IL: Tämä on monen suomalaisen miehen surullinen rooli parisuhteessa.
Nämä asiat miesten mielestä pilaavat parisuhteen.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/3304327e-24eb-4c2f-9960-aee1b185dd97
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa nytkö miesten yksinäisyysepidemiaa ei enää olekaan vaan miehet haluavat elää yksin. No tämähän on pelkästään hyvä asia. Johan tuosta miesten yksinäisyydestä vuosia jauhettiin. Hyvä että asia ratkesi ja että miehet viihtyvät itsekseen rauhanomaisesti elellen kuten naiset ovat jo pitkään eläneet.
Missä niistä on jauhettu?
Taidat keksiä omiasi, miesvihakiimassasi.
Ihan on aiheesta ollut artikkeleita luettavissa valtakunnan johtavissa tiedotusvälineissä.
Hyvä että ongelmaa ei enää ole. Hyvä myös, että naisia ei enää syyllistetä miesten yksinäisyydestä kun miehet haluavat elää yksin. Tämä on pelkästään positiivinen asia.
Niin eli ei ole mitään todisteita, kunhan vain keksit omiasi.
Enemmän saamme lukea kuinka naiset tappavat vauvojaan.
Tiesitkö muuten että 85% kaikista lapsista on ns. käenpoikasia? Siitä on saanut lukea valtakunnan johtavista tiedotusvälineistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Ehdotan ratkaisuksi, että mies ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa hoitaa lapset ja kodin vähintään 50% osuudella ja tehdä myös metatöitä, eli kantaa vastuuta siitä, että kaikki tulee tehdyksi.
Sillä lailla ei syrjäydy ulkopuoliseksi omassa perheessään.
PS. Suomessa naiset käyvät töissä ja kun menot maksetaan puoliksi, kukaan ei elätä toista, eikä ole myöskään oikeutettu luistamaan arjen vastuista.
Kyllä ex-vaimollani oli omasta mielestään oikeus luistaa kaikista arjen vastuista, työtön kun oli.
Potkulaki tulee ennen joulua ja paikallinen sopiminen. Katsotaan nyt kuka saa pitää työpaikkansa ja kuka ei.
Osalla on 500 tilillä ja asuntovelkaa, loppuelämän ulosotto odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Ehdotan ratkaisuksi, että mies ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa hoitaa lapset ja kodin vähintään 50% osuudella ja tehdä myös metatöitä, eli kantaa vastuuta siitä, että kaikki tulee tehdyksi.
PS. Suomessa naiset käyvät töissä ja kun menot maksetaan puoliksi, kukaan ei elätä toista, eikä ole myöskään oikeutettu luistamaan arjen vastuista.
...tässä huushollissa rouvan haluama elintaso on hänen tulojensa ulottumattomissa. Menot ovat minun kontollani 80%.
Toki minulle kelpaisi hänen tulojensa mukainen elintaso, jäisi huomattavasti enemmän säästöön. Mutta hänelle ei kelpaa. Samapa tuo, paron vuoden kuluttua on kelvattava kun maksaja lähtee omille teille.
Kotityöt 50/50 ja naisen tekemä metatyö lasketaan siihen mukaan eli mies tekee kaiken.
Rahankäyttö on eri asiaa. Silloin mennään maksukyvyn mukaan eli mies maksaa enemmän, naisen käyttäessä rahansa lähinnä itsensä hemmotteluun. Sekin tosin lasketaan rahankäytöksi jolla edistetään perheen yhteistä hyvinvointia. Tärkeintä on ettei miehelle anneta mahdollisuutta käyttää rahojaan muuhun kuin naiseen tai mahdollisiin lapsiin. Mitään omaa ei sallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Kyllä ex-vaimollani oli omasta mielestään oikeus luistaa kaikista arjen vastuista, työtön kun oli.
Potkulaki tulee ennen joulua ja paikallinen sopiminen. Katsotaan nyt kuka saa pitää työpaikkansa ja kuka ei.
Osalla on 500 tilillä ja asuntovelkaa, loppuelämän ulosotto odottaa.
da da
Ihanaa kun sä olet noin peloissasi työpaikkasi puolesta. Kuinka epäpätevä sä mahdatkaan olla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
...tässä huushollissa rouvan haluama elintaso on hänen tulojensa ulottumattomissa. Menot ovat minun kontollani 80%.
Toki minulle kelpaisi hänen tulojensa mukainen elintaso, jäisi huomattavasti enemmän säästöön. Mutta hänelle ei kelpaa. Samapa tuo, paron vuoden kuluttua on kelvattava kun maksaja lähtee omille teille.
Kotityöt 50/50 ja naisen tek
Itse olen aina välillä työttömänä ja maksan puolet asumiskuluista silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron myötä tap paa kumppaninsa? Todella surullinen rooli.
Koskeeko jopa 0.0001% miehistä tämä?
Ei noin montaa.
Naiset tappavat suhteessa enemmän hoitajina.
Noin joka toinen viikko? Tuskin. (parisuhdeväkivallan seurauksena vuosittain kuo Lee n. 30 naista)
Naiset tappavat päivittäin sairaaloissa. Nautitte siitä. Hoiva-ala? Ehei, murha-ala. Sehän on parasta kun nälkään kuoleva vanhus katselee itkien kun syötte sen vanukasta ja seuraavana päivänä se on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Itse olen aina välillä työttömänä ja maksan puolet asumiskuluista silti.
Tietysti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas uhriuduttu, kun aikuisena miehenä pitää ottaa vastuu omasta elämästään, parisuhteestaan ja perheestään ja tehdä se kuten nainen. Ei perheellisenä tai parisuhteessa voi elää huoletonta poikamieselämää vaan täytyy osallistua 50-50. On se kovaa.
Ei ole pakko perustaa perhettä eikä aloittaa parisuhdetta, jos on liian haastavaa. Kenenkään ei ole pakko.
Tässä esimerkki naisesta joka kokee oikeudekseen päättää millaisia miesten tulee olla.
Miksi sellainen mies edes tahtoo parisuhteeseen ja/ tai perheen joka ei ole kykeneväinen osallistumaan parisuhteen ja /tai perheen elämään ja arjen askareisiin? Sinkkunakin voi olla.
Edelleen: nainen kokee oikeudekseen sanella mitkä on miesten velvollisuuksia p
Ei kun ne on asioita mitä pitää tehdä, minimi. Sen päälle voi lisätä, mutta sen alle ei voi mennä. Jos et siihen kykene, et ole ihminen jonka paikka on parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa nytkö miesten yksinäisyysepidemiaa ei enää olekaan vaan miehet haluavat elää yksin. No tämähän on pelkästään hyvä asia. Johan tuosta miesten yksinäisyydestä vuosia jauhettiin. Hyvä että asia ratkesi ja että miehet viihtyvät itsekseen rauhanomaisesti elellen kuten naiset ovat jo pitkään eläneet.
Missä niistä on jauhettu?
Taidat keksiä omiasi, miesvihakiimassasi.
Ihan on aiheesta ollut artikkeleita luettavissa valtakunnan johtavissa tiedotusvälineissä.
Hyvä että ongelmaa ei enää ole. Hyvä myös, että naisia ei enää syyllistetä miesten yksinäisyydestä kun miehet haluavat elää yksin. Tämä on pelkästään positiivinen asia.
Niin eli ei ole mitään todisteita, kunhan vain keksit omia
Ei ole. Kyllä se on niin, että miehiltä niitä käenpoikasia löytyy viimeistään perinnönjaossa. Naapurinikin luuli että hänellä oli vain veli ja löytyikin 4 muuta sisarusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei jotenkaan yhtään yllättänyt tämä keskustelu taas. Jos miehellä on joku ongelma, niin se on yksin hänen syytään ja yksin hänen vastuullaan korjata se. Jos sama artikkeli olisi naisista, niin vika olisi miehissä (taas), yhteiskunnassa, historiassa ja oikeastaan kaikissa muissa kuin naisessa itsessään. Vastuu asian korjaamisestakin kuuluisi lähinnä miehille.
Ja juuri tämän johdosta feminismillä ei ole minkäänlaista olemassaolon oikeutusta, täysi vihaliike. Hävetkää.
Naiset ei pysty pitämään toista salaista perhettä perheensä tietämättä, mutta miehet voi. Ja se kertoo miten vähäinen miehen rooli on perinteisessä perheessä, osallistuminen ja näkyvyys.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei pysty pitämään toista salaista perhettä perheensä tietämättä, mutta miehet voi. Ja se kertoo miten vähäinen miehen rooli on perinteisessä perheessä, osallistuminen ja näkyvyys.
Hyvä pointti. Case Halla-aho esimerkiksi. Kahdeksan vuoden sivusuhde, vaikka vaimon kanssa monta lasta.
Miehet eivät ole enää miehiä. Nainen vie ja mies vikisee.
Vierailija kirjoitti:
Luin artikkelin ja se surullinen rooli miehellä on se, että vaimo käskee, mitä kotona pitää tehdä kodinhoidon ja lastenhoidon suhteen. Eli mies on äidin pikkuapulainen.
Tuota noin, se on asia, johon mies voi itse vaikuttaa. Ei muuta kuin ottaa itse aloitteen käsiinsä ja siivoaa, pesee pyykkiä, käy kaupassa ja kokkaa. Siis ei sitä tarvitse seistä hoomoilasena ja odottaa, että joku muu tekee metatyön ja kertoo, mitä pitäisi tehdä. Vaimokin tykkäisi, jos miehestä kuoriutuisiassa vastuullinen aikuinen, eikä hän olisi yksi ylimääräinen lapsi perheessä.
Vaimo tykkäisi ainoastaan siitä että olisi uusia syitä kritisoida miehen toimintaa. Ei enää koskaan minkäänlaista suhdetta yhteenkään naishirviöön.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Edelleen on paljon naisia jotka eivät maksa NETTOpuolikasta talouden menoista ja ovat vuosikymmeniä elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Luin artikkelin ja se surullinen rooli miehellä on se, että vaimo käskee, mitä kotona pitää tehdä kodinhoidon ja lastenhoidon suhteen. Eli mies on äidin pikkuapulainen.
Tuota noin, se on asia, johon mies voi itse vaikuttaa. Ei muuta kuin ottaa itse aloitteen käsiinsä ja siivoaa, pesee pyykkiä, käy kaupassa ja kokkaa. Siis ei sitä tarvitse seistä hoomoilasena ja odottaa, että joku muu tekee metatyön ja kertoo, mitä pitäisi tehdä. Vaimokin tykkäisi, jos miehestä kuoriutuisiassa vastuullinen aikuinen, eikä hän olisi yksi ylimääräinen lapsi perheessä.
Eli siis mies luuli että voi vaan saada p***ua ja pelata pleikkaa. Sitten käsketäänkin kasvamaan aikuiseksi ja tekemään kotihommia ja hoitamaan omia lapsiaan. Ihan kohtuutonta. Herää kysynys että mistä tällainen käsitys oli peräisin?
Heh, meilläkin teinipoika kuvittelee että sitten kun muuttaa kotoa alkaa vapaus, saa tehdä mitä tykkää. Juu, tyttöystävä varmasti on ihastunut kun nuori mies nukkuu ja pelaa. Eikä keiju enää tuo kaupasta ruokaa, pese vaatteita ja vessaa. Saatika maksa vuokraa. Tulee ihmeelliset oltavat ja nainen käskee.
Ja kyllä, kotona vanhemmat tekevät asiat hyvinkin puoleksi, ja mies hoitaa lasten hammaslääkärit ja monet muu asiat. Eipä näytä auttavan. Kantapään kautta ilmeisesti täytyy asiat oppia.
Mulla on nyt hyvä mies josta en luovu.
Mutta monta paskaa on tullut kokeiltua, välillä niistä on ollut vaikea päästä eroon.
Pekka on hyvä mies.
Ole kuin Pekka.
Suurin ongelma taitaa olla se, että joistakin naisista tulee Justiinoita viimeistään siinä vaiheessa kun lapsia syntyy. Miehiä vähätellään, käskytetään ja jos mies on oma-aloitteinen, siitäkin seuraa kitinää ja arvostelua.
Miehet tekee niitä kotitöitä omalla tavallaan, mutta se ei välttämättä kelpaa naiselle joten valitetaan ja yritetään kädestä pitäen näyttää miten niitä astioita kuuluu laittaa astianpesukoneeseen. Tuo kun jatkuu, miehestä kun miehestä tulee apaattinen pikkuapulainen, mitä järkeä yrittää kun ei kuitenkaan kelpaa?
Lähipiirissä on näitä esimerkkejä ihan riittävästi, esimerkiksi mun veli elää tuollaisessa suhteessa. Puoliso muuttui hirviömorsiameksi ennen häitä, eikä koskaan palannut tavalliseksi enää. Veli tekee 90% kotitöistä, kuskaa lapset kouluun / harrastuksiin jne sekä käy töissä joka päivä tietty. Vaimo sen sijaan tekee jotain hanttihommia silloin kun sitä sattuu kiinnostamaan. Veli on muuttunut täysin avioliiton aikana, aikaisemmin oli erittäin positiivinen ja sosiaalinen ihminen, nykyään hiljainen ja negatiivinen. Itsetunto nollissa.
Itse olin vastaavanlaisessa suhteessa, ei lapsia toki. Ihanasta naisesta kuoriutui agressiivinen päsmäri heti kun muutettiin yhteen, mistään ei voinut keskustella ja neuvotella - kaikki tehtiin joko sen tavalla tai sitten sen tavalla. Kolmisen kuukautta jaksoin, ja oli veli mielessä koko ajan - tajusin millaiseksi tulen muuttumaan jos jatkan tätä suhdetta. Erottiin ja puoliso uhkaili minua keittiöveitsellä, pääsin lähtemään ja myöhemmin kuulin yhteisiltä ystäviltä miten exä oli "avautunut" niille miten hirveä, agressiivinen ihminen olen, ja tietty saamaton vässykkä joka vaan myötäilin sitä kaikissa asioissa...
Ymmärrän kyllä että naisilla menee herneet nenään kun kuulee että miehiä kohdellaan kaltoin suhteissa (ehkä joutuu miettimään omaa käytöstä suhteissa), mutta totta se kuitenkin on. Vielä kun lisää tuohon miesten terapiavastaisuus, niin paljon käsittelemättömiä asioita on miesten takaraivossa.
Johtuu siitä, että "miehelle" ei ole mikään ongelma rynkyttää vaikkapa ihmiskaupan uhria. Toki juuri se sinun tsekkimisusi on työstään nauttiva ja henkisesti hyvinvoiva yksityisyrittäjä.