Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
En halua kysyä mitään
Ei tarvitse. Kiitoa kun autat pitämään ketjun aktiivisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>> Minä ns. annoin elämäni Jeesukselle. Totesin rukouksessa, että en tee elämälläni mitään ja että Hän saa nyt kertoa mitä haluaa minun tekevän ja minä teen sen. Siitä lähtien Hän on Pyhän Hengen välityksellä ohjannut elämääni. >>
Hei! Minä olen toiminut aivan samoin. Mutta en ole saanut (ymmärrettävää) johdatusta ja ohjausta.
Raamatussa puhutaan paljon Jumalan lupauksista, ja että Hän pitää ne.
Miksi sitten minä koen jääneeni tyhjän päälle, edelleen ihmettelemään, mikä se Jumalan tahto noin konkreettisesti on elämässäni.
Jos vastaat taas "Jumala antaa armonsa tai on antamatta" - kuulostaa aika epäreilulta.
Jumala ei ole epäreilu.
Jatka Herran etsimistä. Hän tosiaankin pitää aina lupauksensa - me ihmiset olemme se heikko lenkki. Rukoile, katso videoita, lu
En ole sama kirjoittaja kuin hän, jonka lupaa kysyit rukoilemiseen.
Miksi kysyt "saanko rukoilla puolestasi"? Etkö voi rukoilla jokaisen puolesta, joka ihmettelee Jumalaa ja epäilee uskoaan? Ilman erityisiä lupia.
Omasta mielestäni olemme kaikki Jumalaan turvautuvat samalla viivalla. Kaikki olemme Jumalan lapsia huolimatta siitä, koemmeko Hänen läsnäoloaan tai Hengen kosketusta.
Parempi on pysyä nöyränä eikä alkaa mestaroida muiden uskoa. Jumala lymyy ja ilmestyy taas, kuten lauletaan. Usko on vapautta ja toivoa paremmasta. Jumalan lapsen ei tarvi pinnistellä "päästä lähemmäksi" sitä, jonka kämmenellä hän on muutenkin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Juutalainen mies ei saa ottaa edes vieraan kansan vangiksi jäänyttä naista seksiorjaksi" vai ei edes seksiorjaksi... onpa huima parannus. Tuo ei kuule nosta naisia ja miehiä samalle arvolle. Et ole todistanut mitään.
Mitä loottiin tulee niin pitipä jumala häntä niin erinomaisen hyvänä kaverina että päätti pelastaa joukkotuholta . Ei hyvä argumentti.
Jos olisit nainen nykyisen lähi-idän alueella useampi tuhat vuotta sitten ja jäisit vieraan kansan vangiksi sodan tms. jälkeen niin oletko sitä mieltä, ettei ole väliä joudutko seksiorjaksi jota myydään mieheltä toiselle vai päädytkö yhden miehen vaimoksi, jonka erotessa pitää päästää sinut vapaaksi ja jonka pitää lain mukaan kohdella sinua ystävällisesti?
Jumala muokkasi omaksi kansakseen ottamaansa juutalaista kansaa kohti parempaa. Sen aikaiset yleiset tavat huomioonottaen muutos nykyaikaiseen yhteiskuntaan ei olisi ollut mahdollinen
Sun vallitseva teoria on siis että jumalan piti vaan ihmisiä varten näytellä olevansa moraaliton kusipää? Semmoset voimikset sieltä. Nykyään kirjottaisi siis ihan erilaisen raamatun jossa kehtais jo kieltää orjuuden ja kannattaa tasa-arvoa. Noh, onhan se jotain sekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tuo tiedepuoli uskiksilla skulaa?
Hyvin. Tiede tutkii Jumalan luomaa.
Höpö höpö, missään tieteellisessä tutkimuksessa ei ole alkuoletuksena jumalan teot.
Tiede tutkii mm luontoa, Ja luonto on Luojan luomaa. eli siinä mielessä tiede tutkii Jumalan tekoja.
Tuo on vain sinun luulosi. Mitään luojaa ei ole todistettu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa lahko, joka sovittaa kertomuksensa vanhoihin ennustuksiin saa ennustuksensa sataprosenttisesti toteutumaan.
Oliko Jeesus lahkolainen?
Kyllä, ja seuraajansa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pyhien päivää huomenna . Aina voi aloittaa uuden elämän tyylin kun päättää ettei tee pahaa enää.
Miksi uskikset tekee niin paljon pahaa?
Siksi koska Raamattua ei lueta, tai ainakaan noudateta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, missään tieteellisessä tutkimuksessa ei ole alkuoletuksena jumalan teot.
Tiede tutkii mm luontoa, Ja luonto on Luojan luomaa. eli siinä mielessä tiede tutkii Jumalan tekoja.
Ehhh... Tuohan on sama kuin katsoisi taloa ja jankuttaisi ettei mistään raksamiehestä ole todisteita.
Miksi kysyt "saanko rukoilla puolestasi"? Etkö voi rukoilla jokaisen puolesta, joka ihmettelee Jumalaa ja epäilee uskoaan? Ilman erityisiä lupia.
Omasta mielestäni olemme kaikki Jumalaan turvautuvat samalla viivalla. Kaikki olemme Jumalan lapsia huolimatta siitä, koemmeko Hänen läsnäoloaan tai Hengen kosketusta.
Parempi on pysyä nöyränä eikä alkaa mestaroida muiden uskoa. Jumala lymyy ja ilmestyy taas, kuten lauletaan. Usko on vapautta ja toivoa paremmasta. Jumalan lapsen ei tarvi pinnistellä "päästä lähemmäksi" sitä, jonka kämmenellä hän on muutenkin koko ajan.
Tällä tavalla johdat ihmisiä harhaan ja Helvettiin. Et selvästikään tunne Raamattua, koska puhut sen vastaisesti. Me emme ole kaikki Jumalan lapsia - Hän on meidän kaikkien Luoja, mutta osa meistä ei ole Hänen lapsiaan vaan Saatanan lapsia.
Täytyy tuntea Herra ja Hänen Sanansa sekä pysyä siinä. Jumalan lapsen todella tulee pyrkiä lähemmäs Häntä, se on pyhittymisen tarkoitus.
Sinä et ole kuuma etkä kylmä - se on vaarallinen paikka olla. (Johanneksen ilmestys 3:15-16 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pyhien päivää huomenna . Aina voi aloittaa uuden elämän tyylin kun päättää ettei tee pahaa enää.
Miksi uskikset tekee niin paljon pahaa?
Siksi koska Raamattua ei lueta, tai ainakaan noudateta.
Ja noudattaminen ei ole mahdollista ilman Pyhää Henkeä.
eri
Ei se satuolento ketään voi jeesata, ku sitä ei ole olemassa!
Suurin osa kristityistä on haaleaa porukkaa, joka luulee kulkevansa kapeaa tietä.
Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
Matteus 7:15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko olevasi Jumalan oma ja pelastettu ja mihin perustuu?
Perustuu Jeesuksen sanaan Johanneksen evankeliumissa 3, että joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Miten tuo uudestisyntyminen käytännössä tapahtuu?
Herran armosta
Ole kiltti ja anna minulle vähemmän kryptinen vastaus. En ymmärrä tätä "herran armosta" vastausta. En ole uskovainen, eikä minusta näköjään voi tulla uskovaista, koska en ymmärrä.
Jumala sittenkin valitsee taivaaseen pääsevät. Sinä joudut helvettiin, koska sinussa on epäilys jolle et mahda itse mitään ja jumala ei ole sinulle armollinen. Joillekin sitten on.
>>
Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja. Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!
Matteus 7:21-23
Onpas paljon vinksahtaneita täällä!
Miten voi pettää itseään niin pahasti, että luulee kristinuskon olevan totta? Siinä on varmasti ihmisen hapuilua Jumalaa ja hengellisyyttä kohti, mutta ihmiset sen ovat kirjoittaneet. Jeesus ei kirjoittanut Raamattuun sanaakaan, eivätkä edes hänen aikalaisensa, vaan Jeesuksesta kirjoitettiin perimätiedon perusteella muutama vuosikymmen hänen kuolemansa jälkeen. Apostolien kertomukset eroavat myös toisistaan, kuten huhupuheet yleensä.
Kuka tahansa voi väittää kirjoittaneensa pyhän hengen vaikutuksessa.
Minä en usko Raamattuun, koska ihmiset ovat kirjoittaneet sen. Ihminen puhuu aina itsensä kautta. Uskon kyllä Jumalaan, joka on elämän antava voima, ja kaikessa elollisessa. Uskon myös Kristukseen, jonka ei olisi enää tarvinnut syntyä maan päälle, mutta syntyi opettaakseen, vaikka tiesi joutuvansa kärsimään.
Tänä päivänä todella tarvittaisiin Kristuksen toista tulemista, mutta tuskin yksikään Kristus haluaa enää tulla maapallolle kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Onpas paljon vinksahtaneita täällä!
Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle.
Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui, maan tasalle saakka.
Matteus 7:24-27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehhh... Tuohan on sama kuin katsoisi taloa ja jankuttaisi ettei mistään raksamiehestä ole todisteita.
Raksamiehestä on todisteita. Jumalasta ei.
Vertauksesi ei toimi.
Uskot siis oman mielikuvituksesi tuotteeseen, koska se miellyttää sinua.
uskova
Vierailija kirjoitti:
Uskot siis oman mielikuvituksesi tuotteeseen, koska se miellyttää sinua.
uskova
Kommentoijalle 4236
En halua kysyä mitään