Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle luvattiin työpaikka, mutta viikkoa myöhemmin sainkin tietää, että kyseessä on palkaton työkokeilu

Vierailija
14.10.2024 |

Viikko sitten sain viestin hakemastani työpaikasta, että nyt vihdoin olisi töitä tarjolla. Kesällä tästä jo puhuimme ja olen odottanut tuota, kuin kuuta nousevaa. Viikon ajan oon ehtinyt läheisilleni kertoa kuinka vihdoin taloudellinen tilanne paranee ja mieheni ei tarvitse yksin käydä töissä.

Tänään sitten oli sovittu keskustelu puhelimitse, jossa puhuttaisiin tulevasta työkuviosta niin paikan pomo kertokin, että kyseessä on työkokeilu. Siis palkaton kokeilu. Ette usko miten voi olla paha mieli. Olen itkenyt koko päivän. 

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puolellasi ap, en vain nyt ymmärrä että miten sinulle puhelimessa aiemmin luvattiin palkka mutta nyt sitä ei olekaan tulossa. Vai mitä siitä palkasta sovittiin? 

Vierailija
42/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai orjaksi pidä suostua? En tajua tuota kuty-toimintaa ylipäätään. Roikotetaan kuukausia "harjoittelemassa", vaikka duunin oppisi pääpiirteittäin parissa päivässä.

Palkkatukityökin on nykyään niin ja näin, kun ei enää kerrytä ansiosidonnaista. (Korjatkaa, jos muistan väärin.)

Olen muuten ollut itse 2 kertaa pt-työssä, joka ei eronnut millään lailla muiden työntekijöiden työnkuvasta. Palkka tosin oli huonompi, vaikka työnantaja sai sen maksuun puolet yhteiskunnalta.

Jos palkka on huonompi, myös työtunteja pitää olla vähemmän. Myös kaksi kertaa palkkatuetussa olleena, toisessa tein vain viisi tuntista päivää ja toisessa täyden päivän täydellä palkalla ja olipa esimies reilu, sain myös ikälisät aiempien työapaikkojen, eli kolmentoista vuoden työuran perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ensvuonna enää 9 e kulukorvausta.Päivärahan saa.Hallitusta saa kiittää

Vierailija
44/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puolellasi ap, en vain nyt ymmärrä että miten sinulle puhelimessa aiemmin luvattiin palkka mutta nyt sitä ei olekaan tulossa. Vai mitä siitä palkasta sovittiin? 

Hain siis paikkaa kesällä ja tuolloin neuvoteltiin palkka. Silloin työnantaja sanoi, että ottaa minuun heti yhteyttä, kun töitä on tässä syksyllä alkamassa. Nyt viikko sitten ilmoitti, että töitä olis nyt tulossa ja olenko vielä kiinnostunut. Vastasin, että tottakai. Viikon ajan olin siis siinä uskossa, että palkka on se mitä kesällä sovittiin. -ap

Vierailija
45/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus noiden kautta voi irrota palkallinen työpaikkakin, mutta valitettavasti osa firmoista myös vaan käyttää palkattomia ilmaistyövoimana ilman aikomustakaan palkata ketään.

Asun pienellä paikkakunnalla, jossa on muutenkin huonosti töitä tarjolla ja täällä nimenomaan käytetään noita työkokeiluja ainoastaan ilmaisena työvoimana ja muka lupaillaan jatkoa, jota ei sitten koskaan tule. -ap

Sinä menetät tuolta ajalta myös työttömyysturvan, jos työkokeilu tapahtuu työaikana, etkä ole TE-toimiston käytettävissä. 

Työkokeilu yleensä käydään työttömyysturvalla sen 9e/päivä korotettuna.

Vierailija
46/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain siis paikkaa kesällä ja tuolloin neuvoteltiin palkka. Silloin työnantaja sanoi, että ottaa minuun heti yhteyttä, kun töitä on tässä syksyllä alkamassa. Nyt viikko sitten ilmoitti, että töitä olis nyt tulossa ja olenko vielä kiinnostunut. Vastasin, että tottakai. Viikon ajan olin siis siinä uskossa, että palkka on se mitä kesällä sovittiin. -ap

Kunnon kusetusta, syytä olisi ilmiantaa firma.

Vierailija
47/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuliset sopimukset harvoin pitävät ja olisi hyvä saada jotain mustaa valkoisella.

Vierailija
48/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillekin on käynyt ettei saa työpaikkaa. Tai voimat ei riitä siihen.

Vierailija
49/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuliset sopimukset harvoin pitävät ja olisi hyvä saada jotain mustaa valkoisella.

Minulla on viestit ainakin tallessa, mutta mitäpä siitä on hyötyä. Tuskin auttaa mihinkään valittaa. Harmittaa kyllä todella. Eikä pelkästään itseni puolesta, vaan myös mieheni. Hänkin taisi olla jo iloinen, ettei koko talous ole yksin hänen harteillaan. -ap

Vierailija
50/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on viestit ainakin tallessa, mutta mitäpä siitä on hyötyä. Tuskin auttaa mihinkään valittaa. Harmittaa kyllä todella. Eikä pelkästään itseni puolesta, vaan myös mieheni. Hänkin taisi olla jo iloinen, ettei koko talous ole yksin hänen harteillaan. -ap

Kyllä niistä viesteistä voi olla hyötyä. Kuulutko johonkin liittoon? Sinne yhteyttä! 

Vierailija
51/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoomusideologiaa tyypillisimmillään.

Vierailija
52/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksen korotusosa poistuu mutta 9e veroton päiväkorvaus säilyy.

Vierailija
53/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on firman nimi?

Vierailija
54/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet työtön niin en oikein tiedä onko sinulla mitään valinnanvaraa. Jos et mene niin olet kieltäytynyt osoitetusta työpaikasta ja tuet katoavat ja tulee karenssi. Parempi vaan mennä orjaksi niin ehkä joskus onni kääntyy. 

Vierailija
55/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä sieltä työpaikasta että miksi ne tarvii ilmaisen työntekijän. Olen itse monta kertaa kysynyt enkä ole selvää vastausta saanut. Olen kysynyt firman liikevaihdosta myös ja voitosta paljonko firma tekee voittoa. On sillä haastattelijalle mennyt suu mutrulle kun olen kysellyt kaikenlaista ja sanonut että yritän selvittää haluaako ne vaan ilmaisen työntekijän vai onko varaa maksaa palkkaa.

Vierailija
56/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimusta ei pidä kirjoittaa. Se on vapaa ehtoista mennä työkokeiluun. Työkokeilu on kehitysvammaisille tarkoitettua.

Vierailija
57/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä sieltä työpaikasta että miksi ne tarvii ilmaisen työntekijän. Olen itse monta kertaa kysynyt enkä ole selvää vastausta saanut. Olen kysynyt firman liikevaihdosta myös ja voitosta paljonko firma tekee voittoa. On sillä haastattelijalle mennyt suu mutrulle kun olen kysellyt kaikenlaista ja sanonut että yritän selvittää haluaako ne vaan ilmaisen työntekijän vai onko varaa maksaa palkkaa.

Sinunlaistasi pas.kiaista en koskaan ottaisi töihin. 

Vierailija
58/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet työtön niin en oikein tiedä onko sinulla mitään valinnanvaraa. Jos et mene niin olet kieltäytynyt osoitetusta työpaikasta ja tuet katoavat ja tulee karenssi. Parempi vaan mennä orjaksi niin ehkä joskus onni kääntyy. 

Työkokeilu ei ole työpaikka. Ja mitä avauksesta ymmärsin työvoimaviranomaiset eivät edes tiedä yrityksen tarjonneen työkokeilua, joten ap saa täydet tuet.

Vierailija
59/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo voi pitää paikkaansa?

Vierailija
60/201 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olen niin pahoillani puolestasi ap :( Aina sydäntä kylmää katsella kun meilläpäin on yksi galleria jonka ohi menen päivittäin niin siellä on vuodesta toiseen ovessa lappu että työkokeilija saa paikan. Eli heillä on selvästi tarve työntekijälle mutta ei palkanmaksuhaluja. Miksi muuten kukaan ehdoin tahdoin ottaisi peräänkatsottavan jota ei saisi hetkeksikään jättää yksin? Välillä lappu katoaa ikkunasta - lieköhän saaneet jonkun sinne huijattua - ja sitten palaa takaisin. Nyttemmin liike onneksi mainostaa jo loppuunmyyntiä, tosin sitäkin jatkunut jo monta kuukautta...

Ei näin saisi kohdella ihmisiä.