Oletteko lähteneet maksamakkara-villitykseen mukaan
Tuntuu että kaikkialla on nykyään maksamakkaraa. Ihmiset laittaa sitä leivän päälle ja ihan kaikkialle. Monet somevaikuttajatkin ovat lähteneet tähän villitykseen. Paikoitellen maksamakkara on jo loppu kaupoista.
Paras oli kun lasten koulun joulumyyjäisiin valmistutaan ja vanhempainillassa varmaan 5 äitiä ilmoitti tekevänsä maksamakkarasta jotakin myyjäisiin.
Oletteko lähteneet tähän mukaan? Itsekkin pidän maksamakkarasta mutta laitan sitä vain leivän päälle. Mietin joulutorttuihin mutta enpä tiedä? Onko kukaan testannut?
Kommentit (70)
Kolmiokuudelle tykkää maksamakkarasta, luin.
Aah.. ranskanleipä, maksamakkara, juustoa.. ja kuppi kaakaota.
Olen syönyt tätä aina. Pötkö mulle viikossa, pötkö piskille. Mutta syön kyllä ihan maksaakin välillä. Ja sydämiä ja kieliä. Tätä jaksetaan lähimarketin kassalla ihmetellä kun nuori nainen hakee sisäelimiä eikä vain koiralleen :D
Kaffebulla kirjoitti:
Outoa että ihan tavallinen ruoka on yhtäkkiä näin trendikästä. Meillä on aina syöty sitä silloin tällöin. Mikähän on seuraava trendi? Purkkihernesoppa?
lol, viimeksi kun kävin kaupassa, niin ostin maksamakkaraa ja purkkihernekeittoa.
T N 50+ ja sinkku, eli omiin suihin menee
Vierailija kirjoitti:
käyttääkö HK vielä kamaraa maksamakkaroissa, ei ole tarkoitettu ihmisen syötäksi mutta se ei ole turkulaisia haitannut rahan ahneudessaan.
Muutakin eläinjätteitä tonne on tungettu, ei oikein houkuta.
Kamara ja muutkin sidekudosproteiinit ovat päinvastoin ihmiselle tarpeellisia. Näistä aina itketään makkaran ja broileripullien kohdalla, ja sitten ostetaan satojen tai tuhansien eurojen kilohintaan kollageenikosmetiikkaa.
Sitä kollageenia saa hyvin edullisen hintaisesta ravinnosta, jos vain osaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt tätä aina. Pötkö mulle viikossa, pötkö piskille. Mutta syön kyllä ihan maksaakin välillä. Ja sydämiä ja kieliä. Tätä jaksetaan lähimarketin kassalla ihmetellä kun nuori nainen hakee sisäelimiä eikä vain koiralleen :D
Sama juttu. Maksa on suurta herkkua. Kieltä en ole nähnyt aikoihin myynnissä missään.
Tänään töissä puhuttiin tästä ja aloin etsimään onko maksamakkara-joulutortulle tiettyä reseptiä ja tämä ketju tuli vastaan. Tietääkö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Tänään töissä puhuttiin tästä ja aloin etsimään onko maksamakkara-joulutortulle tiettyä reseptiä ja tämä ketju tuli vastaan. Tietääkö kukaan?
En mut viime jouluna oli maksalaatikkotäytteinen joulutorttuvillitys. Silloin oli himo testaa sitä, mutta jäi tekemättä. Maybe next time, vaikka tottapuhuen enää ei houkuta yhtään 😂
En tiennytkään tuollaisesta. Täytyykin lähteä heti mukaan.
Tietyillä alueilla suomessa ihan normi. Meille tuli miehen kautta, enkä kyllä näe suurta eroa siihen syödäänkö peruna-, porkkana-, lanttu- tai maksalaatikkoa.