Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kamala tapahtuma jäi koko eilisen illan pyörimään päähäni vaikka en kumpaakaan ole koskaan tavannut tai edes nähnyt paitsi Janne Puhakan Petolliset ohjelmassa. En tiedä, miksi tämä nyt pyörii päässäni. Olisi tekijä ampunut itsensä eikä päinvastoin. Kyllä surettaa tällainen todellakin. Vaikutti asialliselta kaverilta, tällaisen kuvan hän itsestään antoi. Surullisia ja kauheita asioita tällaiset, tekijälle toivon todellakin ikäviä olosuhteita kiven sisässä.
Oletpa sinä empaattinen, kristillinen ja kiva ihminen kun kosto on päällimmäinen ajatuksesi.
Oletpa sinä empaattinen, kristillinen ja kiva ihminen kun kosto on päällimmäisenä ajatuksissasi ja kirjoituksissasi -eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kamala tapahtuma jäi koko eilisen illan pyörimään päähäni vaikka en kumpaakaan ole koskaan tavannut tai edes nähnyt paitsi Janne Puhakan Petolliset ohjelmassa. En tiedä, miksi tämä nyt pyörii päässäni. Olisi tekijä ampunut itsensä eikä päinvastoin. Kyllä surettaa tällainen todellakin. Vaikutti asialliselta kaverilta, tällaisen kuvan hän itsestään antoi. Surullisia ja kauheita asioita tällaiset, tekijälle toivon todellakin ikäviä olosuhteita kiven sisässä.
Oletpa sinä empaattinen, kristillinen ja kiva ihminen kun kosto on päällimmäinen ajatuksesi.
Onko sulla homofobia tai oletko itsekin homo, jotka kukaan ei nussi takaapäin ?
Vierailija kirjoitti:
Jätetyksi tuleminen on rankempaa kun kukaan ilmeisesti tajuaa ennen kuin se itselle tapahtuu. En todellakaan mitenkään puolustele tuollaista tekoa ja parisuhde ON lupa lopettaa, mutta nuori ihminen ei taida ymmärtää, että tuossa tilanteessa pitäisi hankkia ammattiapua jo etukäteen ja hakeutua itse turvataloon.
Ja pidän toki koko tuota parisuhdetta outona, ei olisi pitänyt aloittaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Se parisuhde todellakin päättyi.
Ei tosiaan mitään järjen hiventäkään mur hata ketään vain siksi, ettei halua erota hänestä. Sillähän vaan varmistaa, että kyseisen ihmisen menettää lopullisesti, eikä ole enää pienintäkään mahdollisuutta korjata tilannetta.
Ei näissä ole kyse siitä, sielu jatkaa elämää vaikka ruumis kuolee. Lapsi voi syntyä karmallisena, traumatisoituneena. Tämän tyyppinen sekoilu - seksikeskeinen hedelmätön suhde, mies jättänyt lastensa äidin ja lapsensa siitoshurmoksessa - ei voi olla puhtoinen uhrikaan lähtöjään joutuessaan osaksi tuollaista. Ja kantaa jälkeä sekä tuohon osallistumisesta että traumaa tapetuksi tulemisesta seuraavassakin elämässään
Vierailija kirjoitti:
Jätetyksi tuleminen on rankempaa kun kukaan ilmeisesti tajuaa ennen kuin se itselle tapahtuu. En todellakaan mitenkään puolustele tuollaista tekoa ja parisuhde ON lupa lopettaa, mutta nuori ihminen ei taida ymmärtää, että tuossa tilanteessa pitäisi hankkia ammattiapua jo etukäteen ja hakeutua itse turvataloon.
Eiköhän tekijän olisi tullut hakea ammattiapua jos ampuu toisen kun ei kestä olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pidän toki koko tuota parisuhdetta outona, ei olisi pitänyt aloittaa ollenkaan.
Minkälainen parisuhde sinulla on, kerro, niin pidän sitä oitis outona ja epänormaalina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kontrollinhaluiset ta**ajat on miehiä jos kerta naisten seura on täynnä draamaa? Ja väkivalta tuomitaan toki vain, jos se kohdistuu toiseen mieheen.
Olen kyllä onnellinen etten ole missään tekemisissä tällaisen sukupuolen kanssa. Eipä se naisporukka minua listi, sitäkin tekee pojat Koskelassa ;)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ajattele, että 66 vuotias on nuori. Sehän jäi eläkkeelle vuodenvaihteessa. Liekö sitten homomaailmassa eri säännöt?
Vierailija kirjoitti:
Minä vain ihmettelen mikä saa nuoren 19 v nuoren miehen sitoutumaan kuuskymppiseen. En usko että tää on niin yksioikoinen juttu.
mikä on nyt iät ja mitkä tutustumishetkellä . noi te hyväksytte kun miehellä hetsku on 20-30v muija ja itse 60. mutta joo on tuttuja pareja joilla siis tapahtui rakastuminen,avio ,ikäeroo yli 30 v ja ns tasapainoista arkea vetävät. toki se vanhempi voisi ns antaa vapauden toiselle,jotta nuorempi voisi elää ns toisen elämän vielä. 50 vuotiaalla olisi voimia moneen ,moni 80v väsynyt ja sairauksia. on niinistöt lipposet, dannyy, ja noita naapureita joilla ikäeroa.
ja on ok jos 50v nainen ottaa kumppanikseen 20v miehen. kaikki on täysi-ikäisiä.
yks mies sanoi,että rakastuivat platonisesti 15v neitoon, odotti kuulema häntä kolme vuotta, sitten miltei suoraan naimisiin, 19 jo eka lapsi, ikäeroo 23vuotta.
Kukas oli Puhakan "nyksä" tekohetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Rolf kuvitteli Jannen mur haamalla saavuttavansa? Sama kysymys koskee kaikkia, jotka ei halua päästää puolisostaan irti, mutta päätyvät kuitenkin tappamaan tämän. Silloinhan se puoliso vasta onkin lopullisesti menetetty, ja omakin loppuelämä pilattu.
Oletpa sinä naiivi. Itse kyllä ymmärrän sen mielenmaiseman, kun päässä pimenee. Ei halunnut että Janne pääsee enää nauttimaan elämästä, rakkaudesta ja seksistä ilman häntä.
En minä voi ymmärtää tällaista pimentymistä. Koskaan en ole ajatellut omistavani ketään ihmistä niin, että voisin päättää hänen elämästään tai vielä vähemmän sen päättymisestä. Enkä ikinä voisi ajatella noin, että jos parisuhde päättyy, että toivoisin, että hän ei enää koskaan saisi nauttia elämästä ja rakkaudesta koska ei ole enää minun kanssasi. Todella itsekeskinen tapa ajatella, että jo et ole minun, et ole enää kenenkään muunkaan. Kammottavaa suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaisia ihmisiä. Kuvitteliko hän nyt että elämä loppuu siihen kun toinen lähtee? Rikas äijä kuitenkin, vai tuntuiko mahdollinen erouutisen julkistaminen liian häpeälliseltä? Ei olisi enää kelvannut kellekään muulle nuorelle miehelle? No narsismiin kyllä kuuluu toisen eliminointi. Kai se on helppoa kun eliminoi eläimiä metsästyksen ja työnsä puolesta jo.
No olisi varmaan kelvannut ihan hyvin oman ikäiselleen miehelle, mutta herranjee eihän sitä tietenkään voi ryhtyä suhteeseen oman ikäisen kanssa. Toisaalta tuo nyt saattaa olla sen tason narsisti, että ennen pitkää kaikki suhteet kariutuvat. Narsistit kyllä osaavat olla todella hurmaavia, kun niin haluavat, mutta jossain vaiheessa se esitys loppuu. Ja se todellisuus ja oikea luonne, mikä paljastuu, on todella karu ja kylmä. Osaavat olla todella vaarallisia ja voivat monella tapaa pilata toisen ihmisen elämän. Muistan, kun kaverini alkoi seurustelemaan ja kovasti ylisti, miten ihana mies on, on aivan täydellinen. Sanoin, että kukaan ei ole koskaan täydellinen ja mitä enemmän sellaista esittää, sitä enemmän on yleensä salattavaa. Mies oli alussa oikein hurmaava, ystävällinen, suu aina hymyssä. No, ei siinä mennyt kuin vuosi kun paljastui kaverille minkälainen psykopaatti oikeasti oli. Siinä vaiheessa oli vaan jo saanut mun kaverin naimisiin kanssaan, ja erosta tuli aivan kauhea. Mä en luottanut mieheen alun alkaenkaan, koska hän käyttäytyi kaverini koiraa kohtaan todella rumasti ja en luota sellaiseen ihmiseen, joka raivoaa eläimelle. Mies sitten selitti, että koirat ovat hänelle arka paikka, koska hänen piti lopettaa oma koiransa ja se oli niin traumatisoiva kokemus. Justjoo. Selvisi, että mies oli jättänyt oman koiransa kitumaan kellariin lukittuna, sidottuna, ilman ruokaa ja vettä (koira pelastettiin ja elää nykyään onnellista koiran elämää toisen perheen luona). Paljastui muitakin todella ikäviä asioita. Silloinkin, kun oli vielä yhdessä kaverini kanssa, sai raivokohtauksia ja sai kaiken aina kääntymään kaverini syyksi - "se on sinun vika, että minulta menee hermo". Narsistihan on aina uhri. Tietty Rolfin tapauksessa voi olla, että hänen kanssaan saman ikäiset miehet ovat jo nähneet elämää ja saattavat tunnistaa pahat ihmiset helpommin, eli hän ei olisi pystynyt kontrolloimaan heitä samalla tavalla, kuin nuorempaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olis sen toisen petollisen kanssa tullu sutinaa
ei toistensa tyyppejä ja toinenko onko a-seksuaali
Mukavat eläkepäivät suomalaisessa vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä jos nuori aloittaa suhteen ukkinsa ikäisen kanssa, niin ei ole normaalia, olisin antanut papparaiselle potkun munille ja sanonut etsi joku toinen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi ei hirveästi arvosta lapsiansa Norjassa. Mitä niillä nyt väliä...
Eiköhän kyseessä ole itsekäs, paatunut hedonisti, jolle millään muulla kuin omilla, sairailla nautinnoilla ei ole mitään merkitystä.
Jep, kun mies on uhri, on tekijä vastuussa. Kun nainen on uhri, on tekijä sankari. Huomaa millaisia myrkkypetoja te heterot olette.
Miksi muuten opetatte miehille että akka ja lapset ovat hänen omaisuuttaan? Tässä lopputulos. Opetatte miehille että olette heidän omaisuuttaan. Otatte varmaan vastuun näistä väkivaltatapauksista?
"Husbandry" on viitannut ennen kotieläinten pitoon ja joissakin olosuhteissa naisen ainoa mahdollisuus selviytyä on ollut alistua miehelle seksiorjaksi. Miehettömiä naisia ja varsinkin jos he ovat lisääntyneet, on halveksittu, pahoinpidelty, tapettu. Lapset ovat joutuneet kärsimään. Miesten salaliittoahan tuo on, kollektiivista väkivaltaa ja alistamista
Nykytilanne on hyvä, jossa naiset saavat jonkinlaisen toimeentulon ilman miestä. Moni ei ole kuitenkaan ole vielä päässyt tunnetasolla yli siitä, että ravinto tuleekin valtiolta tai työnantajalta, eikä mieheltä tai metsästä. Yksin elämisen opetteleminen on iso työ
Olisi nyt ollut edes sen verran mies että syönyt itsekin haulikon piippua, kerran suunnitteli niin tiesi kyllä että tulevaisuutensa ei tule olemaan mitenkään ruusuinen teon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No tuon nyt arvasi jokainen joka osaa laskea 1 + 1. Tavallisin mahdollinen tarina, nyt vaan mehustellaan tällä viikkotolkulla kun kyseessä miespari ja toinen osapuoli julkkis.
Onko tämä oikeasti valtakunnallisesti merkittävä uutinen? Ja jos on niin miksi? "Julkkis"?, homous?, Ikäero?, Norja? (Eläin)lääkäri? Yleensähän vain silloin esimerkiksi yle, sanoma oy jne uutisoivat epäillyn nimen. Kiinninsaannin ja uusimisriskin vuoksi ei tarvetta kertoa epäillystä mitään yksityiskohtaista. Miksi nyt avattu valtamediaan koko elämä.
Itselläni ei ole mitään tarvetta tekijää puolustella ja minun puolestani voidaan muutenkin julkaista vaikka kaikkien esim. rattijuoppojen tai raiskaajien nimet ja naamat. Lähinnä ihmettelen miksi nyt poiketaan yleisestä käytännöstä.
Erittäin moni SUOMALAINEN mies on tehnyt tuon vaimolleen joka on ollut eroamassa tai jo eronnut. Miehet ovat petoja, sen kannattaa jokaisen eroamassa olevan naisen painaa syvälle mieleensä. Henki voi lähteä !
Olipa rajut bänät Norjalaiselta? Ihan I.ra.kin käsikirjasta?