Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeät temu:ttajat avautuu HS:n haastattelussa

Vierailija
16.10.2024 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000010645564.html

Kuvottavaa, ei voi muuta sanoa. Krääsää tilataan paketti paketti perään. 

Kommentit (864)

Vierailija
481/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä tämä minulle:

Oikeastiko teidän elämänne pyörii sen ympärillä, että kuka on tilannut jotain Temusta ja minkä verran?

Ei, kun kyse on isosta kokonaisuudesta ja niistä eettisistä näkökulmista, joita asiaan liittyy ja joita tässä ketjussa on tuotu esille. 

Kuinka eettistä on se että oma kansa kurjistetaan niin köyhäski ettei ole enää varaa ostaa muualta kuin temuista ja vastaavista. Siinä sinulle eettisyyden miettimistä. 

Vierailija
482/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun verkkokaupat tuli Suomeen niin itsekin joskus ostin ihan huvikseen kaikenlaista turhaa. Ei niitä paljoa käytetty. Lopulta ne lentää siivouksen yhteydessä roskiin. Se on kuin joku vaihe elämässä mikä pitää kokea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap kehtaat, itse olet kuvottava, kun luulet olevasi muitten ihmisten yläpuolella. Ei kuulu sulle tippaakaan mitä muut tilaavat ja mistä.

Meillä on tämä yhteinen maapallo, joten on ihan joka ikisen ihmisen asia huolehtia sen ja muiden ihmisten hyvinvoinnista. Kyllä on itsekkyys huipussaan.

Vierailija
484/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Kiinasta (eri kaupoista, en temusta) tilannut aina tarpeeseen varaosia tms. joita ei yllättäen oikein saa mistään muutenkaan, mutta sieltä löytyy vaihto-osia ties mihin vehkeisiin, tottakai kun siellä tekevät. 

Mutta tuota en tajua ollenkaan että vaan plärätään sivustoa ja tehdään heräteostoksia. Tai siis toki ymmärrän jos haluaa pysyä köyhänä, tuohan se on oikein fiksu tapa varmistaa asia.

Vierailija
485/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kun ihmisillä ei ole varaa laittaa rahaansa elämyksiin ja tekemiseen, niin silloin ostetaan sitä "krääsää" Ongelma ei ole siinä, että Temusta saa krääsää. Jo 90-luvulla ihmiset kävi Virossa ostamassa halvalla piraattivaatteita ja tavaraa. Se on ollut osana Suomen kulttuurissa jo iät ja ajat ostaa piraattia. Tai samalla tavalla käytiin Turkissa ostamassa halvat piraattitarvikkeet ja halvat pyyhkeet jne... Tai että nettisovelluksien kautta ladattiin ilmaista musiikkia/elokuvia. Tuolla tavoin monet köyhät ja keskituloiset saivat paremman elämänlaadun itselleen. Ja sama jatkuu nytkin. ratkaisu ei ole rajoittaa köyhien ja keskituloisten kykyä ostaa ulkomailta. Ratkaisu on kohottaa heidän tuloja niin, että he kykenevät ostamaan Suomesta sitä laatua. Nykyaikana

Surullista, jos tavarat = parempi elämänlaatu. Eikö sen elämänlaadun pitäisi tulla aivan muista asioista kuin tarpeettomista tavaroi

Näin olen kuullu rikkaiden suusta että elämänlaatu on parempaa kun on varaa hankkia kalliita ja laadukkaita tavaroita ja tehdä mitä haluaa. Liekö sitten paskapuhetta? 

Vierailija
486/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ongelman ydin on se, että joku alle 4 euroa maksava vaatekappale ei mitenkään Suomeen tuotuna ole eettinen. Siinä on ihmiskauppaa ja orjatyötä taustalla. Eikä niitä valmista kiinalaiset, vaan suorittava taho tulee Kambodzasta, Laosista ym köyhemmistä maista. Osalta on otettu passit pois ja pakotettu hommiin samoin kuin prostituutiossa. Samat organisaatiot tätä rulettia pyörittää.  

En ikimaailmassa ymmärrä, että vaikka olisi kuinka köyhä, niin miksi tilaa tällaisia tuotteita? Eikö hälytyskellot soi, vai eikö välitä? 

Verkosta voi kyllä tilata ihan laadukkaitakin tuotteita ja halvemmalla kuin kivijalka kaupasta. Mutta yksikään maapallolla valmistettu paita jonka myyntihinta Suomessa on mitätön, on valmistettu epäeettisesti ja rikollisuutta tukien.  

Minä en halua ostaa enää yhtään vaatetta, josta

Sinänsä hauska, mutta kun se myyntikuva ja vaate ei vain vastaa toisiaan ulkonäöllisesti tai kokonsa puolesta 

Minä ostan liikkeestä, koska silloin tiedän, mitä saan Mutta tilaa sinä temusta, jos kerran se on paikka, josta löydät vaatteita, jotka vastaa odotuksia - odotuksesi on aika matalat

Vierailija
487/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla ole mitään tekemistä säästämisen kanssa. Porukka ostaa dopamiinikoukussa kamaa jota eivät tienneet tarvitsevansa. Haloo.

En todellakaan osta mitään tarpeetonta, koska siihen ei ole varaa halvoillakaan hinnoilla.

Vierailija
488/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärtää että jotkut puhelimen kuoret ja vastaavat tuolta tilaa.Mutta mitä voi tarvita viikottain?Kuva tuossa artikkelissa oli täynnä muoviroinaa,itse en keksisi yhdellekään käyttöä edes..  

No tilaapa sieltä värikuoret ja pidä yön yli valkoisella pinnalla 

Olen tilannut ainakin viidet kuoret iphoneen. 2 niistä oli 1/1 sama kuin applen virallinen, hinta Aliexpressillä 2€. Apple kuoret gigantissa 58€.

Enää ei ahneita paskakauppoja elätetä.

Minulle on riittänyt ihan vain yhdet puhelimen kuoret per puhelin.

Vierailija
489/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko teidän elämänne pyörii sen ympärillä, että kuka on tilannut jotain Temusta ja minkä verran?

Ei, kun kyse on isosta kokonaisuudesta ja niistä eettisistä näkökulmista, joita asiaan liittyy ja joita tässä ketjussa on tuotu esille. 

Kuinka eettistä on se että oma kansa kurjistetaan niin köyhäski ettei ole enää varaa ostaa muualta kuin temuista ja vastaavista. Siinä sinulle eettisyyden miettimistä. 

Kunnon itsepetosta tehdä "kansan kurjistamisesta" tekosyy sille että ostaa silmät kiiluen krääsää jota ei tarvitse.

Vierailija
490/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap kehtaat, itse olet kuvottava, kun luulet olevasi muitten ihmisten yläpuolella. Ei kuulu sulle tippaakaan mitä muut tilaavat ja mistä.

Meillä on tämä yhteinen maapallo, joten on ihan joka ikisen ihmisen asia huolehtia sen ja muiden ihmisten hyvinvoinnista. Kyllä on itsekkyys huipussaan.

Raketit kulkee. Tervemenoa, jos noin ahistaa...

Vierailija
491/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kun ihmisillä ei ole varaa laittaa rahaansa elämyksiin ja tekemiseen, niin silloin ostetaan sitä "krääsää" Ongelma ei ole siinä, että Temusta saa krääsää. Jo 90-luvulla ihmiset kävi Virossa ostamassa halvalla piraattivaatteita ja tavaraa. Se on ollut osana Suomen kulttuurissa jo iät ja ajat ostaa piraattia. Tai samalla tavalla käytiin Turkissa ostamassa halvat piraattitarvikkeet ja halvat pyyhkeet jne... Tai että nettisovelluksien kautta ladattiin ilmaista musiikkia/elokuvia. Tuolla tavoin monet köyhät ja keskituloiset saivat paremman elämänlaadun itselleen. Ja sama jatkuu nytkin. ratkaisu ei ole rajoittaa köyhien ja keskituloisten kykyä ostaa ulkomailta. Ratkaisu on kohottaa heidän tuloja niin, että he kykenevät ostamaan Suomesta sitä laatua. Nykyaikana

Surullista, jos tavarat = parempi elämänlaatu. Eikö sen elämänlaadun pitäisi tul

elämänlaatu on parempaa, kun hankkii kerralla hyvää eikä useamman kerran sutta ja sekundaa.. 

Vierailija
492/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh alapeukuttaja, avaa sitä sanaista arkkuasi lapsellisen alapeukuttamisen sijaan. Kerro siitä eettisyydestä missä koko kansa kurjistetaan niin köyhäksi ettei ole varaa enää ostaa muuta kuin halpiskauppatavaraa. 

Vierailija
493/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärtää että jotkut puhelimen kuoret ja vastaavat tuolta tilaa.Mutta mitä voi tarvita viikottain?Kuva tuossa artikkelissa oli täynnä muoviroinaa,itse en keksisi yhdellekään käyttöä edes..  

Olen tilannut ainakin viidet kuoret iphoneen. 2 niistä oli 1/1 sama kuin applen virallinen, hinta Aliexpressillä 2€. Apple kuoret gigantissa 58€.

Minä syön porkkanalaatikkoa viisi päivää peräkkäin. Mitäs siihen sanottavaa?

Vierailija
494/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin aamulla ABC:llä kahvilla. Mitäs siihen sanottavaa porukalla?

Väärin teit, liian halvassa paikassa kahvis joit ;) Sun ois pitäny käydä Cafe Art Taideterassilla ...

Vierailija
495/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, sama applen suojakuori saman puhelimen ympärillä 7 vuotta kertoo siitä erosta, miksi joku tuote maksaa ja miksi jotkut saa lähes ilmaiseksi..

Vierailija
496/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallon hyvinvointi EI ole suomalaisten asia

Vierailija
497/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon itsepetosta tehdä "kansan kurjistamisesta" tekosyy sille että ostaa silmät kiiluen krääsää jota ei tarvitse.

Hei autisti, jänkkäät suu vaahdossa tuosta krääsästä. Vaikka useamman kerran AIKUISET ovat kertoneet mitä ostavat temusta, harraste-ja käyttötavaraa. Mitä et ymmärrä vastauksissa? 

Vierailija
498/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön porkkanalaatikkoa viisi päivää peräkkäin. Mitäs siihen sanottavaa?

Kiinnosta suoraan sanottuna hittojakaan...

Vierailija
499/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rouva tilasi Temusta donitsimuottejakin. Aikoo osallistua lukuisiin joulumyyjäisiin, joissa myy tänä vuonna myös näissä vuoissa leivottuja donitseja. Varmaan halvalla...

Toivottavasti kertop joulumyyjäisissä, että on leivottu temun muoteissa ehkä joku valveutunut ostaja haluaa tietää, paljonko ftalaatteja kiskoo samalla alas

Vierailija
500/864 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei autisti, jänkkäät suu vaahdossa tuosta krääsästä. Vaikka useamman kerran AIKUISET ovat kertoneet mitä ostavat temusta, harraste-ja käyttötavaraa. Mitä et ymmärrä vastauksissa? 

Sitä että miten niin tuo muka ei ole krääsää?