Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bisoprolol lääke

Vierailija
15.10.2024 |

Onko kenelläkään käytössä ja oliko soveltuva lääke ?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja on soveltuva. Alentaa sydämen tykytystä silloin kun ahdistaa.

Vierailija
2/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rytmihäiriöihin. Välillä auttaa ja välillä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja lääkkeen vahvuus?

Vierailija
4/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On takykardiaan mieto annostus. Hyvin auttaa. 

Vierailija
5/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri määräsi jatkuvaan käyttöön ja se hieman epäilytti, sillä rytmihäiriökohtauksia tulee silloin tällöin, joten ajattelin tuon säännöllisen käytön olevan ehkä liikaa, koska lääkettä ei voi ottaa vain siltä varalta, että tulisi tykyttelykohtaus, vaan sitä syödään siten myös ehkä turhaan. Minulla on siinä vaikea aloituspäätös. Kiitos kuitenkin vastauksestasi!

Vierailija
6/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri määräsi jatkuvaan käyttöön ja se hieman epäilytti, sillä rytmihäiriökohtauksia tulee silloin tällöin, joten ajattelin tuon säännöllisen käytön olevan ehkä liikaa, koska lääkettä ei voi ottaa vain siltä varalta, että tulisi tykyttelykohtaus, vaan sitä syödään siten myös ehkä turhaan. Minulla on siinä vaikea aloituspäätös. Kiitos kuitenkin vastauksestasi!

Ei tullut sitten mieleen keskustella lääkärisi kanssa tästä aiheesta? Päätit hankkia lääketieteellisen neuvonannon vauvapalstalta. Noin alkeellisen asian selittäminen olisi vienyt lääkäriltäsi noin yhden minuutin.

Vierailija
7/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jatkuvassa käytössä jo 6 vuotta, verenpainetautiin 5mg, toisena lääkkeenä candemox 16mg. Oli korkean verenpaineen lisäksi erityisesti iltaisin ja öisin nopeaa syketta, muljahteluja ja ties mitä sydämen pulputtamista. Hyvin hillitsee nämä oireet. Vaan annahan olla jos on on unohtunut ottaa kyseinen lääke, karsea olo. Muutaman kerran olen vaan unohtanut aamulla ottaa lääkkeet, iltapäivästä olossa huomaa. Pää on jotenkin painava ja jomottelevakin, sydän hakkaa ja on muutenkin outo raskas olo, ihan kuin olisi tosi kipeä.

Vierailija
8/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
9/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut sitten mieleen keskustella lääkärisi kanssa tästä aiheesta? Päätit hankkia lääketieteellisen neuvonannon vauvapalstalta. Noin alkeellisen asian selittäminen olisi vienyt lääkäriltäsi noin yhden minuutin.

Valitettavasti tämä lääke oli määrätty muutoin kuin lääkärikäynnillä, eli konsultaation pohjalta. Joten sinä nyt taisit haukkua väärää puuta. Kiitos kuitenkin paskamaisesta vastuksesta.

Vierailija
10/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut jatkuvassa käytössä jo 6 vuotta, verenpainetautiin 5mg, toisena lääkkeenä candemox 16mg. Oli korkean verenpaineen lisäksi erityisesti iltaisin ja öisin nopeaa syketta, muljahteluja ja ties mitä sydämen pulputtamista. Hyvin hillitsee nämä oireet. Vaan annahan olla jos on on unohtunut ottaa kyseinen lääke, karsea olo. Muutaman kerran olen vaan unohtanut aamulla ottaa lääkkeet, iltapäivästä olossa huomaa. Pää on jotenkin painava ja jomottelevakin, sydän hakkaa ja on muutenkin outo raskas olo, ihan kuin olisi tosi kipeä.

Kiitos. Tuo iltaisin ja öisin kuulostaa juuri minun sydämeltä, mutta ei joka ilta ja joka yö, joten sen vuoksi en ole vielä lääkettä aloittanut. Se on vähän kuin päänsärkykin, eli jos särkee päätä 1-2 kertaa viikossa, et kuitenkaan ota särkylääkettä varmuuden vuoksi ehkäisevänä tekijänä vaan otat jos päätä särkee, mutta tykytykset ja rytmihäiriöitä on vaikea ennustaa eikä lääkettä voi ottaa silloin kun tykyttely on jo päällä.

Vierailija
11/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teiltä otettu kilpirauhaskokeet? Itsellä alkoi nukkumaan mennessä sykkeen kohoaminen ja tykytykset. kun oli kilpirauhasen liikatoiminta. 

Vierailija
12/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teiltä otettu kilpirauhaskokeet? Itsellä alkoi nukkumaan mennessä sykkeen kohoaminen ja tykytykset. kun oli kilpirauhasen liikatoiminta. 

On otettu, vajaatoiminta todettu, mutta kun olen seurannut viitearvoja, ovat ne yläkantissa, joten kiitos paljon kun kysyit, olen nimittäin alkanut epäilemään, että vajaatoiminta on muuttunut liikatoiminnaksi, koska sekin on mahdollista mikäli käyttää Thyroxin lääkettä vuosia. Lääkärit eivät sitä usko, mutta asiantuntijalääkärit ovat näin kirjoittaneet. Lääkäreiden kanssa on todella haastavaa ja raskasta painia asioissa joita eivät pidä mahdollisina eivätkä perehdy riittävästi potilaan olotila ja tuntemuskertomukseen. Lääkettä lääkkeen jatkoksi, sitä kyllä saa ilman kummempia tutkimuksia. 

Vierailija
13/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tuo iltaisin ja öisin kuulostaa juuri minun sydämeltä, mutta ei joka ilta ja joka yö, joten sen vuoksi en ole vielä lääkettä aloittanut. Se on vähän kuin päänsärkykin, eli jos särkee päätä 1-2 kertaa viikossa, et kuitenkaan ota särkylääkettä varmuuden vuoksi ehkäisevänä tekijänä vaan otat jos päätä särkee, mutta tykytykset ja rytmihäiriöitä on vaikea ennustaa eikä lääkettä voi ottaa silloin kun tykyttely on jo päällä.

Mulla on toinen beetasalpaaja, propranololi, juurikin päänsärkyjen estoon. Säännöllisenä, jotta niitä päänsärkyjä ei tule. Olin niin tottunut tykyttelyihin ja ihmeellisiin sydäntuntemuksiin, että käsitin niiden epämiellyttävyyden vasta kun tämän lääkkeen aloitin ja ne hävisivät. 

Vierailija
14/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tuo iltaisin ja öisin kuulostaa juuri minun sydämeltä, mutta ei joka ilta ja joka yö, joten sen vuoksi en ole vielä lääkettä aloittanut. Se on vähän kuin päänsärkykin, eli jos särkee päätä 1-2 kertaa viikossa, et kuitenkaan ota särkylääkettä varmuuden vuoksi ehkäisevänä tekijänä va

Minulle on käynyt aivan samoin, tottunut nopeaan pulssiin, menee ohi, joten varmaan kokisin samoin kuin sinä, että jos aloitan lääkkeen, on varmaan ero huomattava. Sain kyllä ihan terveydenhuollosta sellaisenkin vastauksen, että syke voi jatkuvana käyttönä mennä myös liian alas, joten harmillisesti yhdestä ja samasta asiasta ja lääkkeestä kahden-kolmensuuntaisia neuvoja ja ohjeistuksia.

Vierailija
15/15 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vajaan vuoden käytössä, ei ole mitään haittoja esiintynyt.

Syke pysyy rasituksessakin kohtuudessa.

Mulla oli eteisvärinä, sitäkään ei enää ole ollut, liian korkea verenpaine on kardeologin mukaan suurin syy eteisvärinää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi