Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko tietää, jos isäsi ei olisikaan biologinen isäsi.

Vierailija
12.09.2008 |

Mä en haluais missään nimessä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi tietty jos sillä oikealla isällä olisi joku perinnöllinen sairaus, jonka etenemistä voisi hidastaa ajoissa aloitetulla hoidolla.

2/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko tietää, jos isäsi ei olisikaan biologinen isäsi. Mä en haluais missään nimessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei jouduta geneetikon tutkimuksiin

Hän on isäni kaikissa merkityksellisissä suhteissa.

Vierailija
4/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kyllä taida olla mahdollista. Olen ilmetty isäni.

Vierailija
5/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä hän on ollut isäni koko elämäni ja saa pysyä jatkossakin. Parempi ettei sellaisia lähtisi edes selvittelemään

Vierailija
6/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko eletty elämä pitäisi tavallaan miettiä ihan uusiksi.

Vierailija
7/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun mun isä on, no isä: tärkeä, rakas ja kaikinpuolin hyvä isä.

Kyllä, mutta lähinnä vaan jos olisi kyse jostain perinnöllisestä sairaudesta. Tai isosta perinnöstä Donald Trumpilta :D

Vierailija
8/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään esimerkiksi sitä, pitäisikö luovutusspermalla alkunsa saaneelle lapselle kertoa taustat, niin minusta pitäisi. Eikä välttämättä ole järkevää odottaa, kunnes lapsi on aikuinen. Kun lapsi alkaa itse kysellä taustaansa, voi kertoa, että lääkäri auttoi äitiä ja isää.

Isä on kuitenkin se, joka lasta hoivaa ja kasvattaa. Minäkuvan muotoutumisen kannalta - ja jopa lääketieteellisistä syistä - voi kumminkin olla hyvä, että lapsettomuushoidoista kerrotaan lapselle rehellisesti. Mitä rehellisemmin ja arkisemmin, sitä vähemmän siihen sitten pääsee kertymään suurta draamaa.

Meinaan: olisi varmaan aika järkkyä, jos tuollainen asia paljastuisi vahingossa aikuiselle ihmiselle.

9/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimetön #8:

koko eletty elämä pitäisi tavallaan miettiä ihan uusiksi.

Vierailija
10/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää perimäni. Se selittäisi monta asiaa elämästäni.

Vierailija
11/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sairaus, jota ei ole pystytty diagnosoimaan. Tutkimusten yhteydessä ollaan käyty läpi koko lähisuku (ja vähän kauempikin), josko jollain olisi ollut samanlaisia oireita. Tulevaisuudessa geeniperimän kautta pystytään selvittämään sairauksia ja edistämään terveyttä vielä paljon enemmän kuin tällä hetkellä. Vaikka itseään ja omaa terveyttä ei ajattelisikaan, niin mielestäni silti omien lasten kannalta olisi hyödyllistä tuntea sukutausta ja sen sairaushistoria.

Vierailija
12/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin läheisen ihmisen joka sai 18v. tietää että biologinen isänsä onkin eräs toinen. Ja sitten tapasikin hänet.

Oli aika absurdi tilanne ja henkisesti raskas, joten en todellakaan toivo sitä kenellekään.

Ja äitinsä näki kyllä ihan eri valossa sen jälkeen...

Se ihminen jota hän oli luullut isäkseen ei koskaan saanut tietää myöskään totuutta.

Eli miettikää kaksi kertaa tai enemmänkin kun vehtaatte vieraissa lakanoissa ja sitten piilottelettekin totuutta rakkauden hedelmistä kaikilta vuosikymmenet.

Vierailija
13/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se muuttaisi mitään suhteessani vanhempiini, mutta haluaisin tietää.

Vierailija
14/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helevissä haluaisin tietää, onneksi minulle kerrottiin heti lapsena. Vaikka minulla ei ole suhteita biologiseen isääni, niin tuntuisi naurettavalta luulla isäpuoltani isäksi. Parempi se on niin kuin, että vahingossa saisi paljon myöhemmin tietää. Ja niitä vahinkojahan tunnetusti tapahtuu, itse olen elävä esimerkki.

Vierailija
15/15 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on juoppo, jonka kanssa en ole tekemisissä. Ei haittaisi ollenkaan, jos saisin jonkun paremman, jolta joskus saisi apua ja rakkautta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi