tässäpä teille ajattelemisen aihetta. Tämmöinenkö tämä maailma oikeasti on?
Ohjelma on pitkä, mutta kannattaa katsoa kokonaan. Saattaa teidänkin maailmankuvanne hiukkasen avartua.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7810993921354002750
Kommentit (23)
Ei siinä oikeastaan juuri mitään uutta tullut. Varsinkin uskonto-osuus oli sellainen, että olin itse asioita hieman tutkineena tehnyt samansuuntaisia johtopäätöksiä. Mutta kivahan se oli, että joku muukin oli ajatellut samoin.
Loput oli kovin amerikkalaiselta kannalta katsottua, eikä yhtään ihmetyttänyt.
Tosin olen sitä mieltä, että maailmaan mahtuu monta "totuutta", joten pragmaatikko ajattelee tästäkin mitä ajattelee.
Mutta ajattelemisen aihetta kyllä, ihan oikeasti.
Omien itsen näköisten valintojen tekeminen on tehty yhteisöissä vaikeaksi. Jospa meissä oleva rohkeus nostaisi päätään tehdä ne itsen näköiset valinnat - riippumatta siitä, mitä yhteisö niistä ajattele - myös toisen yksilövapautta kunnioittaen.
Kiitos ap kun nostit tämän aiheen tänne - vaikka palstan taso on välillä mitä on ;o)
Silti tuollaiset teoriat, totta tai ei, voi mielestäni jättää omaan arvoonsa. Mitään valloitusta ei tapahdu yhden yön aikana eikä yksikään taho saa älyvapaita alotteita läpi noin vain. Sitäpaitsi: jos kerran kaikki on päättäjien käsissä, mitä järkeä edes ajatella asiaa?