Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
461/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ihmiset levittelemään valheellisia oppeja?

Vierailija
462/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntiinlankeamuksen jäkeen maa kirottiin ja monet eläimet muuttuivat, ruohonsyöjistä tuli lihansyöjiä. Hyttyset alkoivat imeä verta.

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla uskoaakseen tällaista paskaa?

Luomiseen ,jolla tarkoitus,on helpompi uskoa kun  räjähdyksestä syntyneeseen harmoniaan.

Helppo uskoa = älyn käyttö on vierasta, päätä alkaa särkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko painua vttuun?

Kristinuskon kaikkivaltias Jumala ei pystynyt. Laittoi Pyhän Hengen asialle.

-winner-

Vierailija
464/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntyvää ainoaan oikeaan uskontoon eli Islamiin ja lopettakaa tuollaiset lapselliset pohdinnat ja höpinät.

Miksi? Islamhan on kehitetty saman lähi-idän alueella, samanlaisen kulttuurin ja mielentilan vallassa ja historiassa yhtä uusi uskonlahko kuin kristinuskokin. Missä on se vanhin uskonto? Kenellä oli orig. Jumala? Sitä kai tässä pitäisi palvoa?

-winner-

Vierailija
465/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityltä, heh.

Miksi luulet olevasi kristitty?

Vierailija
466/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaus häistä

Jeesus kertoo aluksi vertauksen eräästä kuninkaasta, jonka poika oli menossa naimisiin. Kuningas lähetti monia hääkutsuja, mutta tuona suurena päivänä ei häihin tullut ainuttakaan vierasta. Kuninkaan lähettäessä palvelijansa tiedustelemaan, mitä kutsutuille häävieraille oli tapahtunut, kävi ilmi, että he suoraan sanoen eivät halunneet tulla. He olivat enemmän kiinnostuneita omista asioistaan, niin että he jopa halveksivat kutsua. Kuningas vihastui kuullessaan palvelijoiden selityksen. Hän lähetti heidät uudelleen matkaan, tällä kerralla hän käski heitä kutsumaan kenet he vain tapasivat katujen varsilla. Niin hääsali täyttyi vieraista. Mutta kun eräs vieras ilmaantui häihin olematta pukeutunut häävaatteisiin, hänet heitettiin ulos. Tämä oli erityisen tärkeä juhla, ja silloin piti olla sen mukaisesti pukeutunut (Matt. 22:1-14).

Vertauksen lopussa Jeesus sitten sanoo: Monet ovat kutsutut mutta harvat valitut.

TÄMÄ on se juttu, jonka jokaisen uskovan täytyy tajuta. AINA löytyy joku pienellä printattu kohta, mihin Jumala voi vedota, ettei ota Taivaaseensa. Siksi pitäisi ymmärtää olla parempi ihminen täällä elämässä, eikä aina polkea tai syrjiä toisia mutaan, jollain uskon tai "minä olen parempi ihminen" -verukkeella. Kuningas kutsuu ne kurjemmatkin, mutta heittää pihalle, kun sulla on väärät vaatteet. Siinähän se oli mustana valkoisella.

-winner-

Vierailija
467/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntyvää ainoaan oikeaan uskontoon eli Islamiin ja lopettakaa tuollaiset lapselliset pohdinnat ja höpinät.

Miksi? Islamhan on kehitetty saman lähi-idän alueella, samanlaisen kulttuurin ja mielentilan vallassa ja historiassa yhtä uusi uskonlahko kuin kristinuskokin. Missä on se vanhin uskonto? Kenellä oli orig. Jumala? Sitä kai tässä pitäisi palvoa?

-winner-

Zarathustralaisilla. Siitähän kaikki kolme lähi-idän monoteistist patriarkaaliuskontoa ovat kehittyneet.

Niille on yhteistä naisviha ja mulkun palvonta.

Vierailija
468/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityltä, heh.

Miksi luulet olevasi kristitty?

Jollain toisella palstalla oli nimim. uskovainen, erityisen tyhmä tyyppi, jolla ei ollut muuta tarkoitusta kuin trollata ja nostattaa omia ketjujaan, eikä pohdiskella oikeasti mitään. Näitä riittää.

-winner-

Vierailija
469/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Zarathustralaisilla. Siitähän kaikki kolme lähi-idän monoteistist patriarkaaliuskontoa ovat kehittyneet.

Niille on yhteistä naisviha ja mulkun palvonta.

Onko se mulkku tässä se Jumala, eikä elin?

-winner-

Vierailija
470/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Suurin osa ketjulaisista menee kyllä down, mutta kiitos optimismista ;D

-winner-

Vierailija
471/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kuin väittely kummat on paremmat, nastat vai kitkat.

Pitää katsoa kyltistä, onko Stairway to Heaven vai Highway to Hell, ennenkuin kaasuttaa :DDDDD

Ei pelkästään ohiajaessa, onko puhelinpylväässä Jeesus tulee -flyeri ;DDD

-winner-

Vierailija
472/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vertauskuva, sitä voisi verrata siihen jos saisit kutsun presidentin vastaanotolle niin laittaisit hikiset sandaalit, lyhyet shortsit ja hihattoman paidan päälle niin ihmettelisitkö että miksi sinua katsotaan vähän kieroon.

winnerille siis tämä.

Vierailija
473/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUN LAINAATTE NIIN PITÄKÄÄ HUOLTA ETTÄ TEKSTI JOHON VASTAATTE LUKEE VIESTISSÄ.

MUUTEN EI KUKAAN PYSY KÄRRYILLÄ ETTÄ KENELLE VASTAATTE.

Yritetään, mutta lainaus ei aina toimi. Älä huuda kuitenkaan. 

Jumala ei voi mitään Vauvan typerälle koodaukselle :DDD

-winner-

Jos Jumala oikeasti välittäisi, niin suuressa viisaudessaan hän tekisi uuden koodin ja antaisi meille tilaisuuden keskustella aiheessa pysyen. Nyt vaan antaa sekaannuksen vallita.

-winner-

Otetaan huomioon ,että kaikkivaltias on antanut ihmiselle järjen käytettäväksi.

Ja et järjestä tai kaikkivaltiaasi uskosta huolimatta osannut tehdä Vauvan paskalle lainaus-koodille yhtään mitään, vaan kirjoitit samaan putkeen :DDDDD

-winner-

Vierailija
474/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vertauskuva, sitä voisi verrata siihen jos saisit kutsun presidentin vastaanotolle niin laittaisit hikiset sandaalit, lyhyet shortsit ja hihattoman paidan päälle niin ihmettelisitkö että miksi sinua katsotaan vähän kieroon.

winnerille siis tämä.

Eli et tajunnut, että ihan ilman mitään vertauskuvia, Kuningas Jumala ei huoli sinua sinne Taivaaseen, jos sulla on yksikin vika, joka ei Jumalalle passaa. Ei Raamattua voi lukea pelkkänä vertauskuvana tai selittää asioita paremmiksi vain koska sinä niin haluat.

Vai haluatko vääristää Jumalasi sanaa?

-winner-

Vierailija
475/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaus häistä

Jeesus kertoo aluksi vertauksen eräästä kuninkaasta, jonka poika oli menossa naimisiin. Kuningas lähetti monia hääkutsuja, mutta tuona suurena päivänä ei häihin tullut ainuttakaan vierasta. Kuninkaan lähettäessä palvelijansa tiedustelemaan, mitä kutsutuille häävieraille oli tapahtunut, kävi ilmi, että he suoraan sanoen eivät halunneet tulla. He olivat enemmän kiinnostuneita omista asioistaan, niin että he jopa halveksivat kutsua. Kuningas vihastui kuullessaan palvelijoiden selityksen. Hän lähetti heidät uudelleen matkaan, tällä kerralla hän käski heitä kutsumaan kenet he vain tapasivat katujen varsilla. Niin hääsali täyttyi vieraista. Mutta kun eräs vieras ilmaantui häihin olematta pukeutunut häävaatteisiin, hänet heitettiin ulos. Tämä oli erityisen tärkeä juhla, ja silloin piti olla sen mukaisesti pukeutunut (Matt. 22:1-14).

Vertauksen lopussa Jeesus sitten sanoo: Monet ovat kutsutut mutta harvat valitut.

TÄMÄ on se juttu, jonka jokaisen uskovan täytyy tajuta. AINA löytyy joku pienellä printattu kohta, mihin Jumala voi vedota, ettei ota Taivaaseensa. Siksi pitäisi ymmärtää olla parempi ihminen täällä elämässä, eikä aina polkea tai syrjiä toisia mutaan, jollain uskon tai "minä olen parempi ihminen" -verukkeella. Kuningas kutsuu ne kurjemmatkin, mutta heittää pihalle, kun sulla on väärät vaatteet. Siinähän se oli mustana valkoisella.

-winner-

Näin se elämässä kuitenkin menee. Jos halveksii rakkautta, eikä kunnioita sitä, ei saa vastarakkautta. Kaikki muut vieraat ymmärsivät tulla alasti.

Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!

Vierailija
476/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winnerille siis tämä.

Eli et tajunnut, että ihan ilman mitään vertauskuvia, Kuningas Jumala ei huoli sinua sinne Taivaaseen, jos sulla on yksikin vika, joka ei Jumalalle passaa. Ei Raamattua voi lukea pelkkänä vertauskuvana tai selittää asioita paremmiksi vain koska sinä niin haluat.

Vai haluatko vääristää Jumalasi sanaa?

-winner-

Trollihan tämä, mutta totta tosiaan, taivaaseen ei oteta mitään syntiä. Ei edes kaikkein pienintä. Siksi ne on sovitettava. 

Vierailija
477/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu winner että yrität tietoisesti vain vääristellä Raamattua jotta saisit pilkata? Toivottavasti olen väärässä.

Minä olen ottanut Jeesuksen armon vastaan joten Hän puhdistaa ja uudistaa minua jatkuvasti eli ö huomaan sisimmässäni jos loukkaan jotain ihmistä että haluan tehdä siitä heti parannusta.

Sinä winner et ole ottanut vastaan Jeesusta eli uskonut Häneen joten jos lähdet tästä ajasta eli kuolet vaikka illalla niin sinä kannat itse syntisi eli vikasi niinkuin asian ilmaisit Jumalan eteen eli sinulla ei ole puolustusasianajajaa eli Jeesusta rinnallasi ja kuten sanotaan jo maalliseen oikeudenkäyntiin mennessä että kaikista tyhmin minkä voi tehdä on olla ottamatta asianajajaa oikeuteen mukaan.

Ole väkevästi siunattu tästä eteenpäin muistan sinua rukouksissani.

Vierailija
478/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu winner että yrität tietoisesti vain vääristellä Raamattua jotta saisit pilkata? Toivottavasti olen väärässä.

Minä olen ottanut Jeesuksen armon vastaan joten Hän puhdistaa ja uudistaa minua jatkuvasti eli ö huomaan sisimmässäni jos loukkaan jotain ihmistä että haluan tehdä siitä heti parannusta.

Sinä winner et ole ottanut vastaan Jeesusta eli uskonut Häneen joten jos lähdet tästä ajasta eli kuolet vaikka illalla niin sinä kannat itse syntisi eli vikasi niinkuin asian ilmaisit Jumalan eteen eli sinulla ei ole puolustusasianajajaa eli Jeesusta rinnallasi ja kuten sanotaan jo maalliseen oikeudenkäyntiin mennessä että kaikista tyhmin minkä voi tehdä on olla ottamatta asianajajaa oikeuteen mukaan.

Ole väkevästi siunattu tästä eteenpäin muistan sinua rukouksissani.

Saat rukoilla loppuikäsi, eikä sun sanasi mitään mihinkään vaikuta, paitsi siihen, että saat omassa pienessä päässäsi kuvitella olevasi se parempi ihminen ohjastamassa ;D Kannattaa lukea se UT ihan sinne loppuun saakka, Jeesus ei ole puolustusasianajaja, vaan tuomari ;DDDD

-winner-

Vierailija
479/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Joh. 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

Vierailija
480/7639 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.Joh. 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

"...istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella

ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita..."

sanotaan yhdessä yleisessä uskontunnustuksessa. Kumpaa uskoa?

https://evl.fi/tutki-uskoa/mita-usko-on/uskontunnustukset/

-winner-

Ketju on lukittu.