Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen

Vierailija
15.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20117951

Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.

Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.

Kommentit (7150)

Vierailija
1981/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti ostaa tuollainen kallis asunto, jos sitten pitää elää taloushuolissa. Eikö kaksi ihmistä pienemmässäkin asunnossa olisi pärjännyt. 

sitä minäkin ihmettelen

ehkä taustalla oli norjan mökin myynnistä saatavat rahat

Miten Jannen tuloilla tuollainen asunto on edes ostettu puoliksi? Asunto puoliksi, mutta toinen maksaa enemmän lainaa?

todella erikoista kyllä jos omistussuhde 50/50

Vierailija
1982/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä henkilö teki Norjassa? Tuskin oli ulkopuolisen palkkakistoilla vaikkapa eläinlääkärinä. Eikö yrittäjä tms maksa itse itselleen eläkettä? Kertokaa mulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävikö tässä niin että varallisuutta ei sitten ollutkaan niin paljon miltä näytti

Vierailija
1984/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minka niminen on se kirurgi, joka oli uusi miesyst

Vierailija
1985/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo Rolffi haiskahtaa pahasti narskulta tuolla uhriutumisellaan. Oikeudessa antanut kuvan itsestään avuttomana oman elämänsä sivustakatsojana. Mukamas hän on ollut Jannen vietävissä vähän joka asiassa ja itse seurannut vaan sivusta, kun asiat luisuvat väärään suuntaan. Nyyh...

En tiedä tästä pariskunnasta. Mutta ei se ihan tavatonta ole, että narsistin uhrilla vihdoin pamahtaa ja tarttuu vaikka puukkoon. Onhan niitä paljon hentoja naisia vankiloissa,  joilla napsahti vuosien hiekkasäkkinä olemisen jälkeen. Mutta tosiaan en tuntenut tätä paria. Mutta Huono olo tulee, kun Puhakka oli kuulemma siinä ohjemassa valehdellut viiltävän hyvin.

Vierailija
1986/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paritalo | 4h, avokeittiö, kph, s, wc, khh, varasto, autokatos

Tikasmäenlaita 5 A, Henttaa, Espoo

Hinta

489 000 €

Koko

97,5 / 103,5 m

Vuosi

2018

ei mikään köyhien alue

tosin espoossa joutuu maksamaan ylimääräistä kun haluaa etäisyyttä monikulttuuriin ja pelihetkiin

Vierailija
1987/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt että firman palkkalistoilla

taloudellinen riippuvuussuhde siis melkoinen

Vierailija
1988/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauankos ???  tämä J oli tuntenut tämän uuden isähahmon, koska muutti suoraan hänen tykö?

Onko se jo raskaan sarjan pettämistä?

Ei muuttanut omaan asuntoon.

Tätä ei ole mainittu.

Tapasivat ilmeisesti heinäkuussa häissä, kirurgi alkanut tykkäillä Jannen instakuvista heinkäkuussa. Oletettavasti muutti suoraan kirurgin luo, kun kirurgi kertoi omassa somessaan, että Janne oli hänen puolisonsa.

Vierailija
1989/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne löysi uuden, ja toisella meni pää sekaisin, kun oli laittanut kaiken omaisuutensa tähän suhteeseen ja töistäkin irtisanoutunut. Hän ei nähnyt enää tulevaisuutta edessään. 

Vierailija
1990/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rolf kasvattanut ja elättänyt kolme lasta aikuisiksi.

Tää toinen ei edes koiraa voinut ulkoiluttaa.

Aikamoinen ero vastuuntunnossa. Tämä on tärkeä huomioida mielestäni heidän käytöstään mietittäessä.

Tulee huomioida käytöstä arvioidessa:

Rolf: Erittäin raaka läheisen murha haulikolla ja päähän hakkaamaalla ja mm. murhatun äidille v*ttuilu teon päälle.

Janne: Rolfin kertomus hankaluudesta sopia koiran huollon jakamisesta eron jälkeen. Jonka sanojen mukaan toisaalta Janne olisi mielellään ottanut koiran kokonaan itselleen. Onpa se vastuuton.

Näinkö?

Vierailija
1991/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauankos ???  tämä J oli tuntenut tämän uuden isähahmon, koska muutti suoraan hänen tykö?

Tätä ei ole mainittu.

Tapasivat ilmeisesti heinäkuussa häissä, kirurgi alkanut tykkäillä Jannen instakuvista heinkäkuussa. Oletettavasti muutti suoraan kirurgin luo, kun kirurgi kertoi omassa somessaan, että Janne oli hänen puolisonsa.

mitäköhän häissä tapahtunut

kohtalokkaat häät

Vierailija
1992/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tästä tapauksesta, mutta olen itse ollut aina kiinnostunut vanhemmista miehistä siksi, että isäsuhteeni oli huono. Olen ymmärtänyt tämän vasta myöhemmin 

Minulla ei ollut isää koskaan 3v jälkeen enkä ole isä suhdetta hakenut ja mieheni on samanikäinen kuin itsekkin olen. Ei kaikilla ole mitään pakkomiellettä hakea puuttuvaa isäsuhdetta omaan suhteeseensa. Minulla oli äiti suhdekkin jotenkin sairas kun äitini oli läheisriippuvainen omasta äidistään ja veljistään jotka saivat kurittaa fyysisesti ihan vapaasti minua kunhan vain vitutti olemassaoloni. Sainkin risua kintuille ankarasti ihan koko ajan ja koulunkäynnistäni ei ollut kukaan kiinnostunut vaikka jouduin koulu kiusatuksikin. Tahto vaan lyötiin ja alistettiin lyömällä pois. Ensin elin itsetuhoista elämää enkä välittänyt yhtään mistään kunnes löysin puolisoni ja elämmälle alkoi tulla jotain sisältöä minkä takia elää täällä.

Vierailija
1993/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelmusilmä-psyko tiesi että ei pärjäisi vanhana ukkona itseään 35 vuotta nuoremmalle ja salilla käyvälle Puhakalle. Siksi teko piti tehdä aseella. Raukkamainen tyyppi

Vierailija
1994/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rolf Nordmon tulot 2019-2022

Muunnettu euroiksi 16.10.2024 kurssilla

Vuosi

Kokonaistulot

2022

118 714

2021

143 031

2020

93 123

2019

112 073

2018

138 658

Vierailija
1995/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tästä tapauksesta, mutta olen itse ollut aina kiinnostunut vanhemmista miehistä siksi, että isäsuhteeni oli huono. Olen ymmärtänyt tämän vasta myöhemmin 

Itseäni on aina kiinnostaneet vaan nuoremmat miehet. Ja isäsuhteen on ollut tosi hyvä. Ehkä tässä on joku korrelaatio?

Vierailija
1996/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rolf kasvattanut ja elättänyt kolme lasta aikuisiksi.

Tää toinen ei edes koiraa voinut ulkoiluttaa.

Aikamoinen ero vastuuntunnossa. Tämä on tärkeä huomioida mielestäni heidän käytöstään mietittäessä.

Tulee huomioida käytöstä arvioidessa:

Rolf: Erittäin raaka läheisen murha haulikolla ja päähän hakkaamaalla ja mm. murhatun äidille v*ttuilu teon päälle.

Janne: Rolfin kertomus hankaluudesta sopia koiran huollon jakamisesta eron jälkeen. Jonka sanojen mukaan toisaalta Janne olisi mielellään ottanut koiran kokonaan itselleen. Onpa se vastuuton.

Näinkö?

rinnastat koiran ja kolme ihmistä?

Vierailija
1997/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei ole mainittu.

Näin itsekin luulin, mutta Janne ehkä sittenkin muuttanut äitinsä luokse, oikeudenkäynnissä paljastui. Tai siis muutti äidilleen, mutta onko sitten esimerkiksi juuri ennen murhaa muuttanut kirurgin luokse. Kirurgin instagramissa(nyt jo poistetussa) kuvassa Janne poseeraa kirurgin koirien kanssa sohvalla ja kuvatekstissä kirurgi sanoo Jannen viettäneen viimeisen yönsä hänen luonaan. Olikohan vain yökylässä vai muuttanut?

Vierailija
1998/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ikinä kuulleet naisesta joka eron tultua tappaa puolisonsa? Minä en. Mutta miehistä jotka tätä tekee, kuulee tosi usein. Miehet on sairaita ja niistä kannattaa pysyä kaukana. 

Vierailija
1999/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ikinä kuulleet naisesta joka eron tultua tappaa puolisonsa? Minä en. Mutta miehistä jotka tätä tekee, kuulee tosi usein. Miehet on sairaita ja niistä kannattaa pysyä kaukana. 

Riippuu missä on töissä.  Vankiloissa miehensä surmanneita naisia on. Ja luuletko, että media heistä kirjoittaa, ei takuulla. Vain Valjakkalat ym pääsee otsikoihin. Nyrkin ja hellan välissä kidutetut eivät.

Joka tapauksessa omituinen case, Puhakka ei varmaan ihan viaton roolihahmo tässä ollut? Kova pokka ainakin suhteesta toiseen.

Vierailija
2000/7150 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan rehellisesti sanottuna kyllä itseäni vituttaisi olla Rolfin tilanteessa. Tuskin olisin yhtä tyhmä että näin ikinä tapahtuisi, mutta kuitenkin.

Ensin v. 2022 Janne halusi ostaa talon. Uudehko talo Espoosta. Vuotta myöhemmin Janne kyllästyi kahden maan välillä matkusteluun.

"Kesän 2023 jälkeen Puhakka alkoi Nordmon mukaan toden teolla kysellä pysyvän muuton perään. Norjalaismies ryhtyi järjestelelmään työelämäänsä uusiksi Suomen suuntaan."

Käsittääkseni pariskunnan osapuolista olisi ollut Janne, joka halusi Rolfin muuttavan pysyvästi. No eipä siinä, muutetaan. 10 vuotta pidetty yhtä, ja halutaan elää loppuelämäkin yhdessä.

Rold jättää hyväpalkkaisen työn ja muuttaa tielle tuntemattomaan. Alkuvuodesta rahaongelmat alkoi. Menee hetki, niin Janne etääntyy. Okei Rolf ehkä muuttui stressin vuoksi, mutta ketäpä taloudelliset ongelmat ei huolettaisi. Parisuhteen pitäisi kestää heikotkin hetket ja tukea ja jaksaa yhdessä uskoa tulevaan. Mutta heinäkuussa Janne ihastuukin uuteen, varakkaaseen lääkäriin. Alkusyksystä Janne haluaa erota.

Siinä kiitos, että toinen jättää elämänsä toisen vuoksi, ja muuttaa tämän luokse tämän kotimaahan. Siinä meni kämppä, työ ja loppujen lopuksi meni se parisuhdekin.

Toki mikään ei ikinä oikeuta tappamaan ketään, mutta kyllä itseäni vituttaisi.

Ketju on lukittu.