierailija
855/864 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autooni tilasin roiskeläpät maksoi 23€ kun täällä merkkkliikkeen hinta 79€ Reilu viikko kesti tulla ja kävivät autoon täydellisesti. Iso👍 Aliexpressille.

Vierailija
856/864 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala selailla Temun tarjontaa, niin äkkiä havaitset yhtä ja toista, mitä tarvitset ihan välttämättä.

Vierailija
857/864 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä temuttajat osaavat netistä etsiä ihan mitä vaan verkkokauppoja.

Minä ostin AliExpressistä telkkarin kaukosäädön. Postimaksu oli enemmän kuin tuotteen hinta. Paketti toimitettiin Suomen postin kautta. Menin hakemaan sitä postin lokerosta, mutta lokero oli tyhjä. Posti ei pystynyt selvittämään, mihin paketti oli kadonnut. Käski vaan hoitaa asian lähettäjän kanssa. Koska lokeron avaus kirjasi tuotteen noudetuksi, ei lähettäjäkään uskonut paketin kadonneen. En saanut rahojani takaisin. Tilasin AliExpressin kautta myöhemmin uuden k

Postisomali veti välistä, taas kerran.

Vierailija
858/864 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu meikki saapui hajonneena oli palasina, kannattaa tilata vain kiinteitä. Se oli poskipuna ja vain hile palasina. En aio valittaa hinnan takia. 

Vierailija
859/864 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on Herra 

Vierailija
860/864 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista. Työt on pätkätyötä ja osa-aikatyötä. 

Silloin nimenomaan ostetaan sieltä, mistä halvalla saa. 

Luulisi etteivät ne yhä pienemmät tulot riittäisi tarpeettoman roinan ostamiseen. 

Mutta jos ei ostakaan tarpeetonta, vaan tarpeellista. Moottoripyöräni satula oli rikki. Sopiva satula Temussa 46 €, suomalaisessa prätkätarvikeliikkeessä 220 €. 

Ei tarvii pienipalkkaisen motoristin pitkään miettiä, kummasta penkin ostais.

Mutta esim. jarrupaloja en kyllä Temusta ostais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän