3000 euron eläkkeeni on aivan naurettava. Lääkkeisiin, bensaan ja tupakkaan menee jo puolet
Kommentit (59)
Ja ajattele mitä sille käy kun eläkkeitä aletaan leikkaamaan
Totta. Varsinkin Porvoossa on niin kalliit elinkustannukset että eihän tuo riitä mihinkään.
Mutta jäähän sinulle vielä toinen puolikas tuhlattavaksi
Äiti saa 1100. Vuokraan menee 350, kaljaan ja röökiin 400. Loput 350 jää muihin laskuihin, lääkkeisiin ja ruokaan.
Kamala seurata tuota juomista 😥
Aika jännä vertailu, että bensa ja tupakka tulee prioriteeteissa ennen asumista ja ruokaa. Siis niitä oikeita välttämättömyyksiä. Eläkeläinen pystyy myös vaikuttamaan ajomäärään ja bensan kulutukseen, kun ei oikeasti ole työtä mihin mennä.
Tämän lisäksi olisit voinut säästää töissä ollessasi esim. ne tupakkarahat eläkepäiviä varten.
Jännä miten palstalla on näitä huippueläkkeistä nauttivia:)
Ap:n olisi pitänyt tienata vuosia lähes 7000e bruttopalkkaa saadakseen noin huiman eläkkeen
Ihan varmasti joo...🤣
Vierailija kirjoitti:
Äiti saa 1100. Vuokraan menee 350, kaljaan ja röökiin 400. Loput 350 jää muihin laskuihin, lääkkeisiin ja ruokaan.
Kamala seurata tuota juomista 😥
Älä seuraa, ei kuulu sulle.
Hienoa, kaltaisiasi on Suomen eläkeläisistä alle 5 %
"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja"
Kuinka paljon sä oikein eläkkeellä ajat? Läpi suomen joka päivä vai? Kaikki tiet sulla vie Porvooseen.
"Palvelusetelin, jolla saa alennusta kodin siivouksesta saa jos eläke maksimissaan 1422 brutto"
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/vammaispalvelut/asumi…
Niinpä. Jotkut saavat kuussa 4000e ja jotkut 200e. Siis laskujen jälkeen jää.
Itse saan eläkettä 3650e käteen, eikä se riitä mihinkään.hallitus vois tehdä asialle jotakin.
Mun eläke alle puolet tuosta ja pärjään. No rahaa ei mene senttiäkään bensaan, tupakkaan tai alkoholiin.
Typerä provo kyllä.
Lääkkeisiin menee vuodessa 630 euroa ja senjälkeen 2,50 per lääke apteekista hakiessa.
Minä asun Portugalissa, ettei tarvitse eläkkeestä veroja maksaa. On täällä monta muutakin siellä teidän kustannuksella rikastunutta. Laillisesti. Ilmatkin on paremmat, ei pane Pakkanen ja tullaan hoitoon Suomeen jos sairastumme. Tässä säästyy paljo rahaa ja elintaso parani, ku halpa palveluskunta ja hinnat, eikä toppatakjeja perheelle tarvita. Eläköön kansainvälisyys. Laillisesti.
Vaihdetaanko?
😂