Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS listasi etunimet joita kukaan ei halua antaa lapselleen

Vierailija
14.10.2024 |

Naisten nimiä, joita ei annettu vuonna 2023 etunimeksi kertaakaan

Eija

Merja

Pirjo

Päivi

Riitta

Ritva

Seija

Sirkka

Sirpa

Tarja

Kommentit (242)

Vierailija
81/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalle nounou-listalle nousevat sannat, jonnat, mikat ja markot.

Lisään Minna, Noora, Antti ja Antero.

Vierailija
82/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun olisi ihan pakko valita näistä nimet sun tytölle ja pojalle, niin mitkä ottaisit? 

Eija ja Jouni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa muuten Eija/Eia on nouseva nimi, yleisin 0-4-vuotiaiden ikäryhmässä.

Vierailija
84/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma ja Yrjö on komeita, tätini on Merja, ja hieno sekin. Kyä nää vielä palaa.

Vierailija
85/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkka on ihan kiva nimi. Tai ehk se johtuu että kaikki tuntemani Sirkat ovat olleet kivoja ihmisiä.

Vierailija
86/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku antaa pojalle nimeksi Oliver?

Juu. Ne joiden mielestä Nooa/Noa/Noah ja Luca/Luka/Lukas/Lucas ovat liian harvinaisia xD

Just nuo ovat ihan kamalia ja Miro on vielä idiootimpi nimi miehelle.

Vierailija
87/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella ajalla on omat nimensä ja omat juttunsa, noi nimet edustaa vanhaa maailmaa. Ne oli viel tosi yleisiä ennen, mä tunnen noista nimistä melkein jokaisen oikeessa elämässä ja mä oon 30v, mua vanhempia ihmisiä reilusti

Nyt mennää tätä päivää

Tuleeko noi takas joskus? Ei. Tilalle tulee uusia kokoajan. 

Minäkin luulin että Adele on Suomen nimistössä uutukainen ja rantautunut tänne tuon laulajattaren myötä. Kunnes käpsehdin kesällä hautausmaalla, ja siellä oli ikivanha sammaloitunut hautakivi, jossa luki yhtenä nimenä Adele.

Sukua tutkimalla ei Adele ole harvinaisuus, minunkin suvussa kulkee nimenä, sekä muutenkin kauniita ruotsalaiselta kalskahtavia nimiä ihan supisuomalaisessa suvussa.

<

Mutta eihän niitä nimiä koskaan kirjattu suomenkielisessä asussa kirkonkirjoihin. Mun isoisovanhemmat (s. 1800-luvulla) olivat Miina ja Heikki, kirkonkirjoissa Wilhelmina ja Henrik. Eetu oli Edvard jne.

Kyllähän se nimi on aina ollut se mikä virallisissa asiakirjoissa lukee. Jos nimi on ollut kirkonkirjoissa Henrik, niin kyllä se on myös virallisesti ollut Henrik vaikka Heikiksi olisikin sanottu.

Vierailija
88/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noissa nimissä ole mitään vikaa niitä kaksoismerkityksiä lukuun ottamatta. Mutta kukapa sitä oman vanhemman nimiseksi lastaan nimeää. Mutta 30 vuotta vielä, niin eiköhän nuo taas kelpaa.

Vierailija
89/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku antaa pojalle nimeksi Oliver?

Juu. Ne joiden mielestä Nooa/Noa/Noah ja Luca/Luka/Lukas/Lucas ovat liian harvinaisia xD

Just nuo ovat ihan kamalia ja Miro on vielä idiootimpi nimi miehelle.

Noi kiusaajien nimiä.

Vierailija
90/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, ettei tuossa naislistassa ole nimiä Arja, Erja ja Marja, kun on Tarjakin.

Vierailija
91/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko muuten huomannut että kaikki Markot ovat syntyneet 60-80 luvulla,nykyään kukaan ei anna sitä nimeä.

Vierailija
92/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt haluaisi antaa isovanhempien tai iso-isovanhempien nimiä lapselleen?

Yrjöä lukuunottamatta nuo on ollut luokkakavereitteni tai rinnakkaisluokkalaisten nimiä.

60-lukulainen

Minä ainakin olen antanut nimenomaan isovanhempien nimiä lapsilleni. Olen syntynyt -80. Lapset ovat nyt 13-20 vuotiaita. 

Isovanhempien nimi voi olla esimerkiksi toisena nimenä. Tietenkin ne on nimiä, jotka ovat mielestäni kauniita. Samantyylisiä nimiä nyt annetaankin kuten Onni, Aino, Selma, Helmi, Vilma, Anni Vilho, Toivo, jne.

Vierailija
93/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on aika vanhoillisia nimiä, ei mikään ihme että enää ei anneta. 

Tuntuu jotenki tosi oudolta jos jonkun pienen vauvan nimi on Jorma tai Päivi, ei se vaa oo enää tätä päivää

Eipä aikanaan uskottu, että Eino ja Leo nousevat suosituiksi nimiksi. Nimistä tulee suosittuja, kuten tuossa aiemmin joku kirjoitti, kun niiden edellinen massahaltijasukupolvi on vaipoissa eli kun esim. Yrjöt ovat todennäköisesti vaipoissa sekä vanhempi sukupolvi että nuorempi sukupolvi.

Vierailija
94/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on aika vanhoillisia nimiä, ei mikään ihme että enää ei anneta. 

Tuntuu jotenki tosi oudolta jos jonkun pienen vauvan nimi on Jorma tai Päivi, ei se vaa oo enää tätä päivää

Sen sijaan teidän mielestä pitäisi olla tyylii Cecilia Virtanen tai jessiliina rupsuliina.

Vierailija
95/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka vaihdat IIPEETÄSI ja alanuolitat mun kommenttia kuinka noi nimet ei oo enää tätä päivää ja ylänuolitat noita omias että ne "tulee takas" vielä

Tarkotus ei ollu loukata ketään sanomalla että noi nimet ei vaan sovi enää tähän päivään. 

Se on vaan totuus. Sä voit lopettaa sen toimintas :D

Tee ite lapsi ja anna sen nimeks yrjö, katotaa joutuuko lapsi kiusattavaks?

Mikä psykoosi sulla on? 

Kävikö mielessä, että täällä on muitakin kirjoittajia ja lukijoita, kuin sinä ja joku , jonka luulet peukuttavan moneen kertaan. Etkö kestä, etteivät kaikki ole samaa mieltä kanssasi,vai mitä vikiset?

Vierailija
96/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten nimiä, joita ei annettu vuonna 2023 etunimeksi kertaakaan

Jari

Jorma

Jouni

Jyrki

Kari

Kimmo

Markku

Tero

Yrjö

Tunnen monia yllä olevan nimistä mistä ja tulee jo pelkistä nimistä huono olo.

Onneksi eteenkin poikien nimet ovat kansainvälisempiä.

Minäkin tunnen monta ylläolevan nimistä, joka nimeä ainakin yhden ihmisen, yleensä useampiakin, eikä minulle tule huono olo. Tavallisia, mukavia miehiä he ovat. 

Vierailija
97/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko muuten huomannut että kaikki Markot ovat syntyneet 60-80 luvulla,nykyään kukaan ei anna sitä nimeä.

Marko on vaimonhakkaajan nimi.

Vierailija
98/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jorma-nimen saisi ottaa vasta kolmekymppisenä ja vapaaehtoisesti, ei pieni poikavauva voi olla Jorma, Jorma on keski-ikäinen vinettomies joka elää sillan tai veneen alla !

No ei todellakaan ole! Jorma on jämpti perusmies. Sellainen, jolla on ruutupaita ja joka nikkaroi kotona. Tekee polttopuita ja ehkä eräilee. Kalastaa ainakin. Lämmittää saunan ja saunoo vaimon kanssa. Mökkeilee. Korjaa tyttären polkupyörän ja myöhemmin auton. Jorma on lämmin, luotettava perusmies, sellainen, jonka jokainen haluaisi isäkseen ja miehekseen 

Vierailija
99/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän oli kaikki lapsuuden kaverit ja nuoruuden ihastukset (paitsi Yrjö)!

Vierailija
100/242 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listalta löytyy äitini nimi sekä meidän neljän sisaruksen nimet. Lisäksi mieheni nimi ja yhden sisareni miehen nimi löytyy.

Otan osaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi