Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
On kysymystä jos toista tullut.
Minä vastaan kaikkiin yhdellä pikku lauseella:
LUE RAAMATTUA, NIIN TULET TUNTEMAAN TOTUUDEN !
Keskustelu loppuun käyty.
Luin, mutta eipä sieltä kyllä juuri totuuksia löytynyt. Räikeitä virheitä ja latteita ympäripyöreyksiä kyllä senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala sallii kaiken pahan mitä nykyisinkin maailmassa tapahtuu? Miksi hän ei lopeta kärsimystä, sotia ja sairauksia? Miksi hän ei pelasta maapalloa? Olemmeko vain Jumalten / Jumalan leikkiä?
Pahuus saavuttaa pisteen ,jossa kaikki varmaan ymmärtää että valinta oli /on väärä.
Sitten lopetetaan lopullisesti kärsimys ja Perkele heitetään ikuiseen paikkaansa.
Onko uskovaisella oikeus tuomita joku muu helvettiin? Olen kristitty mutta en ns. uskossa, olen rehellinen ihminen ja olen elänyt avoliitossa 30+ vuotta. Olen saanut kuulla lähipiirin kirkkouskovaisilta kuin myös lestadiolaisilta joutuvani helvettiin ja että ajatteluni on paholaisen työtä kun en tuomitse muita uskontoja, enkä usko Rooman paavin olevan lusifer.
Nämä uskovaiset, Raamattua täytenä totuutena pitävät, valehtelevat, eivät kunnioita lähimmäistään kuten sisaruksiaan tai vanhaa äitiään, ovat itsekkäitä, rahanahneita ja osa myös julkisuudenkipeitä. Ylimielisyys ja suoranainen kusipäisyys on syntinsä, mutta silti he ovat niitä hyviä ja mm. minä paha. Sanon suoraan, uskossa oleminen ei ole laadun tae!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jumala sallii kaiken pahan mitä nykyisinkin maailmassa tapahtuu? Miksi hän ei lopeta kärsimystä, sotia ja sairauksia? Miksi hän ei pelasta maapalloa? Olemmeko vain Jumalten / Jumalan leikkiä?
Pahuus saavuttaa pisteen ,jossa kaikki varmaan ymmärtää että valinta oli /on väärä.
Sitten lopetetaan lopullisesti kärsimys ja Perkele heitetään ikuiseen paikkaansa.
Miksi eläimet kärsivät, sillä eikös ne ole synnittömiä? Miksi hurskas uskovainen ja Raamatun mukaan elävä nainen sairastui vakavasti kuten hänen pieni lapsensakin? Miksi Jumala ei lopeta pahuutta jota on jatkunut koko maailmanhistorian ajan? Mikä perkele se perkele oikein on? Kovempi jätkä kuin Jumala vai satuolento jolla ihmisiä pelotellaan?
Avoliitto! Se on se suuri synti jotta joudut alakertaan uuneja lämmittään.
Miksi jumalan (ainoa) poika on juutalainen?
Kuulostaa juutalaisten metkuilta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko joku muu mieleisempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin, mutta eipä sieltä kyllä juuri totuuksia löytynyt. Räikeitä virheitä ja latteita ympäripyöreyksiä kyllä senkin edestä.
Enpä minäkään ymmärrä, minkä vuoksi minun pitäisi uskoa muutama tuhat vuotta sitten kirjattuja paimentolaisten kansantaruja.
Minkä vuoksi uskovaiset ovat pääsääntöisesti jyrkän oikeistolaisia (kuten mm USAn kristityt nationalistit). Eikä Jeesuksen sanoma ollut kutakuinkin päinvastainen?
Mun lankomies akkoineen on ite prkleitä vaikka ovat täällä kuuluisia uskossaan ja hyvyydessään 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa rukoilla että Pyhä Henki vähän avaisi tekstiä, jos ei muuten tunnu menevä kaaliin.
Lahkojen salaiset synnit salassa tehtyjä fariseusten teot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa rukoilla että Pyhä Henki vähän avaisi tekstiä, jos ei muuten tunnu menevä kaaliin.
Eikö teksti voisi olla meille tavan pulliaisillekin ymmärrettävää jotta menisi paremmin kaaliin. Muuten Sana jää vain harvoille valituille.
Vierailija kirjoitti:
Onko uskovaisella oikeus tuomita joku muu helvettiin? Olen kristitty mutta en ns. uskossa, olen rehellinen ihminen ja olen elänyt avoliitossa 30+ vuotta. Olen saanut kuulla lähipiirin kirkkouskovaisilta kuin myös lestadiolaisilta joutuvani helvettiin ja että ajatteluni on paholaisen työtä kun en tuomitse muita uskontoja, enkä usko Rooman paavin olevan lusifer.
Nämä uskovaiset, Raamattua täytenä totuutena pitävät, valehtelevat, eivät kunnioita lähimmäistään kuten sisaruksiaan tai vanhaa äitiään, ovat itsekkäitä, rahanahneita ja osa myös julkisuudenkipeitä. Ylimielisyys ja suoranainen kusipäisyys on syntinsä, mutta silti he ovat niitä hyviä ja mm. minä paha. Sanon suoraan, uskossa oleminen ei ole laadun tae!
No ei tietenkään. Mutta kyllähän ihmiset saa sanoa mitä Raamatussa lukee. Jos he on kertonut sinulle että Raamatussa sanotaan vaikkapa että "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan" niin monet voi väittää että uskova tuomitsee.
Miksi et vastaa kysymyksiin? Äläkä näyttele tyhmää, tiedät itse, että et ole vastannut. Jos olet huonomuistinen, lue sivuja taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko joku muu mieleisempi?
Minä olen väärä vastaamaan siihen. Olen 100% ateisti tässä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Mutta kyllähän ihmiset saa sanoa mitä Raamatussa lukee. Jos he on kertonut sinulle että Raamatussa sanotaan vaikkapa
Voihan suun tunnustus. Kaikkea näemmä saa tehdä ja sanoa kunhan pyydetään anteeksi. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoksi uskovaiset ovat pääsääntöisesti jyrkän oikeistolaisia (kuten mm USAn kristityt nationalistit). Eikä Jeesuksen sanoma ollut kutakuinkin päinvastainen?
Siksi koska kauhujutuilla saadaan iltapaskat myytyä. Jää lehdet ostamatta ja otsikot klikkaamatta, jos kerrotaan vain tavallisista ihmisistä.