Oletteko lähteneet maksamakkara-villitykseen mukaan
Tuntuu että kaikkialla on nykyään maksamakkaraa. Ihmiset laittaa sitä leivän päälle ja ihan kaikkialle. Monet somevaikuttajatkin ovat lähteneet tähän villitykseen. Paikoitellen maksamakkara on jo loppu kaupoista.
Paras oli kun lasten koulun joulumyyjäisiin valmistutaan ja vanhempainillassa varmaan 5 äitiä ilmoitti tekevänsä maksamakkarasta jotakin myyjäisiin.
Oletteko lähteneet tähän mukaan? Itsekkin pidän maksamakkarasta mutta laitan sitä vain leivän päälle. Mietin joulutorttuihin mutta enpä tiedä? Onko kukaan testannut?
Kommentit (70)
Ostan pötkön maksamakkaraa muutaman kerran vuodessa. Syön ruisleivän päällä. On hyvää! Muuta käyttötarkoitusta en maksamakkaralle keksi, mielestäni se on levite. Johonkin joulutorttuun, huh huh. Mutta kukin tyylillään.
Maksamakkara on aina ollut lempparini, nyt olen vähentänyt sen käyttöä, enintään 1 pötkö viikossa, liittyy näiden viimeisten extrakilojen karsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. En tiennyt mistään villityksestä mutta eilisestä saakka ollut hirmuinen maksamakkarahimo. En oo varmaan yli vuoteen sitä syönytkään. N
Oletko raskaana?
Söin maksamakkaraa viimeksi 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. En tiennyt mistään villityksestä mutta eilisestä saakka ollut hirmuinen maksamakkarahimo. En oo varmaan yli vuoteen sitä syönytkään. N
Oletko raskaana?
Neitsytnaisena melko epätodennäköistä. N
Saako sitä valmiiksi siivutettuna?
Takapään pajatsoon...
En tiennyt, että se on villitys. Olen koko ikäni ostanut maksamakkaraa muutaman kerran vuodessa. Parasta on pehmeä vaalea leipä, jossa voita ja maksamakkaraa. Sellainen syntinen herkku!
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Outoa että ihan tavallinen ruoka on yhtäkkiä näin trendikästä. Meillä on aina syöty sitä silloin tällöin. Mikähän on seuraava trendi? Purkkihernesoppa?
Hyvä idea! Purkkihernesoppa olisi hyvä villitys. Edullista ja terveellistä. Tietty itse kuivatuista herneistä tehty soppa olisi parempaa ja ekologisempaa, mutta kuka sellaista ehtii haudutella.
Terveellistä??? No ei todellakaan.
Ostan kerran viikossa Snellmannin kevyt maksamakkaran ja syön sitä paljaaltaan ja paksulti näkkärin tai tumman Lidlin sämpylän päällä. Että on hyvää.
Pennusta saakka olen syönyt maksamakkaraa ja ihan vaan leivän päällä. N60+
Pitää varoa liiallisen A-vitamiinin saantia. Maksassa sitä on. Sopiva määrä on ihan ok ja tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Outoa että ihan tavallinen ruoka on yhtäkkiä näin trendikästä. Meillä on aina syöty sitä silloin tällöin. Mikähän on seuraava trendi? Purkkihernesoppa?
Hyvä idea! Purkkihernesoppa olisi hyvä villitys. Edullista ja terveellistä. Tietty itse kuivatuista herneistä tehty soppa olisi parempaa ja ekologisempaa, mutta kuka sellaista ehtii haudutella.
Terveellistä??? No ei todellakaan.
mitäs haittoja siitä muka on?
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee 2-3 pötköä päivässä. 2 aikuista ja 4 lasta...
No , ei sitä jatkuvasti, joka päivä kannata syödä pidempää aikaa
Ruisleipää ja hk maksamakkaraa, on hyvää.
Maksamakkara lihottaa ja siinä on helvetisti suolaa
Kyllä.
Ei tarvi enää ostaa leikkeleitä tai oivariiniä.
Kaffebulla kirjoitti:
Sulla voisi seuraava trendi olla töihinmeno
Vierailija kirjoitti:
Maksamakkara lihottaa ja siinä on helvetisti suolaa
Meillä syödään maksamakkaraa lähes joka päivä ja koko perhe ollaan ihan hoikkia...
Minä laitan munaa torttuun, kysyttävää?