Mitä säilöt talveksi?
Meillä on puolukkasurvosta ja kokonaista puolukkaa. Kaali on nyt halpaa, joten muutama kilo hapankaaliakin. Suolasieniä tuli myös laitettua pari astiaa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Hei Nää
Onko sulla seepra?
Kesävaatteet varastoon. Plus grillit sun muut pihahärpäkkeet.
Mansikoita, mustikoita, puolukoita, vadelmia.
Vierailija kirjoitti:
S-market säilöö puolestani.
Sama. Hyvin hoitaa hommat, 10/10.
Mulla ei ole tilaa säilöä ruokaa. Sen sijaan istutan ikkunalaudan ruukkuihin vihreitä kasveja, jotta talvi olisi siedettävämpi.
Punaviinimarjat olisin säilönyt, mutta linnut olivat harmikseni kerinneet syömään pensaat tyhjiksi, ennen kuin kerkesin kerätä ne talteen.
Vierailija kirjoitti:
Punaviinimarjat olisin säilönyt, mutta linnut olivat harmikseni kerinneet syömään pensaat tyhjiksi, ennen kuin kerkesin kerätä ne talteen.
Meillä kävi samoin, tosin ei harmittanut koska en keksi niille mitään käyttöä kun hilloja ja mehuja ei tule käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tilaa säilöä ruokaa. Sen sijaan istutan ikkunalaudan ruukkuihin vihreitä kasveja, jotta talvi olisi siedettävämpi.
Toi onkin kiva idea!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lasitettu parveke, mikä ei ole kovin lämmin talvella. Pärjäisikö joku vehreä kasvi siellä talven?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lasitettu parveke, mikä ei ole kovin lämmin talvella. Pärjäisikö joku vehreä kasvi siellä talven?
Vehreästä en tiedä, mutta mummolassa laitettiin ikkunoiden väliin pallojäkälää ja kanervan oksia, ihan kivan näköistä, vaikka saattoi niillä olla joku tarkoitus kai huurteenpoistossakin ikivanhassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi samoin, tosin ei harmittanut koska en keksi niille mitään käyttöä kun hilloja ja mehuja ei tule käytettyä.
Mä rakastan maustamatonta jogurttia jonka sekaan ripottelen noita marjoja. Nams! 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vehreästä en tiedä, mutta mummolassa laitettiin ikkunoiden väliin pallojäkälää ja kanervan oksia, ihan kivan näköistä, vaikka saattoi niillä olla joku tarkoitus kai huurteenpoistossakin ikivanhassa talossa.
Meillä laitettiin tulitikkuja. Mutta ajattelin nyt jotain vihreää, elävää kasvia, en pelkkiä oksia.
En pääse enää puolukkametsään, joten hyödynnän pihan punaherukat. Kerään, ja teen kardemummaista herukkahilloa. Aivan ihanaa, korvaa puolukkahillon ruoan kanssa nautittavana mutta toisaalta sopii myös vaikka pannarin kanssa.
Hilloja, tomaattisooseja, nyt laitoin juuri oliiveja suolaantumaan.
Pakkaseen tietty marjoja ja sieniä
Hei Nää