Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä säilöt talveksi?

Vierailija
17.10.2025 |

Meillä on puolukkasurvosta ja kokonaista puolukkaa. Kaali on nyt halpaa, joten muutama kilo hapankaaliakin. Suolasieniä tuli myös laitettua pari astiaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Nää

Vierailija
2/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-market säilöö puolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Nää

Onko sulla seepra?

Vierailija
4/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesävaatteet varastoon. Plus grillit sun muut pihahärpäkkeet. 

Vierailija
5/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita, mustikoita, puolukoita, vadelmia.

Vierailija
6/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut ja makkara, vyötärölle

Vierailija
7/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-market säilöö puolestani.

Sama. Hyvin hoitaa hommat, 10/10.

Vierailija
8/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tilaa säilöä ruokaa. Sen sijaan istutan  ikkunalaudan ruukkuihin vihreitä kasveja, jotta talvi olisi siedettävämpi.

Vierailija
9/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviinimarjat olisin säilönyt, mutta linnut olivat harmikseni kerinneet syömään pensaat tyhjiksi, ennen kuin kerkesin kerätä ne talteen.

Vierailija
10/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaviinimarjat olisin säilönyt, mutta linnut olivat harmikseni kerinneet syömään pensaat tyhjiksi, ennen kuin kerkesin kerätä ne talteen.

Meillä kävi samoin, tosin ei harmittanut koska en keksi niille mitään käyttöä kun hilloja ja mehuja ei tule käytettyä.

Vierailija
11/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tilaa säilöä ruokaa. Sen sijaan istutan  ikkunalaudan ruukkuihin vihreitä kasveja, jotta talvi olisi siedettävämpi.

Toi onkin kiva idea!

Vierailija
12/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lasitettu parveke, mikä ei ole kovin lämmin talvella. Pärjäisikö joku vehreä kasvi siellä talven?

Vierailija
13/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpyjä ja tammenterhoja.

Vierailija
14/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lasitettu parveke, mikä ei ole kovin lämmin talvella. Pärjäisikö joku vehreä kasvi siellä talven?

Vehreästä en tiedä, mutta mummolassa laitettiin ikkunoiden väliin pallojäkälää ja kanervan oksia, ihan kivan näköistä, vaikka saattoi niillä olla joku tarkoitus kai huurteenpoistossakin ikivanhassa talossa.

Vierailija
15/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastan kyrpiä

Vierailija
16/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia

Vierailija
17/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi samoin, tosin ei harmittanut koska en keksi niille mitään käyttöä kun hilloja ja mehuja ei tule käytettyä.

Mä rakastan maustamatonta jogurttia jonka sekaan ripottelen noita marjoja. Nams! 😋

Vierailija
18/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehreästä en tiedä, mutta mummolassa laitettiin ikkunoiden väliin pallojäkälää ja kanervan oksia, ihan kivan näköistä, vaikka saattoi niillä olla joku tarkoitus kai huurteenpoistossakin ikivanhassa talossa.

Meillä laitettiin tulitikkuja. Mutta ajattelin nyt jotain vihreää, elävää kasvia, en pelkkiä oksia. 

Vierailija
19/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse enää puolukkametsään, joten hyödynnän pihan punaherukat. Kerään, ja teen kardemummaista herukkahilloa. Aivan ihanaa, korvaa puolukkahillon ruoan kanssa nautittavana mutta toisaalta sopii myös vaikka pannarin kanssa. 

Vierailija
20/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloja, tomaattisooseja, nyt laitoin juuri oliiveja suolaantumaan.

Pakkaseen tietty marjoja ja sieniä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän