En voi pyytää tupakoivia omaisia kylään!
Haju mikä kulkeutuu heidän mukana asuntooni on liian paha. Pitää siivota ja pyykätä sen jälkeen monta päivää, jos nuo käyvät kylässä.
Ettekö te polttajat oikeasti tajua, että haisette kauhealta?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka ei haise, se tuoksuu poltettaessa hyvältä. On naurettavaa väittää, että tupakoijan voi muka haistaa. Ei voi. Tupakka ei aiheuta mitään hajuhaittoja, ei ikinä eikä missään tilanteessa.
Lopeta se tupakointi ja haitat sen jälkeen oman, aivan siemättömän lemusi🤢🤢🤮🤮🤮 Vttu, että te tupakoijat haisette🤢🤢🤮🤮
Tässä tunnekylläisessä kommentissa on epäjohdonmukaisuus.
Ei se haju tule usein yksinomaan tupakasta. Tupakoitsijan hajuaisti on heikentynyt eikä hän useinkaan haista, että hänen vaatteensa lemuavat lialle, pyykkipulverille ja huuhteluaineelle ja mahdollisesti vielä tunkkaiselle komerolle tai varastolle. Keväällä ja syksyllä kassajonossa on monesti tukala olla, kun edessä seisovalla päällysvaatteet haisevat hirveälle. On juuri vaihdettu keveämpiin tai paksumpiin takkeihin, mutta niitä ei ole pesty tai tuuletettu, kun se tupakan pilaama nenä ei haista sitä tunkkaisuutta.
Olen itse entinen tupakoitsija. Kun lopetin, hajuaisti palautui varsin pian, ja sitten olikin vuorossa iso pyykki, kun pesin kaikki tupakalle haisevat päällysvaatteet. Lialle tai tunkkaiselle ne eivät haisseet, koska säilytin niitä puhtaissa ja hajuttomissa komeroissa. Mutta se tupakanhajukin riitti. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut tupakoinnin ja haistan tupakan hieman paremmin kuin aikaisemmin. Haju on itsessään aika hyvä, tai vähintäänkin neutraali, ei mikään ongelma. Ei se millekään mädälle tai tuoreelle lehmänpaskalle haise, jotka löyhkäävät oikeasti kuvottavasti.
Älä puhu tuollaista, valehtelet. Olen itsekin lopettanut tupakoinnin. Ja tupakan haju, joka pinttyy ihmiseen/esim asuntoon missä poltetaan on aivan jäätävän paha haju. Kestämätön.
Onneksi olen karsinut tuttavapiiristäni kaikki tupakoitsijat jo vuosikymmeniä,sitten. Mieheni veli, joka tupakoi ei ole käynyt meillä koskaan,
Jopas on hysteeristä taas. Päävikaisia liikkeellä. Tunnen joitakin tupakoitsijoita eikä he kyllä haise. Kaikkein järkyttävin oli tuo joka ei anna tupakoivan anopin tavata lapsenlasta! Meidän lapsen toinen mummi tupakoi mutta on ihan paras, auttavaisin ja rakkain mummi!
Mulla oli eräs vuosia sisällä ketjupolttanut sukulainen kylässä muutaman päivän. Jouduin heittämään käyttämänsä lakanat ja käsipyyhkeet roskiin, koska haju ei lähtenyt useammassakaan pesussa pois. Jouduin pesemään myös koirat, jotka haisi ihan tupakalle kun hän oli rapsutellut niitä. Jälkikäteen olen kyllä ihmetellyt, miten koirat edes suostuivat rapsuteltaviksi.
On vähän eri asia polttaa muutama rööki päivässä ulkona kuin ketjupolttaa sisällä vuosikymmeniä. Voi varmaan arvata kummat haisee pahemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli eräs vuosia sisällä ketjupolttanut sukulainen kylässä muutaman päivän. Jouduin heittämään käyttämänsä lakanat ja käsipyyhkeet roskiin, koska haju ei lähtenyt useammassakaan pesussa pois. Jouduin pesemään myös koirat, jotka haisi ihan tupakalle kun hän oli rapsutellut niitä. Jälkikäteen olen kyllä ihmetellyt, miten koirat edes suostuivat rapsuteltaviksi.
Juu, ihan varmaan joo.... blaablaa,,,
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista taas huomaa, ettei moni tupakoija kykene käsittelemään järjellä tätä haju asiaa. Tunteet nousevat pintaan ja hajusta sanominen edes anonyymina täällä aiheuttaa raivo reaktion.
Hetkeäkään ei mietitä, että voisiko se haju tosiaan olla niin paha mitä me kerromme sen olevan. Eikö suostuta miettimään, voisiko esim sosiaalinen elämä parantua, jos lopettaisi polttamisen....
Kyllä minä tupakoitsijana tiedostan haisevani. Sosiaalisessa elämässä tosin ei ole mitään vikaa. Ei ollut kyllä silloinkaan, kun en polttanut ja vietin aikaa polttavien ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ongelmaa täälläkin. Anoppi polttaa kuin korsteeni sisällä kämpässään ja autossaan. Voitte vain koittaa kuvitella hajun määrää...
No, emme mene anopille kylään. Haju tarttuu kaikkeen. Enkä halua anoppia meille, se haju tulee anopin vaatteiden jne mukana meille.
Näemme noin kerran vuodessa, ulkona. Anoppi ei suostu lopettamaan edes lastemme (ainoat lapsenlapset) takia. Saisi nähdä ja hoitaa lapsia heti, jos lopettaisi polttamisen.
Se ei halua nähdä lapsenlapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan satuilet. Haju on sun korvien välissä, hae ammattiapua.
Miksi sun pitäisi heitä kutsua kylään?
43, kysymys sinulle. Luettelit aluksi, mitä tupakoitsija ei haista : lian komeron,varaston, pyykkipulverin ja huuhteluaineen. Ja näistä kaikista sinun hengitys salpautuu kassajonossa.
Ihan pakko kysyä, kun mainitsit nuo pesuaineet, että miltähän sen pyykkivuoren jälkeen sinun omat vaatteet " lemusi" , tai ylipäänsä kun peset pyykkiä? Ei kai vaan miltään osin pesuaineelle? Vaikka kuinka käyttäisi hajusteettomia, sen pesuaineen kyllä haistaa.
Mua tupakoimatonta haju ei haittaa. En ole kiinni tupakoijassa.
Pıllun haju sormissa on vielä tiukemmassa kuin tupakan haju. Ei muuten lähde millään vaikka kuinka pesee. Tupakka vaatii ehkä kaksi pesukertaa, römpsän haju taasen 3-4 kertaa. Eikä ole mikään vitsi.
Tupakoijat ei itse haista sitä hajuaan. Varsinkin tyyliin sisällä ketju polttavat. Hyi että, ei sellaisen ihmisen lähellä voi olla. Oksennus lentää.
No huhhuh! Röökasin aikoinaan n. 20 vuotta. Kun lopetin, huomasin melkein heti haju- ja makuaistin paranemisen. Ulkona röökin haju tuoksuu edelleen hyvälle, mutta jos sisätiloissa on tupakoitu niin se piintynyt haju on aivan kauhea. Samoin jos joku (yleensä duunikaveri) tulee lähelle kun on käynyt röökillä haisee pahalle. Jos kotiini tulee joku röökaaja, toki haistan vaatteissa, hiuksissa ym. olevan piintyneen hajun, mutta ei se mihinkään tartu. Aloittaja vähän liioittelee.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh! Röökasin aikoinaan n. 20 vuotta. Kun lopetin, huomasin melkein heti haju- ja makuaistin paranemisen. Ulkona röökin haju tuoksuu edelleen hyvälle, mutta jos sisätiloissa on tupakoitu niin se piintynyt haju on aivan kauhea. Samoin jos joku (yleensä duunikaveri) tulee lähelle kun on käynyt röökillä haisee pahalle. Jos kotiini tulee joku röökaaja, toki haistan vaatteissa, hiuksissa ym. olevan piintyneen hajun, mutta ei se mihinkään tartu. Aloittaja vähän liioittelee.
Vähän?
Ymmärrän. Itse jouduin viemään viime vuonna talvitakkini pesulaan kun töissä narikassa joku tupakkahaisuli oli laittanut oman takkinsa samaan naulaan eikä se haju lähtenyt tuulettamalla. Ihmeellistä että jotkut kehtaavat liikkua noin haisevina missään. Ja se suun haju..
Ai, että ihan pääsisi teille sitten lapsia hoitamaan. Voi sitä anopin itsekkyyden määrää.