Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Voiko lahkoonne tulla anonyyminä vai pitääkö näyttää lompakkoa?
Jos partajeesus halkaisee evästä ja antaa kaikille kalaa ja ruokaa niin miksi se ei toimi tänä päivänä?
Kuka kustantaa kirjanne ja ketä vie voitot?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristityt ovat aina niin tekopyhiä? Kirkossa käyttäydytään ja kotona unohdetaan täysin mitä siellä Raamatussa lukee?
No ei kai nyt sentään aina? Muuten on kyllä totta, että Raamattua ei lueta tai ainakaan ei noudateta kovinkaan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Viisammasta en tiedä, mutta en ole koskaan ainakaan tappanut ketään enkä tuominnut ketään ikuiseen kidutukseen, joten moraalisesti parempi ja oikeudenmukaisempi olen oikeastaan ihan millä tahansa mittarilla katsottuna.
Sinä et ole Jumala, etkä voi päättää mikä on oikein ja väärin.
Tietysti voin. Moraali on aina väistämättä loppupeleissä subjektiivinen asia, ja objektiivisten moraalikehysten mukaiset oikeat tai väärät asiat ovat kohtalaisen helposti määriteltävissä. Mainitse yksikin normatiivinen moraalioppi jonka mukaan ikuiseen kidutukseen tuomitseminen on positiivinen asia?
Miksi pelkäät 'ikuisen kadotuksen ' mahdollisuutta?
Mistä syntyi ihmisen omatunto, joka lienee moraalin perusta ateistillekin?
Mistä myötätun
En minä sellaista pelkää, miksi luulet niin? Ihmisen moraalille voidaan osoittaa lukuisia evolutiivisia etuja, ja samankaltaisia piirteitä esiintyy aivan jokaisella sosiaalisella laumaeläimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän epäilijöitä tosi hyvin. Kukaan ei rakastanut minua kun olin lapsi, joten en tiennyt mitä rakkaus on. Vasta vajaa kolmikymppisenä kun Jeesus näytti rakkautensa minulle pystyin ymmärtämään, että rakkautta todella on ja että Jeesus rakastaa minuakin henkilökohtaisesti. Hän myös näytti minulle, että on ollut aina kanssani jopa pahimpien kärsimysten keskellä. Ennen kyseisiä tapahtumia olin nöyrästi etsinyt Herraa. Nämä olivat osa minun tarinaani. Monenlaisia todistuksia ihmisillä kuitenkin on.
Okei. Minä elin ihan normaalin lapsuuden rakastettuna lapsena, joten en joutunut etsimään sitä mistään tuhansia vuotta vanhoista tarinoista.
Et elänyt. Terveen lapsuuden elänyt ei käyttäydy niin kuin sinä käyttäydyt. Ja kuten todettua, ihmiset tulevat uskoon erilaisista lähtökohdista. Huomasitko tähän viittaavan lauseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä en tuominnut ketään. Se on Jumalan tehtävä. Annoin vain esimerkin, mitä siitä seuraa, kun pitää Jumalaa, uskoa ja Rasmattua hölynpölynä eli suoraan halveksii."
No antaisitko vielä jonkin esimerkin miksi Jumalaa tulisi pitää totena?
Koska hän on totta. Kannattaa ottaa aika paljon nöyrempi asenne. Kuinka paljon sinua innostaa alkaa luomaan suhdetta pienen naperon kanssa joka hyppii nenille ja haukkuu sinua?
Kun sanot että jokin on totta, koska se on totta ei varsinaisesti anna sinusta kovinkaan älykästä tai rationaalista vaikutelmaa. Jos ei sinulla ole tuon parempaa tarjota, niin älä turhaa jatkossa vaivaudu vastaamaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä en tuominnut ketään. Se on Jumalan tehtävä. Annoin vain esimerkin, mitä siitä seuraa, kun pitää Jumalaa, uskoa ja Rasmattua hölynpölynä eli suoraan halveksii."
Koska hän on totta. Kannattaa ottaa aika paljon nöyrempi asenne. Kuinka paljon sinua innostaa alkaa luomaan suhdetta pienen naperon kanssa joka hyppii nenille ja haukkuu sinua?
Oletko myös huomannut, että lapset ei aina ymmärrä aikuisten juttuja? Me ollaan suhteessa Jumalaan lapsen asemassa. Saat valita onko Isäsi Jumala vai Saatana. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Ensin pitäisi kyllä osoittaa edes jomman kumman olemassaolo, vasta sitten voi tuollaisen valinnan tehdä.
"Tulivuoren purkausten vaikutus maan hedelmällisyyteen on ihan yleissivistystä."
Kuten myös se, että se vaikutus vaatii tuhansia ja taas tuhansia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Jos partajeesus halkaisee evästä ja antaa kaikille kalaa ja ruokaa niin miksi se ei toimi tänä päivänä?
Rukoile Isä meidän.
Jos mitään uskontoja ei olisi ja kaikki vaan zillaisivat niin mitä mieltä olet siitä?
"Tämä, mitä kirjoitin, on valitettavasti totta."
En näe ainuttakaan syytä olettaa että se olisi totta.
Vierailija kirjoitti:
"Tulivuoren purkausten vaikutus maan hedelmällisyyteen on ihan yleissivistystä."
Kuten myös se, että se vaikutus vaatii tuhansia ja taas tuhansia vuosia.
Niin, mitä siitä? Jumalan aikajana on toista kuin meidän tuulessa taittuvien ruohonkorsien.
"30 vuotta olet jankuttanut netissä satuolentoa vastaan?"
Ei varmaan edes riitä. Ei nettiä (siis world wide web) edes ollut kun aloitin, silloin keskusteltiin uutisryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sanot että jokin on totta, koska se on totta ei varsinaisesti anna sinusta kovinkaan älykästä tai rationaalista vaikutelmaa. Jos ei sinulla ole tuon parempaa tarjota, niin älä turhaa jatkossa vaivaudu vastaamaan minulle.
Kerroin sinulle totuuden. Kyselet kovasti sen perään, mutta väistelet myös parhaasi mukaan. Älä kysele täällä jos et halua kuulla totuutta. Tuo nöyryys on myös yksi vinkki, jota on toistettu paljon, niin tärkeä se on.
"Kyllä voit. Aivan samalla tavalla kun tipahdat maahan jos päätät hypätä katolta. Vaikka kuinka päättäisit, että et putoa vaan lennät, niin tulet silti putoamaan."
Ei tuossa ole mitään samaa. Voin todeta painovoiman olemassaolon yksinkertaisella kokeella. En voi todeta yhdenkään jumaltarun paikkaansapitävyyttä minkäänlaisella kokeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoile Isä meidän.
En valitettavasti osaa ja ulosotto vie perheeni ruokarahat... Onko ulosotto itse piru vai jeesus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös huomannut, että lapset ei aina ymmärrä aikuisten juttuja? Me ollaan suhteessa Jumalaan lapsen asemassa. Saat valita onko Isäsi Jumala vai Saatana. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Ensin pitäisi kyllä osoittaa edes jomman kumman olemassaolo, vasta sitten voi tuollaisen valinnan tehdä.
Kannattaisiko siis pyrkiä selvittämään asiaan? Tai sitten valita vain annettujen tietojen perusteella ja toivoa, että ymmärrys lisääntyy matkan varrella niin kuin Herra lupaa.
"Et elänyt. Terveen lapsuuden elänyt ei käyttäydy niin kuin sinä käyttäydyt. Ja kuten todettua, ihmiset tulevat uskoon erilaisista lähtökohdista. Huomasitko tähän viittaavan lauseen?"
Jos nyt kuitenkin todetaan että minä olen meistä se asiantuntija omaan lapsuuteni liittyen ja jätetään tuollainen kolmen pennin kyökkipsykolointi jonnekin ihan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin sinulle totuuden. Kyselet kovasti sen perään, mutta väistelet myös parhaasi mukaa
Etkä kertonut. Esitit minulle väitteen jota et perustellut mitenkään.
Kyllä voit. Aivan samalla tavalla kun tipahdat maahan jos päätät hypätä katolta. Vaikka kuinka päättäisit, että et putoa vaan lennät, niin tulet silti putoamaan.