Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Raamatussa sanotaan, että usko Jeesukseen riittää, mutta toisaalta siellä myös sanotaan, että usko ilman tekoja on kuollut. Mitä ihmeen tekoja sitten vielä vaaditaan jos kerran pelkkä usko riittää - vai eikö se riitäkkään? Siellä myös sanotaan, että yksinkertaisetkin sen ymmärtävät - jaa minkä? Oleko minä sitten jotenkin vammainen tyhmä tai mikä kaksinkertainen kun en vaan ymmärrä. Voisiko joku vääntää ihan rautalangasta tämän.
Joskus tuntuu, että Jumala ihan tahallaan kyttää ihmisiä tuolta jostain taivaalta ja varmaan salaa toivoo, että tekis nyt jonkun virheen että pääsis syyttämään ja haukkumaan ja kostamaan - vähän niin kuin suomalaiset ihmiset ovat äärimmäisen kateellisia toisilleen.
Jotkut taas saavat muka kaiken mitä ovat rukoilleet, toiset rukoilevat koko ikänsä eivätkä saa yhtään mitään, mistä sen tietää mitä ja miten pitää rukoilla ja ketä ja miksi. Koko ajan saa pelätä helvettiin joutumista vaikka yrittää elää kuinka hyvin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitä olla aina välillä uskovainen jos siltä tuntuu ja välillä vähän maallistunut uskovainen tai peräti ihan luopio ja mistä sen tietää milloin peli on jo menetetty.
Uskova on uudestisyntynyt Jumalan valtakuntaan ,taivaan isän perheeseen ja elää Jumalanvaltakunnan lakien mukaan.
Miksi Joosef ei pannut Mariaa, eikö ne ollut naimisissa ja eivät harrastaneet seksiä? Miksi lapsia kuolee luusyöpään? Kuinka usein pitää rukoilla että tienaa miljoonan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan lääkärithän olivat lähes Jumalasta seuraavia. Ihme kun kukaan ei ole vastannut kysymykseen joutuuko ei-uskovainen lääkäri helvettiin jos kirjoittaa lähetteen aborttiin tai tekee sen potilaalleen.
Ei, koska on jo kuollut. Kuten Jumala sanoi: "Mutta hyvän ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman."
Jumala "kiduttaa" vain eläviä.
Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Te olette pahasti eksyksissä.
Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Toiselle hän sanoi: "Seuraa minua". Mutta tämä sanoi: "Herra
Tämä nyt ei mitenkään vastannut tuohon kysymykseen. Pelkkiä raamatun lauseita.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että usko Jeesukseen riittää, mutta toisaalta siellä myös sanotaan, että usko ilman tekoja on kuollut. Mitä ihmeen tekoja sitten vielä vaaditaan jos kerran pelkkä usko riittää - vai eikö se riitäkkään? Siellä myös sanotaan, että yksinkertaisetkin sen ymmärtävät - jaa minkä? Oleko minä sitten jotenkin vammainen tyhmä tai mikä kaksinkertainen kun en vaan ymmärrä. Voisiko joku vääntää ihan rautalangasta tämän.
Jumalan perheeseen kuulumiseen edellytys on usko. Alat tekemään hyviä tekoja uskon seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun ylistystäsi kaiken päivää.
Psalmi 35:28
Buddhan siunausta sinulle. Toivon, että et pidä tätä loukkaavana.
Miksi ihmeessä kukaan pitäisi siunauksen toivottamista loukkaavana?
Moni kristitty pitää rienauksena. Paitsi omaa siunaustaan. Kuvaa hyvin heidän käsitystään uskomusten yhdenvertaisuudesta. Jos loukkaantuvat muista siunauksista, niin pitäisi ymmärtää, että heidän siunauksensa ovat samalla tavalla loukkaavia muuhun uskoville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan perheeseen kuulumiseen edellytys on usko. Alat tekemään hyviä tekoja uskon seurauksena.
Voiko sitä tehdä hyviä tekoja ihan omassa hiljaisessa uskossa, onko pakko kuulua johonkin seurakuntaan ja olla siellä ihmisten pilkattavana jos on introvertti eikä ole niin hallelujaa-tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, usko näytetään oikeaksi teoilla, uskon teot siis todistavat, että uskot, niinhän Jeesuskin osoitti teoilla aidon uskon ja tottelevaisuuden avulla uskonsa isäänsä kohtaan.
Mitä sinä siis uskot, sitäkö, että Jeesus on Jumalan poika, mitä sitten, mitä se todistaa sinusta? Opetuslapsetkin todistivat uskonsa teoilla ja alkukristityt.
Teot: Älä tapa + muut käskyt ymym Jeesuksen opetukset. Kyllä se siitä pikku hiljaa aukeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun ylistystäsi kaiken päivää.
Olen pahoillani, että voit niin pahoin, että pitää tulla trollaamaan ja tahallaan ilkeilemään. Rakkautta, siunausta ja myötätuntoa sinulle
Et taida ymmärtää, että joillekin sinun siunauksesi on ilkeilyä.
Buddhan siunausta sinulle, olkoon seuraava elämäsi parempi.
Siellä myös sanotaan, että yksinkertaisetkin sen ymmärtävät - jaa minkä?
Sen että pelastus on helppo ymmärtää kaikkien.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan myös että "koetelkaa itseänne, oletteko uskossa". Kun ihminen on uskossa, se on Jumalan ihme, Jumalan teko, Jumalan lahja. Jumala antaa uskon, jos ihminen sitä pyytää, jos hän vilpittömästi sitä haluaa. Kun ihminen sitten uskoo ja haluaa seurata Jeesusta, se tarkoittaa sitä, että hän kääntyy pois maailman tieltä. Ihmisellä ei ole syntisyytensä takia luontaisesti kykyä tehdä hyvää aidosti, ihmisellä on pahoja ajatuksia jne. Mutta Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä niin että ihminen alkaa tahtoa Jumalan tahdon mukaisia asioita. Kun ihminen on uskossa, alkaa näkyä "Hengen hedelmiä" Nämä Hengen hedelmät on lueteltu Raamatussa (Ilo, rauha, pitkämielisyys ja mitä niitä nyt oli) Samalla alkaa Jumala riisua ihmisestä pois himoja, katkeruutta ym hyödytöntä. Joskus tie voi olla pitkä, joskus voi jopa silmänräpäyksessä vaikka huumekoukku vaan lähteä pois.
Et ole vammainen tai tyhmä, itsekin ihmettelin tätä asiaa pitkään, vaikka olin kai uskossa jo. Enkä vieläkään ymmärrä kaikkea läheskään. Ja muuten, olla uskossa ja uskoa on vähän eri asiat sikäli, että kyllä Saatanakin uskoo esim Raamatun, kyllä hän tietää kuka Jeesus on ja kuka Jumala on. Ihminenkin voi tietää ja tunnustaa nämä, mutta silti valita itse olla oma Herransa, tai seurata ja palvella Saatanaa. Kenen lauluja laulat, sen leipää syöt tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan pitäisi siunauksen toivottamista loukkaavana?
Moni kristitty pitää rienauksena. Paitsi omaa siunaustaan. Kuvaa hyvin heidän käsitystään uskomusten yhdenvertaisuudesta. Jos loukkaantuvat muista siunauksista, niin pitäisi ymmärtää, että heidän siunauksensa ovat samalla tavalla loukkaavia muuhun uskoville.
Eipä pidä paikkaansa. Jos tietäisit totuuden, olisitko silti valmis hyväksymään valheen? Erityisesti satuttavan sellaisen? Epäpuhtaiden henkien siunausten jakeleminen ei ole vaaratonta, itseasiassa päinvastoin. Se on kuin toiseb kiroamista. Uskovaa suojaa toki Pyhä Henki, mutta onko silti sopivaa hyökätä toista vastaan vaikka puolustus on kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Ilman Pyhää Henkeä et ymmärrä. Keskity siis pelastuskysymyksiin. Rukoile Herraa nöyrästi.
Vierailija kirjoitti:
Googlatpaaka joskus huviksenne Raamatun ristiriidat-sivusto. Kyllä silloin viimeistään pää meinaa mennä sekaisin.
Oletko tietoinen siitä, että Raamattu itsekin sanoo ettet ymmärrä sitä ilman Pyhää Henkeä? Miten voit päästä talon sisälle jos sinulla ei ole avainta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitä tehdä hyviä tekoja ihan omassa hiljaisessa uskossa, onko pakko kuulua johonkin seurakuntaan ja olla siellä ihmisten pilkattavana jos on introvertti eikä ole niin hallelujaa-tyyppi.
En minäkään ole halleluja-tyyppi. Seurakuntahan on oikeastaan kaikki uskovaiset, uudestisyntyneet kristityt. Mulla on vaan hengellinen yhteys, kaikki uskovat ovat mun sisaria ja veljiä. En kuulu mihkään. Tiedän että pitäis tai kannattais olla, mutta ainakin netissä on muita uskovaisia joiden "seurassa" voi olla. Ja jos ei oo seurakuntayhteyttä niin ei oo, minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi,Ei ole pakko kuulua seurakuntaan. Seurakunnassa ei saa pilkata.Tarkoitus on kuitenkin kasvaa yhdessä uskovien yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että Jumala ihan tahallaan kyttää ihmisiä tuolta jostain taivaalta ja varmaan salaa toivoo, että tekis nyt jonkun virheen että pääsis syyttämään ja haukkumaan ja kostamaan - vähän niin kuin suomalaiset ihmiset ovat äärimmäisen kateellisia toisilleen.
Jotkut taas saavat muka kaiken mitä ovat rukoilleet, toiset rukoilevat koko ikänsä eivätkä saa yhtään mitään, mistä sen tietää mitä ja miten pitää rukoilla ja ketä ja miksi. Koko ajan saa pelätä helvettiin joutumista vaikka yrittää elää kuinka hyvin tahansa.
Jumala ei ketään kiusaa. Olet arvokas. Jumala ei haluaisi että kukaan joutuisi kadotukseen, mutta ei pakota ketään luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että voit niin pahoin, että pitää tulla trollaamaan ja tahallaan ilkeilemään. Rakkautta, siunausta ja myötätuntoa sinulle
Et taida ymmärtää, että joillekin sinun siunauksesi on ilkeilyä.
Buddhan siunausta sinulle, olkoon seuraava elämäsi parempi.
Ihmisellä on vain yksi elämä, Piru voi toki valehdella muusta ja näyttää näkyjäkin.
Vilpitön siunaus ei ole ilkeilyä, toisin kuin tahallinen ilkeily, viestisi kuvaa hyvin sitä kuinka pahoja Saatanan lapset ovat.
Näyttäköön Herra sinulle totuuden jos niin parhaaksi näkee. En tuhlaa enempää aikaani, hyvää jatkoa sinulle
Sinne paratiisiin olisi tullut lisää ihmisiä ja olisi toiminut niin.
Ihmisten hävittämisen syy oli että koko ihmis-suku oli pelkästään paha. Ihan loogista.