Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
1961/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viestisi perusteella vaikuttaa aika selkeästi siltä, että et ole ikinä ollut vielä todellisessa uskossa. Miten voit kutsua Jumalaa mielikuvitusystäväksi jos olisit ollut? Jos tietäisit hänet todeksi?"

Ja sinun viestisi perusteella on täysin selvää, että et lukenut mitä kirjoitin. Et tunne minua, et tiedä elämästäni tai sen kulusta mitään. Et tiedä mitään suhteestani kristinuskoon, Jeesuksen seuraamiseen, Pyhällä Hengellä täyttymiseen, uudestisyntymiseen, evankeliointiin, vuosikausien päivittäiseen rukoukseen,raamatuntutkimiseen,kokouksissa käymiseen,koko elämän pyhittämiseen ja antamiseen sille jumalalle, johon tuolloin 100% uskoin. 

Fakta on se, että kun sinä etenet elämässäsi ja kokemuksissasi kyllin pitkälle, olet opiskellut tarpeeksi, olet nähnyt ja kokenut enemmän kuin moni kanssaihminen, silmäsi avautuvat, jos olet todellinen totuuden etsijä. 

Totta kai sitä aina jotain löytää, jos lähtee etsimään. Onko se lopullinen totuus, jää aina avoimeksi. Siis jos ei ole uskon varmuutta.

Vierailija
1962/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hän jatkoi: Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä...

Markus 7:20-23

No enpä minä sitä syökään! Omiani enkä muiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat kysyä kristityltä

Montako jumalaa tunnustaa maailman viisi suurinta uskontoa yhteensä?

Monen monta,  paitsi kristinuskossa yksi. "Jumaliksi" voi laskea kaiken mitä ei itse hallitse, luonnon ilmiöt,  auringosta kuuhun ja vaikka mitä.   

Vierailija
1964/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viestisi perusteella vaikuttaa aika selkeästi siltä, että et ole ikinä ollut vielä todellisessa uskossa. Miten voit kutsua Jumalaa mielikuvitusystäväksi jos olisit ollut? Jos tietäisit hänet todeksi?"

Ja sinun viestisi perusteella on täysin selvää, että et lukenut mitä kirjoitin. Et tunne minua, et tiedä elämästäni tai sen kulusta mitään. Et tiedä mitään suhteestani kristinuskoon, Jeesuksen seuraamiseen, Pyhällä Hengellä täyttymiseen, uudestisyntymiseen, evankeliointiin, vuosikausien päivittäiseen rukoukseen,raamatuntutkimiseen,kokouksissa käymiseen,koko elämän pyhittämiseen ja antamiseen sille jumalalle, johon tuolloin 100% uskoin. 

Fakta on se, että kun sinä etenet elämässäsi ja kokemuksissasi kyllin pitkälle, olet opiskellut tarpeeksi, olet nähnyt ja kokenut enemmän kuin moni kanssaihminen, silmäsi avautuvat, jos olet todellinen totuuden etsijä. 

Olen ollut totuuden etsijä vuosikymmenet. Valitettavasti sinun kohdallasi uudestisyntymän näyttää jääneen tapahtumatta. Miten totuuden näkemisen jälkeen voisit kääntää sille selkäsi? Et mitenkään. Kaikki nuo asiat mitä listaat eivät tarkoita yhtään mitään ilman ylhäältä uudesti syntymistä ja Pyhän Hengen saamista. Kovin monissa piireissä väitetään, että heillä on Pyhä Henki vaikka todellisuus on aivan toinen.

Luin hyvin tarkkaan mitä kirjoitit, koska viestisi oli niin kiinnostava - ja sekava. Käytät kristitylle tuttuja termejä hyvin sujuvasti, mutta et näytä olevan perillä niiden todellisesta luonteesta. Jos oikeasti olet tuntenut Herran, et käänny luonnonuskontoon/nondualismiin/new ageen tai mihinkään muuhunkaan. Tiedäthän niiden olevan ei-totuus. Viestisi perusteella tiedän jonkunkin verran suhteestasi kristinuskoon; se vaikuttaa jääneen sääntöjen seuraamisen tasolle. Tai sitten jotain hyvin epätavallista ja erikoista on tapahtunut, olet jäänyt Saatanan valheisiin kiinni uudestaan, koska et ole halunnut pysyä lähellä Herraa.

Päällä voit uskoa, mutta ei se sinusta pelastunutta tee. Voit rukoilla vuosisatoja ja lukea Raamatun puhki, mutta jos et ole vilpitön ja Herra ei anna sinulle armossaan uskonlahjaa, kaikki tuo tekemäsi on merkityksetöntä. 

Vierailija
1965/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monestikohan tämä sama on jo kommentoitu? Vastaus on edelleen sama: tuomiopäivänä viimeistään tulet näkemään, jos et halua Herraa lähelle nyt. Sitä en kuitenkaan toivo kenellekään."

Monestikohan tämä sama on jo kommentoitu? Vastaus on edelleen sama: tuomiopäivällä ja helvetillä pelottelu on henkistä väkivaltaa ja aiheuttaa erittäin pahoja psyykkisiä ongelmia kristillisissä piireissä. Sinun kommenttisi täydellinen rakkaudettomuus kertoo juuri tästä karua kieltään. Itse olin paljon onnellisempi ennen uskoontuloani ja aion olla onnellinen jälleen. Tunnen vain suurta helpotusta ja vapautta,kun sadistinen psykopaattikyttääjä, josta käytätte nimitystä "Rakastava Taivaan Isä" ei enää ole osa elämääni tuomioineen, häpäisyineen, vaatimuksineen, nöyryyttämisineen, tuomiopäivän pelotteluineen. Älkääkä vaivautuko "olet pettynyt ihmisiin,älä pety Jumalaan" tai "Et ole ymmärtänyt raamattua oikein" tai "Jeesus rakastaa sinua,et vain tajua sitä" jne kommenttienne kanssa. Jokainen edes keskinkertaisesti älykäs tajuaa vaarallisen kusetuksen,jota kristillisyyden muodossa ihmisille tarjoatte.    

Vierailija
1966/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Johanneksen kirje 2

19. Meidän keskuudestamme he ovat lähteneet, mutta he eivät kuuluneet meihin. Jos he olisivat todella kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet joukossamme. Mutta pitihän käydä ilmi, etteivät kaikki ole yhtä meidän kanssamme. 20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. 21. En kirjoita teille sen tähden, ettette tuntisi totuutta, vaan siksi, että te tunnette sen ja tiedätte, ettei mikään valhe ole peräisin totuudesta.22. Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan. 23. Ei kenelläkään, joka kieltää Pojan, ole myöskään Isää. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. 24. Pysyköön teissä se, minkä olette kuulleet alusta asti. Jos teissä pysyy se, minkä olette kuulleet alusta asti, tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

Vierailija
1967/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: Totta kai sitä aina jotain löytää, jos lähtee etsimään. Onko se lopullinen totuus, jää aina avoimeksi. Siis jos ei ole uskon varmuutta.

Tämä oli hyvä kommentti. Henkimaailma on todellinen ja ihmeellisiä asioita tapahtuu. Se ei tarkoita, että ne olisivat hyviä.

Vierailija
1968/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monestikohan tämä sama on jo kommentoitu? Vastaus on edelleen sama: tuomiopäivänä viimeistään tulet näkemään, jos et halua Herraa lähelle nyt. Sitä en kuitenkaan toivo kenellekään."

Monestikohan tämä sama on jo kommentoitu? Vastaus on edelleen sama: tuomiopäivällä ja helvetillä pelottelu on henkistä väkivaltaa ja aiheuttaa erittäin pahoja psyykkisiä ongelmia kristillisissä piireissä. Sinun kommenttisi täydellinen rakkaudettomuus kertoo juuri tästä karua kieltään. Itse olin paljon onnellisempi ennen uskoontuloani ja aion olla onnellinen jälleen. Tunnen vain suurta helpotusta ja vapautta,kun sadistinen psykopaattikyttääjä, josta käytätte nimitystä "Rakastava Taivaan Isä" ei enää ole osa elämääni tuomioineen, häpäisyineen, vaatimuksineen, nöyryyttämisineen, tuomiopäivän pelotteluineen. Älkääkä vaivautuko "olet pettynyt ihmisiin,älä pety Jumalaan" tai "Et ole ymmärtänyt raamattua oikein" tai "Jeesus rakastaa sinua,et v

Siunausta sinulle

Vierailija
1969/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sitä kaikki avaruuden härdellit ihmiskunta tietäisi, vaikka kuinka viisas luulisi olevansa. Entäpä aistit. Koiran hajuaisti. Lohi suunnistaa hajun perusteella kotijokeensa. Lintu joka kesäisille pesimäpaikoilleen. Voi puuttua ihmiseltä paljon tietoa jumalastaankin. Uskon varassa tässä mennään. 

Vierailija
1970/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siellä on vapaus.

2. Korinttilaiskirje 3:17

Vierailija
1971/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään.

1. Johanneksen kirje 4:13

Vierailija
1972/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät.

Luukas 11:13

Vierailija
1973/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen ollut totuuden etsijä vuosikymmenet. Valitettavasti sinun kohdallasi uudestisyntymän näyttää jääneen tapahtumatta. Miten totuuden näkemisen jälkeen voisit kääntää sille selkäsi? Et mitenkään. Kaikki nuo asiat mitä listaat eivät tarkoita yhtään mitään ilman ylhäältä uudesti syntymistä ja Pyhän Hengen saamista. Kovin monissa piireissä väitetään, että heillä on Pyhä Henki vaikka todellisuus on aivan toinen...Luin hyvin tarkkaan mitä kirjoitit, koska viestisi oli niin kiinnostava - ja sekava. Käytät kristitylle tuttuja termejä hyvin sujuvasti, mutta et näytä olevan perillä niiden todellisesta luonteesta. Jos oikeasti olet tuntenut Herran, et käänny luonnonuskontoon/nondualismiin/new ageen tai mihinkään muuhunkaan. Tiedäthän niiden olevan ei-totuus. Viestisi perusteella tiedän jonkunkin verran suhteestasi kristinuskoon; se vaikuttaa jääneen sääntöjen seuraamisen tasolle. Tai sitten jotain hyvin epätavallista ja erikoista on tapahtunut, olet jäänyt Saatanan valheisiin kiinni uudestaan, koska et ole halunnut pysyä lähellä Herraa.Päällä voit uskoa, mutta ei se sinusta pelastunutta tee. Voit rukoilla vuosisatoja ja lukea Raamatun puhki, mutta jos et ole vilpitön ja Herra ei anna sinulle armossaan uskonlahjaa, kaikki tuo tekemäsi on merkityksetöntä."

Kyllä oli taas sairas vastaus tämä kommentti. Mitä sinä et itse tajunnut? Minä olen ollut erittäin syvällisesti 'Jeesukselle koko elämäni antanut ihminen,jolle ei tarvitse saarnata helvetistä,pyhityksestä',"todellisesta" uudestisyntymisestä jne asioista enää yhtään mitään. Kommenttisi on kaikenkaikkiaan loukkaava,herjaava ja halveksiva-sinusta ei tule kuvaa minään muuna kuin aivopestynä lahkolaisena,joka ahdasmielisyydestään ja tuomitsevuudestaan huolimatta kuvittelee olevansa vilpitön totuuden etsijä.Todellinen ja perimmäinen totuus kuitenkin on: me emme voi koskaan täydellä varmuudella tietää perimmäistä kaiken kattavaa totuutta, vaan vain Jumala (jos sellainen on olemassa) voi tietää objektiivisen täydellisen totuuden ja on itse tuo koko totuus. Uskovaiset ovat omahyväisiä,ylpeitä,väkivaltaisia,röyhkeitä,rahanahneita,pikkusieluisia,valehtelevia, älyllisesti epärehellisiä sittisontiaisia, joiden kanssa en enää milloinkaan aio ystävystyä ja sinäkin olet tekstisi kautta monien muiden muassa jälleen yksi loistava esimerkki siitä, miksi en koe sille mitään tarvetta. Teillä ei ole enää mitään henkistä yliotetta tai valtaa minuun ja sekös lahkolaista v..ttaa kuin pientä kurrea. Totuus todellakin tekee vapaaksi.

Vierailija
1974/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minutilmoittamaan köyhille hyvän sanoman,parantamaan ne, joiden mieli on murtunut,julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista.

Jesaja 61:1

Vierailija
1975/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen ollut totuuden etsijä vuosikymmenet. Valitettavasti sinun kohdallasi uudestisyntymän näyttää jääneen tapahtumatta. Miten totuuden näkemisen jälkeen voisit kääntää sille selkäsi? Et mitenkään. Kaikki nuo asiat mitä listaat eivät tarkoita yhtään mitään ilman ylhäältä uudesti syntymistä ja Pyhän Hengen saamista. Kovin monissa piireissä väitetään, että heillä on Pyhä Henki vaikka todellisuus on aivan toinen...Luin hyvin tarkkaan mitä kirjoitit, koska viestisi oli niin kiinnostava - ja sekava. Käytät kristitylle tuttuja termejä hyvin sujuvasti, mutta et näytä olevan perillä niiden todellisesta luonteesta. Jos oikeasti olet tuntenut Herran, et käänny luonnonuskontoon/nondualismiin/new ageen tai mihinkään muuhunkaan. Tiedäthän niiden olevan ei-totuus. Viestisi perusteella tiedän jonkunkin verran suhteestasi kristinuskoon; se vaikuttaa jääneen sääntöjen seuraamisen tasolle. Tai sitten jotain hyvin epätavallista ja erikoist

Minulla ei ole pienintäkään tarvetta hallita sinua. Uskonnollisista piireistä voi tosiaankin saada pahojakin traumoja, kun Pyhä Henki ei ole sen jäsenissä. Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan sellaista pimeyttä.

Näin kuuluu Herran sana Serubbabelille: Ei väellä eikä voimalla, vaan minun hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

Sakarja 4:6

Vierailija
1976/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen ollut totuuden etsijä vuosikymmenet. Valitettavasti sinun kohdallasi uudestisyntymän näyttää jääneen tapahtumatta. Miten totuuden näkemisen jälkeen voisit kääntää sille selkäsi? Et mitenkään. Kaikki nuo asiat mitä listaat eivät tarkoita yhtään mitään ilman ylhäältä uudesti syntymistä ja Pyhän Hengen saamista. Kovin monissa piireissä väitetään, että heillä on Pyhä Henki vaikka todellisuus on aivan toinen...Luin hyvin tarkkaan mitä kirjoitit, koska viestisi oli niin kiinnostava - ja sekava. Käytät kristitylle tuttuja termejä hyvin sujuvasti, mutta et näytä olevan perillä niiden todellisesta luonteesta. Jos oikeasti olet tuntenut Herran, et käänny luonnonuskontoon/nondualismiin/new ageen tai mihinkään muuhunkaan. Tiedäthän niiden olevan ei-totuus. Viestisi perusteella tiedän jonkunkin verran suhteestasi kristinuskoon; se vaikuttaa jääneen sääntöjen seuraamisen tasolle. Tai sitten jotain hyvin epätavallista ja erikoist

Kirjoitat viitaten Jumalaan: jos sellainen on olemassa. Et siis vielä tiedä. Toivoa on

Vierailija
1977/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1. Johanneksen kirje 2

19. Meidän keskuudestamme he ovat lähteneet, mutta he eivät kuuluneet meihin. Jos he olisivat todella kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet joukossamme. Mutta pitihän käydä ilmi, etteivät kaikki ole yhtä meidän kanssamme. 20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. 21. En kirjoita teille sen tähden, ettette tuntisi totuutta, vaan siksi, että te tunnette sen ja tiedätte, ettei mikään valhe ole peräisin totuudesta.22. Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan. 23. Ei kenelläkään, joka kieltää Pojan, ole myöskään Isää. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. 24. Pysyköön teissä se, minkä olette kuulleet alusta asti. Jos teissä pysyy se, minkä olette kuulleet alusta asti, tekin pysytte Pojassa ja Isässä."

Sait varmaan orgasmin keksittyäsi tuon mukanokkelan raamatunpaikan lyödäksesi sillä tuntematonta ihmistä? Olen raamattuni lukenut ja aivopesuhelvetin läpikäynyt jo kauan sitten. Tajuatko edes,miten karmivaa tuollainen toiminta on? Hengellinen väkivalta, ahdasmielisyys, syyllistäminen ja helvetillä pelottelu; mitään muuta ette osaa tehdä kokiessanne jotain kummallista tarvetta "puolustaa" uskoanne ja Jumalaanne,mutta toista poskea ette osaa kääntää. Ettekö koskaan mieti,ettei tuollaisessa ole mitään järkeä? Eiköhän se teidän Jumalanne osaa ilmoittaa itsensä ja tahtonsa ihan ilman ilkeämielisiä ja tekopyhiä lainauksiannekin.

Vierailija
1978/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan todellinen uskova ei ikinä väittäisi, että tietää kaiken.

Vierailija
1979/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta,minne voisin paeta sinun edestäsi? Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.

Psalmi 139:7-8

Vierailija
1980/7639 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran elämässän saanut siunauksen nähdä, että Raamattu on tosi, ei sitä hylkää ikinä.

Ketju on lukittu.