Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahven ei ole kovin hyvää kalaa, ainakaan savustettuna.

Vierailija
15.10.2024 |

Kun taas muikku on todella hyvää savustettuna. En tiedä miksi ahventa kehutaan, todella voimakas maku, melkein kuin hauki.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muikusta saa kihtikohtauksen.

Mikä se on?

Vierailija
22/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 ja sä et vaan osaa ap.

Tämä!

ahven on parasta savustettuna. Et vaan osaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Kuha on parempaa, niin savustettuna kuin pannulla. Siika myös.

Vierailija
24/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muikusta saa kihtikohtauksen.

Ikävää, että olet vanha alkkis.

Vierailija
25/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ahvenanmaa omaa sitten kalan nimen? Saaristo joka on aika suuri. Ja johon suomalainen ei pääse mantereelta.

Vierailija
26/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä sukulaisukko suolasi pyytämiään muikkuja. Söi rapulassa nahkoineen, päineen , pyrstöineen ja sisälmyksineen. Jäiks🤢

Itse oon syöny friteerattuina.

Vierailija
27/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* järvikaloista

No jos ei osaa kalaruokaa laittaa, niin ehkä joo voi sitten. Vain tietyistä kalalajeista ja vain raakana. 

Myös huonosti kypsennetystä järvikalasta joo.

Vierailija
28/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso hauki ei ole syötävää. Puista ja madonmunaista.

Det gäller insjöfisk som ofta dessutom smakar mudd. Fånga en 2 - 3 kg gädda från havet och låt något proffs tillreda den så klarnar det vad du hittills har missat i hela ditt liv.

Vierailija
29/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä kalasti paljon. Suurimpia herkkuja olivat juuri savustetut ahvenet ja reilussa voissa paistetut hauet... nami nam

Vierailija
30/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahven ja hauki on köyhien kaloja, vastauksista päätellen täällä on paljon köyhiä.

Vierailija
31/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Kuha on parempaa, niin savustettuna kuin pannulla. Siika myös.

Gösen är rätt smaklös men helt ok. Siken har bra med smak och fungerar utmärkt som rökt, stekt, ångad och gravad.

Vierailija
32/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauesta tulee ihan hyviä kalapullia. Bonuksena se, että ei haittaa vaikka file odottelee jääkaapissa yön yli.

Ahven on erittäin hyvää jos sen pystyy valmistamaan tuoreena (henki pois ja pannulle), säilytellä sitä ei kannata.

Kuhasta en ole vielä oppinut tekemään hyvää, vaikka tiedänkin vanhassa Salvessa käyneenä sen olevan mahdollista.

Vierailija
33/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Ahvenanmaa omaa sitten kalan nimen? Saaristo joka on aika suuri. Ja johon suomalainen ei pääse mantereelta.

Det beror bara på att ni inte ens klarar av att översätta korrekt. Å är inte samma som Abborrens.

Vierailija
34/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäsin meillä oli ennenvanhaan herkkuhetket kun isä saunan jälkeen savusti ahvenia ja saatiin sittisootaa (suomennus eli sitruunalta maistuvaa limonaadia lasipullosta)

Vierailija
35/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahven ja hauki on köyhien kaloja, vastauksista päätellen täällä on paljon köyhiä.

Ahven on aivan erinomainen maultaan. Mukavan hienostunut maku, jos vertaa norjalaiseen kassiloheen. Ja parempi maku kuin esim silakassa tai muikussa tai hauessa. Ahventa ei ole pakko lievittää ja marinoida ja paistaa upporasvassa jotta saa menemään alas, toisin kuin viimeksimainittu. Ainoa vika ahvenessa on kun on niin pirusti ruotoja, että menee fiilis niitä irrotellessa.

Vierailija
36/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista voi kiistellä.

Yllättävän moni tykkää ahvenesta, yllätyin itse.

Vierailija
37/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen ettei ap vaan osaa tehdä ruokaa jos ei ahvenesta tule herkullista. Paras kala suomessa.

Vierailija
38/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen ettei ap vaan osaa tehdä ruokaa jos ei ahvenesta tule herkullista. Paras kala suomessa.

Johan minä sanoin etten itse valmista kalaa, vaan olen syönyt muiden valmistamia ruokia. Ei minulla ole edes savustuspönttöä. Arvioin puhtaasti vain kalojen makua keskenään.

Vierailija
39/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isä kalasti paljon. Suurimpia herkkuja olivat juuri savustetut ahvenet ja reilussa voissa paistetut hauet... nami nam

Hauet pitää nimenomaan paistaa runsaassa voissa, jotta se maistuu sille voille eikä hauelle.

Vierailija
40/85 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kala on hyvää, kun osaa valmistaa. Monet eivät syö haukea mutta siitä tulee loistava mureke tai pihvit kun ajaa lihamyllyn läpi kalajauhikseksi ja tekee aidolla kermalla ja yrteillä höystetyn mureketaikinan. Turhaa ennakkoluuloa mutta ymmärrän miksi ei syödä, jos ruotoista haukea koeteetaan valmistaa kirveellä leikattuina paloina. Sekin pitää fileoida ruodottomaksi tai tehdä kalajauhista, jossa menee ruodotkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän