Te-palvelut tarjoavat työkokeilua. Sitä kautta mahdollisuus päästä työkokeilupaikkaan töihin!?
Mutta kaupan alalla paljon keikkatylntekijöitä. Moneen paikkaan olen lähettänyt hakemuksen mutta ei ole tärpännyt.
Kommentit (89)
Suosittelen saa sosiaalista kanssakäymistä ja kivaa puuhaa päivään. Rahaa saa huonosti,mutta itse arvostan kun saa kokea jotain uutta.
T. 2 kuukautta työkokeilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä työkokeilut ovat suora tulonsiirto yksityisyrittäjille. Miksi kauppias ottaisi hyllyttäjää palkkatyöhön, kun on mahdollista saada yhteiskunnalta ilmaistyöntekijöitä?
Miksi EK tai Satonen kiellä tämän hyväksikäytön? Tällainen on vielä laillista riistoa.
Ihan siksi koska kansa suostuu tähän hyväksikäyttöön ilman vastarintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysellyt kauppoihin töihin, ihan vaan hyllyttämään. Eipä ole töitä. Eräs kauppias vihjaillen kysyi että olisiko mahdollista tulla jollain tuella töihin. Luulisi että isolla Citymarketilla olisi vara maksaa ihan oikeaa palkkaa jos kerran töitä olisi. Lähikaupassa tuntuu aamuisin olevan teini-ikäisiä hyllyttämässä. Varmaan kaikki jotain harjoittelijoita.
Se on yrittäjälle hyvä etu jos saa ilmaista työvoimaa.
Työntekijää se ei motivoi kun ei saa työstä palkkaa. Ehkä sieltä löytyy jotain varastamisen arvoista?
Olen ollut työkokeilussa ja silloin puhuttiin että jos olen sellainen joka käy töissä niin saan palkkatyöpaikan. 2 vuoden aikana olin joka päivä töissä 5 päivää viikossa enkä ollut sairaslomalla kuten monet muut. Tein muiden töitä vaikka ei olisi pitänyt. Sitten kun sopimusaika loppui niin minulta kysyttiin haluanko olla vielä 12 kk työkokeilussa. Minä sanoin että lupasitte palkkatyön joten haluan sen palkkatyön ja minä nauhoitin sen keskustelun vielä. Sanoivat että ei ole mahdollista palkata ketään nyt. Sitten huusin että valehtelitte päin naamaa ja käytitte hyväksi 2 vuotta ilmaisena työntekijänä. Työkkäri on sen jälkeen monta kertaa yrittänyt saada ja pakottaa minua siihen samaan työpaikkaan töihin työkokeiluun tai kuntouttavaan työhön. Väittivät jopa että olen sairas ja työkyvytön ja katkaisivat tuen sen perusteella. Tein virkailijasta rikosilmoituksen ja sen jälkeen sain tuet takaisin. Sitten eri tekosyillä ovat kiusanneet minua ja yrittäneet saada takas työkokeiluun mutta en ole suostunut enkä koskaan enää suostu.
Minun nuoruudessa, eli 80-luvulla oli töissä kuukauden koeaika, ja siltä ajalta maksettiin täysi palkka. Sitten joku älypää työministeri keksi nämä kokeilut. Palattaisiin nyt takaisin entiseen systeemiin. Jos työnantaja ei tykkääkkään niin voi irtisanoa, mutta palkan saa edes siltä yhdeltä kuukaudelta. Yleensä työnantaja jatkoi työsuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysellyt kauppoihin töihin, ihan vaan hyllyttämään. Eipä ole töitä. Eräs kauppias vihjaillen kysyi että olisiko mahdollista tulla jollain tuella töihin. Luulisi että isolla Citymarketilla olisi vara maksaa ihan oikeaa palkkaa jos kerran töitä olisi. Lähikaupassa tuntuu aamuisin olevan teini-ikäisiä hyllyttämässä. Varmaan kaikki jotain harjoittelijoita.
Se on yrittäjälle hyvä etu jos saa ilmaista työvoimaa.
Työntekijää se ei motivoi kun ei saa työstä palkkaa. Ehkä sieltä löytyy jotain varastamisen arvoista?
USAssa Subwayn työntekijä kärysi varastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työkokeilussa ja silloin puhuttiin että jos olen sellainen joka käy töissä niin saan palkkatyöpaikan. 2 vuoden aikana olin joka päivä töissä 5 päivää viikossa enkä ollut sairaslomalla kuten monet muut. Tein muiden töitä vaikka ei olisi pitänyt. Sitten kun sopimusaika loppui niin minulta kysyttiin haluanko olla vielä 12 kk työkokeilussa. Minä sanoin että lupasitte palkkatyön joten haluan sen palkkatyön ja minä nauhoitin sen keskustelun vielä. Sanoivat että ei ole mahdollista palkata ketään nyt. Sitten huusin että valehtelitte päin naamaa ja käytitte hyväksi 2 vuotta ilmaisena työntekijänä. Työkkäri on sen jälkeen monta kertaa yrittänyt saada ja pakottaa minua siihen samaan työpaikkaan töihin työkokeiluun tai kuntouttavaan työhön. Väittivät jopa että olen sairas ja työkyvytön ja katkaisivat tuen sen perusteella. Tein virkailijasta rikosilmoituksen ja sen jälkeen sain tuet takaisin. Sitten eri tekosyillä ovat kiusanneet minu
Ei mahdollista palkata ihan kuin ei koskaan mahdollista korottaa palkkoja ja lakkoiluun on poikkeuksetta huono aika...
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työkokeilussa ja silloin puhuttiin että jos olen sellainen joka käy töissä niin saan palkkatyöpaikan. 2 vuoden aikana olin joka päivä töissä 5 päivää viikossa enkä ollut sairaslomalla kuten monet muut. Tein muiden töitä vaikka ei olisi pitänyt. Sitten kun sopimusaika loppui niin minulta kysyttiin haluanko olla vielä 12 kk työkokeilussa. Minä sanoin että lupasitte palkkatyön joten haluan sen palkkatyön ja minä nauhoitin sen keskustelun vielä. Sanoivat että ei ole mahdollista palkata ketään nyt. Sitten huusin että valehtelitte päin naamaa ja käytitte hyväksi 2 vuotta ilmaisena työntekijänä. Työkkäri on sen jälkeen monta kertaa yrittänyt saada ja pakottaa minua siihen samaan työpaikkaan töihin työkokeiluun tai kuntouttavaan työhön. Väittivät jopa että olen sairas ja työkyvytön ja katkaisivat tuen sen perusteella. Tein virkailijasta rikosilmoituksen ja sen jälkeen sain tuet takaisin. Sitten eri tekosyillä ovat kiusanneet minu
Miten noista kokeiluista voi kieltäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessa, eli 80-luvulla oli töissä kuukauden koeaika, ja siltä ajalta maksettiin täysi palkka. Sitten joku älypää työministeri keksi nämä kokeilut. Palattaisiin nyt takaisin entiseen systeemiin. Jos työnantaja ei tykkääkkään niin voi irtisanoa, mutta palkan saa edes siltä yhdeltä kuukaudelta. Yleensä työnantaja jatkoi työsuhdetta.
Oliko kenen idea? Filatov? Varmaan kopioinut mallin jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kenen idea? Filatov? Varmaan kopioinut mallin jostain.
Harvemmin ne poliitikot itse keksivät mitään.
Olen tuöpaikassa, jossa tälläkin hetkellä työskentelee kuusi palkkatuettua työntekijää plus kolme harjoittelijaa ja kaksi työkokeilijaa. Väki vaihtuu kuin rautatieasemalla. Ketään ei ikinä vakinaisteta tai palkata ns. oikeaan työhön. Hyväksikäyttöä tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuöpaikassa, jossa tälläkin hetkellä työskentelee kuusi palkkatuettua työntekijää plus kolme harjoittelijaa ja kaksi työkokeilijaa. Väki vaihtuu kuin rautatieasemalla. Ketään ei ikinä vakinaisteta tai palkata ns. oikeaan työhön. Hyväksikäyttöä tämä on.
Tämä just vie ehkä sen yhden vakinaisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä tapahtui? Ei nykyään vaan kukaan voi olla noin pitkään työkokeilussa.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työkokeilussa ja silloin puhuttiin että jos olen sellainen joka käy töissä niin saan palkkatyöpaikan. 2 vuoden aikana olin joka päivä töissä 5 päivää viikossa enkä ollut sairaslomalla kuten monet muut. Tein muiden töitä vaikka ei olisi pitänyt. Sitten kun sopimusaika loppui niin minulta kysyttiin haluanko olla vielä 12 kk työkokeilussa. Minä sanoin että lupasitte palkkatyön joten haluan sen palkkatyön ja minä nauhoitin sen keskustelun vielä. Sanoivat että ei ole mahdollista palkata ketään nyt. Sitten huusin että valehtelitte päin naamaa ja käytitte hyväksi 2 vuotta ilmaisena työntekijänä. Työkkäri on sen jälkeen monta kertaa yrittänyt saada ja pakottaa minua siihen samaan työpaikkaan töihin työkokeiluun tai kuntouttavaan työhön. Väittivät jopa että olen sairas ja työkyvytön ja katkaisivat tuen sen perusteella. Tein virkailijasta rikosilmoituksen ja sen jälkeen sain tuet t
ei työkokeiluun ole mikään pakko mennä. voit sen sijaan mennä kuntouttavaan työtoimintaan niin et menetä mitään tukia. sanot vaan tiukasti kun ne alkaa tyrkyttämään työkokeilua ettet mene kuin kuntouttavaan. saat itse valita minne menet.
Työkokeilut eivät ole mitään muuta kuin laillistettua orjatyövoimaa. Älkää myykö itseänne orjaksi. Jos työtä tekee, siitä pitää maksaa palkkaa!
sanot että menet kuntouttavaan. ei ne voi pakottaa työkokeiluun. menetät kaikki tukesi jos menet työkokeiluun siksi kuntouttava on parempi. et menetä tukia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ja missä ne muka työskentelisivät? 😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ja missä ne muka työskentelisivät? 😆😆
Tähän kysymykseen ei kukaan ole vielä esittänyt vastausta.
Käy töissä eikä saa palkkaa? Onko Suomi ainoa länsimaa, jossa on tällainen kusetus?! Luultavasti. Kaikki helvetin ilmaistyöt ja marjapussinheitot on lopetettava! Työkykyiset palkkatyöhön ja sairaat eläkkeelle. Alanvaihtajille täsmäkoulutusta.