Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
"Ole hyvä ja mene veteen. Et voi tietää miltä se tuntuu jos et ole sitä kokenut. Sinulle voidaan kertoa siitä vaikka kuinka paljon, mutta et silti saa siitä omaa kokemusta jos et sinne mene."
En ole kiinnostunut siitä. Sitäpaitsi olen harrastanut uintia nuorempana, joten tiedän oikein hyvin miltä veteen meno tuntuu.
"Ne todisteet on sinun silmillesi yhtä näkyviä kuin lentävät lehmät. Ei tosin kaikki, mutta Jumala ei siunaa kaikkia silmille näkyvillä todisteilla. En voi antaa sinulle näkyä, jonka Jumala antoi minulle. En voi pakottaa sinua ymmärtämään kun et halua."
En kaipaa mitään näkyjä tai muitakaan mielikuvituksen tuotteita, vaan vertaisarvioituja, tieteellisesti päteviä todisteita Jumalan olemassaolosta.
"On. Tämä ei ole mielipide."
Ei niin, se on vale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty: miksi uskot kaikkeen tuohon jäätävään p.ask.aan vaikka moderni tiede ja arkeologia on todistanut etteivät nuo raamatun jutut voi pitää paikkansa?
Sano yksikin esimerkki siitä mikä ei voi pitää paikkaansa.
Pii ei voi olla kolme.
Vierailija kirjoitti:
"Ole hyvä ja mene veteen. Et voi tietää miltä se tuntuu jos et ole sitä kokenut. Sinulle voidaan kertoa siitä vaikka kuinka paljon, mutta et silti saa siitä omaa kokemusta jos et sinne mene."
En ole kiinnostunut siitä. Sitäpaitsi olen harrastanut uintia nuorempana, joten tiedän oikein hyvin miltä veteen meno tuntuu.
Okei. Sitten olet väärällä palstalla. Kannattaako olla keskustelussa jossa puhutaan uinnista jos et halua keskustella siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty: miksi uskot kaikkeen tuohon jäätävään p.ask.aan vaikka moderni tiede ja arkeologia on todistanut etteivät nuo raamatun jutut voi pitää paikkansa?
Juudas ei voi kuolla hirttäytymällä ja heittäytymällä alas kalliolta.
Vierailija kirjoitti:
"Ne todisteet on sinun silmillesi yhtä näkyviä kuin lentävät lehmät. Ei tosin kaikki, mutta Jumala ei siunaa kaikkia silmille näkyvillä todisteilla. En voi antaa sinulle näkyä, jonka Jumala antoi minulle. En voi pakottaa sinua ymmärtämään kun et halua."
En kaipaa mitään näkyjä tai muitakaan mielikuvituksen tuotteita, vaan vertaisarvioituja, tieteellisesti päteviä todisteita Jumalan olemassaolosta.
Niitä et valitettavasti tule saamaan. Tiedeuskonto on tosiaan nykypäivän uskonto monille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pii ei voi olla kolme.
Et oo pyöristämisestä kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä et valitettavasti tule saamaan. Tiedeuskonto on tosiaan nykypäivän uskonto monille.
Voi kun ihmiset näkisivät tämän tiedepelleilyn läpi.. Osa näkeekin. Rahalla saa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudas ei voi kuolla hirttäytymällä ja heittäytymällä alas kalliolta.
Jyrkänteen reunalla voi hirttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
"On. Tämä ei ole mielipide."
Ei niin, se on vale.
Fakta. Ihan selaamalla taaksepäin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Silloin muutamat lainopettajat ja fariseukset sanoivat Jeesukselle: Opettaja, anna tässä meidän nähtemme merkki!
Mutta Jeesus vastasi heille: Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki
Matteus 12:38-39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Jumala on kaikkia muita väkevämpi niin miksei ole saanut aikaiseksi paholaisen eliminoimista?
Jatkokysymys: eikö itse asiassa haluakaan?
Siksi koska vielä ei ole sen aika. Ilmestyskirjassa on lisää aiheesta.
eri.
Et siis tiedä.
Mikäs tuossa oli epäselvää? Vielä ei ole maailmanlopun aika, jolloin paholainen heitetään tuliseen järveen. Maailmanlopun ajankohtaa en tietenkään tiedä.
Aina kun kysymykseen vastataan kehottamalla katsomaan Raamatusta, on kyseessä tilanne, jossa vastaaja ei itsekään ole asiaa sisäistänyt eikä niin ollen kykene sitä muillekaan selittämään. Vastaaja elää tilassa, jossa luulee tietävänsä mutta ei kuiten
Olet väärässä. Eihän Ap sanonut ettei tiedä vaan että ei ole sen aika. Raamatussa lukee että aikojen lopussa eli kun tämän maailman loppu tulee niin saatana saa palkkansa eli hänet heitetään tuliseen mereen jossa on iankaikkinen itku ja hammasten kiristys.
Mutta siellä sanotaan ettei sitä ajankohtaa tarkkaan tiedä kukaan muu kuin jumala itse. Hän antaa meille armossaan aikaa tiettyyn määrään asti jolloin voi vielä tehdä kääntymisen jumalan puoleen ja pelastua siltä samalta itkulta ja kärsimykseltä mihin saatanakin joutuu. Siitä jokainen päättää itse minne päätyy. Siihen ei pakoteta ketään. Vielä on jumala armossaan aikaa antanut mutta sitä on enää vähän. Katsoppa ihan vaikka huviksesi ilmastyskirjan tekstejä miten hyvin ne täyttävät nykyisen ajan menon. Eli ei ole enää kauan aikaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pii ei voi olla kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuivatko kaikki ennen jeesusta eläneet ihmiset kadotukseen mielestäsi?
Koskeeko pelastus vain jeesuksen jälkeen eläneitä, jotka uskovat/uskoivat häneen.
Jeesus kävi saarnaamassa myös Tuonelassa.
Miksi hän ei tee sitä edelleen?
No meillä on nyt raamattu ja seurakunnat eikä kukaan voi väittää etteikö olisi tietoinen näistä asioista. Kyllä niistä opetetaan jo koulussa. Ne ennen jeesusta eläneet oli toinen juttu koska ei ollut tietoa kaikille vielä saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pii ei voi olla kolme.
Pii löytyy Raamatusta monta kertaa. Myös Jeesuksen nimestä. Raamattu on muutenkin täynnä matematiikkaa. Jumala on luonut kaiken, kaiken mitä tieteessäkin tutkitaan. Jumala loi Sanallaan. Pilkkaajat, lopulta kun heillä ei ole mitään, millä itseään puolustaa, he sylkevät suustaan vain herjaavia nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Sitten olet väärällä palstalla. Kannattaako olla keskustelussa jossa puhutaan uinnista jos et halua keskustella siitä?
Tässä keskustelussa ei puhuta uinnista. Oletko jotenkin aivovammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa ei puhuta uinnista. Oletko jotenkin aivovammainen?
Vertauskuvat auttavat joskus hahmottamaan asiaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten olet inttänyt täällä kolmesataa sivua että sinulla on niitä todisteita, jos ei sinulla kerran niitä ole?
Ei kiihota, sinähän tässä alastomista miehistä kiihotut. Homo kun olet, ja hyvä niin. Voisin olla itsekin; jos en olisi gynefiili.