Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
2381/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tällaisen kristityn voisi kohdata? Itse en ole kohdannut yhtä poikkeusta lukuunottamatta mitään muuta kuin kristittyjä teeskenteleviä ja esittäviä surkimuksia.

Tämä. Olen melkein 70 v ja tulin uskoon kolmekymppisenä. Parikymmentä vuotta jaksoin käydä seurakunnissa etsimässä sellaista aitoa kristillisyyttä, mitä itse ymmärsin sen olevan. Kaipasin kovasti 'uskovien yhteyttä', mutta kohtasin vain klikkejä ja kuppikuntia. Keskenään hengaavia vanhoja tuttuja ja pariskuntia perheineen.

Koko 20 v aikana en tutustunut kehenkään, niin että olisimme ystävystyneet. Usein seurakunnissa oli ovella joku tervehtimässä "viran puolesta", siinä kaikki.

En ole menettänyt uskoani Jumalaan, mutta en koe mitään fellowshippia muiden uskovien(?) kanssa.

Olen yksinelävä ja käytännössä olen aina yksin. Seurakuntien näennäiset "ystävyyden illat" ym. "kohtaamispaikat" ovat iso vitsi. No, ehkä lampaat tykkää.

Vierailija
2382/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen Jumalan valtakunnan ainoana hyvänä asiana.

Ainoa mikä pidättää pahuuden valtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tällaisen kristityn voisi kohdata? Itse en ole kohdannut yhtä poikkeusta lukuunottamatta mitään muuta kuin kristittyjä teeskenteleviä ja esittäviä surkimuksia.

Tämä. Olen melkein 70 v ja tulin uskoon kolmekymppisenä. Parikymmentä vuotta jaksoin käydä seurakunnissa etsimässä sellaista aitoa kristillisyyttä, mitä itse ymmärsin sen olevan. Kaipasin kovasti 'uskovien yhteyttä', mutta kohtasin vain klikkejä ja kuppikuntia. Keskenään hengaavia vanhoja tuttuja ja pariskuntia perheineen.

Koko 20 v aikana en tutustunut kehenkään, niin että olisimme ystävystyneet. Usein seurakunnissa oli ovella joku tervehtimässä "viran puolesta", siinä kaikki.

En ole menettänyt uskoani Jumalaan, mutta en koe mitään fellowshippia muiden uskovien(?) kanssa.

Olen yksinelävä ja käytännössä olen aina yksin. Seurakuntien näennäiset "ystävyyden

Kapea tie on tosiaan hiljainen. Olethan rukoillut asian puolesta? Paljon siunausta sinulle sisko tai veli! Taivaassa asiat on sitten varmasti toisin, kuten varmasti tiedät.

Vierailija
2384/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autuas se, joka koettelemuksessa kestää. Sen kestettyään hän on saava voitonseppeleeksi elämän. Jumala on sen luvannut niille, jotka häntä rakastavat.

Jaakobin kirje 1:12

Mikä koettelemus? Kerro nyt vähän enemmän,kun niin tykkääät näitä jokaisen hetkenkään uskossa olleen tuntemia jakeita heitellä sinne tänne ilman mitään varsinaista asiayhteyttä tai selitystä sille, miksi juuri tämä jae on mielestäsi niin tärkeää trollata eri asiaa käsittelevään ketjuun. Ketjun aihehan siis on edelleenkin kysyä kristityltä jotain,mitä on mielen päällä, ei

Mä olen tullut uskoon vasta vuosi sitten. Jos viitsit vinkata missä kohtaa Raamattua puhutaan paratiisista? Tai avata ymmärrystä asian suhteen muuten? Jonkun verran olen tutkinut asiaa, mutta tällaista ei ole tullut vastaan. Tiedät, että suomennoksessa käytetään sanaa paratiisi, mutta olin ymmärtänyt sen olevan synonyymi taivaalle?

Vierailija
2385/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paratiisi mainitaan ensimmäisen kerran Aadamin ja Eevan kotina. Sitä ei enää ole.

Ennen Jeesuksen ylönousemusta Aabrahamin helmasta ,toisesta puolesta tuonelasta, käytettiin nimitystä paratiisi.Ristin ryöväri,oli paratiisissa.

Paavali oli käynnyt paratiitissa/ kolmannessa taivaassa, tässä se on synonyymi taivaalle.

Vierailija
2386/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinelävä ja käytännössä olen

Kysyt, "olethan rukoillut asian puolesta?"

Usko pois, että olen. Olen rukoillut uskovaa elämänkumppania, yhtä uskovaa ystävää, elämäntehtävää Jumalan palveluksessa.

En ole saanut ainakaan positiivista vastausta. Tämänkään takia en pysty kokemaan yhteyttä muiden uskovien(?) kanssa, kun heitä Jumala on järjestään siunannut myös maallisilla ystävillä/kumppanilla.

Ei ole ihmisen hyvä olla yksin, tuumasi Jumala, mutta minut jätti silti yksin.

Vierailija
2387/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kysyä mitään. En myöskään halua olla missään tekemisissä yhdenkään "uskovaisen", uskontojen, kirkon tai pappis-säädyn edustajan kanssa.

Se on nyt taholtani lopullisesti loppu nähtyäni noissa vallitsevan silkan pahuuden, turmeluksen ja rappion.

Miksi sitten luuhaat täällä ketjussa ulisemassa?

Hei (oletettavasti) uskonsisko tai -veli. Pysytään ystävällisinä ja asiallisina, kuten Herran sana meitä opastaa. 

Vierailija
2388/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra, sinä olet uskollinen uskolliselle,vilpitöntä kohtaan sinä olet vilpitön.

Psalmi 18:26

Missä herra oli kun Vilja Eerika kuoli tukehtumalla?

Maailma on Saatanan valtakunta. Tällaisista tapauksista se käy aika selväksi?

Miksi jumala sallii saatanan mellastaa? Eikö se ole kaikkivoipa?

Vierailija
2389/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatun ilmoituksesta, Raamattu on kristinuskon kirja."

Entä mistä tai miten voimme varmistua että Raamattu pitää paikkaansa?

Raamattu on historiallinen kirja. On tapahtunut ja tapahtuu edelleen.

Arvatenkin noin 95 % Raamatusta ei käsittele historiallisia tapahtumia tai henkilöitä, joten toistan kysymyksen jos joku muu osaisi vaikka vastata siihen: Entä mistä tai miten voimme varmistua että Raamattu pitää paikkaansa?

Jaa että mistä? Siitä kun siinä kuvatut profetiat toteutuu aina tarkalleen ja onpa juutalainen kansakin yksi todiste. 

Kannattaa muistaa että trollien kanssa väittely on sama kuin yrittäisi vakuuttaa foliohattua siitä että maa on pyöreä, kuussa on käyty tai että rokotteissa ei mitään

Voisitko esittää todisteen jumalasta?

Vierailija
2390/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt, "olethan rukoillut asian puolesta?"

Usko pois, että olen. Olen rukoillut uskovaa elämänkumppania, yhtä uskovaa ystävää, elämäntehtävää Jumalan palveluksessa.

En ole saanut ainakaan positiivista vastausta. Tämänkään takia en pysty kokemaan yhteyttä muiden uskovien(?) kanssa, kun heitä Jumala on järjestään siunannut myös maallisilla ystävillä/kumppanilla.

Ei ole ihmisen hyvä olla yksin, tuumasi Jumala, mutta minut jätti silti yksin.

Olen kolmekymppinen, mutta sen verran paremmassa tilanteessa, että sentään pari uskovaa tuttua on. Muuten onkin sitten varsin yksinäistä, kun seurakunnassakin on vain eläkeläisiä tai sitten lapsiperheitä. "Kaikki" uskovathan menee viimeistään parikymppisenä naimisiin sen nuoruuden ihastuksen kanssa. Paitsi minä, joka ei mene näillä näkymin ikinä naimisiin, vaan joudun elelemään tällaisena outona epäihmisenä.

Mutta muuten tässä menee ihan mukavasti omassa hyvässäkin seurassa.

Vierailija
2391/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paratiisi mainitaan ensimmäisen kerran Aadamin ja Eevan kotina. Sitä ei enää ole.

Ennen Jeesuksen ylönousemusta Aabrahamin helmasta ,toisesta puolesta tuonelasta, käytettiin nimitystä paratiisi.Ristin ryöväri,oli paratiisissa.

Paavali oli käynnyt paratiitissa/ kolmannessa taivaassa, tässä se on synonyymi taivaalle.

Kiitos paljon. Täytyy tutkia asiaa Sanan valossa lisää, koska en ihan ymmärrä, että miten ryöväri meni paratiisiin lankeamuksen jälkeen. Mulla oli oletus, että paratiisia ei ole ollut sen jälkeen kun Aatami ja Eeva sieltä pois joutuivat. Mutta selkeästihän se oli kerran Paavali siellä kävi, olin unohtanut tämän. Pieni yksityiskohta, joka ei vaikuta pelastukseen, mutta uskovalle luonnollisesti kiinnostava.

Vierailija
2392/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tiet, teot ja ajatukset ovat niin korkealla meidän käsityskykymme ulottumattomissa, että Miksi?-kysymykset ovat epärelevantteja.

Jumala loi ihmisen, omaksi kuvakseen. Jumala tiesi, että ihminen lankeaa syntiin, Jumala salli pahuuden tulla maailmaan, Jumala päätti silti pelastaa Häneen uskovat, aikojen lopulla.

Ei tämmöistä voi kukaan ihminen käsittää.

Vierailija
2393/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatun ilmoituksesta, Raamattu on kristinuskon kirja."

Entä mistä tai miten voimme varmistua että Raamattu pitää paikkaansa?

Raamattu on historiallinen kirja. On tapahtunut ja tapahtuu edelleen.

Arvatenkin noin 95 % Raamatusta ei käsittele historiallisia tapahtumia tai henkilöitä, joten toistan kysymyksen jos joku muu osaisi vaikka vastata siihen: Entä mistä tai miten voimme varmistua että Raamattu pitää paikkaansa?

Jaa että mistä? Siitä kun siinä kuvatut profetiat toteutuu aina tarkalleen ja onpa juutalainen kansakin yksi todiste. 

Kannattaa muistaa että trollien kanssa väittely on sama kuin yrittäisi vakuuttaa foliohattua siitä että maa on pyöreä,

Voisitko esittää todisteen jumalasta?

Jos ei yleinen ja erityinen ilmoitus, eli luomakunta ja Raamattu riitä, niin sitten ei voi mittää. Muuta todistusta ei sinulle tule.

Vierailija
2394/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sellainen juttu, että ihminen antoi maapallon hallintavallan saatanalle.

Kun tulee lepopäivä 7 ,niin sitten se hallintavalta loppuu. 

Vierailija
2395/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska on niin hyväksi katsonut. Paholaisen aika on kuitenkin rajallinen.

Vierailija
2396/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon. Täytyy tutkia asiaa Sanan valossa lisää, koska en ihan ymmärrä, että miten ryöväri meni paratiisiin lankeamuksen jälkeen. Mulla oli oletus, että paratiisia ei ole ollut sen jälkeen kun Aatami ja Eeva sieltä pois joutuivat. Mutta selkeästihän se oli kerran Paavali siellä kävi, olin unohtanut tämän. Pieni yksityiskohta, joka ei vaikuta pelastukseen, mutta uskovalle luonnollisesti kiinnostava.

Taivasparatiisi on eri asia kuin maanpäälle luotu.

Vierailija
2397/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kaikkivoipa ja Herra on tehnyt polun pelastukseen.

Vierailija
2398/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole menettänyt uskoani Jumalaan, mutta en k

Täällä myös yksi kolmekymppinen, joka on ainoa ikäluokkaansa seurakunnassa. Itseäni lohduttaa se, että tämä elämä on vain väliaikainen. Yksinäisyyden hetket on Herran armosta muuttuneet ylistyksen hetkiksi. Ainakin tähän asti omalla kohdalla voin epäilyksettä sanoa, että yksinäisyys on ajanut Herraa lähelle. 

Vierailija
2399/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mitä vastata. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja tiedä, että olet rukouksissani. 

Vierailija
2400/7639 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tiet, teot ja ajatukset ovat niin korkealla meidän käsityskykymme ulottumattomissa, että Miksi?-kysymykset ovat epärelevantteja.

Jumala loi ihmisen, omaksi kuvakseen. Jumala tiesi, että ihminen lankeaa syntiin, Jumala salli pahuuden tulla maailmaan, Jumala päätti silti pelastaa Häneen uskovat, aikojen lopulla.

Ei tämm

Kuinka voit toteuttaa jeesuksen lähetyskäskyä jos et salli miksi-kysymyksiä? Eikös tuo karsi fiksuimmat pois sanan ääreltä?

Ketju on lukittu.