Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt kuski ei saa antaa alkoholia humalaiselle joka tilaa alkoholia.

Vierailija
15.10.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010757721.html

Kaikki alkoholia tilaavat pitää sitten puhalluttaa koska muuten lakia rikotaan räikeästi. Mistä wolt kusi voi aina tietää onko tilaaja kännissä.

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka estää alkosta marssivien lähettien ryöstöt tai ennaltasovitut ryöstöt? Kuka estää alkamasta wolt-lähetiksi tekaistuilla tiedoilla ja juoda vaikka koko tilaus itse?

Vierailija
42/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alkoholin ostajia puhalluteta kaupan kassalla tai baaritiskilläkään, uuno.

Mutta nyt systeemi uhkaa mennä mielivaltaiseksi. Parempi olisi, kun viinaa ei saisi kotiinkuljetuksella lainkaan.

Onko parempi, että känniläinen lähtee hakemaan sitä itse esim. omalla autolla?

Känniläinen ei voi lähteä ajamaan autolla koska rattijuopumus on rikos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsevatko kuskit Anniskelupassin tai jonkin vastaavan jolla todennetaan heidän osaavan alkoholilain/ anniskelusäännökset? Kysyn koska en tiedä, eli jos joku fiksumpi osaisi vastauksen antaa? Tuo kohta jossa alkoholin luovuttaminen päihtyneelle etc herätti mielessäni tuon kysymyksen. Tietävätköhän välttämättä kuskit noista asioista mitään, kun kuitenkin ovat suurimmalta osin vain kamelinkuljettajia.

Vierailija
44/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina ummarra etta joskus halua rento. Mina anta sinulle nut viina taalta pussista. Minu seta otta muos viina joskus vaikka ei saa Irakissa 

Vierailija
45/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt systeemi uhkaa mennä mielivaltaiseksi. Parempi olisi, kun viinaa ei saisi kotiinkuljetuksella lainkaan.

Hölmö.

Ei kukaan niin kiihkeästi alkoholia tarvitse, että lähtisi humalassa autolla ajamaan.

Vierailija
46/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Känniläinen ei voi lähteä ajamaan autolla koska rattijuopumus on rikos. 

Aha. Hyvä tietää, että laki estää tekemästä jotain.

Vierailija
47/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä systeemi ja millä tavalla mielivaltaiseksi? Ei näissä teidän jutuissa ole taaskaan mitään järkeä.

Se menee mielivaltaiseksi, että wolt-kuski itse arvioi asiakkaan humalatilan ilman alkometriä. Menee siis osittain pärstäkertoimenkin mukaan, kuten baareissa. Kuski saa ilmeisesti rahat myös palautuneesta tilauksesta.

Siis millä tavalla se menee yhtään enemmän mielivaltaiseksi kuin nykyisin kaupan kassalla?

Vierailija
48/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka estää alkosta marssivien lähettien ryöstöt tai ennaltasovitut ryöstöt? Kuka estää alkamasta wolt-lähetiksi tekaistuilla tiedoilla ja juoda vaikka koko tilaus itse?

Ymmärtääkseni nuo tilaukset on jo kauppiaalle maksettuja ennen kuin Wolt ukko niitä kuljetettavakseen saa joten tappio jäänee tilaajalle. Se on voi voi. 😂

Vierailija
49/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helevetti nyt sentään näitä teidän juttuja! :D

Kai se asiakas huomaa, jos lähetti juo sen viinat. :DD

Vierailija
50/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin viinaa saa maksan kun tuut systeemillä. Etukäteen on maksettava.

Vierailija
51/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsevatko kuskit Anniskelupassin tai jonkin vastaavan jolla todennetaan heidän osaavan alkoholilain/ anniskelusäännökset? Kysyn koska en tiedä, eli jos joku fiksumpi osaisi vastauksen antaa? Tuo kohta jossa alkoholin luovuttaminen päihtyneelle etc herätti mielessäni tuon kysymyksen. Tietävätköhän välttämättä kuskit noista asioista mitään, kun kuitenkin ovat suurimmalta osin vain kamelinkuljettajia.

Todennäköisesti kyllä tarvitsevat jonkinlaisen sertifikaatin. Mitään lakiesitystähän ei vielä ole edes annettu, joten ei tässä vielä voi mitään varmaksi tietää.

Tällä hetkellähän esimerkiksi kaupoissa ja ravintoloissa ei tuollaisia koulutuksia lain mukaan vaadita, mutta ainakin isot ketjut järjestävät sellaisia omille työntekijöilleen.

Vierailija
52/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu edes tilaa olutta ym mietoja litkuja kuten siideriä ym kotiin kuljetettuna? Veikkaan, että ne juopuneet ihmiset joille pääsääntöisesti ei juomia saa edes luovuttaa. Ei tuosta mitään hittimyyntiä tule kuin hetkeksi uutuuden viehätyksen ajaksi. Määrät nyt paljoa enempää on kuin sixpäkki, ehkä kaksi sillä ei kaljaveikoilla sitä rahaa liiemmälti käytännössä ole.

Vierailija
53/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pelleilyä tuotteilla mitkä pitäisi olla vapaasti saatavilla jokaisen pikkumarketin ja nakkikioskinkin valikoimassa.

Vierailija
54/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo syöpä tulee myös alkoholimarkkinoille niin tarkoittaako se että niidenkin hinnat nousee vähintään 20% koska woltin sopimukset ei salli eri hinnoittelua ihmisille jotka ostavat itse ruokansa ja juomansa?

Vierailija
55/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wolt-kuskia luultavasti kiinnostaa ihan simona alkaa tapella humalaisten kanssa. Jos kädet ja jalat liikkuu sen verran, että oven saa auki, niin tavara vaihtanee omistajaa.

Ja kun ottaa huomioon mistä päin maailmaa kuskit ovat, niitä ei todellakaan kiinnosta missä kunnossa tilaaja on. Se toimitetaan mitä tilattiin ilman kysymyksiä. Holhoomiset suomalaisilla.

Epäilisin että suurin osa niistä kuskeista jotka tulevat saamaan oikeuden kuljettaa juomia ovat nimenomaan suomalaisia. Lakiinhan on tulossa vaatimus että kuljettajalla on oltava koulutus tehtävään.

Vierailija
56/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuski ei saa luovuttaa kuin sallituissa ajoissa, klo 9:00-21:00 välisenä aikana. Varsinkaan myymälät eivät saa silloin enää myydä. Tuskin monellakaan baarilla/ ravintolallakaan on ulosmyyntilupaa. 

Vierailija
57/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ruveta Woltkuskiksi?

Vierailija
58/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisiko se wolt-kuski pyörän tarakalla myös thai-hierojan kotiin?

Minulle kyllä kelpaisi ihan suomalaisen naisen tarakka vallan mainiosti. 

Vierailija
59/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu edes tilaa olutta ym mietoja litkuja kuten siideriä ym kotiin kuljetettuna? Veikkaan, että ne juopuneet ihmiset joille pääsääntöisesti ei juomia saa edes luovuttaa. Ei tuosta mitään hittimyyntiä tule kuin hetkeksi uutuuden viehätyksen ajaksi. Määrät nyt paljoa enempää on kuin sixpäkki, ehkä kaksi sillä ei kaljaveikoilla sitä rahaa liiemmälti käytännössä ole.

No ihan samat ihmiset, jotka muutenkin tilaavat ruokaostoksensa kotiin kuljetettuna.

Vierailija
60/192 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni nuo tilaukset on jo kauppiaalle maksettuja ennen kuin Wolt ukko niitä kuljetettavakseen saa joten tappio jäänee tilaajalle. Se on voi voi. 😂

Jaa jos olen tilannut 2000 eurolla mallasviskejä ja XO-konjakkia kotiovelle ja kuski käännetään matkalla minusta johtumattomista syistä, niin minä maksan ja rosvo saa ilmaiset viinat? Ei se ihan noin mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme