Wolt kuski ei saa antaa alkoholia humalaiselle joka tilaa alkoholia.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010757721.html
Kaikki alkoholia tilaavat pitää sitten puhalluttaa koska muuten lakia rikotaan räikeästi. Mistä wolt kusi voi aina tietää onko tilaaja kännissä.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskaltaa alkaa viinakuskiksi?
Tätä mietin kans että kuka tuohon alkaa? Pidetään viina viinakaupoissa ja normaalikaupoissa.
aistinvaraisesti. alkossakin voi läydä ns nauttineena,mutta ei oikein kännissä. ikä tarkistetaan tok-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en haluaisi olla kuski ja kinastella känniläisten kanssa. Pelottaisi oman turvallisuuden puolesta sen verran, että ojentaisin varmaan vaan ostokset.
Siis miksi tämä on mielestäsi niin erilainen tilanne kuin alkoholin ostaminen kaupassa tai ravintolassa?
Ravintolat ja baarit ovat valvottuja ympäristöjä joihin saa tarvittaessa paikalle vartijan. Jos jätät kotiovella maksetut ja tilatut alkot antamatta humalaiselle, niin tilanne voi mennä nopeasti yllättävän rumaksi.
Juu eihän tuossa tartte olla kännissäkään. Jos eroaa eläinlääkäristä, niin se ampuu haulikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholin ostajia puhalluteta kaupan kassalla tai baaritiskilläkään, uuno.
Mutta nyt systeemi uhkaa mennä mielivaltaiseksi. Parempi olisi, kun viinaa ei saisi kotiinkuljetuksella lainkaan.
Mikä systeemi ja millä tavalla mielivaltaiseksi? Ei näissä teidän jutuissa ole taaskaan mitään järkeä.
Kuinka moni Wolt-kuski vie viinakset takaisin havaittuaan vastaanottajan päihtyneeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt systeemi uhkaa mennä mielivaltaiseksi. Parempi olisi, kun viinaa ei saisi kotiinkuljetuksella lainkaan.
Mikä systeemi ja millä tavalla mielivaltaiseksi? Ei näissä teidän jutuissa ole taaskaan mitään järkeä.
On ihmeellinen kommentti tosiaan. Aivan kuin Alkon kassan persetuntuma ei olisi jo mielivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parempi, että känniläinen lähtee hakemaan sitä itse esim. omalla autolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee mielivaltaiseksi, että wolt-kuski itse arvioi asiakkaan humalatilan ilman alkometriä. Menee siis osittain pärstäkertoimenkin mukaan, kuten baareissa. Kuski saa ilmeisesti rahat myös palautuneesta tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se woltkusi on humalassa?
Sit pitää kusta housuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmeellinen kommentti tosiaan. Aivan kuin Alkon kassan persetuntuma ei olisi jo mielivaltaa.
Siis TÄMÄKIN menee mielivaltaiseksi, vaikka ei tässä Alkosta keskustellakaan.
Alko voisi perustaa "viina-auton". Samanlaisen kuin jätskiauto. Ajelisi maakunnissa viikonloppuisin, niin säästyttäisi monelta rattijuopolta, joka lähtee hakemaan viinaa omalla autolla klo. 19:30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee mielivaltaiseksi, että wolt-kuski itse arvioi asiakkaan humalatilan ilman alkometriä. Menee siis osittain pärstäkertoimenkin mukaan, kuten baareissa. Kuski saa ilmeisesti rahat myös palautuneesta tilauksesta.
Kerro nyt jo miten tämä mielivalta eroaa Alkon kassan mielivallasta? Sillai, ettei mielivaltaa käytetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parempi, että känniläinen lähtee hakemaan sitä itse esim. omalla autolla?
Ei tietenkään. Typerää moista kysyäkään. Ja kännikuskeja on aina, riippumatta siitä saako viinaa tilata kotiin vai ei.
Itse olen käynyt alkossa monesti niin kännissä etten uskaltanut puhua mitään ja aina olen saanut pullon mukaan. Kerran citymarketissa todella jurrissa myyjä kysyi ikää , mutta ei estänyt ostamasta kun olin 40 vuotias. ( Ja en näytä nuorelta.)
Vierailija kirjoitti:
Wolt-kuskia luultavasti kiinnostaa ihan simona alkaa tapella humalaisten kanssa. Jos kädet ja jalat liikkuu sen verran, että oven saa auki, niin tavara vaihtanee omistajaa.
Ei ole noin helpooa. Ilmeisesti wolt kuskin on saatava varmistuskoodi asiakkaalta kun vastaanottaa tavarat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt jo miten tämä mielivalta eroaa Alkon kassan mielivallasta? Sillai, ettei mielivaltaa käytetä?
Ei tässä nyt Alkosta keskustella.
Uutisen mukaan kuski saa erillisen palkkion, jos palauttaa juomat kauppaan. Arvatkaapa, kuinka monen naisen juomat tullaan palauttamaan, koska muslimit eivät luovuta juomia naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolt-kuskia luultavasti kiinnostaa ihan simona alkaa tapella humalaisten kanssa. Jos kädet ja jalat liikkuu sen verran, että oven saa auki, niin tavara vaihtanee omistajaa.
Ja kun ottaa huomioon mistä päin maailmaa kuskit ovat, niitä ei todellakaan kiinnosta missä kunnossa tilaaja on. Se toimitetaan mitä tilattiin ilman kysymyksiä. Holhoomiset suomalaisilla.
Näin se menee. Tuskin ymmärtävät suomalaista holhusmentaliteettia, joka onkin globaalisti melko ainutlaatuista. M50
Toisiko se wolt-kuski pyörän tarakalla myös thai-hierojan kotiin?
Varmaan joku niistä yönmustìsta viidakkomíehistä, joilla on raamit kuin goríllalla? Ei käy kantisdeeku sellaiselle heilumaan.