Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Aina kun uskisten väittämät murenee logiikan alla niin vaihdetaan aihetta. Mitäs sille 10 käskyä-keskustelulle kävi? Joko olet samaa mieltä että lista on typerä? Vai luikitko tiehesi?
En ole sama mutta mikä niissä käskyissä on vikana? Halautko että varastetaan, murhataan, himoitaan toisen omaa ja mitä niissä olikaan. Et näe metsää puilta. Ei se ole uskiksen vika vaan sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko olevasi parempi kuin ateisti tai jonkun muun uskonnon edustaja?
En, mutta ilmeisesti muut katsovat sen paremmaksi eli haluaisivat olla itsekin.
Miksi sitten uskovat, ehkä sinä mukaan lukien, yrittävät usein käännyttää muita uskoonsa?
Mooseksen käskyissä on kymmeniä kertoa kirjoitettuna: 'Puhu israelilaisille ja sano'. Lain noudattamisen vaatijat ovat muuttaneet 'puhu israelilaisille ja sano' muotoon 'puhu koko maailman kansoille ja sano'.
Ns. kymmenen käskyn alussa on sanottu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä." Koko maailman pakanakansat eivät ole olleet orjia Egyptissä. Jumala antoi ns. kymmenen käskyä läsnä olevalle kansalle eli Israelin heimoille.
Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen laki ja sopusoinnussa muiden lain käskyjen kanssa. Esimerkiksi 'muista pyhittää lepopäivä' kuuluu Mooseksen mukaan: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari' Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
Kymmenen käskyä ei kiellä valehtelua, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antamisen: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
Älä tapa käsky kielsi ainoastaan murhaamisen. Mooseksen laissa on sotalakeja: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.
Suomessa on voimassa Suomen lait, eivät muinaisen Israelin lait!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi Jumalan kuvakseen: suvaitsematon, seksistinen, homofobinen ja väkivaltainen.
George Weinberg
Psykologi on todeksi todennut ihmisluonnon pahuuden, eikä ainakaan tuossa vaiheessa tuntenut Jumalaa. Se on onnetonta elämää. Ei mikään titteli tuo kunniaa, arvostusta ja viisautta.. Psykologit kuvittelet usein olevansa keskivertoa viisaampia, paitsi ne jotka elämänkokemuksensa myötä ovat todenneet ettei ihmisviisaus ole mitään. Ainostaan Jumalan lapsena voit saada osan Hänen viisaudestaan.
Oliko jumala viisas sijoittaessaan hyvän ja pahan tiedon puun paratiisiin vaikka kaikkitietävyydessään tiesi kuinka tulee käymään?
Siksi sinäkin saat, tai joudut, valitsemaan itse. Ateistit ei uskalla ottaa vastuuta itselleen vaikka ulisevat miten usko muka määräilee.
Sen tähden sano heille: Näin sanoo Herra Jumala: Yhdenkään sanani täytäntöönpano ei viivy. Minkä puhun, se toteutuu. Näin sanoo Herra Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Mooseksen käskyissä on kymmeniä kertoa kirjoitettuna: 'Puhu israelilaisille ja sano'. Lain noudattamisen vaatijat ovat muuttaneet 'puhu israelilaisille ja sano' muotoon 'puhu koko maailman kansoille ja sano'.
Ns. kymmenen käskyn alussa on sanottu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä." Koko maailman pakanakansat eivät ole olleet orjia Egyptissä. Jumala antoi ns. kymmenen käskyä läsnä olevalle kansalle eli Israelin heimoille.
Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen laki ja sopusoinnussa muiden lain käskyjen kanssa. Esimerkiksi 'muista pyhittää lepopäivä' kuuluu Mooseksen mukaan: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorv
Nuo oli yleisiä sen ajan kansoilla. Nykyisin koulutus on ottanut vanhempien roolin kasvatuksessa ja kunniassa. Kovasti nykyäänkin kaivataan omaa aikaa. Ym ym normielämään kuuluvia asioita jotka on aina jotenkin koetettu järjestellä. Ilmeisesti oli aika villejä juttuja silloinkin kun rangaistuksetkin pidettiin ankarina. Ei -juutalaisillakin. Tämä käy ilmi niistä muista lähteistä. Oli myös hyvin julmia uskomuksia silloin, ja taikauskoa kaikenlaista. Hölmöä tuijottaa Raamatun kertomuksia sillä silmällä että ne olisi aikaansa nähden jotenkin erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten uskovat, ehkä sinä mukaan lukien, yrittävät usein käännyttää muita uskoonsa?
Jos yrittää niin ei pakota.
Vierailija kirjoitti:
Sen tähden sano heille: Näin sanoo Herra Jumala: Yhdenkään sanani täytäntöönpano ei viivy. Minkä puhun, se toteutuu. Näin sanoo Herra Jumala.
Profeetat tiesi ihmisen mielenlaadun ja mitä tullaan ajattelemaan. Epäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profeetat tiesi ihmisen mielenlaadun ja mitä tullaan ajattelemaan. Epäilemään.
Siitä on kiitollinen olo. Kiitos Herra, kiitos Pyhä Henki
No hyvänen aika, olen tullut uskoon, kastettu ja tutustunut Jumalaan ja tutkinut Kkirjoituksia jo 35 vuotta! -Puhut niin kuin jollekin etsikossa olevalle!
"Ehkä Jumala kysyykin sinulta, haluatko lähteä matkalle Hänen kanssaan, tutustua Häneen ja viettää aikaa Hänen kanssaan."
- ja samaa olen kysynyt Jumalalta tämän 35 vuotta! Vastausta odotan.
Mielestäni vastauksesi meni pahasti ohi! Mennä ohi maalin; eikös se ole synnin määritelmä. Miss the mark.
Sen takia juuri kirjoitinkin sinulle, että Jumala kysyy sinulta haluatko lähteä matkalle Hänen kanssaan. Olet tullut uskoon, sinut on kastettu, olet tutkinut kirjoituksia 35 vuotta, eli haluatko lähteä Jumalan kanssa matkalle? Hän on viemässä sinua paljon syvempään tuttavuuteen kuin mihin olet tottunut. Ja se on hyvä asia!
Uskovan ihmisen elämään kuuluu pysähdyspaikat, jolloin Jumala kysyy: Haluatko oppia tuntemaan minua syvemmin?
Siinä kohdin vastataan Hänelle joko tahdon tai en tahdo. Kirjoitit, että odotat Jumalan vastausta. Jumala odottaa tänään sinun vastaustasi.
Voit kysyä Jumalalta, mitä Hän haluaisi sinun varallesi, ja mikä on tänään se askel, jonka voisit ottaa. Hän kyllä kertoo sen sinulle. Hän rakastaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Jumala on kuitenkin laista riippumatta tuonut ilmi vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat. Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa.
Sinulle ja muille jotka tänne spämmivät näitä jakeita, on jo sanottu, että jokainen suomalainen voi halutessaan hankkia Raamatun,ihan ilmaiseksikin. Säästän sinulta vaivaa; raamattu.net. Sieltä löytyvät kaikki spämmimäsi jakeet ja lukuisia muita-ihan koko VT ja UT, niin voi sitten käydä lukemassa KOKONAISUUDEN eikä olla sinun hlökohtaisten ' Jumala puhui minulle tämän jakeen kautta,nyt kaikkien on aivopestävä itsensä' horinoidesi varassa. Edes juutalaiset eivät harjoita yhtä vakavaa ihmisten hakkaamista kirjoiuksillaan,kuin sinä. Et ole uskossa,olet vain pakkomielteinen. Älä sure,olin joskus kuten sinä ja ehkä Jumala sinunkin päätäsi vielä silittää niin että luu näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorv
Unohdat taas Jeesuksen.
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Niin moneen kysymykseen on vastaukset Raamatussa, yllä oleva Vuorisaarnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun uskisten väittämät murenee logiikan alla niin vaihdetaan aihetta. Mitäs sille 10 käskyä-keskustelulle kävi? Joko olet samaa mieltä että lista on typerä? Vai luikitko tiehesi?
En ole sama mutta mikä niissä käskyissä on vikana? Halautko että varastetaan, murhataan, himoitaan toisen omaa ja mitä niissä olikaan. Et näe metsää puilta. Ei se ole uskiksen vika vaan sinun.
Taas yksi hihu, joka ei millään tajua,että Raamattua ei tarvita siihen,että ihminen kykenisi olemaan pyhittynyt,hurskas,tai täyttämään käskystä ainakin pääosin. Vain tätä käskyä ette te uskovaiset koskaan kykene täyttämään; rakasta herraa sinun Jumalaasi kaikesta sielustasi,kaikesta mielestäsi,kaikesta voimastasi ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Yksikään ei tätä lakia kykene täyttämään ja joka muuta väittää,on saastainen harhaanjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Saat uskoa mihin tahansa jumalaan on vaihtoehtosi ja olisi pitänyt antaa käsky ettei saa pitää orjaa.
Olen selittänyt että et ymmärrä senaikaista yhteiskuntaa. Yhteikuntarakenteemme on muuttunut Jumalan tarkoittamaan suuntaan.
Koko maailmalle tarkoitetut hyvän elämän pelkistetyt ohjeet ovat edelleen päteviä ,ilman mitään muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi hihu, joka ei millään tajua,että Raamattua ei tarvita siihen,että ihminen kykenisi olemaan pyhittynyt,hurskas,tai täyttämään käskystä ainakin pääosin. Vain tätä käskyä ette te uskovaiset koskaan kykene täyttämään; rakasta herraa sinun Jumalaasi kaikesta sielustasi,kaikesta mielestäsi,kaikesta voimastasi ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Yksikään ei
Kyllä tarvitaan.
Jos asia olisi noin, kuten väität, että ihmiset luonnostaan tietävät, mikä on oikein ja parasta yhteisön kannalta, niin ei tarvitsisi olla yhtä ainutta maallista lakiakaan. Mutta kun eivät tiedä. Siksi meillä on Suomen laki, jotta kaikki voivat tarkistaa mikä on sallitua ja mikä ei.
Ja silti niitä maallisiakin lakeja rikotaan. Ja tarvitaan maallista oikeuslaitosta ja erilaisia rangaistusmenetelmiä sakoista vankeuteen. Joten tuo on ihan hölyn pölyä, että mitään( moraali)lakeja ei tarvita. Selvästikin tarvittiin ennen, ja tarvitaan yhä.
Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järkyeikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiellät palvelijaa olemasta perillinen, niinkuin Aabrahamin esimerkki osoittaa?"
Anteeksi tulkitsenko nyt oikein että orjuus on sun mielestä superhyvä asia? Raamatussa on ohjeet että orjia saa lyödä kunhan ei kuoliaaksi asti hakkaa (täytyy pari päivää selvitä hengissä). Susta tämä on ok?
Ei, osoitan että orjuus 5000v sitten on eri asia kun tänään kuvittelet. Tälle Heberealaiselle kansalle. Egypti kuulema käyttäytyi aivan toisin tässä asiassa.
Susta siis jumala olis toiminu väärin ja maailma olis huonompi paikka jos olis kieltäny orjuuden? Mielenkiintosta. Tää on sitä kristittyjen kuulusaa moraalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tunnet olevasi parempi koska haluat yrittää muita uskoosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI PITÄIS OLLA USKOVAINEN? Elämä sujuu muutenkin!
Herra Jumala vapautti israelaiset Egyptin orjuudesta. Jeesus vapauttaa synnin orjat.