Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-palvelut tarjoavat työkokeilua. Sitä kautta mahdollisuus päästä työkokeilupaikkaan töihin!?

Vierailija
13.10.2024 |

Mutta kaupan alalla paljon keikkatylntekijöitä. Moneen paikkaan olen lähettänyt hakemuksen mutta ei ole tärpännyt.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suostuko ilmaistöihin tai muuhunkaan kokeiluun. Vaatikaa ja samalla hakekaa työtä, josta maksetaan ihan oikea palkka. 

Vierailija
22/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se vitsaus onkin että et saa töitä todellakaan, pelkkää palkatonta työkokeilua työkokeilun perään kulukorvauksella. Nyt kun vuoden alusta te toimisto lakkaa toimimasta ja muuttuu kunnille niin näitä jotka on kuntouttavassa työtoiminnassa ja se on riittänyt, ei enään riitä vaan pakotetaan opiskelemaan tai menemään palkattomaan työkokeiluun. 

Työkokeilu ja kuntouttava ei enää kelpaa sakkomaksuihin työttömistä, vain ansiotyö kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pitkään luulin, että työkokeilun tarkoituksena on kokeilla soveltuuko henkilö ko. työhön, jotta hänet voitaisiin palkata sinne myöhemmin. Vasta tänä tai viime vuonna sain tietää, että tarkoitus onkin hakijan itsensä kokeilla pitääkö hän työstä siinä määrin, että voisi kuvitella esim. kouluttautuvansa alalle. :/

Tuon "valaistumisen" jälkeen kaikki työkokeilut tuntuvat aivan turhilta, kun eivät olekaan ns. koeaika palkkatyöhön.

Joskus noin 5 vuotta sitten oli erikseen rekrytointikokeilu, joka oli aidosti palkaton koeaika, työtön oli 1 kk ajan kokeilemassa ja työnantajan oli tarkoitus tekijä palkata, mutta tuota käytettiin väärin. Otettiin kaveri muka koeajalle kokeiluun, kela tai kassa maksoi etuuden ja kaveri sai käytännössä kuukauden palkallisen loman, koska oli työkkärin papereissa rekrytointikokeilussa. Muistelen, että parissa vuodessa alle 500 sai työpaikan tuolla tavalla.

98% työnantajista ei suostu ottamaan työkokeilijaa siksi, että tästä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
24/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaan kaupunki joutuu maksamaan puolet sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Vierailija
25/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä työkokeilut ovat suora tulonsiirto yksityisyrittäjille. Miksi kauppias ottaisi hyllyttäjää palkkatyöhön, kun on mahdollista saada yhteiskunnalta ilmaistyöntekijöitä?

Vierailija
26/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän YHDEN ihmisen joka on työllistynyt työkkärin harjoittelun kautta. Olen 40 tamperelainen, olen nähnyt monta jotka samalla lupauksella aloittaa.

Vierailija
27/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ei johda minkään tutkimuksen mukaan työsuhteeseen. Päinvastoin siinä käy, eli yritys, jossa on työkokeilijoita, ei palkkaa edes toimintansa kannalta välttämätöntä määrää palkollisia työntekijöitä.

Vierailija
28/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiih etkö ymmärrä että mahdollistat tälläsii suostumalla työttömien ilmaiskyykytyksiä. Työkokeilijoita ei palkkaa kukaa. Kokeilun jälkee sut heitetää pihalle ja otetaa seuraava ilmaistyöntekijä tilalle. Tätä vastaa pitää taistella et työkkärissä huomaavat että kokeiluun ei enää suostu kukaa nii lopettavat tollasien tarjoamisen kokonaan. Ku sen homman on oltava se että työtön on joko töissä tai työtön eikä ilmaistyöntekijä.

Vierailija
29/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilussa on järkeä lähinnä silloin jos miettii alan vaihtoa ja haluaa "testata" sopiiko se itselle lainkaan.

Totta mutta enää ei melkein mihinkään pääse edes ilmaiseksi, siis mihinkään järkevään työhön, kun ei kenelläkään ole aikaa opettaa tai näyttää mitään.

Toki jotain siivous ja kaupankassa juttuja ehkä pääsee "kokeilemaan" mutta kun sen homman oppii vartissa niin sen jälkeen se on pelkkää orjatötä ilman palkkaa ja moni "kunnon" työnantajakin katsoo jopa tuollaiset "vääränlaiset" työt negatiivisena, eli se on heti miinusta jos Cv-ssä on kassa tai siivous, ellet ole jotain 17 vuotias.

Vierailija
30/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku menee kauppaan töihin 9 eurolla päivässä. Kauppiaat tienaa miljoonia joten niillä on varmasti varaa maksaa palkkaa kun kauppa on kymmenien miljoonien firma jolla on rahaa. Pyytäkää sitä palkkaa oikeesti. Itse olen ainakin sanonut aina että haluan palkkaa koska firmalla on varaa maksaa sitä. Jos ei maksa niin ei ne tarvitse minua sinne töihin.

Vierailija
31/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn koeaika on palkkauksen jälkeen n. 3 kk täydellä palkalla ja työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva.

Vierailija
32/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyväksikäyttöä. Ei sieltä mitään työpaikkaa saa.

Olen samaa mieltä.Kolme paikkaa läpikäynyt ja kun kysyy jatkoa ääni muuttuu kellossa. Ei enää ikinä.

Vierailija
33/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä työkokeilut ovat suora tulonsiirto yksityisyrittäjille. Miksi kauppias ottaisi hyllyttäjää palkkatyöhön, kun on mahdollista saada yhteiskunnalta ilmaistyöntekijöitä?

98% yrityksistä ei halua työkokeilijoita! Eikä siis niitä edes ota, koska haitta on suurempi kuin hyöty. Ihan turha syyttää kauppiasta, koska kauppias ei ota kokeilijaa, osuuskauppa eli myymäläpäällikkövetoinen ketju voi ottaa lähinnä mainetekijänä. Jos työkokeilijoita oikeasti haluttaisiin, meillä olisi tuhansia avoimia työkokeilupaikkoja tarjolla, vaan eipä ole.

Vierailija
34/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta työkokeilusta ja kyseessä oli alanvaihto. No, kokeilu meni hyvin. Tehtävien opastuksen jälkeen olin luonteeni mukaisesti oma-aloitteinen ja halukas tekemään mutta koska siihen alaan vaadittiin muodollinen koulutus, niin työllistyminen ei tullut kysymykseen ja muutenkin ylipäätään en ole koskaan kuullut kenenkään saavan työpaikkaa kokeilun jälkeen ja niin minäkin omalla kohdallani suhtauduin alusta alkaen. Miksi sitten ryhdyin? Koska kyseessä oli mielenkiintoiselta vaikuttava ala. En lähtenyt koulunpenkille, koska sitten tuli jotain muuta. Jos alanvaihto kiinnostaa ja kokeilin kautta tuota olisi mahdollista pintaraapia, niin siinä mielessä suosittelen ja hommaan vaikuttaa olennaisesti oma tekemisen halukkuutesi. 

Vierailija
35/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sut potkitaan pihalle samana päivänä kun työkokeilu loppuu ja otetaan seuraava hölmö sisään.

Hölmö? Jollekin se voi olla tärkeää saada arjen rutiineista taas kiinni. 

Vierailija
36/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmainen orja on käytetty loppuun, ottaa ahne työnantaja uuden ilmaisen orjan tilalle. "Työnantaja" antaa työtä mutta ei palkkaa.

Vierailija
37/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korkeakoulututkinto ja n 25 v työkokemus teknologiayrityksistä.Olin jonkin aikaa työtön ja te mummo halusi että menen työkokeiluyn kirjastoon tai koulun keittiöön.Vi tut menin.

Vierailija
38/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä paikassa, jossa aloitin 2 kk:n työkokeilulla. Nyt jo 2 vuotta, hotellin respa.

Vierailija
39/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

98% yrityksistä ei halua työkokeilijoita! Eikä siis niitä edes ota, koska haitta on suurempi kuin hyöty. Ihan turha syyttää kauppiasta, koska kauppias ei ota kokeilijaa, osuuskauppa eli myymäläpäällikkövetoinen ketju voi ottaa lähinnä mainetekijänä. Jos työkokeilijoita oikeasti haluttaisiin, meillä olisi tuhansia avoimia työkokeilupaikkoja tarjolla, vaan eipä ole.

Ei työkokeilupaikkoja missään ilmoiteta. 

Vierailija
40/89 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku menee kauppaan töihin 9 eurolla päivässä. Kauppiaat tienaa miljoonia joten niillä on varmasti varaa maksaa palkkaa kun kauppa on kymmenien miljoonien firma jolla on rahaa. Pyytäkää sitä palkkaa oikeesti. Itse olen ainakin sanonut aina että haluan palkkaa koska firmalla on varaa maksaa sitä. Jos ei maksa niin ei ne tarvitse minua sinne töihin.

Koska jos ei mene niin tulee karenssi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan