Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
"Useimilla fundamentalistisilla uskonsuunnilla on muut pois sulkeva uskonoppi. Tarvitaan monta taivasta, että kaikki oikeauskoiset niihin sopisivat."
Jumala on liiton Jumala, ei uskonnon.
Vanhaliitto VT ja uusiliitto UT.
Itse olen oppinut että Jeesusta seurataan sydämessä ja tämä virtaa tekoina, mutta näin tekemällä olen saanut myös vainoa ja erilaisia syytöksiä missä kaikessa olen tehnyt väärin
Rietas Gisele antoi roolileikissä kymmenille vieraille miehille !!
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010843036.html
😅😅
Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirljoitti:
Sinusta on irrationaalista ajatella, että Jumala olisi olemassa?
Mitä muutakaan se voisi olla, kun tässäkin ketjussa on useampi uskovainenkin kertonut että Jumalasta ei voi saada rationaalisia tieteellisiä todisteita?
En oikein tiedä esitätkö tahallaan ymmärtäväsi väärin vai etkö todella ymmärrä. Kumpi tahansa tilanne onkaan, niin ei kovin hyvä.
Voiko Jumalan olemassaolon todistaa tieteellisesti objektiivisien ja vertaisarvioitujen todisteiden kera?
Tämä taitaa olla botti. Joku on ohjelmoinut koneensa lähettämään saman kysymyksen uudestaan ja uudestaan. Ei kannata vastata. Tähän on vastattu väh
Spämmääjän uudet viestit ilmiannettu
---
Pahuus kukoistaa tässä keskustelussa. Uskovaa haukutaan ja vainotaan. Ateisti ei keskustele sääntöjen mukaan ja trollaa.
Aivan kuten Raamatussa sanotaan.
Siunattua päivää kaikille
Onko Jeesus ollut työttömänä 2000 vuotta? Mitään ei ainakaan näytä tekevän vaan ihmiset vaan pyörittävät kirkkoja
Vierailija kirjoitti:
Rietas Gisele antoi roolileikissä kymmenille vieraille miehille !!
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010843036.html
😅😅
Giselle tuskin on ollut täysin tietämätön kun on saanut munaa 10 vuoden ajan. Herönnyt nyt vaan asialle koska metoo ja mondy talks
Heidän suunsa synnin, heidän huultensa sanojen tähden, joutukoot he ylpeydessään kiinni, kirousten ja valheiden tähden, joita he puhuvat.
Psalmi 59:13
Vierailija kirjoitti:
Itse olen oppinut että Jeesusta seurataan sydämessä ja tämä virtaa tekoina, mutta näin tekemällä olen saanut myös vainoa ja erilaisia syytöksiä missä kaikessa olen tehnyt väärin
Onneksi Herra varoitti meitä tästä. On suuri kunnia tulla syytetyksi Hänen tähtensä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jeesus ollut työttömänä 2000 vuotta? Mitään ei ainakaan näytä tekevän vaan ihmiset vaan pyörittävät kirkkoja
Ne joilla on silmät näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Pahuus kukoistaa tässä keskustelussa. Uskovaa haukutaan ja vainotaan. Ateisti ei keskustele sääntöjen mukaan ja trollaa.
Hyvä todistus siitä, että pahaa todella on olemassa. Ja ateistit väittävät olevansa niitä hyviä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on silmät näkevät.
Näkevät mitä? Kerro nyt esimerkkejä? Kyllä sokeakin voi kuunnella
Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi Jumalaa ymmärtää. Ei uskolla ja ymmärtämisellä ole mitään tekemistä keskenään. Mitä enemmän ymmärrät sitä vähemmän uskot. Eevan syntihän oli, että halusi ymmärrystä.
Eli usko Jumalaan on irrationaalista, koska se ei voi perustua ymmärrykseen, eli rationaalisuuteen.
Kyllä näinkin voisi sanoa. Raamattu painottaa enemmän irrotionaalista filosofiaa kuin rationaalista. Kukaanhaan ei pelastu hyvien tekojen tai järjen avulla.
Eeva kuvaa mielestäni ihmisen järkeä tai mieltä tai miksi sitä nyt haluaa kutsuakaan. Toiaalta Eeva kuvaa myös ihmisen haluja / halua ymmärtää maailmaa juuri rationaalisesti. Rationaalinen ajattelu on periaatteessa hyvän ja pahan tiedon puu. Siitä on sekä hyötyä että haittaa. Kuten luomiskertomuksessa todetaan. Eevasta tulee kaiken "elävän" äiti eli ihminen uskoo rationaaliseen ajattelu
Olipa hyvin avattu. Kiitos jakamisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristityt ovat niin hanakoita tuomitsemaan toisia?
Eikö silloin ihminen kohota itsensä jumalan asemaan? Eikö Raamatussa sanota että älkää tuomitko jottei teitä tuonittaisi, ja eikö Jeesus kehota olemaan heittämättä sitä ensimmäistä kiveä?ASIAA.
Kuka on tuominnut ja kenet? Missä? Ilosanoman tuominen ei ole tuomitsemista huom.
Kiinnitäpä huomiota miten konservatiivikristityt puhuvat homoista. Se ei ole mitään ilosanoman tuomista.
Kyllä se on osa pelastuksen sanomaa. Jumala ei luonut ketään homoksi.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietityttää miksi ateisti ei tajua tätä. Että hänen käytöksensä kuvataan Sanassa. Vai kuvitteleeko jotenkin vinksahtaneesti, että tekee mm. haukkumalla hyvää.
Rationaalinen ajattelu on periaatteessa hyvän ja pahan tiedon puu. Siitä on sekä hyötyä että haittaa. Kuten luomiskertomuksessa todetaan. Eevasta tulee kaiken "elävän" äiti eli ihminen uskoo rationaaliseen ajattelu
Olipa hyvin avattu. Kiitos jakamisesta
Kerro vielä mitä hyvää siitä "rationalisesta" ajattelusta seurasi.
Useimilla fundamentalistisilla uskonsuunnilla on muut pois sulkeva uskonoppi. Tarvitaan monta taivasta, että kaikki oikeauskoiset niihin sopisivat.
Jumala on liiton Jumala, ei uskonnon.